Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 6. Ders - Mazide Nazarî Olan Bir Şey, Müstakbelde Bedihî Olabilir..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 396344" data-attributes="member: 27"><p>[NOT]Fakat, bununla beraber, şimdi gelecek bir hakikati nazar-ı dikkate almak lâzımdır. Şöyle ki: Mesail iki kısımdır.</p><p></p><p>Birisinde telâhuk-u efkâr tesir eder. Belki ona mütevakkıftır. Nasıl ki, maddiyatta büyük bir taşı kaldırmak için teavün lâzımdır.</p><p></p><p>Kısm-ı diğerîde, esas itibarıyla telâhuk ve teavün tesirsizdir. Bin de, bir de birdir. Nasıl ki, hariçte bir uçurum üzerinde atlamak veyahut bir dar yerde geçmekte küll ve küll-ü vahid birdir. Teavün fayda vermez.[/NOT]</p><p></p><p></p><p>Üstad ilimleri ikiye ayırıyor. Maddi ilimler ve manevi ilimler. Maddi ilimler fikir ortaklığıyla, deneme yanılmalarla, zamanın geçmesi gibi şartların yerine gelmesiyle büyür, gelişir. Mesela tıp ilmi her geçen gün gelişiyor. Bu gelişmede, daha önce geçmiş olan tıpçıların da etkisi var. Her yeni gelen, kendinden önce gelenin malumatını hazır almış olduğundan, onunla vaktini zayi etmeyerek, üstüne yeni şeyler koyuyor. Tıpkı ağır bir taşın yerinden kaldırılması gibi, ne kadar fazla kişi el atsa, o kadar çabuk gelişiyor.</p><p></p><p>Manevi ilimler ise yarımcıların çokluğuyla alakalı bir durum değil. Dar bir delikten geçmeye veyahut uzun bir hendekten atlamaya, kalabalık olmak hiçbirşekilde fayda vermeyecektir. Manevi ilimlerde böyledir. Manevi ilimlerde asıl olan, kişinin kendi manevi mücahedesi ve Allah'ın lütfudur. Bir insan bir dakikada çok büyük makamları elde edebilir. Mesela Sahabe Efendilerimizin r.a. Efendimiz aleyhissalatü vesselamın bir dakikalık sohbetiyle çok yüksek makamlara çıkması gibi.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 396344, member: 27"] [NOT]Fakat, bununla beraber, şimdi gelecek bir hakikati nazar-ı dikkate almak lâzımdır. Şöyle ki: Mesail iki kısımdır. Birisinde telâhuk-u efkâr tesir eder. Belki ona mütevakkıftır. Nasıl ki, maddiyatta büyük bir taşı kaldırmak için teavün lâzımdır. Kısm-ı diğerîde, esas itibarıyla telâhuk ve teavün tesirsizdir. Bin de, bir de birdir. Nasıl ki, hariçte bir uçurum üzerinde atlamak veyahut bir dar yerde geçmekte küll ve küll-ü vahid birdir. Teavün fayda vermez.[/NOT] Üstad ilimleri ikiye ayırıyor. Maddi ilimler ve manevi ilimler. Maddi ilimler fikir ortaklığıyla, deneme yanılmalarla, zamanın geçmesi gibi şartların yerine gelmesiyle büyür, gelişir. Mesela tıp ilmi her geçen gün gelişiyor. Bu gelişmede, daha önce geçmiş olan tıpçıların da etkisi var. Her yeni gelen, kendinden önce gelenin malumatını hazır almış olduğundan, onunla vaktini zayi etmeyerek, üstüne yeni şeyler koyuyor. Tıpkı ağır bir taşın yerinden kaldırılması gibi, ne kadar fazla kişi el atsa, o kadar çabuk gelişiyor. Manevi ilimler ise yarımcıların çokluğuyla alakalı bir durum değil. Dar bir delikten geçmeye veyahut uzun bir hendekten atlamaya, kalabalık olmak hiçbirşekilde fayda vermeyecektir. Manevi ilimlerde böyledir. Manevi ilimlerde asıl olan, kişinin kendi manevi mücahedesi ve Allah'ın lütfudur. Bir insan bir dakikada çok büyük makamları elde edebilir. Mesela Sahabe Efendilerimizin r.a. Efendimiz aleyhissalatü vesselamın bir dakikalık sohbetiyle çok yüksek makamlara çıkması gibi. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 6. Ders - Mazide Nazarî Olan Bir Şey, Müstakbelde Bedihî Olabilir..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst