Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 49:Asâ-yı Mûsâ’- Birinci Kısım:Birincisi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="pendüender" data-source="post: 371944" data-attributes="member: 1023459"><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>GERÇEK AKILLI KİM?</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>Akıl ve mantığın îcâbı, küçük ve geçici menfaatleri, faydası ebediyyen sürecek büyük kazançlar ile değişmeyi gerektirir. Allah Teâlâ buyurur ki:</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>“Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir. Takvâ1 sahipleri için âhiret yurdu muhakkak ki daha hayırlıdır. Hâlâ akıl erdiremiyor musunuz?” (el-En’âm, 32)</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>Hadîs-i şerîfte de, gerçek akıl sahipleri şöyle târif edilir:</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>“Akıllı, nefsine hâkim olup onu hesâba çekerek ölümden sonrası için çalışan; ahmak ise nefsini hevâsına tâbî kıldığı hâlde Allah’tan (hayır) umandır.” (Tirmizî, Kıyâmet, 25/2459)</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>İşte bir insanın ne kadar akl-ı selîm sahibi olduğu, bu gerçekler ışığında mîzân edilmelidir. Akl-ı selîmin îcâbı; bâkîyi fânîye tercih etmektir.</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>Peygamber Efendimiz -aleyhissalâtü vesselâm- şöyle buyurmuştur:</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong>“Âhiretin yanında dünyanın durumu, sizden birinin parmağını denize daldırıp çıkarması gibidir. Parmağı (denizden) ne çıkardıysa (âhiretin yanında) dünya işte odur.” (Hâkim, Müstedrek, 4/319)</strong></em></span></p><p><span style="font-size: 10px"><em><strong></strong></em></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pendüender, post: 371944, member: 1023459"] [SIZE=2][I][B]GERÇEK AKILLI KİM? Akıl ve mantığın îcâbı, küçük ve geçici menfaatleri, faydası ebediyyen sürecek büyük kazançlar ile değişmeyi gerektirir. Allah Teâlâ buyurur ki: “Dünya hayatı bir oyun ve eğlenceden başka bir şey değildir. Takvâ1 sahipleri için âhiret yurdu muhakkak ki daha hayırlıdır. Hâlâ akıl erdiremiyor musunuz?” (el-En’âm, 32) Hadîs-i şerîfte de, gerçek akıl sahipleri şöyle târif edilir: “Akıllı, nefsine hâkim olup onu hesâba çekerek ölümden sonrası için çalışan; ahmak ise nefsini hevâsına tâbî kıldığı hâlde Allah’tan (hayır) umandır.” (Tirmizî, Kıyâmet, 25/2459) İşte bir insanın ne kadar akl-ı selîm sahibi olduğu, bu gerçekler ışığında mîzân edilmelidir. Akl-ı selîmin îcâbı; bâkîyi fânîye tercih etmektir. Peygamber Efendimiz -aleyhissalâtü vesselâm- şöyle buyurmuştur: “Âhiretin yanında dünyanın durumu, sizden birinin parmağını denize daldırıp çıkarması gibidir. Parmağı (denizden) ne çıkardıysa (âhiretin yanında) dünya işte odur.” (Hâkim, Müstedrek, 4/319) [/B][/I][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 49:Asâ-yı Mûsâ’- Birinci Kısım:Birincisi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst