Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
Kizb(Yalan)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ahmet.1" data-source="post: 470934" data-attributes="member: 1040028"><p><strong><span style="font-size: 12px">İşarat-ül İ'caz / (Mühürlenen Kalbler)'den</span></strong></p><p><em><span style="font-size: 12px">Yedinci Cümleyi teşkil eden </span></em><strong><span style="font-size: 18px"><span style="color: #B22222">ﺑِﻤَﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍ ﻳَﻜْﺬِﺑُﻮﻥَ</span></span></strong> <u><em><span style="font-size: 12px">(Yalan söyledikleri şeylerden dolayı.(Bakara Suresi: 10.))</span></em></u> <em><span style="font-size: 12px">nin vech-i irtibatı:</span></em></p><p></p><p><em><span style="font-size: 12px">Münafıkların azabları, mezkûr cinayetleri arasında yalnız "kizb" ile alâkalandırılması, kizbin şiddet-i kubh ve çirkinliğine işarettir. Bu işaret dahi, kizbin ne kadar tesirli bir zehir olduğuna bir şahid-i sadıktır. Zira kizb küfrün esasıdır. Kizb nifakın birinci alâmetidir. Kizb kudret-i İlahiyeye bir iftiradır. Kizb hikmet-i Rabbaniyeye zıddır. Ahlâk-ı âliyeyi tahrib eden kizbdir. Âlem-i İslâmı zehirlendiren ancak kizbdir. Âlem-i beşerin ahvalini fesada veren kizbdir. Nev'-i beşeri kemalâttan geri bırakan kizbdir. Müseylime-i Kezzab ile emsalini âlemde rezil ü rüsvay eden kizbdir. İşte bu sebeblerden dolayıdır ki; bütün cinayetler içinde tel'ine, tehdide tahsis edilen kizbdir.</span></em></p><p><span style="color: #008000">Münafık: İki yüzlü bozguncu. Müslüman gibi görünüp içten inançsız olan. Dinsizliğini gizleyerek müslüman gibi görünüp müslümanları aldatmaya ve islam toplumunu bozmaya çalışan.</span></p><p><span style="color: #008000">Kizb: Yalan, yalancılık, aldatıcılık.</span></p><p><span style="color: #008000">Şiddet-i kubh: Şuç ve günah kuvveti.</span></p><p><span style="color: #008000">Zira: Çünkü.</span></p><p><span style="color: #008000">Küfr: İnkarcılık, inanmamak.</span></p><p><span style="color: #008000">Nifak: Münafıklık, ikiyüzlülük, bozgunculuk, ara açma ve bölücülük.</span></p><p><span style="color: #008000">Alâmet: İşaret, nişan, iz.</span></p><p><span style="color: #008000">Kudret-i İlahiye: Allah'ın(cc) sonsuz gücü.</span></p><p><span style="color: #008000">Hikmet-i Rabbaniye: Allah'ın(cc) terbiye ve idaresinin gayeli ve maksatlı olması.</span></p><p><span style="color: #008000">Ahlâk-ı âliye: Yüksek ahlâk, yüce ve üstün ahlâk.</span></p><p><span style="color: #008000">Âlem-i İslâm: İslâm dünyası, bütün müslüman milletler ve ülkeler.</span></p><p><span style="color: #008000">Âlem-i beşer: İnsan dünyası.</span></p><p><span style="color: #008000">Ahval: Haller, vaziyetler.</span></p><p><span style="color: #008000">Fesad: Bozgunculuk, karıştırıcılık, fenalık ve kötülük.</span></p><p><span style="color: #008000">Nev'-i beşer: İnsan türü.</span></p><p><span style="color: #008000">Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler.</span></p><p><span style="color: #008000">Emsal: Benzer.</span></p><p><span style="color: #008000">Tel'in: Lanetlemek, lanet etmek.</span></p><p></p><p><em><span style="font-size: 12px">Bu âyet, insanları bilhâssa müslümanları dikkate davet eder.</span></em></p><p></p><p><strong><em><span style="font-size: 12px">Sual: </span></em></strong></p><p><em><span style="font-size: 12px">Bir maslahata binaen kizbin caiz olduğu söylenilmektedir. Öyle midir?</span></em></p><p><span style="color: #008000">Maslahat: Fayda, yarar.</span></p><p><span style="color: #008000">Binaen: Dayanarak, dayalı olarak.</span></p><p><span style="color: #008000">Kizb: Yalan, yalancılık, aldatıcılık.</span></p><p></p><p><strong><em><span style="font-size: 12px">Cevab: </span></em></strong></p><p><span style="font-size: 12px"><em>Evet, kat'î ve zarurî bir maslahat için bir mesağ-ı şer'î vardır. Fakat hakikata bakılırsa, maslahat dedikleri şey bâtıl bir özürdür. Zira usûl-i şeriatta takarrur ettiği vechile, mazbut ve miktarı muayyen olmayan bir şey, hükümlere illet ve medar olamaz. Çünki mikdarı bir hadd altına alınmadığından sû'-i istimale uğrar. Maahâza bir şeyin zararı menfaatına galebe ederse, o şey mensuh ve gayr-ı muteber olur. Maslahat, o şeyi terketmekte olur. Evet âlemde görünen bu kadar inkılablar ve karışıklıklar, zararın özür telakki edilen maslahata galebe etmesine bir şahiddir. Fakat kinaye veya ta'riz suretiyle yani gayr-ı sarih bir kelime ile söylenilen yalan, kizbden sayılmaz.</em></span></p><p><span style="color: #008000">Kat'î: Kesin.</span></p><p><span style="color: #008000">Zarurî: Zorunlu.</span></p><p><span style="color: #008000">Mesağ-ı şer'î: İslâm dininin izni.</span></p><p><span style="color: #008000">Hakikat: Gerçek.</span></p><p><span style="color: #008000">Bâtıl: Asılsız, yanlış ve yalan, gerçek dışı.</span></p><p><span style="color: #008000">Usûl-i şeriat: İslâm dininin temel kuralları.</span></p><p><span style="color: #008000">Takarrur: Kararlaşma, yerleşme, değişmeyecek şekilde kararlı duruma gelme.</span></p><p><span style="color: #008000">Mazbut: Belli, belirtilmiş, belirlenmiş.</span></p><p><span style="color: #008000">Muayyen: Kesin olarak belli olan. Kararlaştırılmış.</span></p><p><span style="color: #008000">Hüküm: Karar, emir, yargı.</span></p><p><span style="color: #008000">İllet: Temel sebep.</span></p><p><span style="color: #008000">Sû'-i istimal: Kötüye kullanma, yanlış yerde kullanma.</span></p><p><span style="color: #008000">Maahâza: Bununla beraber.</span></p><p><span style="color: #008000">Galebe: Üstün gelme, yenme.</span></p><p><span style="color: #008000">Mensuh: Geçerliliği kaldırılmış.</span></p><p><span style="color: #008000">Gayr-ı muteber: İtibarsız, değersiz, beğenilmeyen.</span></p><p><span style="color: #008000">İnkılab: Kökten değişiklik, başka hale geçme.</span></p><p><span style="color: #008000">Telakki: Kabul etmek, karşılamak.</span></p><p><span style="color: #008000">Kinaye: Gerçeği örtülü ve dolaylı yolla anlatma.</span></p><p><span style="color: #008000">Ta'riz: Dokunaklı konuşma, üstü kapalı şekilde yapılan sitem.</span></p><p><span style="color: #008000">Gayr-ı sarih: Açık olmayan, kapalı.</span></p><p></p><p><em><span style="font-size: 12px"><strong>Hülâsa: </strong></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px">Yol ikidir: Ya sükût etmektir. Çünki söylenilen her sözün doğru olması lâzımdır. Veya sıdktır. Çünki İslâmiyetin esası, sıdktır. İmanın hâssası, sıdktır. Bütün kemalâta îsal edici, sıdktır. Ahlâk-ı âliyenin hayatı, sıdktır. Terakkiyatın mihveri sıdktır. Âlem-i İslâm'ın nizamı, sıdktır. Nev'-i beşeri kâ'be-i kemalâta îsal eden, sıdktır. Ashab-ı Kiram'ı bütün insanlara tefevvuk ettiren sıdktır. Muhammed-i Hâşimî Aleyhissalâtü Vesselâm'ı meratib-i beşeriyenin en yükseğine çıkaran, sıdktır.</span></em></p><p><span style="color: #008000">Hülâsa: Özet.</span></p><p><span style="color: #008000">Sükût: Sessiz, suskun, susma.</span></p><p><span style="color: #008000">Sıdk: Doğruluk, doğru olma.</span></p><p><span style="color: #008000">Hâssa: Özellik.</span></p><p><span style="color: #008000">Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler.</span></p><p><span style="color: #008000">îsal: Ulaştırma, kavuşturma.</span></p><p><span style="color: #008000">Ahlâk-ı âliye: Yüksek ahlâk, yüce ve üstün ahlâk.</span></p><p><span style="color: #008000">Terakkiyat: İlerlemeler, yükselmeler.</span></p><p><span style="color: #008000">Mihver: Eksen, merkez.</span></p><p><span style="color: #008000">Nizam: Düzen. *Düzenleyici kanun.</span></p><p><span style="color: #008000">Nev'-i beşer: İnsan türü, insanlar.</span></p><p><span style="color: #008000">Kâ'be-i kemalât: Üstün özellikler ve her türlü olgunlukların merkezi.</span></p><p><span style="color: #008000">Tefevvuk: Üstünlük, üstün gelme.</span></p><p><span style="color: #008000">Muhammed-i Hâşimî: Arap milletinin Kureyş kabilesinin Haşim oğullarından olan Hz.Muhammed(asm).</span></p><p><span style="color: #008000">Meratib-i beşeriye: İnsana ait mertebeler, insanla ilgili dereceler.</span></p><p></p><p><strong><em><span style="font-size: 15px">İşarat-ül İ'caz</span></em></strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ahmet.1, post: 470934, member: 1040028"] [B][SIZE=3]İşarat-ül İ'caz / (Mühürlenen Kalbler)'den[/SIZE][/B] [I][SIZE=3]Yedinci Cümleyi teşkil eden [/SIZE][/I][B][SIZE=5][COLOR="#B22222"]ﺑِﻤَﺎ ﻛَﺎﻧُﻮﺍ ﻳَﻜْﺬِﺑُﻮﻥَ[/COLOR][/SIZE][/B] [U][I][SIZE=3](Yalan söyledikleri şeylerden dolayı.(Bakara Suresi: 10.))[/SIZE][/I][/U] [I][SIZE=3]nin vech-i irtibatı:[/SIZE][/I] [I][SIZE=3]Münafıkların azabları, mezkûr cinayetleri arasında yalnız "kizb" ile alâkalandırılması, kizbin şiddet-i kubh ve çirkinliğine işarettir. Bu işaret dahi, kizbin ne kadar tesirli bir zehir olduğuna bir şahid-i sadıktır. Zira kizb küfrün esasıdır. Kizb nifakın birinci alâmetidir. Kizb kudret-i İlahiyeye bir iftiradır. Kizb hikmet-i Rabbaniyeye zıddır. Ahlâk-ı âliyeyi tahrib eden kizbdir. Âlem-i İslâmı zehirlendiren ancak kizbdir. Âlem-i beşerin ahvalini fesada veren kizbdir. Nev'-i beşeri kemalâttan geri bırakan kizbdir. Müseylime-i Kezzab ile emsalini âlemde rezil ü rüsvay eden kizbdir. İşte bu sebeblerden dolayıdır ki; bütün cinayetler içinde tel'ine, tehdide tahsis edilen kizbdir.[/SIZE][/I] [COLOR="#008000"]Münafık: İki yüzlü bozguncu. Müslüman gibi görünüp içten inançsız olan. Dinsizliğini gizleyerek müslüman gibi görünüp müslümanları aldatmaya ve islam toplumunu bozmaya çalışan. Kizb: Yalan, yalancılık, aldatıcılık. Şiddet-i kubh: Şuç ve günah kuvveti. Zira: Çünkü. Küfr: İnkarcılık, inanmamak. Nifak: Münafıklık, ikiyüzlülük, bozgunculuk, ara açma ve bölücülük. Alâmet: İşaret, nişan, iz. Kudret-i İlahiye: Allah'ın(cc) sonsuz gücü. Hikmet-i Rabbaniye: Allah'ın(cc) terbiye ve idaresinin gayeli ve maksatlı olması. Ahlâk-ı âliye: Yüksek ahlâk, yüce ve üstün ahlâk. Âlem-i İslâm: İslâm dünyası, bütün müslüman milletler ve ülkeler. Âlem-i beşer: İnsan dünyası. Ahval: Haller, vaziyetler. Fesad: Bozgunculuk, karıştırıcılık, fenalık ve kötülük. Nev'-i beşer: İnsan türü. Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler. Emsal: Benzer. Tel'in: Lanetlemek, lanet etmek.[/COLOR] [I][SIZE=3]Bu âyet, insanları bilhâssa müslümanları dikkate davet eder.[/SIZE][/I] [B][I][SIZE=3]Sual: [/SIZE][/I][/B] [I][SIZE=3]Bir maslahata binaen kizbin caiz olduğu söylenilmektedir. Öyle midir?[/SIZE][/I] [COLOR="#008000"]Maslahat: Fayda, yarar. Binaen: Dayanarak, dayalı olarak. Kizb: Yalan, yalancılık, aldatıcılık.[/COLOR] [B][I][SIZE=3]Cevab: [/SIZE][/I][/B] [SIZE=3][I]Evet, kat'î ve zarurî bir maslahat için bir mesağ-ı şer'î vardır. Fakat hakikata bakılırsa, maslahat dedikleri şey bâtıl bir özürdür. Zira usûl-i şeriatta takarrur ettiği vechile, mazbut ve miktarı muayyen olmayan bir şey, hükümlere illet ve medar olamaz. Çünki mikdarı bir hadd altına alınmadığından sû'-i istimale uğrar. Maahâza bir şeyin zararı menfaatına galebe ederse, o şey mensuh ve gayr-ı muteber olur. Maslahat, o şeyi terketmekte olur. Evet âlemde görünen bu kadar inkılablar ve karışıklıklar, zararın özür telakki edilen maslahata galebe etmesine bir şahiddir. Fakat kinaye veya ta'riz suretiyle yani gayr-ı sarih bir kelime ile söylenilen yalan, kizbden sayılmaz.[/I][/SIZE] [COLOR="#008000"]Kat'î: Kesin. Zarurî: Zorunlu. Mesağ-ı şer'î: İslâm dininin izni. Hakikat: Gerçek. Bâtıl: Asılsız, yanlış ve yalan, gerçek dışı. Usûl-i şeriat: İslâm dininin temel kuralları. Takarrur: Kararlaşma, yerleşme, değişmeyecek şekilde kararlı duruma gelme. Mazbut: Belli, belirtilmiş, belirlenmiş. Muayyen: Kesin olarak belli olan. Kararlaştırılmış. Hüküm: Karar, emir, yargı. İllet: Temel sebep. Sû'-i istimal: Kötüye kullanma, yanlış yerde kullanma. Maahâza: Bununla beraber. Galebe: Üstün gelme, yenme. Mensuh: Geçerliliği kaldırılmış. Gayr-ı muteber: İtibarsız, değersiz, beğenilmeyen. İnkılab: Kökten değişiklik, başka hale geçme. Telakki: Kabul etmek, karşılamak. Kinaye: Gerçeği örtülü ve dolaylı yolla anlatma. Ta'riz: Dokunaklı konuşma, üstü kapalı şekilde yapılan sitem. Gayr-ı sarih: Açık olmayan, kapalı.[/COLOR] [I][SIZE=3][B]Hülâsa: [/B] Yol ikidir: Ya sükût etmektir. Çünki söylenilen her sözün doğru olması lâzımdır. Veya sıdktır. Çünki İslâmiyetin esası, sıdktır. İmanın hâssası, sıdktır. Bütün kemalâta îsal edici, sıdktır. Ahlâk-ı âliyenin hayatı, sıdktır. Terakkiyatın mihveri sıdktır. Âlem-i İslâm'ın nizamı, sıdktır. Nev'-i beşeri kâ'be-i kemalâta îsal eden, sıdktır. Ashab-ı Kiram'ı bütün insanlara tefevvuk ettiren sıdktır. Muhammed-i Hâşimî Aleyhissalâtü Vesselâm'ı meratib-i beşeriyenin en yükseğine çıkaran, sıdktır.[/SIZE][/I] [COLOR="#008000"]Hülâsa: Özet. Sükût: Sessiz, suskun, susma. Sıdk: Doğruluk, doğru olma. Hâssa: Özellik. Kemalât: Kemaller, mükemmellikler, olgunluklar, üstünlükler. îsal: Ulaştırma, kavuşturma. Ahlâk-ı âliye: Yüksek ahlâk, yüce ve üstün ahlâk. Terakkiyat: İlerlemeler, yükselmeler. Mihver: Eksen, merkez. Nizam: Düzen. *Düzenleyici kanun. Nev'-i beşer: İnsan türü, insanlar. Kâ'be-i kemalât: Üstün özellikler ve her türlü olgunlukların merkezi. Tefevvuk: Üstünlük, üstün gelme. Muhammed-i Hâşimî: Arap milletinin Kureyş kabilesinin Haşim oğullarından olan Hz.Muhammed(asm). Meratib-i beşeriye: İnsana ait mertebeler, insanla ilgili dereceler.[/COLOR] [B][I][SIZE=4]İşarat-ül İ'caz[/SIZE][/I][/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
İşaratü'l İcâz
Kizb(Yalan)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst