Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kýrýmlý" data-source="post: 411054" data-attributes="member: 9664"><p>Kopyala yapıştır yaparak yaptığınız için bunları "ortaya koyuyorum" dediğiniz delillerin ne olduğunu nerede olduğunu bilmiyorsunuz.Önüme attığınız sayfalarca yazıyı değerlendirmemi bekliyorsunuz.Bende sizin gibi Süleyman Ateş'in bu konudaki görüşlerini kopyala yapıştır yaparak cevap verdim ama herhalde onu da okumadınız çünkü orada sizin delil olarak sunduğunuz görüşlere,hadislere ve ayetlere cevap vardı.</p><p></p><p>Benim milyonlarca delilimi eleştirdiğiniz cümleniz çok talihsiz bir cümle olmuş.Kurduğunuz cümlenin ne manaya geldiğini düşünmeden yazdığınızı,yanlışlıkla yazdığınızı düşünüyorum zira bu sözleriniz insanı iman dairesinden dışarı çıkaracak derecede sözlerdir.Çünkü delil olarak size sadece ayetler sundum ve bu ayetlerin manaları ne ise ona göre açıklamalar yaptım kendi görüşlerimi değil,ayette olanı söyledim.Siz ise bu delillerin bir hadis kadar kıymeti olmadığını söylemişsiniz.Ben bu sözlerinizi bana muhalefet etme hevesi ile düşünmeden yazdığınızı umuyorum.</p><p></p><p>İsa peygamberin gelmeyeceği konusunda Kuran beni doğruluyor.Tek başıma olsam ne fark eder.Aslında yanlız da değilim sadece siz öyle zan ediyorsunuz.</p><p></p><p>"İsa gelecek" diyenler dahi hadislerin itikat oluşturmayacağını belirterek İsa gelecek ya da gelmeyecek demenin itikadi bir konu olmadığını gelecek yada gelmeyecek diyen kişilere hiç birşey kazandırıp kaybettirmediğini belirterek açıklarlar.</p></blockquote><p>Özetle şöyle diyorum. Mesela benim bir müşkülüm olsa, o müşkülümü ulemadan sorsam, BEDİÜZZAMAN bunun çaresi şudur dese, kırımlı da yok o değil şudur dese herhalde ki Bediüzzaman'ı dinlerdim. Anlattığım şey bu.. Sırf ben değil bütün ehl-i akılda Onu dinler..İnşaallah bu kez anlatabilmişimdir..[/QUOTE]</p><p></p><p>Bu söylediğiniz metod da yanlıştır.Rabbimiz bize Kuran'da tam tersini bildiriyor.Ayeti okuduktan sonra ehli akıl ne imiş anlaşılıyor mu?</p><p></p><p><strong>Zumer 18</strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'">O kullarım ki sözü dinlerler de en güzeline uyarlar, onlar, öyle kişilerdir ki Allah, doğru yola sevk etmiştir onları ve onlardır aklı başında bulunanların ta kendileri.</span></span></strong></p><p><strong></strong></p><p>[/QUOTE]Delil değildir demek, delil olmasına mani olmaz. Anlayışla ilgili bir problem her zamanki gibi. İnatla olduktan sonra ben de sizinki delil değil diyebilirim öyle değil mi ? Şunu da belirteyim; eğer bir ayet ya da hadis ya da ulemanın görüşleri kendi anlayışınızla bir zıtlık içerisindeyse, muhalefet görüşler beyan etmek yerine vardır bir bildikleri demek daha akıllıcadır. [/QUOTE]</p><p></p><p>Yukarıda izah ettim.Kopyala yapıştır yaptıklarınıza tek tek cevap vermek mümkün değil kendi açtığınız konunuza yazacak fikriniz yok gibi sayfalarca yazıyı kopyala yapıştır yaptınız.Ben de aynısını yaparak Süleymen Ateş Hoca'nın yazısını kopyala yapıştır yaptım.Okusaydınız yazınızdaki delillerin neden delil olmadıklarını gerekçeleriyle orada bulabilirdiniz.</p><p></p><p>Ben hiçbir zaman hiçbir kimse için vardır bir bildiği demem.Ne olduğunu Kuran'a göre araştırır anlar ona göre kabul ya da red ederim.Çünkü tek doğru bilgi Kuran'dır.Onun haricindeki tüm bilgiler Kuran'ın tastikine muhtaçtır.</p><p> </p><p>Konunun başından beri kendi görüşlerimi değil ayetleri size sundum.Üstelik ayetler sizin delil olarak sunduğunuz yazınızda olduğu gibi "işaret ediyor olabilir" gibi muallak ifadeler de değildir.Kesin ve nettir.Buna rağmen "son" kelimesinin manasının ne olduğunu bile sizlere açıklamak zorunda kaldım.</p><p></p><p>[/QUOTE]Su-i zan etmeyelim..Yazı alıntıdır. Süleyman Ateş e ait olan kısım yazıda belirgin değildir. Yanlışlıkla da oraya konmuş olabilir..Hem ben sorunuza cevaben demiştim ki: <strong>"1 ve 2. şık derken 1 ve 2. delilleri kastediyorsanız eğer, yazının başına denk geliyor..</strong>" Haliyle sizin kastettiğinizle benim cevap verdiğim ayrı şeyler..Esasında bu çok mühim bir şey de değildir. Yazıya genel olarak bakmak lazım. Oldukça mantıklı izahat yapılmış. Hem dikkat edin yazıların genelinin sonunda "en doğrusunu Allah bilir" diyor. Sizin tarzınızdan çok uzak yani "ben bilirim" demiyorlar..[/QUOTE]</p><p></p><p>Yukarıda itiraf ettiğiniz yanlışlıklar aslında delil olarak sunduğunuz yazının kendi içinde bile çeliştiğini gösterir.Bu yazıyı yayınlıyorsanız,yayınlayacağınız yazıyı okuyarak ne yazdığına vakıf olmanız gerekirdi.Bu yazıyı yayınlamanız bile tartıştığımız konuya olan bakışınızı gösterir.</p><p></p><p>Hayır benim kastettiğim ve sizin cevap verdiğiniz aynı şeyler.Sizde kendinize göre doğru cevap vermişsiniz fakat yazıyı okumadığınızı buradan anlıyorum.Çünkü okusaydınız ya da Süleyman Ateş Hoca'nın bu konudaki görüşlerini bilseydiniz benim gibi yanlışlığı anlardınız.</p><p></p><p>Yazıya "oldukça mantıklı izahat yapılmış" dediğinize göre bu yazıyı gerçekten de okumamışsınız demektir.Kusura bakmayın bunu latife kabul edin.Çünkü ben Kuran ayetlerine "işaret ediyor olabilir" gibi ifadeler kullanan yazıyı "mantıklı izahat" olarak göremem.</p><p></p><p>[/QUOTE]Farz-ı muhal yukarıda yazdıklarınızın tamamında haklı olsanız bile şu görüşünüz bütün yazdıklarınızı boşa çıkarır. Kur'an dan herkes istifade edebilir kabiliyetince ancak onun bütün sırlarına muvaffak olmak herkesin harcı değil. Öyle olsaydı insanlar ilimde eşit olurdu. Hazret-i Alinin Kur'an dan anladığı ile avamdan birinin Kur'andan anladığı aynı olmadığına göre bu dediğiniz ancak bir safsatadır. Hem bu sözden Kur'an-ı tefsir eden en başta Efendimiz aleyhisalatü vesselamın hadislerini, sonrasında bütün müfessirlerin eserlerini hafife aldığınız anlaşılıyor. İnşaallah yanılıyorumdur..</p><p>[/QUOTE]</p><p></p><p> "Safsata" mı??? Yine ağzınızdan kaçtı herhalde ya da gerçekten ne dediğinin farkında değilsin.Zahmet edip Hud suresi 1. ayete baksaydın "safsata" dediğinin Allah'ın ayeti olduğunu görürdün.</p><p>Benim söylemediğim şeyleri kendin söyleyerek sonrada benim söylediklerime safsata deme.Ben ne söylüyorsam Kuran'dan ayetlere göre söylüyorum.Sonra sen yanılıyorsun.</p><p><strong></strong></p><p><strong>Hud 1</strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'">Elif. Lam. Ra. (Bu), ayetleri sağlamlaştırılmış sonra hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından etraflıca açıklanmış bir Kitap'tır.</span></span></strong></p><p><strong></strong></p><p>Allah Kuran'ı kendinin açıkladığını bildiriyor.Başka kimsenin değil.Başka söz arayanları da ikaz ediyor.</p><p></p><p><strong>Casiye 6</strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'">Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?</span></span></strong></p><p><strong></strong></p><p>Kuran'ın sırları yoktur.Kuran apaçık bir kitaptır.</p><p></p><p><strong>Neml 1</strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'">Tâ, Sîn. Bunlar, apaçık bir Kitap olan Kur'ân'ın Âyetleri'dir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></strong></p><p><strong>Maide 15</strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'">Size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap gelmiştir.</span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'Verdana'"></span></span></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong> Kuran'a uyan hiçbirşeyi hafife almıyorum.Yukarıda gördüğün gibi onu sen yapıyorsun.</p><p></p><p>[/QUOTE]Kur'an herşeyi açıklamıştır ancak herşeyi bütün gaybı gözler önüne sererek herkesin anlayacağı şekilde açıklamamıştır. Bunun içinde hadislere, müfessirlere her zaman ihtiyaç olmuştur. Mesela namaz kılın diyor Kur'anda ama namaz nasıl kılınır bunun bir izahı yok. O halde herkes kafasına göre bir namaz şekli ortaya koyabilir. Hazret-i İsa aleyhisselam gelecek diyen bir ayet olmaması, hiçbir ayette ona işaret yok demek değildir. İşte burda hüseyinin, kırımlının devre dışı kalıp büyük zatların sözüne itimad etmesi gerekiyor. Yoksa sadece kendinizi maskara etmiş olursunuz..[/QUOTE]</p><p></p><p>Yukarıda ayetlerle açıkladım.Allah Kuran'ı apaçık ve anlaşılabilecek şekilde indirmiştir.Kuran'ı herkes anlar.Yeter ki Kuran'da olmayan İsa'nın nüzulü gibi konularla kafalar karıştırılmasın.Hiç kimsenin de Kuran'ı anlamak için Allah'ın bir başka kuluna ihtiyacı yoktur.</p><p></p><p>Kuran'ı anlamak için başkasının açıklamalarına ihtiyaç olduğuna inanmak Allah'ın sözlerinin anlaşılmaz olduğunu söylemektir ve Allah'ı kendi yarattığı kuluna muhtaç kılmaktır.</p><p></p><p>[/QUOTE]Madem Kur'anı olduğu gibi anlamak kolay, ben böyle anlıyorum kırımlı..[/QUOTE]</p><p></p><p>Elbetteki herkesin yanlış anlama özgürlüğü de var.</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="kýrýmlý, post: 411054, member: 9664"] Kopyala yapıştır yaparak yaptığınız için bunları "ortaya koyuyorum" dediğiniz delillerin ne olduğunu nerede olduğunu bilmiyorsunuz.Önüme attığınız sayfalarca yazıyı değerlendirmemi bekliyorsunuz.Bende sizin gibi Süleyman Ateş'in bu konudaki görüşlerini kopyala yapıştır yaparak cevap verdim ama herhalde onu da okumadınız çünkü orada sizin delil olarak sunduğunuz görüşlere,hadislere ve ayetlere cevap vardı. Benim milyonlarca delilimi eleştirdiğiniz cümleniz çok talihsiz bir cümle olmuş.Kurduğunuz cümlenin ne manaya geldiğini düşünmeden yazdığınızı,yanlışlıkla yazdığınızı düşünüyorum zira bu sözleriniz insanı iman dairesinden dışarı çıkaracak derecede sözlerdir.Çünkü delil olarak size sadece ayetler sundum ve bu ayetlerin manaları ne ise ona göre açıklamalar yaptım kendi görüşlerimi değil,ayette olanı söyledim.Siz ise bu delillerin bir hadis kadar kıymeti olmadığını söylemişsiniz.Ben bu sözlerinizi bana muhalefet etme hevesi ile düşünmeden yazdığınızı umuyorum. İsa peygamberin gelmeyeceği konusunda Kuran beni doğruluyor.Tek başıma olsam ne fark eder.Aslında yanlız da değilim sadece siz öyle zan ediyorsunuz. "İsa gelecek" diyenler dahi hadislerin itikat oluşturmayacağını belirterek İsa gelecek ya da gelmeyecek demenin itikadi bir konu olmadığını gelecek yada gelmeyecek diyen kişilere hiç birşey kazandırıp kaybettirmediğini belirterek açıklarlar. [/QUOTE]Özetle şöyle diyorum. Mesela benim bir müşkülüm olsa, o müşkülümü ulemadan sorsam, BEDİÜZZAMAN bunun çaresi şudur dese, kırımlı da yok o değil şudur dese herhalde ki Bediüzzaman'ı dinlerdim. Anlattığım şey bu.. Sırf ben değil bütün ehl-i akılda Onu dinler..İnşaallah bu kez anlatabilmişimdir..[/QUOTE] Bu söylediğiniz metod da yanlıştır.Rabbimiz bize Kuran'da tam tersini bildiriyor.Ayeti okuduktan sonra ehli akıl ne imiş anlaşılıyor mu? [B]Zumer 18 [COLOR=#000000][FONT=Verdana]O kullarım ki sözü dinlerler de en güzeline uyarlar, onlar, öyle kişilerdir ki Allah, doğru yola sevk etmiştir onları ve onlardır aklı başında bulunanların ta kendileri.[/FONT][/COLOR] [/B] [/QUOTE]Delil değildir demek, delil olmasına mani olmaz. Anlayışla ilgili bir problem her zamanki gibi. İnatla olduktan sonra ben de sizinki delil değil diyebilirim öyle değil mi ? Şunu da belirteyim; eğer bir ayet ya da hadis ya da ulemanın görüşleri kendi anlayışınızla bir zıtlık içerisindeyse, muhalefet görüşler beyan etmek yerine vardır bir bildikleri demek daha akıllıcadır. [/QUOTE] Yukarıda izah ettim.Kopyala yapıştır yaptıklarınıza tek tek cevap vermek mümkün değil kendi açtığınız konunuza yazacak fikriniz yok gibi sayfalarca yazıyı kopyala yapıştır yaptınız.Ben de aynısını yaparak Süleymen Ateş Hoca'nın yazısını kopyala yapıştır yaptım.Okusaydınız yazınızdaki delillerin neden delil olmadıklarını gerekçeleriyle orada bulabilirdiniz. Ben hiçbir zaman hiçbir kimse için vardır bir bildiği demem.Ne olduğunu Kuran'a göre araştırır anlar ona göre kabul ya da red ederim.Çünkü tek doğru bilgi Kuran'dır.Onun haricindeki tüm bilgiler Kuran'ın tastikine muhtaçtır. Konunun başından beri kendi görüşlerimi değil ayetleri size sundum.Üstelik ayetler sizin delil olarak sunduğunuz yazınızda olduğu gibi "işaret ediyor olabilir" gibi muallak ifadeler de değildir.Kesin ve nettir.Buna rağmen "son" kelimesinin manasının ne olduğunu bile sizlere açıklamak zorunda kaldım. [/QUOTE]Su-i zan etmeyelim..Yazı alıntıdır. Süleyman Ateş e ait olan kısım yazıda belirgin değildir. Yanlışlıkla da oraya konmuş olabilir..Hem ben sorunuza cevaben demiştim ki: [B]"1 ve 2. şık derken 1 ve 2. delilleri kastediyorsanız eğer, yazının başına denk geliyor..[/B]" Haliyle sizin kastettiğinizle benim cevap verdiğim ayrı şeyler..Esasında bu çok mühim bir şey de değildir. Yazıya genel olarak bakmak lazım. Oldukça mantıklı izahat yapılmış. Hem dikkat edin yazıların genelinin sonunda "en doğrusunu Allah bilir" diyor. Sizin tarzınızdan çok uzak yani "ben bilirim" demiyorlar..[/QUOTE] Yukarıda itiraf ettiğiniz yanlışlıklar aslında delil olarak sunduğunuz yazının kendi içinde bile çeliştiğini gösterir.Bu yazıyı yayınlıyorsanız,yayınlayacağınız yazıyı okuyarak ne yazdığına vakıf olmanız gerekirdi.Bu yazıyı yayınlamanız bile tartıştığımız konuya olan bakışınızı gösterir. Hayır benim kastettiğim ve sizin cevap verdiğiniz aynı şeyler.Sizde kendinize göre doğru cevap vermişsiniz fakat yazıyı okumadığınızı buradan anlıyorum.Çünkü okusaydınız ya da Süleyman Ateş Hoca'nın bu konudaki görüşlerini bilseydiniz benim gibi yanlışlığı anlardınız. Yazıya "oldukça mantıklı izahat yapılmış" dediğinize göre bu yazıyı gerçekten de okumamışsınız demektir.Kusura bakmayın bunu latife kabul edin.Çünkü ben Kuran ayetlerine "işaret ediyor olabilir" gibi ifadeler kullanan yazıyı "mantıklı izahat" olarak göremem. [/QUOTE]Farz-ı muhal yukarıda yazdıklarınızın tamamında haklı olsanız bile şu görüşünüz bütün yazdıklarınızı boşa çıkarır. Kur'an dan herkes istifade edebilir kabiliyetince ancak onun bütün sırlarına muvaffak olmak herkesin harcı değil. Öyle olsaydı insanlar ilimde eşit olurdu. Hazret-i Alinin Kur'an dan anladığı ile avamdan birinin Kur'andan anladığı aynı olmadığına göre bu dediğiniz ancak bir safsatadır. Hem bu sözden Kur'an-ı tefsir eden en başta Efendimiz aleyhisalatü vesselamın hadislerini, sonrasında bütün müfessirlerin eserlerini hafife aldığınız anlaşılıyor. İnşaallah yanılıyorumdur.. [/QUOTE] "Safsata" mı??? Yine ağzınızdan kaçtı herhalde ya da gerçekten ne dediğinin farkında değilsin.Zahmet edip Hud suresi 1. ayete baksaydın "safsata" dediğinin Allah'ın ayeti olduğunu görürdün. Benim söylemediğim şeyleri kendin söyleyerek sonrada benim söylediklerime safsata deme.Ben ne söylüyorsam Kuran'dan ayetlere göre söylüyorum.Sonra sen yanılıyorsun. [B] Hud 1 [COLOR=#000000][FONT=Verdana]Elif. Lam. Ra. (Bu), ayetleri sağlamlaştırılmış sonra hikmet sahibi ve her şeyden haberdar olan (Allah) tarafından etraflıca açıklanmış bir Kitap'tır.[/FONT][/COLOR] [/B] Allah Kuran'ı kendinin açıkladığını bildiriyor.Başka kimsenin değil.Başka söz arayanları da ikaz ediyor. [B]Casiye 6 [COLOR=#000000][FONT=Verdana]Bunlar, sana gerçek olarak okuduğumuz ALLAH'ın ayetleridir. ALLAH'tan ve ayetlerinden başka hangi hadise inanıyorlar?[/FONT][/COLOR] [/B] Kuran'ın sırları yoktur.Kuran apaçık bir kitaptır. [B]Neml 1 [COLOR=#000000][FONT=Verdana]Tâ, Sîn. Bunlar, apaçık bir Kitap olan Kur'ân'ın Âyetleri'dir. [/FONT][/COLOR] Maide 15 [COLOR=#000000][FONT=Verdana]Size Allah'tan bir nur ve apaçık bir kitap gelmiştir. [/FONT][/COLOR] [/B] Kuran'a uyan hiçbirşeyi hafife almıyorum.Yukarıda gördüğün gibi onu sen yapıyorsun. [/QUOTE]Kur'an herşeyi açıklamıştır ancak herşeyi bütün gaybı gözler önüne sererek herkesin anlayacağı şekilde açıklamamıştır. Bunun içinde hadislere, müfessirlere her zaman ihtiyaç olmuştur. Mesela namaz kılın diyor Kur'anda ama namaz nasıl kılınır bunun bir izahı yok. O halde herkes kafasına göre bir namaz şekli ortaya koyabilir. Hazret-i İsa aleyhisselam gelecek diyen bir ayet olmaması, hiçbir ayette ona işaret yok demek değildir. İşte burda hüseyinin, kırımlının devre dışı kalıp büyük zatların sözüne itimad etmesi gerekiyor. Yoksa sadece kendinizi maskara etmiş olursunuz..[/QUOTE] Yukarıda ayetlerle açıkladım.Allah Kuran'ı apaçık ve anlaşılabilecek şekilde indirmiştir.Kuran'ı herkes anlar.Yeter ki Kuran'da olmayan İsa'nın nüzulü gibi konularla kafalar karıştırılmasın.Hiç kimsenin de Kuran'ı anlamak için Allah'ın bir başka kuluna ihtiyacı yoktur. Kuran'ı anlamak için başkasının açıklamalarına ihtiyaç olduğuna inanmak Allah'ın sözlerinin anlaşılmaz olduğunu söylemektir ve Allah'ı kendi yarattığı kuluna muhtaç kılmaktır. [/QUOTE]Madem Kur'anı olduğu gibi anlamak kolay, ben böyle anlıyorum kırımlı..[/QUOTE] Elbetteki herkesin yanlış anlama özgürlüğü de var. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst