'milletimin imanını selamette görürsem'

ASHAB-I BEDR

Well-known member

kýrýmlý

Well-known member
Amin Kardeşim çok şükür hakkımda en sonunda hayırlı bir dua ettin ya daha ne isterim.

Rabbim senide ıslah eylesin.

Akıl,fikir,irfan,izan ve idrakını dahada çok arttırsın.

İslam kardeşliğimize halel getirecek davranışlar sergilemekten bizleri alıkoysun.

mapavri78 kardeşimizle de henüz tanışmadık.Yine zannına göre hüküm verip yazmışsın haberin olsun.Zan iyi bir şey değildir biliyorsun değil mi??
 

Huseyni

Müdavim

Madem hakikat arama peşindesiniz öyle ise kestirmeden gidelim.

Kendinize sarfedilen sözleri hazmedemezken daha ilk mesajınızda Üstad Hazretlerinin sözü hakkında neden böbürlenme ve büyüklük taslamadan bahsettiniz ? Sadece bu cümle onun kibirli olduğuna delil olabilir mi ? Kur'an-ın hangi ayetinde ya da hangi hadiste bir alim hakkında böyle söz etmeye cevaz veriyor ? Bunu da geçelim, inançsız insanlarda bile sevilmeye layık olan sıfatlar bulunabilir. Hal böyle iken hayatı ortada olan bir insanın bir sözü, sizi onun hakkında nasıl bir şüpheye düşürüyor ? İlk mesajlarınızda sözylemiştiniz onun hakkında şüpheye düştüğünüzü. Bu nasıl hüsnü zan mapavri kardeş ?

Bu sözün taklit edilmemesi gerektiği daha ilk başlarda yazılmışken, sahibini mes'ul eder denmişken, bunun üzerine ayet ve hadisle ispat istemek çok mu önemli bir durum ? Cehennemi istiyorum diye bir ayet ve hadis zaten olamaz, o halde ne yapmamız gerekiyor, sonuç olarak neye hükmedeceğiz, amaç ne ? Ben şimdi bu sözü söyleyen alim olamaz mı demeliyim ? Aradığınız cevap bu mu ? Alim olduğuna kanaatiniz varsa, bu tür sözleri yüzünden hüsn-ü zan etmeniz gerekmez miydi ? Ve ilk mesajınızdaki böbürlenme gibi ithamları kullanmamanız gerekmez miydi ?

Hz. Ebubekirin radıyallahu anh. sözünü ise görmezden geliyorsunuz kaynağı dahi verilmişken. O söylememiş bile olsa bu sözü Üstadın söylemesi ne sizi, ne de beni mes'ul eder. Bu söz hakkında su-i zan etmekle de dine hizmet etmiş olmazsınız. Söz sahibi masumsa -ki bizce fazlasıyla masumdur- vebal altına girmiş olursunuz.

Alimlere uymak, onları rehber edinmek, onlardan faydalanmak hakkında istediğiniz kadar ayet, hadis bulabilirim. Bir damla koca bir denizi kirletmeye yetmez. Sizin de bu sözden yola çıkarak sanki bütün külliyat bundan ibaretmiş gibi hava vermenizle, menfi sonuçlar olacak değildir biiznillah.

Dua ile.
 

mapavri78

New member
Cevaben yazdığınız:
" Edeb Ya Hu !.."

Her kapıya bu şekilde durulmaz !..

Tez diyorsunuz neyin tezinden bahsediyorsunuz siz ???

Tezler ne zamandan beri böyle zırvalıklarla yola çıkar oldu ?
Ne zamanda beri içsel karanlıkların esiri oldu bilimsel dediğiniz tezler ?



Tez:Tartışmaya,iddiaya dayanarak bir öneri,fikir ileri sürmek.


Tezin sözlük anlamı bu iken ;benim konuyla ilgili olarak ileri sürdüğüm
fikir ve önerilere tez demem sizi neden bu denli rahatsız etti?
Hiç kimse tarafından itiraz edilemez,kesin kabul gören durum ileri sürecek olsaydım bunun adı tez değil kanun olurdu.


Tezler ne zamandan beri böyle zırvalıklarla yola çıkar oldu
[FONT=Times New Roman, serif]Bu cümleyi kurmadan önce bi düşünseydiniz ya;ben tezimi[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]neye dayandırmışım.Hurafe ve rivayetleremi yoksa ayet ve sahih hadisleremi?Vermiş olduğum ayet ve hadislere tek bir tane cevap verebilmiş değilsiniz,tek yaptığınız haddini bil demek.Eğerki bu ayet ve hadisler bu konu için kullanılmazsa nedeninide söyleyerek izah edinki bende yanlışımdan döneyim dediğim halde.[/FONT]



[FONT=Times New Roman, serif]Cevaben yazdığınız:[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]
Dünyanın kaç üniversitesinde ;Risale-i Nurlar kitaplarda kaynak ve okul kitapları olarak okutulurken hem de...
Hayırlı uğurlu olsun kardeşim itirazımız yok bu noktada.Ben zaten sizin olayınızın tümüne bakarak hüküm çıkarmış değilim, bunu defalarca söylememe rağmen anlamamakta ısrarlısınız.
[/FONT]



[FONT=Times New Roman, serif]Cevaben yazdığınız:[/FONT]
Okumalar ,anlamalar ve yaşayışlar üçü de birbirinden farklıdır.İlk önce bunu bi anlayın hele !...


Siz benim yerimede okumuş,anlamış,yaşamışsınız benim okumama,anlamama,yaşamama ne hacet.


Cevaben yazdığınız:
Kur'an-ı Kerim Tektir. Aksini diyen küfre girer ve dinden çıkar.O'nun varlığından yola giderek yüzlerce tefsir yazılmıştır.

Bu Tefsirleri yazanların Kur'an-ı okumadğını söyleyen biri ancak ve ancak uyurgezer olabilir !..


Amenna ve saddakna .Bundan şüphe dahi duymayız.


Cevaben yazdığınız:
Neyi ne zaman okuduğumuzu size mi bildirelim ? Değerli vaktimde evet okumam vardı o an için...Ve sizin anlamsız mücadeleniz yerine o maneviyatı bozmak istemedim.

Suç mu ?

Kur'an - ı Kerim 'i okuduğumu sizin kadar da rahat söyleyemiyoruz riya karışmasın diye ...

Siz tavsiyede bulunmadan evveli Allah (c.c) " OKU " emrini iletti tüm insanlığa...


Ben size neyi ne zaman okuduğunuzu bildirin demedim , bunun suç olduğunu ima dahi etmedim .Ben Kur'an-ı Kerim okuduğumu nerde rahatça beyan etmişim ki beni riya ile suçluyorsunuz?Ben fetva makamındada değilim ,hüküm verecekde değilim.Benim fikrim bitek beni bağlar.



Cevaben yazdığınız:
Terörist muamelesi yapan da yok size karşı !!..

SİZE HENÜZ TERÖRİST MUAMELESİ YAPMADIK.BU HALİMİZE ŞÜKREDİN DERİM !...



Biraz daha konuşursan terörist muamelesi neymiş görür şaşar kalırsın diyorsunuz yani,aba altından sopayı gösteriyorsunuz. Vallahi benim sesimi kısmak o kadar kolayki sizin için ,banlarsınız üyeliğimi,silersiniz yazdıklarımı buda yeterli gelmezse daha ağır hakaretler edersiniz.Ben size o uslupla cevap verecek değilim.

İstiyorsunuzki sınırlarını zorlasakda buda edep sınırlarını

aşarak cevap verse vallahi çok beklersiniz.



Cevaben yazdığınız:

Soruları biliriz ve ne maksatla sorulduğunu da ..


Edeble geleni edeble karşılamayı da biliriz.Gel bize de diyeceğini ama kalkıp da bu Zatlara ve eserlerine karşı sana saçmalama hakkını biz varken tanımayız !!!..

Bir Cemaatin VELİSİNE laf edip ardından ben soru soruyorum cevablar aramaktayım demek ahmakça olmasa neden yazalım;

Cevabul Ahmakul Sukut Diye !...



Madem soruları biliyorsunuz ne maksatla sorulduğuna dairde önyargılarınız var.Olayı kişiselleştirmekte aslan kesildiğiniz gibi neden cevap vermektede aslan kesilmiyorsunuz ?Size göre edebi ile gelebilmek için sizin gibi düşünmekten başka yol yok ,ters yoldan gelenler edepsiz sizin için.Ama sizin hüsnü zannınızla edepsiz olacakda değiliz.



Kırımlı kardeşime uslüpla ilgili görüşleri için teşekkür ederim ,Allah razı olsun.

 

ASHAB-I BEDR

Well-known member
Madem Risale-i Nurları ve Ustadını anlamamakta ısrarlısınız.

Görünen ortada !...

Sorularımıza cevab veriniz ;


Sırayla gidelim ama ;

Sonra siz de sorabilirsiniz.


1- Mezhebiniz Nedir ?

2-Hz. Ebubekir (r.a) ve Hz. Ömer (r.a.) ve Sahabelerimiz İçin Düşünceleriniz nelerdir ?

3-Cemaat size neyi ifade ediyor ?

4-Risale-i Nurları okudunuz mu ?

5-Ustad Bediüzzamanın hayatı hakkında bilgi sahibi misiniz ? Araşırdınız mı ? Okudunuz mu ? Nedir okuduklarınız ?

6- İlmine güvendiğiniz bir örnek isim size göre kimdir ?
 

mapavri78

New member
Sorulara cevaplar:
1-Mezhebiniz Nedir ?
Bu soru daha önce sorulmuş ve cevap vermiştim.Genede cevap verelim
İmam-ı Azam Ebü Hanife 'nin yolu olan Hanefi mezhebindenim,etnik kökenimide merak ederseniz onuda söyleyeyim Türküm.


2--Hz. Ebubekir (r.a) ve Hz. Ömer (r.a.) ve Sahabelerimiz İçin Düşünceleriniz nelerdir ?
[FONT=Times New Roman, serif]572 yılında Mekke'de doğan Hazreti Ebû Bekir Es-Sıddık Ra, Peygamber Efendimizin(s.a.v) İslâm’ı tebliğe başlamasından sonra ilk iman eden hür erkeklerin; raşit halifelerin, aşere-i mübeşşerenin ilkidir. Câmiu'l Kur'an, es-Sıddîk, el-Atik lakaplarıyla bilinen büyük sahabi. [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Hz.Ömer (r.a.) ve diğer sahabelerimizde İslamiyetin yayılması için peygamberimizin(s.a.v.)yanında olmuşlar onunla birlikte müşriklere karşı savaş vermişlerdir.Ehli sünnet bir müslüman olarak bu yüce zatlar hakkındaki düşüncelerim onlara olan sevgim,saygım,bağlılığım ölçüsündendir.[/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]3-[/FONT][FONT=Times New Roman, serif]Cemaat size neyi ifade ediyor ? [/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]Peygamber efendimiz ve Eshâbının bildirdiği hak yol üzere bulunan müslümanlar, Ehl-i sünnet vel-cemâat. [/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]Cemâatle kılınan namaza, yalnız kılınan namazdan yirmi yedi kat fazla sevâb verilir. (Hadîs-i şerîf-Tirmizî) [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]
Güzel bir abdest alıp, mescidlerden birine cemâatle namaz kılmak için gidenin, Allahü teâlâ her adımına bir sevâb yazar, her adımında amel defterinden bir günâhı siler ve Cennet'te onu bir derece yükseltir. (Hadîs-i şerîf-Et-Tergib vet-Terhîb)

Ey kardeşim! Sizin için üç şeyi seviyorum. Kur'ân-ı kerîmi gece gündüz okumanızı, cemâate devâmınızı ve kötü işlere mâni olmanızı. (Abdullah ibni Avn)
[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]
Açıkta, gizlide her zaman Allahü teâlâdan kork. Beş vakit namazı cemâatle kıl. Harama yönelme. Böylece, Allahü teâlâya yakınlardan olursun. (Abdullah bin Dînâr)
[/FONT]



[FONT=Times New Roman, serif]Cemaate peygamber efendimizin(s.a.v) ne derece önem verdiği hadislerle[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]anlaşılıyor ,benim buna muhalif tavırda olmam imkansız.Birlik ve beraberlik içinde olmak müslümanlar için heleki günümüz şartlarında çok çok önemli.Tabi burda şunuda es geçmeden söyleyeyim;islam cemaatini [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]şucu bucu diyerek ayırıp ,birbirine düşman olmasada dostluğuna mani olanlara Allah hidayet versin.[/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]4-[/FONT]Risale-i Nurları okudunuz mu ?[FONT=Times New Roman, serif] [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Risale-i Nurlardan parça parça pasajlar okudum,bütünü okuyabilecek ilim sahibi değilim (malum risaleleri yüzünden okuyup anlayabilmek pek mümkün değil,sağlam eski dil bilmek ve aklımızın almadığı şeylere “üstadın bir bildiği vardır,bundada bi hikmet vardır” demek gerekiyor.)[/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]5- [/FONT]Ustad Bediüzzamanın hayatı hakkında bilgi sahibi misiniz ? Araşırdınız mı ? Okudunuz mu ? Nedir okuduklarınız ?[FONT=Times New Roman, serif] [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Detaylı olarak üstadın hayatını okumadım ama genel hatlarıyla fikir sahibiyim ,ne derece onaylıyorsunuz bilemem ama Hür Adam isimli filmi seyrettim ,tabiki hayatıyla ilgili bilgim sadece filmle sınırlı değil.[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Üstadla ilgili gerek sizin sitelerinizde öven gerek karşı olan sitelerde yeren[/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]yazıları çokca okudum.Öven tarafta olsaydım bu konuşmaları yapmıyor olurduk yeren tarafta olsaydım eğer öyle ağır laflar etmem icab ederdiki ne sizin ne üstadın; ne müşrikliği kalırdı ne şirke batmışlığı.Ben ikisinin ortasında bir yerde sorulara cevap arar durumdayım.Tabi aklımda ciddi soru işaretleri olduğunu ta en başında söyledim.[/FONT]


[FONT=Times New Roman, serif]6-[/FONT]İlmine güvendiğiniz bir örnek isim size göre kimdir ?[FONT=Times New Roman, serif] [/FONT]
[FONT=Times New Roman, serif]Peygamber efendimizin sünnetinde olan ,ayet ve hadislerle hiçbir şekilde çelişmeyen her alim benim örneğimdir.[/FONT]
 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
cevap verecekseniz ayetlerle ve sahih hadislerle verin uydurulmuş hadislerle heleki rivayet hikaye ve risale-i nurla vereceğiniz cevaplar yok hükmündedir.

Size bir soruda benden gelsin bakalım. Madem İslamın kaynaklarından olan ayet ve hadis haricindekileri yok sayıyorsunuz mesela icma ve kıyası ve Peygamber Efendimiz a.s.v dan sonraki bütün alim ve evliyaların düşünceleri size göre bir kaynak değil öyle ise Hanefi Mezhebinde olmanızı neye bağlıyorsunuz?

İslamın kaynaklarından birinin yok sayılmasının fıkıhdaki yeri nedir?

Eğer islamın diğer kaynaklarını da kabul ediyorsanız Gerek Ebu Bekir r.a. sıddıkiyetini gerek ise bu duanın manasını daha iyi anlayacaksınız. Çünkü yukarıda arkadaşlarımızın ifade ettikleri islamın diğer kaynaklarına girdiğinden ve sizde bu hususta gözünüzü kapatmış kulağınızı tıkamış olduğunuzdan size ne anlatsak boş. Öncelikle sizin islamın müteşekkil oldukları kaynakları öğrenmeniz gerekmekte.
 

mapavri78

New member
Size bir soruda benden gelsin bakalım. Madem İslamın kaynaklarından olan ayet ve hadis haricindekileri yok sayıyorsunuz mesela icma ve kıyası ve Peygamber Efendimiz a.s.v dan sonraki bütün alim ve evliyaların düşünceleri size göre bir kaynak değil öyle ise Hanefi Mezhebinde olmanızı neye bağlıyorsunuz?

İslamın kaynaklarından birinin yok sayılmasının fıkıhdaki yeri nedir?

Eğer islamın diğer kaynaklarını da kabul ediyorsanız Gerek Ebu Bekir r.a. sıddıkiyetini gerek ise bu duanın manasını daha iyi anlayacaksınız. Çünkü yukarıda arkadaşlarımızın ifade ettikleri islamın diğer kaynaklarına girdiğinden ve sizde bu hususta gözünüzü kapatmış kulağınızı tıkamış olduğunuzdan size ne anlatsak boş. Öncelikle sizin islamın müteşekkil oldukları kaynakları öğrenmeniz gerekmekte.


İslamın kaynakları olan ayet ve hadis haricindeki icma ve kıyası yok saymış değilim ,Peygamber Efendimizin(s.a.v)den sonraki alim ve evliyaların düşüncelerinide yok saymadım.Bir önceki yazımda Peygamber Efendimizin(s.a.v)sünnetinde olan ,ayet ve hadislerle çelişmeyen her alim örneğimdir,kaynağımdır demiştim ayrıca icma ile ittifak sağlanmış kıyasla kabul görmüş bir konunun ayet ve hadise ters düşme durumu olmayacağından(Allah'ın izniyle) onları zikretmedim ama bundan icmayı kıyası yok saydığım anlamı çıkmamalı.Bu benim haddime değil.Bir çok alimin ittifak ettiği bir konuda tersini söylemek bana düşmez onu yapan bir çok prof. var zaten.Peki siz bu sözün icma ve kıyasla İslam'a uygun olduğunu nasıl çıkarmış bulunuyorsunuz?Benim yok saydığımı iddia ettiğiniz kaynakları yok saymadığımı ve ortaya koymanız halinde kabulum olduğunu bildiririm.



Ebu Bekir (r.a) atfen söylediğiniz:
"Cehennemde vücûdum o kadar büyüsün ki, ehl-i imana yer kalmasın." sözü birçok yerde isnadı ve sağlam bir kaynağı olmadığı söyleniyor ,biz avamında kafası iyice karıştı kime nasıl inanacaksın bilemiyoruz.Ayet ve hadisleri kafama göre ahirine ve evveline bakmadan kullandığımı iddia etmiş ve tenkitte bulunmuştunuz ama neyapalım ayetten ve hadislerin sahih olanlarından daha sağlam hangi kaynak olabilir .Allah-u Teala'da bize akıl fikir vermiş olduğundan dolayı Allah'ın sözüne bakarak kendi içimde bir sonuca vardım.
Apaçık Kitab'a andolsun ki biz, anlayıp düşünmeniz için onu Arapça bir Kur'an kıldık.Zuhrüf Süresi 2-3
Tabi Arapça bilmediğimden dolayı alimlerin yapmış oldukları meallere ve tefsirlere bakarak(hataları varsa Allah onlarıda onlara uyanlarıda affetsin)karar verdim.


"Sizi alev saçan ateşe karşı uyardım. Ona, hakkı yalanlayan ve ondan yüz çeviren şakilerden başkası girmez. Malını verip temizlenen, en müttakî olan kimse ise, o ateşten uzaklaştırılacaktır. Onun malını vermesi ise, yanındaki başkasına ait bir nimete karşılık olmak üzere değil, fakat yüce Rabbinin rızasını kazanmak içindir. Ve elbette o rızaya erecektir."Leyl Süresi 14-21
Elmalılı, bu ayetlerin Hz. Ebu Bekir (r.a.) hakkında nazil olduğunu belirtir . Suyutî, Leyl suresi 17. ve 18. ayetlerin icmaen Ebu Bekir Sıddık hakkında indiğini söyler.

[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Yemin olsun ki, o muhakkak hoşnut olacaktır. kelimesinin başındaki yemin veya başlangıç için; olayın gelecekte gerçekleşeceğini bildirmek içindir. "hoşnut olacak" fiilinin fail zamiri, "takvalı kişi"yi de "Rabb"i de gösterebilir. Çokları bu zamirin "takvalı kişi"nin yerini tuttuğunu daha açık görmüşler, "o takvalı kişi Rabb'inden hoşnut olacak" demişlerdir ki, Rabb'inin aradığı rızasını bulup razı oluncaya kadar nimet ve ihsanına erecektir demek olur. İmam Razî, bu zamirin "Rab" kelimesinin yerini tutmasının daha yakın ve daha beliğ olduğunu, çünkü kul için yüce Allah'ın rızasının kulun kendi rızasından daha mükemmel olduğunu söylemiştir ki, Rabb'i de ondan razı olacak, rızasına erdirip onu razı ettiği kullarından kılacaktır. Yüce Rabb'inin rızasını arayan o en takvalı kul da daha önce Rabb'inden razı olduğu gibi aradığı rızaya erip aynı zamanda kendisinden de razı olunan bir kul olarak vasfı gerçekleşecektir demek olur. "Allah'ın rızası hepsinden büyüktür. İşte asıl büyük kurtuluş da budur." (Tevbe, 9/72) [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hakim, sahih diye Amir b. Abdillah b. Zübeyr'den, babasından rivayet etmiş, demiştir ki: Ebu Kuhafe, oğlu Hz. Ebubekir'e: Görüyorum ki, birtakım zayıf köleleri azat edip duruyorsun. Madem ki bunu yaptın, bari kuvvet olacak ve önünde duracak birtakım yiğit adamlar azat etseydin." demişti. O da: Babacığım, "Ben ancak murat ettiğimi istiyorum." dedi. Bunun üzerine "Malını Allah yolunda verip takva yolunu tutana gelince..." âyetinden "Onda hiç kimsenin, karşılığı verilecek bir nimeti yoktur." âyetine kadar olan âyetler indi. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İbnü Cerir der ki: [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Hakkında eser bulunanların en sahihi şudur: [/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Demişlerdir ki: Bu Ebubekir (r.a.) azat ettiklerini azat etmesi sebebiyle onun hakkında indi. Bana Muhammed b. İbrahim Enmati anlattı. Ona da Harun b. Maruf, Bişr b. Seri, Mus'ab b. Sabit ve Amir b. Abdillah kanalıyla gelmiş. Amir demiş ki: Bana babamın anlattığına göre, âyeti Hz. Ebubekir es-Sıddık hakkında indi. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Bana Abdu'l-A'lâ anlattı. Ona da Ma'mer'den rivayet ederek Sevr anlatmış. Ma'mer demiş ki: Bana Saîd, Katade'den naklederek şöyle haber verdi: âyeti Ebubekir es-Sıddık (r.a.) hakkında indi. Bazı insanları kendilerinden ne bir karşılık ne de teşekkür beklemeden azat etmişti.[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif] Bunlar altı yahut yedi kişi kadar idi ki Bilal ve Amir b. Füheyre bunlardandı. [/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]İbnü Ebi Hatim, Ebu'ş-Şeyh ve İbn Asakir İbnü Mes'ud'un şöyle rivayet ettiğini tesbit etmişlerdir: Hz. Ebubekir Bilal'i, Ümeyy b. Halef'ten bir hırka ile dörtyüz dirheme satın alıp azat etti. Yüce Allah da âyetlerini indirdi. Allah onlardan, onlar da Allah'tan razı oldu.

Ebu Bekir(r.a)'ın ateşten uzak kalacağı ayetle sabit olmuş olmuyormu?
Diyeceksiniz bu bir dua idi ve Allah-u Teala bu duayı kabul etmedi peki Ebu Bekir(r.a) cehenneme kimlerin ne sebeplerle gireceği ayetle sabitken neden cehenneme girmek için dua etmiştir?Açık saklı herşeyi bilen Allah-u Teala Ebu Bekir(r.a) kulununda kalbini bilirken ve Ebu Bekir(r.a)ında Rabbinin onun kalbini bileceğini bilirken kalbinden geçenle dilinden dökülen farklı olmayacaktır.

SİZLERİ SEVİYOR VE ALLAH'A EMANET OLUN DİYORUM.
[/FONT]
 

Huseyni

Müdavim
Ya çok kurnazsınız ya da anlama sorununuz var. Daha önce sorduğum sorularında birçoğu askıda kalmış durumda. İşinize gelen kısma ve konuyu istediğiniz yöne çekerek cevap veriyorsunuz. Ya da ben yanlış görüyorum. Her ne ise bahsini ettiğimiz sözün sahibi şimdiye kadar çok kişilerin hidayetine vesile oldu. Sebep olan yapan gibidir bilirsiniz. Bugün milyonlarca insan başta Efendimiz aleyhissalatü vesselama ve ona günde 5 vakit dua ediyorlar bu hakikatleri bize tanıttığı için. Siz Üstad hakkında tasalanmayın, Allah cc. o kadar duadan birini kabul etse yine yeter. Sizde bunun gibi elinize birşey geçmeyecek meseleleri tartışarak vaktinizi boşa geçirmeyin. İyi şeyler yapın ki sizin de duacılarınız olsun. Amacınız bir söz yüzünden bir alimi karalamak ise boşa çabalıyorsunuz, tükürmekle deniz bulanmaz. Yok derdiniz sözün hikmetini anlamaksa daha önce de defalarca söylediğim gibi söz sahibini mes'ul eden bir durum ve kimse bu konuda taklide mecbur değil, hem de bunu yapması uygun olmaz diye cevaplar verilmiş.

Selametle.
 

Huseyni

Müdavim

Size ısrarla es geçtiğiniz kısımlar konusunda yardımcı olayım. Buyrun.

Hayatının bütününü esas alıp siz söyleyin o halde Üstad Hazretlerinin cehennem diye bağırdığı bir lisan-ı hali mi vardı ? Ömrünü ayetlere muhalefet ederek mi geçirdi ? Ve bugünkü şakirtleri cehennem peşinde mi mesailerini harcıyorlar ? Cüz'i bir kısmını değil bütünü alarak deyin ki şu hadislere, ayetlere muhalif bir ömür yaşadı.

Eğer bir sözü bize ters geliyorsa Üstad hazretlerinin şu tavsiye buyurduğu gibi mihenge vurabiliriz. Altın çıktıysa alır, bakır çıktıysa sahibine iade edebiliriz. Kendi hesabımızın içinden çıktıkta Onun hesabının derdine mi düştük ?


Kendinize sarfedilen sözleri hazmedemezken daha ilk mesajınızda Üstad Hazretlerinin sözü hakkında neden böbürlenme ve büyüklük taslamadan bahsettiniz ? Sadece bu cümle onun kibirli olduğuna delil olabilir mi ? Kur'an-ın hangi ayetinde ya da hangi hadiste bir alim hakkında böyle söz etmeye cevaz veriyor ? Bunu da geçelim, inançsız insanlarda bile sevilmeye layık olan sıfatlar bulunabilir. Hal böyle iken hayatı ortada olan bir insanın bir sözü, sizi onun hakkında nasıl bir şüpheye düşürüyor ? İlk mesajlarınızda sözylemiştiniz onun hakkında şüpheye düştüğünüzü. Bu nasıl hüsnü zan mapavri kardeş ?

Bu sözün taklit edilmemesi gerektiği daha ilk başlarda yazılmışken, sahibini mes'ul eder denmişken, bunun üzerine ayet ve hadisle ispat istemek çok mu önemli bir durum ? Cehennemi istiyorum diye bir ayet ve hadis zaten olamaz, o halde ne yapmamız gerekiyor, sonuç olarak neye hükmedeceğiz, amaç ne ? Ben şimdi bu sözü söyleyen alim olamaz mı demeliyim ? Aradığınız cevap bu mu ? Alim olduğuna kanaatiniz varsa, bu tür sözleri yüzünden hüsn-ü zan etmeniz gerekmez miydi ? Ve ilk mesajınızdaki böbürlenme gibi ithamları kullanmamanız gerekmez miydi ?

Hz. Ebubekirin radıyallahu anh. sözünü ise görmezden geliyorsunuz kaynağı dahi verilmişken. O söylememiş bile olsa bu sözü Üstadın söylemesi ne sizi, ne de beni mes'ul eder. Bu söz hakkında su-i zan etmekle de dine hizmet etmiş olmazsınız. Söz sahibi masumsa -ki bizce fazlasıyla masumdur- vebal altına girmiş olursunuz.

Alimlere uymak, onları rehber edinmek, onlardan faydalanmak hakkında istediğiniz kadar ayet, hadis bulabilirim. Bir damla koca bir denizi kirletmeye yetmez. Sizin de bu sözden yola çıkarak sanki bütün külliyat bundan ibaretmiş gibi hava vermenizle, menfi sonuçlar olacak değildir biiznillah.

Size bir soruda benden gelsin bakalım. Madem İslamın kaynaklarından olan ayet ve hadis haricindekileri yok sayıyorsunuz mesela icma ve kıyası ve Peygamber Efendimiz a.s.v dan sonraki bütün alim ve evliyaların düşünceleri size göre bir kaynak değil öyle ise Hanefi Mezhebinde olmanızı neye bağlıyorsunuz?

İslamın kaynaklarından birinin yok sayılmasının fıkıhdaki yeri nedir?
 

mapavri78

New member
Cevaben yazdığınız:
Ya çok kurnazsınız ya da anlama sorununuz var. Daha önce sorduğum sorularında birçoğu askıda kalmış durumda. İşinize gelen kısma ve konuyu istediğiniz yöne çekerek cevap veriyorsunuz. Ya da ben yanlış görüyorum. Her ne ise bahsini ettiğimiz sözün sahibi şimdiye kadar çok kişilerin hidayetine vesile oldu. Sebep olan yapan gibidir bilirsiniz. Bugün milyonlarca insan başta Efendimiz aleyhissalatü vesselama ve onagünde 5 vakit dua ediyorlar bu hakikatleri bize tanıttığı için. Siz Üstad hakkında tasalanmayın, Allah cc. o kadar duadan birini kabul etse yine yeter. Sizde bunun gibi elinize birşey geçmeyecek meseleleri tartışarak vaktinizi boşa geçirmeyin. İyi şeyler yapın ki sizin de duacılarınız olsun. Amacınız bir söz yüzünden bir alimi karalamak ise boşa çabalıyorsunuz, tükürmekle deniz bulanmaz. Yok derdiniz sözün hikmetini anlamaksa daha önce de defalarca söylediğim gibi söz sahibini mes'ul eden bir durum ve kimse bu konuda taklide mecbur değil, hem de bunu yapması uygun olmaz diye cevaplar verilmiş.



Sayın Huseyni Beyefendi :
Ne çok kurnazım ne de anlama sorunlarım var,soruların askıda kalmış olmasına gelince bu konuda sizin elinize kimse su dökemez.İşime gelen kısmı ve konuyu istediğim yöne çekerek cevap vermeye gelince bunu örneklendirmenizi isteyeceğim,namazdan bahsediyordukda ben zekat mevzuuna mı geçmişim?Her neyse çokda önemli değil.
Sizin sorulara verdiğiniz cevaplar;


-Üstad şimdiye kadar bir çok kişinin hidayetine vesile oldu,
-sebep olan yapan gibidir,
-milyonlarca insan ona beş vakit dua ediyor ,
-bunlardan biri kabul olsa üstada yeter ,
-koca bi külliyatı bir söz ile karalayamazsın,
-deniz tükürmeylen bulanmaz,
-üstümüze gelindikçe dahada güçleniyoruz,
-islam alimleri insanlara bir anne şefkatiyle yaklaşır,
-hasta tabibden ilaç ister tabib uygunsa verir değilse vermez,
-duada inkar,tenkit yok buda islama uygunluğunu gösterir,
-Aşk yanmak ister yanmadan aşık olunmaz aşık olan maşuklarına helal gelmesini istemez.
-Bu sözü söyleyen Kainatın En Değerli Varlığının Dostu...
-bu sözü düşüneceğinize; " bu sözü demesine sebeb olan insanların halini düşünün !.
-Allah sevmediği kulunu da sevdirmez kimseye...
-Onlar insansa biz neyiz diye düşünmekteyim sadece !...
-cevabül ahmakül sükut. ...
-Değerli vaktimi size cevab bularak geçirecek kadar zeki değilim !!...
-bır cumleyle yola cıkarak bır cılelı hayatın sırf lıllah ıcın gecerılmıs bır omrun karalamasını yapıyorsunuz

-Alimlerin evliyaların söylediği bütün sözlerin hadiste karşılığı mı var ?
-Ki Üstadın bir koca külliyattan sadece bir sözünü ortaya koyup, bütün hayatını, hizmetini ve bugünkü meyvelerini çürütmeye çalışmak, ilim edinmek değil, insafsızlıktan ibarettir.
-Kendi hesabımızın içinden çıktıkta Onun hesabının derdine mi düştük ?
-"Bu gibi sözler belli bir makam ve mevkiinin sözleri olduğu için herkesin böyle sözleri taklit etmesi uygun olmaz."
-İçinde bir iki kelamı zihnimiz almıyorsa ona da vardır bi hikmeti der, almamız gereken derslerle meşgul oluruz.
-O zaman ayeti kerime ile sabit olan bir zatın hakikatliğinde neden bu kadar açık arıyorsunuz?

-Dünyanın kaç üniversitesinde ;Risale-i Nurlar kitaplarda kaynak ve okul kitapları olarak okutulurken
-Kur'an-ın hangi ayetinde ya da hangi hadiste bir alim hakkında böyle söz etmeye cevaz veriyor ?
-Cehennemi istiyorum diye bir ayet ve hadis zaten olamaz,
-Alimlere uymak, onları rehber edinmek, onlardan faydalanmak hakkında istediğiniz kadar ayet, hadis bulabilirim.


Yukarıda yazdıklarım bu ana kadar cevaben yazdığınız yazılardan sorulara cevap olacak nitelikte olanlarından bir kısmı..


Talha'dan alıntı:
Çünkü yukarıda arkadaşlarımızın ifade ettikleri islamın diğer kaynaklarına girdiğinden ve sizde bu hususta gözünüzü kapatmış kulağınızı tıkamış olduğunuzdan size ne anlatsak boş. Öncelikle sizin islamın müteşekkil oldukları kaynakları öğrenmeniz gerekmekte.


Şimdi ben soruyorum yukarıda sizin yazılardan alıntıladığım cevap olarak yazdıklarınız aşağıdaki İslam'ın kaynaklarından hangisine girmektedir.?
A-Ayet
B-Sünnet
C-İcma
D-Kıyas

Diyeceksiniz ki bizim cevaplarımız bu kadarmıydı? gene istediğin yerini almışsın istediğin yöne çekiyorsun.Yok ..yok.. öyle değil! onu dedirtmem kimseye yazıyorum diğerlerinide.


Bu söz Hz. Ebu Bekir'e isnad edilmektedir. Hz. Ebu Bekir:

"Cehennemde vücudum büyüsün tâ ehli imana yer kalmasın" demiştir.

Bu söz "Cihar-ı Yar-ı Güzin, Şemseddin-i Sivasi sh. 25" de geçmektedir.

Bu sözü teyid eden yani Hazreti Ebu Bekirin sıddıkiyetinin azami sadakat nümunesi olan sözünün hakikatini teyid eden bazı hadisi şerifler vardır.

Bunlar:

"Ümmetime karşı en merhametli Ebu Bekirdir."

"Eğer Ebu Bekir'in imanı alemlerin imanıyla müvazene edilse yine de Ebu Bekir'in imanı racih gelecektir."

Kaynaklar: El Fethur Rabbani Şerhi Müsnedi Ahmed 1/52, Müsnedi Ahmed 3/186,281, Müsnedi Ebu Davud - Tayalisi hadis no: 2096.

Bu sözde haşa isyan değil belki imanın verdiği kemalat vardır. Nitekim bir çok islam büyüğünün bu anlamda sözleri vardır.







Ebu Bekir (r.a) atfen söylediğiniz bu sözün gerçekliği hakkında İslam dünyasında bir ittifak varmıdır yoksa ciddi itirazlar mevcutmudur?Bu sözü desteklemek için verdiğiniz hadisleri nasıl yorumlayıp Cehennemde vücudum büyüsün tâ ehli imana yer kalmasın" sözüne dayanak yaptınız?


Peki Peygamber Efendimizin(s.a.v) şu hadisleri hakkında ne düşünürsünüz?




Biriniz namazda tahiyyâtı bitirdiği zaman, dört şeyden Allah’a sığınarak şöyle desin: 'Allâhümme innî eûzü bike min azâbi cehennem ve min azâbi’l-kabr ve min fitneti’l-mahyâ ve’l-memât ve min şerri fitneti’l-mesîhi’d-deccâl' (meali) :

Allah'ım, cehennem azâbından ve kabir azâbından, hayat ve ölüm fitnesinden, deccâlin fitnesine uğramaktan sana sığınırım
(Müslim, Mesâcid 128-134; Ebû Dâvûd, Salât 149, 179; Nesâî, Sehv 64)


(Namazı bitiren kimse, hiç konuşmadan “Allahümme ecirnî min-en-nâr ve edhılnil Cennete” demezse melekler, “Yazık şuna, Cehennemden korunmasını istemekten âciz kaldı”, Cennet de, “Yazık şuna Cenneti istemekten âciz oldu” der.) [Taberani

(Allah’ım, senden Cenneti ve ona yaklaştıracak her türlü söz ve işi diliyor, Cehennemden ve ona yaklaştıracak her türlü söz ve davranıştan sana sığınıyorum.) [İbni Mace]

(Allah’ım, her günahtan selâmeti, her iyiliği kazanmayı, Cennete girmeyi ve Cehennemden kurtulmayı nasip et!) [Hâkim]



Bir önceki yazımda Ebu Bekir(r.a)'ın ayetle sabit ateşten uzak olabileceğini aktarmıştım.
Elmalılı, bu ayetlerin Hz. Ebu Bekir (r.a.) hakkında nazil olduğunu belirtir . Suyutî, Leyl suresi 17. ve 18. ayetlerin icmaen Ebu Bekir Sıddık hakkında indiğini söyler.(Elmalılı tefsiri Leyl Süresi)


Bir diğer cevabınızsa:,
Üstad Hazretlerinin bu sözü söylemesi onun imanının kemalini gösterir. Cehennemin ateşini o derece görür gibi hissediyor ve ilmen biliyor ki, milletinin oraya girmesine gönlü razı olmuyor. ben bundan onun Kur'ana muhalif olduğunu değil, bizlere imanımızı muhafaza edecek amellleri işlemek için teşvik ediyor diye anlıyorum. Maksat cehennemi istemek değil, imanın kıymetinden haberdar etmek. Maksat cehennemi arzulamak olsa idi, bir ömür Allahın razı olacağı hizmetlerde çileli bir ömrü olmazdı.


Aynen söylediğiniz gibi “bizlere imanımızı muhafaza edecek amellleri işlemek için teşvik ediyor diye anlıyorum. “ siz öyle anlıyorsunuz.Ama sizin öyle anlıyor olmanız benimde öyle anlamama delil olamaz.Ayrıca çileli bir ömür yaşamakda bu konuyla ilgili olarak delil olamaz.


Bir diğer cevabınızsa:
Burada söz edilen mesele ayet veya hadis değil, bu bir duadır, yakarıştır, arzudur. bu duanın islama uygunluğunu soruyorsunuz,


Bu tür sözler söz sahibini mes'ul eder. Bugün insanlar Üstadımız ne kadar fedakarane bu sözü söylemiş dese de ben de böyle yapmalıyım diye bir sonuç çıkaramaz.


Yok derdiniz sözün hikmetini anlamaksa daha önce de defalarca söylediğim gibi söz sahibini mes'ul eden bir durum ve kimse bu konuda taklide mecbur değil, hem de bunu yapması uygun olmaz diye cevaplar verilmiş.


Duada neler istenir:


Kişi,duâda Allâhü Teâlâ"dan isteklerinin en mühimini,günah ve kusurlarının affedilmesini ve afiyetini istemelidir.Peygamber Efendimiz (s.a.v.) "Rabbinden, dünya ve âhirette af ve âfiyet iste.Onlar verildiği zaman felâh bulur;muradına -Allah"ın rızasına erersin." buyurmuşlardır.
Ebûbekr el Verrâk" a(r.h) âfiyet nedir? diye sordular. O da şöyle cevap verdi; "Kulun, kelime-i şehâdet söyleyerek imân ile ölmesi,Allâh "ın evliyâları zümresinde diriltilmesi, sırat köprüsünü selâmetle geçmesi ve sonra da cennete girmesidir. İşte âfiyet budur."
Âfiyet on şeydir.Beşi dünyadadır. Bunlar
; İlim,amel,ihlâs,şükür ve kazâya razı olmak. Beşi de âhirettedir;Yüzün ak olması,terâzi(de sevabların) ağır gelmesi,hesâbın kolay olması, cehennemden kurtulmak ve cennete girmektir.
Allahü Teâla" ya lafzı az, manası çok olan ve içinde dünyâ ve âhiretin hayırlarını toplayan cümlelerle duâ etmelidir.
Rabbenâ âtina fi"d-dünyâ haseneten ve fi"l-âhireti haseneten vegınâ azâbe"n-nâr"gibi.
Enes (r.a.)Peygamber efendimiz" in(s.a.v.) en çok bununla du ettiğini rivayet etmiştir. Çünkü bu duâ bütün hayırları içine alır. Sanki bununla duâ eden, dünyâ ve ahiretteki iyilik ve güzelliklerin tamamını istemiş olur.

ALINTI: RİSALEFORUM.COM
http://www.risaleforum.com/dualar/31693-duada-neler-istenir.html


Gördüğünüz gibi duada neler isteneceğini sizlerin ağzından dinledik.Bu bir duadır ,yakarıştır diyorsunuz ya peki insan neden böyle bir dua etme gereksinimi duyar.Böyle bir dua etmenin cemaati müslime ne faydası olacakda bu dua onların imanını nasıl kuvvetlendirecek.Bu sebepten diyorumki bu sözler kibir taşıyor.Ayrıca sözün sıradan müslümanlar tarafından taklit edilmesinide uygun görmüyorsunuz ,bu sizce bir tezat oluşturmuyormu?Allah-u Teala alçak halettekiler ve yüksek halettekiler diyerek müminler
arasında bir ayrım yapmışmıdır?Peki Peygamber Efendimizin(s.a.v)söylediği ama müslümanlara söylemeyin dediği bir duası,sözü varmıdır?yada daha sonra alimlerin ittifak ettiği böyle bir durum sözkonusumudur?

Bu sözü söyleyen alim olamaz demenizi beklemiyorum aslına bakarsanız ben sizden hiçbirşey beklemiyorum.Ama sadece Peygamberlerin hatasız olacağı gerçeği varken insanın hataya
düşebileceğini neden kabul edemiyor ve devamlı üstadın yaptığı hizmetlerden bahsediyorsunuz?Devamlı olarak bana bir söz üzerinden bir alimi ve eserlerini karalama içinde bulunduğumu tekrarlıyorsunuz ki; ben böyle bir çabada olmadığımı yaptığı hizmetleri yok saymadığımı belirtmeme rağmen.Eminimki sizler namazında,niyazında,dürüst,Allah korkusu ,Peygamber sevgisi olan insanlarsınız,belki çoğunuz şu anki bu durumunuzu üstada borçlusunuz.Benim bunlarla bir sıkıntım olamaz ki ben üstadı ve eserlerini bir söz üzerinden karalamaya çalışayım..
.“Evet bu hakikatle beraber insan; kusurdan nisyandan hali değil. Benim bilmediğim çok kusurlarım var, belki de fikrim karışmış risale-i nurlarda bazı hatalar olmuş.” (Şualar-15 Şua -588 )
Risale-i Nur Külliyatı Arama Motoru






Risale-i nur Nasıl Bir Tefsirdir?

quote_icon.png
TaLHa Nickli Üyeden Alıntı​
risale-i nurun amacı nedir ?​

5- Risale-i nur Kuranın aynasıdır. Bir mucize durumundadır. (sönmez risalesi)
6- Risale-i nura karşı konulamaz ve onunla boy ölçüşülemez. (sönmez risalesi)
7- Ölüm hakikatının muammasını yalnızca Risale-i nur çözmüştür. (meyve risalesi)
26- Risale-i nura karşı konulamaz. Onunla kimse başa çıkamaz. O sönmez ve söndürülemez. O üfledikçe parlayan bir nurdur. (sönmez risalesi)
38- Risale-i nuru okumak ve yazmak, alim olmak için yeterlidir. Başka bir şey istemez. (meyve risalesi)
http://www.risaleforum.net/bediuzzaman-said-nursi-ve-risale-i-nur-cemaati/risale-i-nur-ve-nur-cemaati/20582-risale-i-nur-nasil-bir-tefsirdir.html


Risale-i nurda hatalar olmuş olabileceğini üstad kendisi dile getirmiştir.Daha sağlam bir kaynak bulamadığım için yukarıdaki Risale-i nur nasıl bir tefsirdir isimli yazıyı sizin sitenizdeki bir forum sayfasından aldım,Talha(site yöneticisi)bizzat kendi sormuş ve SaYa(forum yöneticisi )cevap olarak
yukarıdaki sadece bir kısmını aldığım metni yazmıştır.Akabinde itiraz ve tekzip edilmediği ve üzerinden 3 yıl gibi bir zaman geçtiği için tarafınızdan doğru kabul edildiğini varsayarak alıntıladım.


Bu metindeki sözlerin üstadın olduğunu kabul ettiğimizde ortada ciddi bir tezatın olduğu aşikardır.Hangisi doğru acaba? hata olmuş olabileceği yazarı tarafından beyan edilen bir esermi yoksa yukarda anlatılan esermi?






Cevaben yazdığınız:
Sizde bunun gibi elinize birşey geçmeyecek meseleleri tartışarak vaktinizi boşa geçirmeyin.




Sitenizde risalelere ve üstada gelen itirazlara cevap diye bir bölüm açmış ve bu bölümde “milletimin imanını selamette görürsem”diye bir başlık açan siz olduğunuza göre bunu sizlere sormak lazım ,madem buna ihtiyaç yok neden vaktinizi boşa harcıyorsunuz diye.




TaLHa Nickli Üyeden Alıntı
Size bir soruda benden gelsin bakalım. Madem İslamın kaynaklarından olan ayet ve hadis haricindekileri yok sayıyorsunuz mesela icma ve kıyası ve Peygamber Efendimiz a.s.v dan sonraki bütün alim ve evliyaların düşünceleri size göre bir kaynak değil öyle ise Hanefi Mezhebinde olmanızı neye bağlıyorsunuz?

İslamın kaynaklarından birinin yok sayılmasının fıkıhdaki yeri nedir?



Bu soruya bir önceki yazıda cevap verdiğimi düşünüyorum aynı soruları tekrar cevaplamaktanda yoruldum .Bir daha yazmaya uğraşmayayım :


İslamın kaynakları olan ayet ve hadis haricindeki icma ve kıyası yok saymış değilim ,Peygamber Efendimizin(s.a.v)den sonraki alim ve evliyaların düşüncelerinide yok saymadım.Bir önceki yazımda Peygamber Efendimizin(s.a.v) sünnetinde olan ,ayet ve hadislerle çelişmeyen her alim örneğimdir,kaynağımdır demiştim ayrıca icma ile ittifak sağlanmış kıyasla kabul görmüş bir konunun ayet ve hadise ters düşme durumu olmayacağından (Allah'ın izniyle) onları zikretmedim ama bundan icmayı kıyası yok saydığım anlamı çıkmamalı.

Hanefi mezhebinde olmamı neye bağladığımı anlamışsınızdır İnşallah..İslami kaynaklardan birini yok saymadığıma göre fıkıhtaki yeri ve yaptırımı beni içine almıyor.


İnşallah bu son yazımda ısrarla cevap vermekten kaçındığımı iddia
ettiğiniz sorularınıza cevap verebilmişimdir.
 

kab-ý kavseyn

Well-known member
konuyu açan kardeşim bu konu tamamen kapatılabiliyor mu..? eğer öyle ise kaldırmanı talep edeceğim..yeter artık bu ne böyle bu başlık altında herkes birbirine cevap yetiştirme telaşına girmiş.. bana sıkıntı çöktü artık burda.. !!

-herkes benim dediğim doğru derse nasıl bir sonuca varacağız anlamıyorum.. bu konuya cevap veren kardeşlerde artık başka şeylerle ilgilensinler başka konular okusunlar.. lüften.. !!
 

Huseyni

Müdavim
Bu cevaplar benim sorularımın cevabı değil mapavri kardeş. Bir kere kendinizle çelişiyorsunuz. Hem diyorsunuz ki ben karalama derdinde değilim, hem de onca açıklama yapılmışken ısrarla aynı sözün ayete hadise dayandırılmasını bekliyorsunuz. İslami kaynakları yok saymıyorum diyorsunuz, hem de İslam alimi olan Bediüzzaman Said Nursi hazretlerini bir sözüyle güya çürütme derdindesiniz. Böyle bir gayeniz yoksa bu sözün üzerinde bu kadar ısrarla durmanızı neye bağlayacağız anlatır mısınız ? Alimlere ve evliyalardan istifade etmekle ilgili birçok hadis ve ayet bulabileceğimi ilk mesajlarımda belirtmiştim, Said Nursi de bir alim değil mi ? Bu sözü İslama zıt görünse dahi bu bizlerin ondan istifadesine mani olabilir mi ? Bir alim hakkında kibirli diyebilmeyi hangi ayete ve hadise dayandırıyorsunuz ? Onların hakkında bu tür sözler etmeye sürekli kaynak gösterdiğiniz ayet ve hadisler cevaz veriyor mu ? Forumda itirazlar bölümü var tabiki, bunda sorun yok elbette. Risale-i Nurlarda Üstad hazretleri de sorgulanabilir ancak baştan beri Müslüman olduğunu, hanefi mezhebine dahil olduğunu söyleyen bir kişiye bir alim hakkında böyle ithamlarda bulunmak yakışıyor mu ?


Kab-ı kavseyn kardeşim konu ortada kalsın ki kim ne yapmaya çalışıyor ayan beyan görünsün inşallah.
 

Kýrýk Testi

Well-known member
Haklısınız sevgili kardeşim tabiki bir insanı tanıyıp etmeden onu karalamak,kötülemek gıybet olur,bundan Allah'a sığınırım.Değerli kardeşim benim yazdıklarımıda üstadın yapmış olduğu hizmetlere kesinlikle bir karalama söz konusu değildir,varsa gösteriniz özür dileyeyim.Benim yazdığım ne varsa bu söz üzerine söylenmiş sözlerdir.Yoksa yapmış olduğunu söylediğiniz hizmetler hakkında tek kelime etmedim.

Bır alıme kıbırlı demek daha vahım bır durum,buyrun manı olmıyalım ozur dıleyın ıstersenız!!!
Inanın kı kardesım takıldıgınız cumleyi curutmekle elınıze gececek olan nedır onu anlıyamadım, eger arzu edersenız bırakalım alımlere boy olcusmeyı de kendı ahıretımızın derdıne duselım..!!!

Dua ıle..

 

TaLHa

Nur-u Aynım
Yönetici
Hazreti mapavri78 öğrenmeye başladınız. Maşallah .. ayet ve hadisden başkasını tanımam diyerek ilk mesajı göndermiş ve orada bir Allah dostuna böbürlenme demiştiniz. Asıl böbürlenen kim? Ve madem icma ve kıyası ve bununla beraber ehli sünnet vel cemaat itikadi ve imani mezhep imamları ile sahabe-i kiram, alim ve evliya ve asifyaları kabul etmekle bu sözünde ayet ve hadisi şerife muhalif olmadığını kabul etmiş olduğunuzu anlamanız için sizi daha mı sıkıştırmamız gerekiyor?

Sizin söyledikleriniz haktır. Ancak hata yapıyorsunuz kendinizi bütün ayet ve hadisleri bilen elini ateşin içine koyan bir alim olarak ayetlere icma kıyas yapıyorsunuz. Çünkü bu sözde Allaha iman ederseniz kimse cehenneme girmeyecek denilmiyor. Bu sözde şart var ve arzu var ve aşk var mutluluğun derecesini ifade etme var. Ama siz inatla bu sözde cehennemi inkar var kimse girmeyecek deniliyor gibi olmayan bir manayı varmış gibi gösteriyorsunuz. Çünkü ayet ve hadislere uzanıyor icma ve kıyas yapıyorsunuz.

Eğer bu sözlerimide anlamadıysanız kendiniz çalıp kendiniz söylemeden evvel icma ve kıyasın şartlarına bakınız ve kimlerin yapabileceğini araştırınız. Bu hususta özetle şu hadise ibret verici : Adamın birine sormuşlar niye namaz kılmıyorsun adam demiş Kur'anda namaz kılmayın deniliyor. Adama demişler peki öncesinden ne deniliyor. Adam demiş ben hafızmıyım. Hem mana çıkarmaya çalışacaksın hem de hafız değilim diyeceksin bune lahana turşusu!

Yapmaya çalıştığınız meseleye gelince İlmi zamanın alimleri tarafından saygı ve sevgi ile kabul edilmiş ve sünneti seniyyeye ittibası tevatur derecesinde aktarılmış ve hayatı ortada olan bir zatın o daracık aklınıza sığmayan eserlerini okumadan sadece sağda solda duyduğun bir sözü ile verip veriştirdiniz. Sizin bu davranışınız yahudi ve hristiyanların ve kafirlerin bir kaç ayet ve hadisi ele alıp müslümanlar ile muhaverelerine benzememekte mi? Ayeti Kerimede ve Hadisi Şeriflerde onlara benzemeyin denilmiyor mu? Hatta imanın test edilmesini yasaklamıyor mu?

Şimdi bu konuyu okuyan kişi sizin gösterdiğiniz üç beş ayete bakarak sizin hakikatten bahseden ilim sahibi biri olduğunuzumu düşünecek yoksa kulak dolma müslüman olduğunuzu mu düşünecek?
 

mapavri78

New member
Herşeyin en doğrusunu ALLAH (C.C.)bilir.


Ne mezhepsizliğim ne ahmaklığım ne hadsizliğim ne kafamın karışmışlığı ne kahinliğim ne edepsizliğim ne anlamama problemim nede yahudiye hristiyana benzemişliğim kaldı.Önemlide değil aslında bana isnat ettikleriniz.Bu tartışmayı daha fazla sürdürmenin ne size ne bana bir yararı olmayacağı için çok geç olmadan kendi namıma sonlandırıyorum.
Herşeyi sizin bildiğinizi sizinle mücadele edemeyeceğimi ilmimin sizin seviyenizde olmadığını aslada olamayacağını elinize su dökemeyeceğimi belirterek bu tartışmadan çekiliyorum.Korkuyorum hemde öyle çok korkuyorumki Rabbimin razı olmayacağı beni ağır vebal altına sokacak sözler söylemekten.Söylediysem eğer Rabbimin mağfiretine sığınıyorum.Gazanız mübarek hayırlı olsun. Selametle
 
Üst