Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kadere Dair...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Sergerdan" data-source="post: 67714" data-attributes="member: 2492"><p><strong>BİR SORUM VAR</strong></p><p></p><p></p><p><u>Ben sorunuzu şuraya çok benzettim.</u></p><p></p><p>İkinci Mebhas </p><p></p><p>Ehl-i ilme mahsus, Haşiye ince bir tetkik-i ilmîdir. </p><p></p><p>Eğer desen: "Kader ile cüz-i ihtiyârî nasıl tevfîk edilebilir?" </p><p></p><p></p><p>• Beşincisi: <strong>Kader, sebeple müsebbebe bir taallûku var.</strong> Yani, şu müsebbeb, şu sebeple vukua gelecek. Öyle ise, denilmesin ki, <strong>"Mâdem filân adamın ölmesi, filân vakitte mukadderdir; cüz-i ihtiyârıyla tüfek atan adamın ne kabahati var? Atmasaydı, yine ölecekti?" </strong> </p><p>Suâl: Niçin denilmesin? </p><p></p><p>Elcevap: <span style="color: #0900ff">Çünkü, kader onun ölmesini onun tüfeğiyle tâyin etmiştir. </span> <strong>Eğer onun tüfek atmamasını farz etsen, o vakit kaderin adem-i taallûkunu farz ediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin?</strong> Yalnız, Cebrî gibi, sebebe ayrı, müsebbebe ayrı birer kader tasavvur etsen, veyahut Mûtezile gibi, kaderi inkâr etsen, Ehl-i Sünnet ve Cemaati bırakıp fırka-i dâlleye girersin. <strong>Öyle ise, biz ehl-i hak deriz ki, "Tüfek atmasaydı, ölmesi bizce meçhûl." Cebrî der: "Atmasaydı yine ölecekti." Mûtezile der: "Atmasaydı ölmeyecekti." </strong> </p><p></p><p></p><p><u>Yani siz sanki cevabını vermişsiniz gibi,intihar etmese ölmeyecekti.Ölmesi kaderinin intiharına bir taalalluku var.</u></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sergerdan, post: 67714, member: 2492"] [b]BİR SORUM VAR[/b] [u]Ben sorunuzu şuraya çok benzettim.[/u] İkinci Mebhas Ehl-i ilme mahsus, Haşiye ince bir tetkik-i ilmîdir. Eğer desen: "Kader ile cüz-i ihtiyârî nasıl tevfîk edilebilir?" • Beşincisi: [b]Kader, sebeple müsebbebe bir taallûku var.[/b] Yani, şu müsebbeb, şu sebeple vukua gelecek. Öyle ise, denilmesin ki, [b]"Mâdem filân adamın ölmesi, filân vakitte mukadderdir; cüz-i ihtiyârıyla tüfek atan adamın ne kabahati var? Atmasaydı, yine ölecekti?" [/b] Suâl: Niçin denilmesin? Elcevap: [color=#0900ff]Çünkü, kader onun ölmesini onun tüfeğiyle tâyin etmiştir. [/color] [b]Eğer onun tüfek atmamasını farz etsen, o vakit kaderin adem-i taallûkunu farz ediyorsun. O vakit ölmesini ne ile hükmedeceksin?[/b] Yalnız, Cebrî gibi, sebebe ayrı, müsebbebe ayrı birer kader tasavvur etsen, veyahut Mûtezile gibi, kaderi inkâr etsen, Ehl-i Sünnet ve Cemaati bırakıp fırka-i dâlleye girersin. [b]Öyle ise, biz ehl-i hak deriz ki, "Tüfek atmasaydı, ölmesi bizce meçhûl." Cebrî der: "Atmasaydı yine ölecekti." Mûtezile der: "Atmasaydı ölmeyecekti." [/b] [u]Yani siz sanki cevabını vermişsiniz gibi,intihar etmese ölmeyecekti.Ölmesi kaderinin intiharına bir taalalluku var.[/u] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Kadere Dair...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst