Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 1. Ders - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Zuhr" data-source="post: 225326" data-attributes="member: 8625"><p><strong>Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...</strong></p><p></p><p></p><p> </p><p><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Verilen ifade;</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. </span></span></span></p><p> </p><p><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">İfadesinin bir delili bir açıklaması olarak yazılmış.</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Olaylar sonrasında edilen şikâyetlerin kaynağı; şikayet edenin sonuçtan tatmin olmadığını, sonucun kendisine “zarar verdiğini” düşünmesidir. </span></span><span style="color: #8064a2"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">(misal, öğrencinin sınavda düşük not alması.)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Bu sonuçtan ötürü, sonuca karar vereni sorumlu tutar,</span></span><span style="color: #8064a2"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"> (hoca düşük not vermiş!)</span></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">Sonucun hikmetini kavrayamamak onun <strong>kabiliyetsizliği</strong></span></span><span style="color: #8064a2"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"> (evet hoca düşük not vermiş çünkü öğrenilmesi gerekenler öğrenilmemiş, alınması gerekenler alınmamış, yükselmesi gereken seviye yükselmemiş, bunların olması, daha fazla şey öğrenilmesi için notun düşük olması gerekir ki biraz daha çalışılsın) </span></span><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">ve asıl sorumlunun kim olduğunu görememesi hata edenin kim olduğunu fark edemeyip sorumluluğu karar merciine vermesi ise <strong>kusurudur</strong> </span></span><span style="color: #8064a2"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'">(sınava yeterince hazırlanmamış)</span></span></span></p><p> </p><p> </p><p style="text-align: center"><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">“Yalnız gafil ve cahil olanlar hâdiselerde ve vukuattaki hikmetleri, güzellikleri göremediklerinden,”</span></span></span></span></p><p></p><p><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px">Hiçbir şey yoktur ki var edilmesi, yaratılması bir/birçok hikmete bina edilmesin. </span></span></span></p><p> </p><p style="text-align: center"><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: darkred"><span style="font-size: 12px">“Herşeyde, hattâ en çirkin görünen şeylerde, hakiki bir hüsün ciheti vardır. Evet, kâinattaki herşey, her hâdise, ya bizzat güzeldir, ona hüsn-ü bizzat denilir; veya neticeleri cihetiyle güzeldir ki, ona hüsn-ü bilgayr denilir. Bir kısım hâdiseler var ki, zâhiri çirkin, müşevveştir. Fakat o zahirî perde altında gayet parlak güzellikler ve intizamlar var.” <em>(onsekizinci söz – ikinci nokta)</em></span></span></span></span></p><p></p><p><span style="color: navy"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkslategray">Bu güzelliği, hikmeti, faydayı görememek, iyilikleri Allah'tan, kötülükleri nefisten bilememek, şeytanın da tahriki ile Cenab-ı Hakka şevka edilmesine vesile olur, ki bu bir insanın yapabileceği –en sade ifade ile- en büyük nankörlük olur.. Rabbimizin rahmetinin bir tezahürüdür ki bu sonuçlara perde olacak sebebler yaratmış ve kulunun gafil anında kendisini şikayet etmesinden muhafaza etmiş. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #2f4f4f">~~~~~~</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">Düzeltme ve ekleme;</span></span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: darkred">yukarıda ifade edilen insanın kendi kusur ve kabiliyetsizliği gibi;</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>hikmet boyutu gözönünde bulundurulmadığında, mana-yı harfi ile her bir sebeb tek başına incelendiğinde, hiç birisinin yapıları itibariyle, güzel bir şey ortaya çıkarma kabiliyetleri, hayra yönelme kabiliyetleri bulunmadığını görürüz.</strong></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>ateş bir sebeptir, ve yakma tahrip etme özelliği, istidadı vardır</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>su akışkandır, sakin, yacı bir özelliği yoktur ve yine yıkıcıdır</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>herhangi bir hayvan, misal bir arı veya bir deve bir hayrı yapabilme özelliğine sahip değildir, nefis ve hevası peşinde gitmesi halinde yapabileceği sadece tahrip olur</strong></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>bu şekilde çevremizdeki sebeblerin tek tek ele alınmasında, kendilerinin hayra yönelik bir kabiliyetleri olmadığı, tersine, kendi hallerine bir yöneticiden mahrum kalmaları halinde yıkıcı, zarar verici özellikleri olduğunu görürüz. bu yetersizlikleri, kabiliyetsizlikleri onların kusurlarıdır, </strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>mana-yı ismi ile bakıldığında hepsinin bir vazife üzere yaratıldığını, bir idare edici tarfından yönetildiğini ve hayra yöneltildiklerini görürüz.</strong></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>bu kusurlu unsurlar, kendi kusur ve hayırdaki acziyetleri ile, ve kendilerinin vesile olmaları ile oluşan muazzam güzellikler mükemmellikler ile, kendilerini idare eden muazzam bir kudret eline işaret ederler.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>kendi kusurlarının büyüklükleri nisbetinde, kendilerini idare edenin kusursuzluğunu ilan ederler.</strong></span></p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong></strong></span> </p><p><span style="font-family: 'Trebuchet MS'"><strong>insan Allah a kusur veremez ama sel'e kusur verir, sel olması halinde suyun verdiği zararda sudan şikayet edebilir, eli yandığında kusuru ateşte bulabilir. su insanların ve çevrenin düzenine verdiği zarar ile kusurunu ilan etmiş olur, ateş verdiği zarar ile kusurunu ilan etmiş olur. zahiren çirkin fakat batınen güzel olan fiil ve icraatların güzelliğini Allah'a, çirkinliğini sebeblere vermekte bir sakınca olmaz.</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Zuhr, post: 225326, member: 8625"] [b]Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...[/b] [COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Verilen ifade;[/SIZE][/FONT][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkred]İşte o şekva ve şikâyetlerin hedefini değiştirmek için esbab vaz edilmiştir. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]İfadesinin bir delili bir açıklaması olarak yazılmış.[/SIZE][/FONT][/COLOR] [SIZE=3][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS]Olaylar sonrasında edilen şikâyetlerin kaynağı; şikayet edenin sonuçtan tatmin olmadığını, sonucun kendisine “zarar verdiğini” düşünmesidir. [/FONT][/COLOR][COLOR=#8064a2][FONT=Comic Sans MS](misal, öğrencinin sınavda düşük not alması.)[/FONT][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS]Bu sonuçtan ötürü, sonuca karar vereni sorumlu tutar,[/FONT][/COLOR][COLOR=#8064a2][FONT=Comic Sans MS] (hoca düşük not vermiş!)[/FONT][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS]Sonucun hikmetini kavrayamamak onun [B]kabiliyetsizliği[/B][/FONT][/COLOR][COLOR=#8064a2][FONT=Comic Sans MS] (evet hoca düşük not vermiş çünkü öğrenilmesi gerekenler öğrenilmemiş, alınması gerekenler alınmamış, yükselmesi gereken seviye yükselmemiş, bunların olması, daha fazla şey öğrenilmesi için notun düşük olması gerekir ki biraz daha çalışılsın) [/FONT][/COLOR][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS]ve asıl sorumlunun kim olduğunu görememesi hata edenin kim olduğunu fark edemeyip sorumluluğu karar merciine vermesi ise [B]kusurudur[/B] [/FONT][/COLOR][COLOR=#8064a2][FONT=Comic Sans MS](sınava yeterince hazırlanmamış)[/FONT][/COLOR][/SIZE] [CENTER][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkred]“Yalnız gafil ve cahil olanlar hâdiselerde ve vukuattaki hikmetleri, güzellikleri göremediklerinden,”[/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/CENTER] [COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Hiçbir şey yoktur ki var edilmesi, yaratılması bir/birçok hikmete bina edilmesin. [/SIZE][/FONT][/COLOR] [CENTER][COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkred][SIZE=3]“Herşeyde, hattâ en çirkin görünen şeylerde, hakiki bir hüsün ciheti vardır. Evet, kâinattaki herşey, her hâdise, ya bizzat güzeldir, ona hüsn-ü bizzat denilir; veya neticeleri cihetiyle güzeldir ki, ona hüsn-ü bilgayr denilir. Bir kısım hâdiseler var ki, zâhiri çirkin, müşevveştir. Fakat o zahirî perde altında gayet parlak güzellikler ve intizamlar var.” [I](onsekizinci söz – ikinci nokta)[/I][/SIZE][/COLOR][/FONT][/COLOR][/CENTER] [COLOR=navy][FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkslategray]Bu güzelliği, hikmeti, faydayı görememek, iyilikleri Allah'tan, kötülükleri nefisten bilememek, şeytanın da tahriki ile Cenab-ı Hakka şevka edilmesine vesile olur, ki bu bir insanın yapabileceği –en sade ifade ile- en büyük nankörlük olur.. Rabbimizin rahmetinin bir tezahürüdür ki bu sonuçlara perde olacak sebebler yaratmış ve kulunun gafil anında kendisini şikayet etmesinden muhafaza etmiş. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=#2f4f4f]~~~~~~[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkred]Düzeltme ve ekleme;[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=darkred]yukarıda ifade edilen insanın kendi kusur ve kabiliyetsizliği gibi;[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]hikmet boyutu gözönünde bulundurulmadığında, mana-yı harfi ile her bir sebeb tek başına incelendiğinde, hiç birisinin yapıları itibariyle, güzel bir şey ortaya çıkarma kabiliyetleri, hayra yönelme kabiliyetleri bulunmadığını görürüz.[/B][/FONT] [B][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/B] [FONT=Trebuchet MS][B]ateş bir sebeptir, ve yakma tahrip etme özelliği, istidadı vardır su akışkandır, sakin, yacı bir özelliği yoktur ve yine yıkıcıdır herhangi bir hayvan, misal bir arı veya bir deve bir hayrı yapabilme özelliğine sahip değildir, nefis ve hevası peşinde gitmesi halinde yapabileceği sadece tahrip olur[/B][/FONT] [B][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/B] [FONT=Trebuchet MS][B]bu şekilde çevremizdeki sebeblerin tek tek ele alınmasında, kendilerinin hayra yönelik bir kabiliyetleri olmadığı, tersine, kendi hallerine bir yöneticiden mahrum kalmaları halinde yıkıcı, zarar verici özellikleri olduğunu görürüz. bu yetersizlikleri, kabiliyetsizlikleri onların kusurlarıdır, [/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]mana-yı ismi ile bakıldığında hepsinin bir vazife üzere yaratıldığını, bir idare edici tarfından yönetildiğini ve hayra yöneltildiklerini görürüz.[/B][/FONT] [B][FONT=Trebuchet MS][/FONT][/B] [FONT=Trebuchet MS][B]bu kusurlu unsurlar, kendi kusur ve hayırdaki acziyetleri ile, ve kendilerinin vesile olmaları ile oluşan muazzam güzellikler mükemmellikler ile, kendilerini idare eden muazzam bir kudret eline işaret ederler.[/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B] kendi kusurlarının büyüklükleri nisbetinde, kendilerini idare edenin kusursuzluğunu ilan ederler. [/B][/FONT] [FONT=Trebuchet MS][B]insan Allah a kusur veremez ama sel'e kusur verir, sel olması halinde suyun verdiği zararda sudan şikayet edebilir, eli yandığında kusuru ateşte bulabilir. su insanların ve çevrenin düzenine verdiği zarar ile kusurunu ilan etmiş olur, ateş verdiği zarar ile kusurunu ilan etmiş olur. zahiren çirkin fakat batınen güzel olan fiil ve icraatların güzelliğini Allah'a, çirkinliğini sebeblere vermekte bir sakınca olmaz.[/B][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 1. Ders - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst