Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 8. Ders - Tasavvuf Meyvedir, Hakaik-i İslâmiye Gıdadır.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 411037" data-attributes="member: 27"><p><span style="font-size: 22px"><span style="font-family: 'trebuchet ms'">بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ</span></span></p><p><span style="font-size: 22px"><span style="font-family: 'trebuchet ms'"></span></span><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Eser:</strong> Mektubat/Beşinci Mektup</p><p><strong>Konu:</strong> Hakaik-i İmaniye ve Tasavvuf</p><p></p><p>Açıklamalı risale derslerimiz devam ediyor. </p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul">Derslerimize herkes katılabilir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Soru sorabilir veya sorulan sorulara cevap verebilir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Ders anlayışımız; "biz biliyoruz, öğretiyoruz" değil, "anladığımızı paylaşıyoruz." şeklindedir.</li> <li data-xf-list-type="ul">Açıklamalı dersler, birkaç yöneticinin kendi tekelinde gibi algılanmamalı.</li> <li data-xf-list-type="ul">Yöneticiler derslerin sadece takibini ve seri olarak açma vazifelerini üstlenmekteler.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bunun dışında dersin gidişatı herkese açıktır.</li> <li data-xf-list-type="ul">Bundan dolayı bütün kardeşlerimizin derslere iştirak etmelerini arzu ediyoruz.</li> </ul><p></p><p><strong>Selam ve dua ile.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong>[BILGI] <table style='width: 100%'><tr><td>[SUP]<strong>[SUP]<strong>2</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]<span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ</span></span><br /> </td><td>[SUP]<strong>[SUP]<strong>1</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]<span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ</span></span><br /> </td></tr></table><p></p><p><strong>SİLSİLE-İ </strong>Nakşînin kahramanı ve bir güneşi olan İmam-ı Rabbânî (r.a.), Mektubat&#146;ında demiş ki: &#147;Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim.&#148;[SUP]<strong>[SUP]<strong>3</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]</p><p></p><p><strong>Hem demiş ki:</strong> &#147;Bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişafıdır.&#148;[SUP]<strong>[SUP]<strong>4</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]</p><p></p><p><strong>Hem demiş ki:</strong> &#147;Velâyet üç kısımdır. Biri velâyet-i suğrâ ki, meşhur velâyettir; biri velâyet-i vustâ, biri velâyet-i kübrâdır. Velâyet-i kübrâ ise, verâset-i nübüvvet yoluyla, tasavvuf berzahına girmeden, doğrudan doğruya hakikate yol açmaktır.&#148;[SUP]<strong>[SUP]<strong>5</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]</p><p></p><p><strong>Hem demiş ki: </strong>&#147;Tarîk-i Nakşîde iki kanatla sülûk edilir. Yani, hakaik-i imaniyeye sağlam bir surette itikad etmek ve ferâiz-i diniyeyi imtisal etmekle olur. Bu iki cenahta kusur varsa o yolda gidilmez.&#148;[SUP]<strong>[SUP]<strong>6</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]</p><p></p><p><strong>Öyle ise, Tarîk-i Nakşînin üç perdesi var:</strong></p><p></p><p><strong>Birisi ve en birincisi ve en büyüğü:</strong> Doğrudan doğruya hakaik-i imaniyeye hizmettir ki, İmam-ı Rabbânî de (r.a.) âhir zamanında ona sülûk etmiştir.</p><p></p><p><strong>İkincisi:</strong> Ferâiz-i diniyeye ve Sünnet-i Seniyyeye tarîkat perdesi altında hizmettir.</p><p></p><p><strong>Üçüncüsü: </strong>Tasavvuf yoluyla emrâz-ı kalbiyenin izalesine çalışmak, kalb ayağıyla sülûk etmektir. Birincisi farz, ikincisi vacip, bu üçüncüsü ise sünnet hükmündedir.</p><p></p><p>Madem hakikat böyledir. Ben tahmin ediyorum ki, eğer Şeyh Abdülkàdir Geylânî (r.a.) ve Şah-ı Nakşibend (r.a.) ve İmam-ı Rabbânî (r.a.) gibi zâtlar bu zamanda olsaydılar, bütün himmetlerini, hakaik-i imaniyenin ve akaid-i İslâmiyenin takviyesine sarf edeceklerdi. Çünkü saadet-i ebediyenin medarı onlardır. Onlarda kusur edilse, şekavet-i ebediyeye sebebiyet verir. İmansız Cennete gidemez; fakat tasavvufsuz Cennete giden pek çoktur. Ekmeksiz insan yaşayamaz, fakat meyvesiz yaşayabilir. Tasavvuf meyvedir, hakaik-i İslâmiye gıdadır. Eskiden kırk günden tut, tâ kırk seneye kadar bir seyr ü sülûk ile bazı hakaik-i imaniyeye ancak çıkılabilirdi. Şimdi ise, Cenâb-ı Hakkın rahmetiyle, kırk dakikada o hakaike çıkılacak bir yol bulunsa, o yola karşı lâkayt kalmak elbette kâr-ı akıl değil. İşte, otuz üç adet Sözler, böyle Kur’ânî bir yolu açtığını, dikkatle okuyanlar hükmediyorlar.</p><p></p><p>Madem hakikat budur. Esrar-ı Kur’âniyeye ait yazılan Sözler, şu zamanın yaralarına en münasip bir ilâç, bir merhem ve zulümatın tehacümatına maruz heyet-i İslâmiyeye en nâfi bir nur ve dalâlet vâdilerinde hayrete düşenler için en doğru bir rehber olduğu itikadındayım.</p><p></p><p>Bilirsiniz ki, eğer dalâlet cehaletten gelse, izalesi kolaydır. Fakat dalâlet fenden ve ilimden gelse, izalesi müşküldür. Eski zamanda ikinci kısım binde bir bulunuyordu. Bulunanlardan ancak binden biri irşadla yola gelebilirdi. Çünkü, öyleler kendilerini beğeniyorlar. Hem bilmiyorlar, hem kendilerini bilir zannediyorlar. Cenâb-ı Hak şu zamanda, i’câz-ı Kur’ân’ın mânevî lemeâtından olan malûm Sözleri, şu dalâlet zındıkasına bir tiryak hâsiyetini vermiş tasavvurundayım.</p><p></p><p style="text-align: right">[SUP]<strong>[SUP]<strong>7</strong>[/SUP] </strong>[/SUP]<span style="font-family: 'trebuchet ms'"><span style="font-size: 22px">اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى </span></span></p> <p style="text-align: right">Said Nursî</p> <p style="text-align: right"></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p><strong>[SUP]<strong>1</strong>[/SUP] : Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah&#146;ın adıyla. </strong></p><p><strong> <strong>[SUP]<strong>2</strong>[/SUP] : &#147;Hiçbir şey yoktur ki Allah&#146;ı hamd ile tesbih etmesin.&#148; İsrâ Sûresi, 17:44. </strong></strong></p><p><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>3</strong>[/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:182 (210. Mektup). </strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>4</strong>[/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:182 (210. Mektup). </strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>5</strong>[/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:240 (260. Mektup). </strong></strong></strong></strong></strong></p><p><strong><strong><strong><strong><strong> <strong>[SUP]<strong>6</strong>[/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:87 (75. Mektup), 1:98 (91. Mektup) 1:99 (94. Mektup)</strong></strong></strong></strong></strong></strong></p><p><strong>[SUP]<strong>7</strong>[/SUP] : Bâkî olan sadece Odur.</strong></p><p></p><p></p><p><strong>Mektubat</strong></p><p>[/BILGI]</p><p></p><p></p><p>[TAVSIYE]Mektubat Dersleri: <a href="http://www.risaleforum.net/risale-analiz-ve-calismalar-488/risale-aciklamali-489/mektubat-499/" target="_blank"><strong>Mektubat</strong></a></p><p>Diğer dersler: <strong><a href="http://www.risaleforum.net/risale-analiz-ve-calismalar-488/risale-aciklamali-489/" target="_blank">Risale Açıklamalı</a></strong>[/TAVSIYE]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 411037, member: 27"] [SIZE=6][FONT=trebuchet ms]بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ [/FONT][/SIZE][B] Eser:[/B] Mektubat/Beşinci Mektup [B]Konu:[/B] Hakaik-i İmaniye ve Tasavvuf Açıklamalı risale derslerimiz devam ediyor. [LIST] [*]Derslerimize herkes katılabilir. [*]Soru sorabilir veya sorulan sorulara cevap verebilir. [*]Ders anlayışımız; "biz biliyoruz, öğretiyoruz" değil, "anladığımızı paylaşıyoruz." şeklindedir. [*]Açıklamalı dersler, birkaç yöneticinin kendi tekelinde gibi algılanmamalı. [*]Yöneticiler derslerin sadece takibini ve seri olarak açma vazifelerini üstlenmekteler. [*]Bunun dışında dersin gidişatı herkese açıktır. [*]Bundan dolayı bütün kardeşlerimizin derslere iştirak etmelerini arzu ediyoruz. [/LIST] [B]Selam ve dua ile. [/B][BILGI][TABLE] [TR] [TD][SUP][B][SUP][B]2[/B][/SUP] [/B][/SUP][FONT=trebuchet ms][SIZE=6]وَاِنْ مِنْ شَىْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ[/SIZE][/FONT] [/TD] [TD][SUP][B][SUP][B]1[/B][/SUP] [/B][/SUP][FONT=trebuchet ms][SIZE=6]بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ[/SIZE][/FONT] [/TD] [/TR] [/TABLE] [B]SİLSİLE-İ [/B]Nakşînin kahramanı ve bir güneşi olan İmam-ı Rabbânî (r.a.), Mektubat’ında demiş ki: “Hakaik-i imaniyeden bir meselenin inkişafını, binler ezvak ve mevâcid ve kerâmâta tercih ederim.”[SUP][B][SUP][B]3[/B][/SUP] [/B][/SUP] [B]Hem demiş ki:[/B] “Bütün tariklerin nokta-i müntehâsı, hakaik-i imaniyenin vuzuh ve inkişafıdır.”[SUP][B][SUP][B]4[/B][/SUP] [/B][/SUP] [B]Hem demiş ki:[/B] “Velâyet üç kısımdır. Biri velâyet-i suğrâ ki, meşhur velâyettir; biri velâyet-i vustâ, biri velâyet-i kübrâdır. Velâyet-i kübrâ ise, verâset-i nübüvvet yoluyla, tasavvuf berzahına girmeden, doğrudan doğruya hakikate yol açmaktır.”[SUP][B][SUP][B]5[/B][/SUP] [/B][/SUP] [B]Hem demiş ki: [/B]“Tarîk-i Nakşîde iki kanatla sülûk edilir. Yani, hakaik-i imaniyeye sağlam bir surette itikad etmek ve ferâiz-i diniyeyi imtisal etmekle olur. Bu iki cenahta kusur varsa o yolda gidilmez.”[SUP][B][SUP][B]6[/B][/SUP] [/B][/SUP] [B]Öyle ise, Tarîk-i Nakşînin üç perdesi var:[/B] [B]Birisi ve en birincisi ve en büyüğü:[/B] Doğrudan doğruya hakaik-i imaniyeye hizmettir ki, İmam-ı Rabbânî de (r.a.) âhir zamanında ona sülûk etmiştir. [B]İkincisi:[/B] Ferâiz-i diniyeye ve Sünnet-i Seniyyeye tarîkat perdesi altında hizmettir. [B]Üçüncüsü: [/B]Tasavvuf yoluyla emrâz-ı kalbiyenin izalesine çalışmak, kalb ayağıyla sülûk etmektir. Birincisi farz, ikincisi vacip, bu üçüncüsü ise sünnet hükmündedir. Madem hakikat böyledir. Ben tahmin ediyorum ki, eğer Şeyh Abdülkàdir Geylânî (r.a.) ve Şah-ı Nakşibend (r.a.) ve İmam-ı Rabbânî (r.a.) gibi zâtlar bu zamanda olsaydılar, bütün himmetlerini, hakaik-i imaniyenin ve akaid-i İslâmiyenin takviyesine sarf edeceklerdi. Çünkü saadet-i ebediyenin medarı onlardır. Onlarda kusur edilse, şekavet-i ebediyeye sebebiyet verir. İmansız Cennete gidemez; fakat tasavvufsuz Cennete giden pek çoktur. Ekmeksiz insan yaşayamaz, fakat meyvesiz yaşayabilir. Tasavvuf meyvedir, hakaik-i İslâmiye gıdadır. Eskiden kırk günden tut, tâ kırk seneye kadar bir seyr ü sülûk ile bazı hakaik-i imaniyeye ancak çıkılabilirdi. Şimdi ise, Cenâb-ı Hakkın rahmetiyle, kırk dakikada o hakaike çıkılacak bir yol bulunsa, o yola karşı lâkayt kalmak elbette kâr-ı akıl değil. İşte, otuz üç adet Sözler, böyle Kur’ânî bir yolu açtığını, dikkatle okuyanlar hükmediyorlar. Madem hakikat budur. Esrar-ı Kur’âniyeye ait yazılan Sözler, şu zamanın yaralarına en münasip bir ilâç, bir merhem ve zulümatın tehacümatına maruz heyet-i İslâmiyeye en nâfi bir nur ve dalâlet vâdilerinde hayrete düşenler için en doğru bir rehber olduğu itikadındayım. Bilirsiniz ki, eğer dalâlet cehaletten gelse, izalesi kolaydır. Fakat dalâlet fenden ve ilimden gelse, izalesi müşküldür. Eski zamanda ikinci kısım binde bir bulunuyordu. Bulunanlardan ancak binden biri irşadla yola gelebilirdi. Çünkü, öyleler kendilerini beğeniyorlar. Hem bilmiyorlar, hem kendilerini bilir zannediyorlar. Cenâb-ı Hak şu zamanda, i’câz-ı Kur’ân’ın mânevî lemeâtından olan malûm Sözleri, şu dalâlet zındıkasına bir tiryak hâsiyetini vermiş tasavvurundayım. [RIGHT][SUP][B][SUP][B]7[/B][/SUP] [/B][/SUP][FONT=trebuchet ms][SIZE=6]اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى [/SIZE][/FONT] Said Nursî [/RIGHT] [B][SUP][B]1[/B][/SUP] : Her türlü noksan sıfatlardan yüce olan Allah’ın adıyla. [B][SUP][B]2[/B][/SUP] : “Hiçbir şey yoktur ki Allah’ı hamd ile tesbih etmesin.” İsrâ Sûresi, 17:44. [B][SUP][B]3[/B][/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:182 (210. Mektup). [B][SUP][B]4[/B][/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:182 (210. Mektup). [B][SUP][B]5[/B][/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:240 (260. Mektup). [B][SUP][B]6[/B][/SUP] : İmam-ı Rabbânî, el-Mektûbât, 1:87 (75. Mektup), 1:98 (91. Mektup) 1:99 (94. Mektup)[/B][/B][/B][/B][/B][/B] [B][SUP][B]7[/B][/SUP] : Bâkî olan sadece Odur.[/B] [B]Mektubat[/B] [/BILGI] [TAVSIYE]Mektubat Dersleri: [URL="http://www.risaleforum.net/risale-analiz-ve-calismalar-488/risale-aciklamali-489/mektubat-499/"][B]Mektubat[/B][/URL] Diğer dersler: [B][URL="http://www.risaleforum.net/risale-analiz-ve-calismalar-488/risale-aciklamali-489/"]Risale Açıklamalı[/URL][/B][/TAVSIYE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 8. Ders - Tasavvuf Meyvedir, Hakaik-i İslâmiye Gıdadır.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst