Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 1. Ders - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Zuhr" data-source="post: 225416" data-attributes="member: 8625"><p><strong>Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...</strong></p><p></p><p></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'">estağfirullah</span></p><p> </p><p> </p><p> </p><p style="text-align: center"><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: darkred">esbab, ancak ve ancak kudretin izzetini, rububiyetin haşmetini izhar için vaz edilmiş birtakım vasıtalardır. Yoksa, kudretin acz ve ihtiyacı için muavenet eden yardımcı değillerdir. Beşer sultanlarının memurları ise, sultanların ihtiyaç ve aczlerini def için tayinlerine zaruret hasıl olan yardımcı ve ortaklarıdır. Binaenaleyh, Allah’ın memurlarıyla insanın memurları arasında münasebet yoktur. <strong>Yalnız</strong> gafil ve cahil olanlar hâdiselerde ve vukuattaki hikmetleri, güzellikleri göremediklerinden, Cenâb-ı Haktan şekva ve şikâyetlere başlarlar. İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. Çünkü, kusur onlardan çıkıyor, onların kabiliyetsizliğinden ileri geliyor. Bu sırra bir misal-i lâtif sûretinde bir temsil-i mânevî rivayet ediliyor ki:</span></span></p><p></p><p><span style="font-family: 'Arial'">bu kısımda, "yalnız" kelimesinin eş anlamlısı olabilecek "sadece" kelimesi kullanıldığında, anlam biraz değişiyor.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'">aynı zamanda, "yalnız" kelimesi burada bir bağlaç olarak kullanılmış, kendisinden önce anlatılan durum ile bu duruma ters düşen bir ifadeyi birbirine bağlıyor. bu sebeble "yalnız" kelimesinin yerine "ama" "fakat" kelimeleri konarak bir kere daha okunabilir.</span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'">her iki şekilde farklı anlamlar karşımıza çıkıyor;</span></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><span style="font-family: 'Arial'">ortada Cenab-ı Hakkın hikmetini göremeyip şekva eden bir güruh var ve bunlar <em><strong>sadece gafil ve cahil olanlardır</strong></em>. başka herkes farkında.</span></li> </ul> <ul> <li data-xf-list-type="ul"><span style="font-family: 'Arial'">ortada bir sürü hikmet var <em><strong>ama cahil ve gafil olanlar bu hikmetleri göremediğinden şekva ediyorlar.</strong></em> yani şikayet etmesinin sebebi hikmeti görememek.</span></li> </ul><p><span style="font-family: 'Arial'">her iki anlam da birbirine yakın ve doğrudur. </span></p><p> </p><p>ve </p><p></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">burada ifade ettiğiniz gibi, </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">bir müslüman her zaman müslümandır ama gaflete düşebilir, cahilane davranabilir.</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">ve nasıl başına bir musibet geldiğinde arkasındaki hikmetleri aramak gerekiyorsa,</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">şikayet etmeye başladığını fark ettiği anda da, şikayet etmesinin sebebinin hikmetleri göremediği olduğunu bilip, şikayetin gaflet alameti olduğunu tefekkür etmesi gerektir</span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Arial'"><span style="font-size: 10px">biz de böyle davrananlardan oluruz inşallah..</span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zuhr, post: 225416, member: 8625"] [b]Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...[/b] [FONT=Arial]estağfirullah[/FONT] [CENTER][FONT=Arial][COLOR=darkred]esbab, ancak ve ancak kudretin izzetini, rububiyetin haşmetini izhar için vaz edilmiş birtakım vasıtalardır. Yoksa, kudretin acz ve ihtiyacı için muavenet eden yardımcı değillerdir. Beşer sultanlarının memurları ise, sultanların ihtiyaç ve aczlerini def için tayinlerine zaruret hasıl olan yardımcı ve ortaklarıdır. Binaenaleyh, Allah’ın memurlarıyla insanın memurları arasında münasebet yoktur. [B]Yalnız[/B] gafil ve cahil olanlar hâdiselerde ve vukuattaki hikmetleri, güzellikleri göremediklerinden, Cenâb-ı Haktan şekva ve şikâyetlere başlarlar. İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. Çünkü, kusur onlardan çıkıyor, onların kabiliyetsizliğinden ileri geliyor. Bu sırra bir misal-i lâtif sûretinde bir temsil-i mânevî rivayet ediliyor ki:[/COLOR][/FONT][/CENTER] [FONT=Arial]bu kısımda, "yalnız" kelimesinin eş anlamlısı olabilecek "sadece" kelimesi kullanıldığında, anlam biraz değişiyor.[/FONT] [FONT=Arial]aynı zamanda, "yalnız" kelimesi burada bir bağlaç olarak kullanılmış, kendisinden önce anlatılan durum ile bu duruma ters düşen bir ifadeyi birbirine bağlıyor. bu sebeble "yalnız" kelimesinin yerine "ama" "fakat" kelimeleri konarak bir kere daha okunabilir.[/FONT] [FONT=Arial]her iki şekilde farklı anlamlar karşımıza çıkıyor;[/FONT] [LIST] [*][FONT=Arial]ortada Cenab-ı Hakkın hikmetini göremeyip şekva eden bir güruh var ve bunlar [I][B]sadece gafil ve cahil olanlardır[/B][/I]. başka herkes farkında.[/FONT] [/LIST] [LIST] [*][FONT=Arial]ortada bir sürü hikmet var [I][B]ama cahil ve gafil olanlar bu hikmetleri göremediğinden şekva ediyorlar.[/B][/I] yani şikayet etmesinin sebebi hikmeti görememek.[/FONT] [/LIST][FONT=Arial]her iki anlam da birbirine yakın ve doğrudur. [/FONT] ve [FONT=Arial][SIZE=2]burada ifade ettiğiniz gibi, [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]bir müslüman her zaman müslümandır ama gaflete düşebilir, cahilane davranabilir.[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]ve nasıl başına bir musibet geldiğinde arkasındaki hikmetleri aramak gerekiyorsa,[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]şikayet etmeye başladığını fark ettiği anda da, şikayet etmesinin sebebinin hikmetleri göremediği olduğunu bilip, şikayetin gaflet alameti olduğunu tefekkür etmesi gerektir[/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=2]biz de böyle davrananlardan oluruz inşallah..[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 1. Ders - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst