Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 411397" data-attributes="member: 27"><p>Evet savunuyorum. Yalnız şu konuda anlaşalım kırımlı. Sizin derdiniz konuyu cerbezelerle, alakası olmayan şeylerle dağıtıp işin içinden sıyrılmak. Ya da anlamamak gibi bir sorununuz var.. Neden ? Çünkü defalarca Süleyman Ateş meselesini izah etmeme rağmen, yazdığım cevapları anlamak yerine sanki konu Süleyman Ateş üzerine dönüyor havası estiriyorsunuz.. İkincisi ben Son peygamber a.s.m. olmakla Hazret-i İsanın a.s. gelmesinin farklı şeyler olduğunu izah ediyorum siz halen aynı mesajınızı ısıtıp ısıtıp Son peygamber a.s.m. gelmiştir bi daha peygamber gelmeyecektir diyorsunuz. Anlama ya da cerbeze konusundaki sıkıntılarınıza daha bir çok misal vericem..</p><p></p><p></p><p></p><p>Bunu bana değil Talha hocama açıkladınız. Kime ne yazdığınızı da bilmiyorsunuz. </p><p></p><p></p><p></p><p>Şahsınla alakalı ifadeler kullanmam gayet normal. Çünkü Rasulullahın yolunu, müfessirlerin yolunu terkedip, kendi ilminizi ortaya koyup, ayetler şöyledir, böyledir diyerek karşıma çıkıyorsunuz. E bi konuşma esnasında yüze bakmak saygıdandır. Başka tarafa dönüp saygısızlık mı edeyim..?</p><p></p><p>Anlama konusundaki bir sıkıntınız da bu cümlede. Gerçi bunu da defalarca anlattım ama kaçıncıda anlıyacaksınız merak ediyorum. Yazı alıntı bir yazıydı, Süleyman Ateş o yazıya yanlışlıkla da girmiş olabilir dedim. Ki yazıda bunun karşılığının net olarak görünmediğini de ifade ettim. Ama siz sanki ben bunu bilinçli olarak yapmışım gibi aynı şey üzerinden konuşuyorsunuz. Bilmiyorsan okumadın demekte ayrı bir facia. Kaynakları okumamakla yazıyı okumadığım manasını çıkarıp anlayışsızlığınızı bir ekz daha göstermiş oluyorsunuz. Sonra ben diyorum ki sonunda "işaret olabilir" demesi yazının kesin olarak mantıksız olması anlamına gelemz. Birinci delilden misal vereyim hemen..</p><p></p><p></p><p></p><p>Şimdi her yazının bir başı, bir ortası, bir de sonu var. Burda bir ayet misal verilmiş ve ayetin ilk kısmı için "açık bir işaret taşımaktadır" demiş. Herhalde bu kısmı atladınız. İkinci kısmı için "işaret olabilir" demiş. Bütün bunlar bir yana, ortada üzerinde kafa yorulmuş bir izahat var. Mesela bana çok mantıklı geldi bu izah. Yazının sonundaki olabilir ya da öyledir demesi benim için bir fark oluşturmuyor. Çünkü izahı gayet makul yapmış. Cümlenin sonu bu gerçeği değiştirmez. Bunun içinde "olabilir" lere takılmak yerine içindeki izaha cevap vermeniz gerekirdi. Anlayışsızlığınızın bir başka misali bu da..</p><p></p><p></p><p></p><p>Hangi hadis ? Noldu birden hadislere mi sarıldık ? 1-2 tane hadis var gerisi kesin değildir demiştiniz yanılıyor muyum ? Ayetle açıkladığınız kesin ifadeler ise kendi yorumunuzdan başka birşey değil. Ayete imanımız var elhamdülillah. Burda anlamadığınız bir şeyi daha göstermek istiyorum. Ben mesela bu konuyu da defalarca izah ettim. Ayetlere inanmakla kırımlının ayetten anladığına inanmak çok farklı şeyler. kırımlının inandığı şekilde de doğru olabilir ancak bir meseleyi anlamak için sadece onun sözüne itibar edilmez. Hadisler ne diyor, müfessirler ne demiş bunları da hesaba katmak gerekki hakikata muhalif bir şey çıkmasın ortaya. Ayette Hazret-i İsa gelmeyecek dememekle beraber, hadislerden en az 8-10 tane geleceğine dair örnek verdim. Sonra müfessirlerin ittifakı olduğundan bahsettim. Bu durumda benimki ayeti yalanlamak değil, Kur'anı Allahın razı olduğu kişilerin (efendimiz aleyhissalatü vesselam bunların başında geliyor.) anladığı gibi anlamaktır. </p><p></p><p></p><p></p><p>Allahu alem "Allah bilir" demektir. "Allah cc. bilir" demek "söylediğim şey kesin yanlıştır" demek değildir. Bu nedenle de yaptığı yoruma bakmak gerekir. Sizin şu an yaptığınız ise "ben bilirim" demekken, bu zatlar "ben söyleyeceğimi söylerim, ama en doğrusunu Allah bilir" diyor. Risale-i nur'u okuyan herkeste Bediüzzamanın ilminin ne kadar yüksek olduğunu takdir eder.</p><p></p><p></p><p></p><p>Kendi eksiğinizi kendi dilinizden dinleyin buyrun..</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Anlayışsızlığınıza bir misal daha.. Hazret-i Nuh, Hz. Yakub, Hz. Yusuf ve Hz. Musa a.s. hakkında yeniden gelecek diyen tek bir hadis gösterebilir misiniz ? Ya da ehl-i sünnet alimlerden bu şekilde bir rivayet var mıdır ? Son kelimesinin manasını çok iyi biliyorum. Bunu kaçıncı izah edişim bilmiyorum. </p><p></p><p>Arapça bilmeden doğru manaya ulaşabilmek gerçekten ilginç. Bizi ise Arapça bilenlerin sözüne itibar ettiğimiz için, dinden çıkma tehlikesiyle korkutmaya çalışıyorsunuz. Çok yazık ama yemezler..</p><p></p><p></p><p></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333">Ayetlerin yüzden yüz doğru olduğunda zerre şüphemiz yok. Benim iddia ettiğim şey sizin ayetleri doğru anlamadığınız. Burdaki hadiste de olduğu gibi. Hadiste Kur'an da olmayan bir şeyin şart koşulmasından bahsediliyor. Ancak Efendimiz aleyhisalaatü vesselama uymak, zaten Kur'an da emredilen birşeydir. Dolayısıyla bizim yaptığımız da bundan farksızdır. </span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333">Hadislerin doğru olmayanları vardır. Ya da şüpheli olanları. Ancak Müslim ve Buhari gibi bir eserdeyse doğruluk oranı çok yüksektir. Hele ki bir değil birden fazla aynı konuda hadisler varsa o zaman doğruluğu sabittir. Bu hadis ayete ters düşüyor anlamına değil, kırımlı ayeti yanlış anlıyor anlamına gelir..</span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p></p><p></p><p>Benim yazdığım zaten sizin bu dediğinizin ne kadar yanlış olduğunu göstermiş. Yarım yamalak arapçanızla hatta olmayan arapçanızla Hadislerin ve müfessirlerin yolunu kapatmamızı beklemiyorsunuz herhalde..</p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Peki Resulüllaha a.s.m. itaat derken neyi kastediyorsunuz ? Ona a.s.m. itaatin farz klındığını söylüyor ancak sıhhati bütün İslam alimlerince ittifak edilen hadislere muhalefet ediyorsunuz. Bu ne yaman çelişki..</p><p></p><p></p><p></p><p>Aynı zamanda her konuda Onun rehber olduğunu da anlamak zor değil bu ayetten. Yani O a.s.m. adaletsizlik yapmaz manası da çıkar. Ayrıca "neyi de size yasak ettiyse" bu kısım dahi sizin yanlış anladğınızın en açık alametidir. Allah benim yasak ettiklerim de diyebilirdi. Demekki Efendimiz aleyhissalatü vesselamın yasak ettikleri de Allahın murad ettiği yasaklardır. O zaman hadislerde bildirilen emir ve yasaklar da dikkate alınmalıdır. </p><p></p><p></p><p></p><p>Açıklamalarınız hakikati ifade etmiyor. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>kırımlı ayetlerde namazın rükünlerinden bahseder. Mesela sücud, rüku gibi. Ancak bir namazın bugün kıldığımız şeklinin aynısını Kur'anda açık bir mana ile anlatan ayet var mı ? Yok tabikide. Bak bu bile Hud suresi hakkında yaptığın yorumu boşa çıkarıyor. Demekki ayetleri yaşayan biri olucak ki biz de Ondan a.s.m. öğrenicez. Cevap verip vermemen bence çokta önemli değil. Minareyi çalan kılıfını uydurur ne de olsa. Hem bundan sonra bana vereceğin cevapların hiçbir ehemmiyeti yok. Çünkü şu sözünüz sizinle vakit kaybetmemem için yeterli sebeb. </p><p></p><p></p><p></p><p>Yazık..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 411397, member: 27"] Evet savunuyorum. Yalnız şu konuda anlaşalım kırımlı. Sizin derdiniz konuyu cerbezelerle, alakası olmayan şeylerle dağıtıp işin içinden sıyrılmak. Ya da anlamamak gibi bir sorununuz var.. Neden ? Çünkü defalarca Süleyman Ateş meselesini izah etmeme rağmen, yazdığım cevapları anlamak yerine sanki konu Süleyman Ateş üzerine dönüyor havası estiriyorsunuz.. İkincisi ben Son peygamber a.s.m. olmakla Hazret-i İsanın a.s. gelmesinin farklı şeyler olduğunu izah ediyorum siz halen aynı mesajınızı ısıtıp ısıtıp Son peygamber a.s.m. gelmiştir bi daha peygamber gelmeyecektir diyorsunuz. Anlama ya da cerbeze konusundaki sıkıntılarınıza daha bir çok misal vericem.. Bunu bana değil Talha hocama açıkladınız. Kime ne yazdığınızı da bilmiyorsunuz. Şahsınla alakalı ifadeler kullanmam gayet normal. Çünkü Rasulullahın yolunu, müfessirlerin yolunu terkedip, kendi ilminizi ortaya koyup, ayetler şöyledir, böyledir diyerek karşıma çıkıyorsunuz. E bi konuşma esnasında yüze bakmak saygıdandır. Başka tarafa dönüp saygısızlık mı edeyim..? Anlama konusundaki bir sıkıntınız da bu cümlede. Gerçi bunu da defalarca anlattım ama kaçıncıda anlıyacaksınız merak ediyorum. Yazı alıntı bir yazıydı, Süleyman Ateş o yazıya yanlışlıkla da girmiş olabilir dedim. Ki yazıda bunun karşılığının net olarak görünmediğini de ifade ettim. Ama siz sanki ben bunu bilinçli olarak yapmışım gibi aynı şey üzerinden konuşuyorsunuz. Bilmiyorsan okumadın demekte ayrı bir facia. Kaynakları okumamakla yazıyı okumadığım manasını çıkarıp anlayışsızlığınızı bir ekz daha göstermiş oluyorsunuz. Sonra ben diyorum ki sonunda "işaret olabilir" demesi yazının kesin olarak mantıksız olması anlamına gelemz. Birinci delilden misal vereyim hemen.. Şimdi her yazının bir başı, bir ortası, bir de sonu var. Burda bir ayet misal verilmiş ve ayetin ilk kısmı için "açık bir işaret taşımaktadır" demiş. Herhalde bu kısmı atladınız. İkinci kısmı için "işaret olabilir" demiş. Bütün bunlar bir yana, ortada üzerinde kafa yorulmuş bir izahat var. Mesela bana çok mantıklı geldi bu izah. Yazının sonundaki olabilir ya da öyledir demesi benim için bir fark oluşturmuyor. Çünkü izahı gayet makul yapmış. Cümlenin sonu bu gerçeği değiştirmez. Bunun içinde "olabilir" lere takılmak yerine içindeki izaha cevap vermeniz gerekirdi. Anlayışsızlığınızın bir başka misali bu da.. Hangi hadis ? Noldu birden hadislere mi sarıldık ? 1-2 tane hadis var gerisi kesin değildir demiştiniz yanılıyor muyum ? Ayetle açıkladığınız kesin ifadeler ise kendi yorumunuzdan başka birşey değil. Ayete imanımız var elhamdülillah. Burda anlamadığınız bir şeyi daha göstermek istiyorum. Ben mesela bu konuyu da defalarca izah ettim. Ayetlere inanmakla kırımlının ayetten anladığına inanmak çok farklı şeyler. kırımlının inandığı şekilde de doğru olabilir ancak bir meseleyi anlamak için sadece onun sözüne itibar edilmez. Hadisler ne diyor, müfessirler ne demiş bunları da hesaba katmak gerekki hakikata muhalif bir şey çıkmasın ortaya. Ayette Hazret-i İsa gelmeyecek dememekle beraber, hadislerden en az 8-10 tane geleceğine dair örnek verdim. Sonra müfessirlerin ittifakı olduğundan bahsettim. Bu durumda benimki ayeti yalanlamak değil, Kur'anı Allahın razı olduğu kişilerin (efendimiz aleyhissalatü vesselam bunların başında geliyor.) anladığı gibi anlamaktır. Allahu alem "Allah bilir" demektir. "Allah cc. bilir" demek "söylediğim şey kesin yanlıştır" demek değildir. Bu nedenle de yaptığı yoruma bakmak gerekir. Sizin şu an yaptığınız ise "ben bilirim" demekken, bu zatlar "ben söyleyeceğimi söylerim, ama en doğrusunu Allah bilir" diyor. Risale-i nur'u okuyan herkeste Bediüzzamanın ilminin ne kadar yüksek olduğunu takdir eder. Kendi eksiğinizi kendi dilinizden dinleyin buyrun.. Anlayışsızlığınıza bir misal daha.. Hazret-i Nuh, Hz. Yakub, Hz. Yusuf ve Hz. Musa a.s. hakkında yeniden gelecek diyen tek bir hadis gösterebilir misiniz ? Ya da ehl-i sünnet alimlerden bu şekilde bir rivayet var mıdır ? Son kelimesinin manasını çok iyi biliyorum. Bunu kaçıncı izah edişim bilmiyorum. Arapça bilmeden doğru manaya ulaşabilmek gerçekten ilginç. Bizi ise Arapça bilenlerin sözüne itibar ettiğimiz için, dinden çıkma tehlikesiyle korkutmaya çalışıyorsunuz. Çok yazık ama yemezler.. [COLOR=#333333] Ayetlerin yüzden yüz doğru olduğunda zerre şüphemiz yok. Benim iddia ettiğim şey sizin ayetleri doğru anlamadığınız. Burdaki hadiste de olduğu gibi. Hadiste Kur'an da olmayan bir şeyin şart koşulmasından bahsediliyor. Ancak Efendimiz aleyhisalaatü vesselama uymak, zaten Kur'an da emredilen birşeydir. Dolayısıyla bizim yaptığımız da bundan farksızdır. Hadislerin doğru olmayanları vardır. Ya da şüpheli olanları. Ancak Müslim ve Buhari gibi bir eserdeyse doğruluk oranı çok yüksektir. Hele ki bir değil birden fazla aynı konuda hadisler varsa o zaman doğruluğu sabittir. Bu hadis ayete ters düşüyor anlamına değil, kırımlı ayeti yanlış anlıyor anlamına gelir.. [/COLOR] Benim yazdığım zaten sizin bu dediğinizin ne kadar yanlış olduğunu göstermiş. Yarım yamalak arapçanızla hatta olmayan arapçanızla Hadislerin ve müfessirlerin yolunu kapatmamızı beklemiyorsunuz herhalde.. Peki Resulüllaha a.s.m. itaat derken neyi kastediyorsunuz ? Ona a.s.m. itaatin farz klındığını söylüyor ancak sıhhati bütün İslam alimlerince ittifak edilen hadislere muhalefet ediyorsunuz. Bu ne yaman çelişki.. Aynı zamanda her konuda Onun rehber olduğunu da anlamak zor değil bu ayetten. Yani O a.s.m. adaletsizlik yapmaz manası da çıkar. Ayrıca "neyi de size yasak ettiyse" bu kısım dahi sizin yanlış anladğınızın en açık alametidir. Allah benim yasak ettiklerim de diyebilirdi. Demekki Efendimiz aleyhissalatü vesselamın yasak ettikleri de Allahın murad ettiği yasaklardır. O zaman hadislerde bildirilen emir ve yasaklar da dikkate alınmalıdır. Açıklamalarınız hakikati ifade etmiyor. kırımlı ayetlerde namazın rükünlerinden bahseder. Mesela sücud, rüku gibi. Ancak bir namazın bugün kıldığımız şeklinin aynısını Kur'anda açık bir mana ile anlatan ayet var mı ? Yok tabikide. Bak bu bile Hud suresi hakkında yaptığın yorumu boşa çıkarıyor. Demekki ayetleri yaşayan biri olucak ki biz de Ondan a.s.m. öğrenicez. Cevap verip vermemen bence çokta önemli değil. Minareyi çalan kılıfını uydurur ne de olsa. Hem bundan sonra bana vereceğin cevapların hiçbir ehemmiyeti yok. Çünkü şu sözünüz sizinle vakit kaybetmemem için yeterli sebeb. Yazık.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst