Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kýrýmlý" data-source="post: 411384" data-attributes="member: 9664"><p>Böyle konuştuğun sürece bu tartışma da bir yere varmaz Hüseyni.Ayetteki "Muhammed son peygamberdir" hükmünün İsa'nın gelmeyeceği anlamına gelmediğini savunuyorsun.Sana "son" kelimesinin ne anlama geldiğini açıklamak zorunda bıraktın beni.Delil diye başka bir internet sitesinde yayınlanmış bir yazıyı buradan yayınlıyorsun üstelik sayfalar dolusu ve yazıyı okumamışsın ya da Süleyman Ateş'in bu konudaki fikrini bilmiyorsun,ben yazıyı okuyorum yanlışı bulup seni uyarıyorum.Yazıdaki delil gösterilen ayetler İsa'nın nüzulüne ait ayetler olmadığını o yazıyı yazan kişide bildiği için hep "işaret etmiş olabilir" gibi bir ifade ile yazılmış.Yani verilen bilgi doğru değil Bu koşullarda sana bu konuyu anlatmaya çalışıyorum.Ayetler ile hadis ile kesin ifadeler ile açıklıyorum ve sen kalkmış bana "kelime oyunu yapma" diyorsun.El insaf Allah var hüseyni senin dediklerin yanlış dersin ama gerekçelerini açıklarsın.Başım gözüm üstüne fakat sen halen benim şahsımla alakalı ifadeler kullanıyorsun.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ayetleri "işaret olabilir" diye açıklayan bir yazının neresi "mantıklı izah" tır ? Bir bilgide ihtimal var ise o bilgi doğru bir bilgi değildir.Said Nursi o ifadeleri gaybi bir bilgi için söylüyorsa,söyledikleri tahmin yani zan olduğu için öyle söylüyordur."Allah u alem" "işaret olabilir" demek söylenilen sözün o konuyu doğru olarak açıkladığından emin olunmadığı için kullanılır.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ben ayeti kafama göre yorumlamadım.Ayetin kesin net doğru bilgisine göre ayetin hükmünü size bildirdim.Ayette "Muhammed son peygamberdir" buyuruluyor.Sen Halen "isa gelmeyecek" diye bir hüküm yok diyorsun.Subhanallah Adem gelmeyecek diye de bir hüküm yok Nuh,Yakub,Yusuf,Musa bu peygamberler de gelecek denmemiş o zaman onlar da gelebilir.Son kelimesinin manasını bir araştır.Başkalarına da sor yabancı dillerdeki sözlüklere de bak senin dediğin çıkıyorsa eyvallah her söylediğini kabul edeceğim.</p><p></p><p></p><p></p><p>Doğruluk oranı yüzde yüz olan bilgi sadece ayetlerdir.Hadislerin yüzde yüz doğruluk oranı yoktur.Madem bu konuyu hadise göre doğru kabul ediyorsun.Neden Ayşe validemizden rivayet edilmiş Buhari hadisini bu konu ile delil gösterince o hadisle alakalı tek kelime etmedin?Hadisi Hatırlatayım buyrun</p><p></p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.</strong></span></p><p><span style="color: #000000"></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>"İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.</strong></span></p><p><span style="color: #000000"></span><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p></p><p></p><p>Evet bu söylediğine cevap verdim ama benim söylediklerimle hiç alakası olmayan kendi verdiğin örneğinle "safsata" ilan ettiğin için -"Hz.Ali ve avam" örneği- cevap vermedim.Ben size Allah'ın sözlerinin anlaşılır olduğundan bahsediyorum.Kuran'ı Allah'ın açıkladığından bahsediyorum Hud suresini delil gösteriyorum.Siz safsata diyorsunuz orada Hud suresinden bahsettiğimi bile fark etmiyorsunuz herhalde çünkü kendi örneğinizi doğru zannederek ona göre cevap veriyorsunuz </p><p></p><p></p><p></p><p>Vahhabiler de iddia ediyorsa ne çıkar bundan?</p><p> Süleyman Ateş'i konuya dahil eden sizsiniz.Ayetlerde benim söylediklerimi doğruluyor.Nahl 44 ü yukarıda açıkladım.</p><p></p><p>Ahzab 66,Nisa 80,Ali İmran 31 elbetteki Elçiye itaat edilecek Çünkü O Elçiye Kuran vahy olunuyor.Buradaki ayetler günümüzdeki hadislerin hepsinin doğru olduğuna değil Kuran elçiye vahy olunduğu için Ona itaati farz kılıyor.Necm 3-4 den de bunu daha iyi anlıyoruz.Bu ayetler Elçi'ye itaat etmek için mutlaka ve sadece Kuran'ı anlamaktan geçtiğine delildir.Sağolasın benim söylediklerimin ayetler ile uyuştuğuna dair deliller sunmuşsun.</p><p></p><p>Haşr 7 nin açıklamasını da yapayım.</p><p></p><p>Haşr 7 yi delil gösterip Peygamber'e itaat edilmesini savunanalar neden bu ayetleri delil olarak sunarlar hiç anlayamadım.Çünkü ayetlere baktığında ganimet paylaşımından söz ediyor.Kendilerine verilen ganimeti az görmemelerini Resul ne verdiyse ona razı olmalarını emrediyor.fakat bu ayetler hadislerin kabulünün şart olduğuna delil gösterilir.Buyrun Haşr 6 dan başlayalım.</p><p></p><p><strong>6. Onların mallarından Allah'ın, savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar için siz, at ya da deve koşturmuş değilsiniz. Fakat Allah, peygamberlerini, dilediği kimselerin üzerine salıp onlara üstün kılar. Allah'ın her şeye hakkıyla gücü yeter.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>7. Allah'ın, (fethedilen) memleketlerin ahalisinden savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar; Allah'a, peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara aittir. O mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir servet (ve güç) hâline gelmesin diye (Allah böyle hükmetmiştir). Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah'ın azabı çetindir.</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>8. Bu mallar özellikle, Allah'tan bir lütuf ve hoşnudluk ararken ve Allah'ın dinine ve peygamberine yardım ederken yurtlarından ve mallarından uzaklaştırılan fakir muhacirlerindir. İşte onlar doğru kimselerin ta kendileridir.</strong></p><p><strong></strong></p><p>Gördünüz mü?Rabbimiz ganimet paylaşımından bahsediyor.</p><p></p><p></p><p></p><p>Ben ne zaman ayet yalanlamaya kalktım?Bu sözlerinden utanmalısın.bak senin manasını çarpıtarak verdiğin ayetin doğru manasını açıkladım yine </p><p></p><p>Namazı soruyorsun öyle mi?Bu soruyu sorduğuna göre namazla alakalı hiçbirşey bilmiyorsun demektir.namazı açıklayan ayetleri hiç mi okumadan soruyorsun bu soruyu?Bu soruya cevap vermem Önce namazla alakalı ayetleri tek tek çıkar hepsini oku incele ondan sonra anlamadıklarını sor.Sadece bir ipucu veriyim.Ayetlerin hepsini incelersen namaz neden Kuran'da tarif edilmemiş anlarsın.</p><p></p><p>Sonra ben de sana hadislere göre nasıl namaz kılınırmış onu sorucam.Bak bakıyım hadislere göre namaz kılabilecekmisin?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kýrýmlý, post: 411384, member: 9664"] Böyle konuştuğun sürece bu tartışma da bir yere varmaz Hüseyni.Ayetteki "Muhammed son peygamberdir" hükmünün İsa'nın gelmeyeceği anlamına gelmediğini savunuyorsun.Sana "son" kelimesinin ne anlama geldiğini açıklamak zorunda bıraktın beni.Delil diye başka bir internet sitesinde yayınlanmış bir yazıyı buradan yayınlıyorsun üstelik sayfalar dolusu ve yazıyı okumamışsın ya da Süleyman Ateş'in bu konudaki fikrini bilmiyorsun,ben yazıyı okuyorum yanlışı bulup seni uyarıyorum.Yazıdaki delil gösterilen ayetler İsa'nın nüzulüne ait ayetler olmadığını o yazıyı yazan kişide bildiği için hep "işaret etmiş olabilir" gibi bir ifade ile yazılmış.Yani verilen bilgi doğru değil Bu koşullarda sana bu konuyu anlatmaya çalışıyorum.Ayetler ile hadis ile kesin ifadeler ile açıklıyorum ve sen kalkmış bana "kelime oyunu yapma" diyorsun.El insaf Allah var hüseyni senin dediklerin yanlış dersin ama gerekçelerini açıklarsın.Başım gözüm üstüne fakat sen halen benim şahsımla alakalı ifadeler kullanıyorsun. Ayetleri "işaret olabilir" diye açıklayan bir yazının neresi "mantıklı izah" tır ? Bir bilgide ihtimal var ise o bilgi doğru bir bilgi değildir.Said Nursi o ifadeleri gaybi bir bilgi için söylüyorsa,söyledikleri tahmin yani zan olduğu için öyle söylüyordur."Allah u alem" "işaret olabilir" demek söylenilen sözün o konuyu doğru olarak açıkladığından emin olunmadığı için kullanılır. Ben ayeti kafama göre yorumlamadım.Ayetin kesin net doğru bilgisine göre ayetin hükmünü size bildirdim.Ayette "Muhammed son peygamberdir" buyuruluyor.Sen Halen "isa gelmeyecek" diye bir hüküm yok diyorsun.Subhanallah Adem gelmeyecek diye de bir hüküm yok Nuh,Yakub,Yusuf,Musa bu peygamberler de gelecek denmemiş o zaman onlar da gelebilir.Son kelimesinin manasını bir araştır.Başkalarına da sor yabancı dillerdeki sözlüklere de bak senin dediğin çıkıyorsa eyvallah her söylediğini kabul edeceğim. Doğruluk oranı yüzde yüz olan bilgi sadece ayetlerdir.Hadislerin yüzde yüz doğruluk oranı yoktur.Madem bu konuyu hadise göre doğru kabul ediyorsun.Neden Ayşe validemizden rivayet edilmiş Buhari hadisini bu konu ile delil gösterince o hadisle alakalı tek kelime etmedin?Hadisi Hatırlatayım buyrun [COLOR=#000000][B]Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.[/B] [B]"İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)[/B] [B] Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.[/B] [/COLOR][COLOR=#333333] [/COLOR] Evet bu söylediğine cevap verdim ama benim söylediklerimle hiç alakası olmayan kendi verdiğin örneğinle "safsata" ilan ettiğin için -"Hz.Ali ve avam" örneği- cevap vermedim.Ben size Allah'ın sözlerinin anlaşılır olduğundan bahsediyorum.Kuran'ı Allah'ın açıkladığından bahsediyorum Hud suresini delil gösteriyorum.Siz safsata diyorsunuz orada Hud suresinden bahsettiğimi bile fark etmiyorsunuz herhalde çünkü kendi örneğinizi doğru zannederek ona göre cevap veriyorsunuz Vahhabiler de iddia ediyorsa ne çıkar bundan? Süleyman Ateş'i konuya dahil eden sizsiniz.Ayetlerde benim söylediklerimi doğruluyor.Nahl 44 ü yukarıda açıkladım. Ahzab 66,Nisa 80,Ali İmran 31 elbetteki Elçiye itaat edilecek Çünkü O Elçiye Kuran vahy olunuyor.Buradaki ayetler günümüzdeki hadislerin hepsinin doğru olduğuna değil Kuran elçiye vahy olunduğu için Ona itaati farz kılıyor.Necm 3-4 den de bunu daha iyi anlıyoruz.Bu ayetler Elçi'ye itaat etmek için mutlaka ve sadece Kuran'ı anlamaktan geçtiğine delildir.Sağolasın benim söylediklerimin ayetler ile uyuştuğuna dair deliller sunmuşsun. Haşr 7 nin açıklamasını da yapayım. Haşr 7 yi delil gösterip Peygamber'e itaat edilmesini savunanalar neden bu ayetleri delil olarak sunarlar hiç anlayamadım.Çünkü ayetlere baktığında ganimet paylaşımından söz ediyor.Kendilerine verilen ganimeti az görmemelerini Resul ne verdiyse ona razı olmalarını emrediyor.fakat bu ayetler hadislerin kabulünün şart olduğuna delil gösterilir.Buyrun Haşr 6 dan başlayalım. [B]6. Onların mallarından Allah'ın, savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar için siz, at ya da deve koşturmuş değilsiniz. Fakat Allah, peygamberlerini, dilediği kimselerin üzerine salıp onlara üstün kılar. Allah'ın her şeye hakkıyla gücü yeter. [/B] [B]7. Allah'ın, (fethedilen) memleketlerin ahalisinden savaşılmaksızın peygamberine kazandırdığı mallar; Allah'a, peygambere, onun yakınlarına, yetimlere, yoksullara ve yolda kalmışlara aittir. O mallar, içinizden yalnız zenginler arasında dolaşan bir servet (ve güç) hâline gelmesin diye (Allah böyle hükmetmiştir). Peygamber size ne verdiyse onu alın, neyi de size yasak ettiyse ondan vazgeçin. Allah'a karşı gelmekten sakının. Şüphesiz, Allah'ın azabı çetindir. [/B] [B]8. Bu mallar özellikle, Allah'tan bir lütuf ve hoşnudluk ararken ve Allah'ın dinine ve peygamberine yardım ederken yurtlarından ve mallarından uzaklaştırılan fakir muhacirlerindir. İşte onlar doğru kimselerin ta kendileridir. [/B] Gördünüz mü?Rabbimiz ganimet paylaşımından bahsediyor. Ben ne zaman ayet yalanlamaya kalktım?Bu sözlerinden utanmalısın.bak senin manasını çarpıtarak verdiğin ayetin doğru manasını açıkladım yine Namazı soruyorsun öyle mi?Bu soruyu sorduğuna göre namazla alakalı hiçbirşey bilmiyorsun demektir.namazı açıklayan ayetleri hiç mi okumadan soruyorsun bu soruyu?Bu soruya cevap vermem Önce namazla alakalı ayetleri tek tek çıkar hepsini oku incele ondan sonra anlamadıklarını sor.Sadece bir ipucu veriyim.Ayetlerin hepsini incelersen namaz neden Kuran'da tarif edilmemiş anlarsın. Sonra ben de sana hadislere göre nasıl namaz kılınırmış onu sorucam.Bak bakıyım hadislere göre namaz kılabilecekmisin? [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst