Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kýrýmlý" data-source="post: 410408" data-attributes="member: 9664"><p>Muhterem Kardeşim,</p><p>Bir tek ayeti de incelesek,sizin söylediğiniz gibi tüm ayetleri de incelesek yine sizin de söylediğiniz gibi Hz. Muhammed'in son peygamber olduğu ve ondan sonra peygamber gelmeyeceği sonucuna varacağız bunu benim kadar sizde biliyorsunuz.</p><p></p><p>Meseleyi anlamak için konuşursak iyi olur çünkü Hz. Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul ettiğiniz halde "ayeti kerime de ondan sonra peygamber gelmeyecek de dememekte" demişsiniz.Bu cümlenizi nasıl anlayabileceğimi bana tarif edebilir misiniz?</p><p></p><p>Dünyanın neresine giderseniz gidin "son" kelimesinin manası aynıdır.Bu kelimeyi kullanarak bir kişiye deseniz "bu kişi son gelendir." diye bunu sözünüzü duyan kişi son gelen kişiden başka kişinin gelmeyeceğinden başka birşey anlamaz.Kimsenin aklına da gelmez "bu kişiye son dedi ama falanca kişinin gelmeyeceğini söylemedi,demek ki falanca kişi gelecek" diye düşünmez.</p><p></p><p>Son kelimesinin manaları</p><p></p><table style='width: 100%'><tr><td>1. <em>sıfat</em> Şimdiki zamana en yakın zamandan beri olan veya bu zamanda yapılmış, olmuş olan, ilk karşıtı<br /> "<em>Gündüzün son ışıklarıyla beraber sanki odadan eşya da çekiliyordu.</em>" - <strong>P. Safa</strong></td></tr><tr><td>2. En arkada bulunan<br /> "<em>Son vagon.</em>"</td></tr><tr><td>3. Artık ondan ötesi veya başkası olmayan<br /> "<em>Son atlıkarıncayı Kadırga meydanında birkaç yıl evvel görmüştüm.</em>" - <strong>H. A. Yücel</strong></td></tr><tr><td>4. <em>isim</em> Uç, sınır</td></tr><tr><td>5. Olanca<br /> "<em>Son kuvvetiyle: Ya Ali! diye bağırdı.</em>" - <strong>M. Ş. Esendal</strong></td></tr><tr><td>6. <em>isim</em> Bir şeyin en arkadan gelen bölümü, bitimi, nihayet, akıbet<br /> "<em>Kışın sonu. Bu yolun sonu.</em>"</td></tr><tr><td>7. <em>isim</em> Ölüm</td></tr><tr><td>8. <em>isim, anatomi</em> Döl eşi</td></tr></table><p></p><p>Yukarıdaki yazınızda malesef bu iddiaya inananların Allah'ın üç hükmünü yok saydıklarını söylediğim hataya düşüyorsunuz.</p><p></p><p>Siz bu inanca sadece hadislerden vardığınız için size hadislerden de örnek vereyim.</p><p></p><p><span style="color: #000000"><strong>Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.</strong></span></p><p><span style="color: #000000"></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>"İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)</strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong></strong></span></p><p><span style="color: #000000"><strong>Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.</strong></span></p><p><span style="color: #000000"></span><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333">Kuran'da olmayan bir şeyi varmış gibi kabul edemeyiz.Kuran'da bahsedilmeyen birşeyin Olmadığına delil için Kuran'da olmadığının söylenmesi beklenemez.Bir şey Kuran'da yoksa Allah'ın o şeyin olmayacağını söylemesi gerekli değildir.</span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333">Mesela Allah Kuran'da yenmeyecek etleri sayar.Bundan sonra hiç kimse Allah'ın koyun etini yenmesini söylemesini beklemez.</span></p><p><span style="color: #333333"></span></p><p><span style="color: #333333">Hz.İsa'nın gelmeyeceği söylenmemişse gelmeyecektir.Ayrıca Kuran'da gelmeyeceğini söylemesi beklenmez.</span></p><p><span style="color: #333333"></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kýrýmlý, post: 410408, member: 9664"] Muhterem Kardeşim, Bir tek ayeti de incelesek,sizin söylediğiniz gibi tüm ayetleri de incelesek yine sizin de söylediğiniz gibi Hz. Muhammed'in son peygamber olduğu ve ondan sonra peygamber gelmeyeceği sonucuna varacağız bunu benim kadar sizde biliyorsunuz. Meseleyi anlamak için konuşursak iyi olur çünkü Hz. Muhammed'in son peygamber olduğunu kabul ettiğiniz halde "ayeti kerime de ondan sonra peygamber gelmeyecek de dememekte" demişsiniz.Bu cümlenizi nasıl anlayabileceğimi bana tarif edebilir misiniz? Dünyanın neresine giderseniz gidin "son" kelimesinin manası aynıdır.Bu kelimeyi kullanarak bir kişiye deseniz "bu kişi son gelendir." diye bunu sözünüzü duyan kişi son gelen kişiden başka kişinin gelmeyeceğinden başka birşey anlamaz.Kimsenin aklına da gelmez "bu kişiye son dedi ama falanca kişinin gelmeyeceğini söylemedi,demek ki falanca kişi gelecek" diye düşünmez. Son kelimesinin manaları [TABLE="width: 630"] [TR] [TD]1. [I]sıfat[/I] Şimdiki zamana en yakın zamandan beri olan veya bu zamanda yapılmış, olmuş olan, ilk karşıtı "[I]Gündüzün son ışıklarıyla beraber sanki odadan eşya da çekiliyordu.[/I]" - [B]P. Safa[/B][/TD] [/TR] [TR] [TD]2. En arkada bulunan "[I]Son vagon.[/I]"[/TD] [/TR] [TR] [TD]3. Artık ondan ötesi veya başkası olmayan "[I]Son atlıkarıncayı Kadırga meydanında birkaç yıl evvel görmüştüm.[/I]" - [B]H. A. Yücel[/B][/TD] [/TR] [TR] [TD="bgcolor: #FFFFE6"]4. [I]isim[/I] Uç, sınır[/TD] [/TR] [TR] [TD]5. Olanca "[I]Son kuvvetiyle: Ya Ali! diye bağırdı.[/I]" - [B]M. Ş. Esendal[/B][/TD] [/TR] [TR] [TD]6. [I]isim[/I] Bir şeyin en arkadan gelen bölümü, bitimi, nihayet, akıbet "[I]Kışın sonu. Bu yolun sonu.[/I]"[/TD] [/TR] [TR] [TD]7. [I]isim[/I] Ölüm[/TD] [/TR] [TR] [TD]8. [I]isim, anatomi[/I] Döl eşi[/TD] [/TR] [/TABLE] Yukarıdaki yazınızda malesef bu iddiaya inananların Allah'ın üç hükmünü yok saydıklarını söylediğim hataya düşüyorsunuz. Siz bu inanca sadece hadislerden vardığınız için size hadislerden de örnek vereyim. [COLOR=#000000][B]Ayşe annemizden rivayet edilen bir hadiste Peygamberimiz şöyle buyurmaktadır.[/B] [B]"İnsanlara ne oluyor da,Allah'ın kitabında olmayan şartları ,şart olarak ileri sürüyorlar.Kim Allah'ın kitabında olmayan bir şartı,şart koşarsa bu batıldır.Böyle yüz şart ileri sürülse bile Allah'ın şartı en haklı en güvenilir olandır."(Buhari, büyü 67)[/B] [B] Hadis alimi Serahsi yukarıdaki hadis için"buradaki şarttan murad,Allah'ın kitabına muhalif olan her şarttır,yoksa şartın kendisinin Kuran'da yer almaması değildir.Çünkü bu hadisin kendisi de Kuran'da yer almıyor.Bundan anlıyoruz ki Allah'ın Kitabına muhalif olan her hadis merdut tur." demektedir.[/B] [/COLOR][COLOR=#333333] Kuran'da olmayan bir şeyi varmış gibi kabul edemeyiz.Kuran'da bahsedilmeyen birşeyin Olmadığına delil için Kuran'da olmadığının söylenmesi beklenemez.Bir şey Kuran'da yoksa Allah'ın o şeyin olmayacağını söylemesi gerekli değildir. Mesela Allah Kuran'da yenmeyecek etleri sayar.Bundan sonra hiç kimse Allah'ın koyun etini yenmesini söylemesini beklemez. Hz.İsa'nın gelmeyeceği söylenmemişse gelmeyecektir.Ayrıca Kuran'da gelmeyeceğini söylemesi beklenmez. [/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst