Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Işarat-ül İ'caz
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Ahmet.1" data-source="post: 567608" data-attributes="member: 1040028"><p><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px">ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ:</span></span><em> Bu cümlenin evvelki cümle ile nazmını îcab ettiren münasebet vecihleri ise:</em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-size: 12px"><em>Bu cümle, mü'minleri medheder, evvelki cümle de Kur'anı medheder. Şu her iki medih arasında bir insibab (dökülmek) vardır ki; o onu ister, o onu ister. Çünki ikinci medih, birinci medhin neticesidir ve birinci medhe bir bürhan-ı innîdir ve hidayetin semeresi ve şahididir. Ve aynı zamanda hidayete bir yardımcı vazifesi görüyor. Çünki mü'minleri medhetmekte imana gelmek için bir teşvik vardır. Teşvik ise, bir nevi hidayettir.</em></span></span></span></p><p><span style="color: #000000"><span style="font-family: 'arial'"><span style="font-size: 12px"><em></em></span></span></span><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">ile </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﻣُﺘَّﻘِﻴﻦَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">arasındaki münasebete gelince: Bunların biri tahliye </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺗَﺨْﻠِﻴَﻪ,</span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'"> diğeri tahliye </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">dir. Tahliye </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺗَﺨْﻠِﻴَﻪ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">tathir etmek ve temizlemektir. Tahliye </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">ise, tezyin etmek ve süslendirmek manasınadır. Bunlar birbiriyle arkadaş olup burada olduğu gibi, daima birbirini takib ediyorlar. Onun için kalb, takva ile seyyiattan temizlenir temizlenmez hemen onun ardında iman ile tezyin edilmiş ve süslendirilmiştir.</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">Kur'an-ı Kerim, tahliye-i seyyiatı üç mertebesiyle zikretmiştir: Birincisi, şirki terk; ikincisi, maasiyi terk; üçüncüsü, masivaullahı terk etmektir. </span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">Tahliye </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">ise, hasenat ile olur. Hasenat da, ya kalb ile olur veya kalıb ve beden ile olur veyahut mal ile olur.</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">A'mal-i kalbînin şemsi, imandır. </span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">A'mal-i bedeniyenin fihristesi, namazdır. </span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">A'mal-i maliyenin kutbu, zekattır.</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"><strong>S-</strong> </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">hal iktizasına göre îcaz ise de, aynı manayı ifade eden </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍَﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">kelimesine nazaran itnabdır (uzundur). Evet </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍﻝ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">harfi </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">ile; </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﻣُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ</span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'"> kelimesi </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">fiiliyle tebdil edilmiştir. Bu itnabın îcaza tercih sebebi nedir?</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><strong><span style="font-family: 'arial'">C- </span></strong></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">esma-i mübhemeden olduğundan, onu tayin ve temyiz eden yalnız sılasıdır. Demek bütün kıymet, sılasına aittir. Başka sıfatlarında hiç kıymet yoktur. Bu ise, burada sılası olan imana büyük bir azamet vermekle insanları iman etmeye teşvik eder. Amma </span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﻣُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">kelimesine bedel, fiil sîgasıyla</span></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">nin tercihi; iman fiilini hayal nazarına gösterip keyfiyetin tasvir edilmesine, dâhilî ve haricî delillerin tecellisiyle imanın istimrar ve devam ile teceddüd etmesine işarettir. Evet delailin zuhuru nisbetinde iman ziyadeleşir, teceddüd eder.</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em></em><span style="color: #a52a2a"><span style="font-size: 18px"><span style="font-family: 'arial'">ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ </span></span></span><em><span style="font-family: 'arial'">Yani, nifaksız ihlas-ı kalb ile iman ediyorlar. Veya iman edilen şeyler gayb olmakla beraber iman ediyorlar. Veyahut gaibe veya âlem-i gayba iman ediyorlar.</span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'"></span></em></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: #000000"><em><span style="font-family: 'arial'">İman, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın tebliğ ettiği zaruriyat-ı diniyeyi tafsilen ve zaruriyatın gayrisini icmalen tasdik etmekten hasıl olan bir nurdur.</span></em></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ahmet.1, post: 567608, member: 1040028"] [COLOR=#000000][FONT=arial][SIZE=3][COLOR=#a52a2a][SIZE=5]ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ:[/SIZE][/COLOR][I] Bu cümlenin evvelki cümle ile nazmını îcab ettiren münasebet vecihleri ise: Bu cümle, mü'minleri medheder, evvelki cümle de Kur'anı medheder. Şu her iki medih arasında bir insibab (dökülmek) vardır ki; o onu ister, o onu ister. Çünki ikinci medih, birinci medhin neticesidir ve birinci medhe bir bürhan-ı innîdir ve hidayetin semeresi ve şahididir. Ve aynı zamanda hidayete bir yardımcı vazifesi görüyor. Çünki mü'minleri medhetmekte imana gelmek için bir teşvik vardır. Teşvik ise, bir nevi hidayettir. [/I][/SIZE][/FONT][/COLOR][SIZE=3][COLOR=#000000][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]ile [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﻣُﺘَّﻘِﻴﻦَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]arasındaki münasebete gelince: Bunların biri tahliye [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺗَﺨْﻠِﻴَﻪ,[/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial] diğeri tahliye [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]dir. Tahliye [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺗَﺨْﻠِﻴَﻪ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]tathir etmek ve temizlemektir. Tahliye [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]ise, tezyin etmek ve süslendirmek manasınadır. Bunlar birbiriyle arkadaş olup burada olduğu gibi, daima birbirini takib ediyorlar. Onun için kalb, takva ile seyyiattan temizlenir temizlenmez hemen onun ardında iman ile tezyin edilmiş ve süslendirilmiştir. [/FONT] [FONT=arial]Kur'an-ı Kerim, tahliye-i seyyiatı üç mertebesiyle zikretmiştir: Birincisi, şirki terk; ikincisi, maasiyi terk; üçüncüsü, masivaullahı terk etmektir. Tahliye [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺗَﺤْﻠِﻴَﻪ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]ise, hasenat ile olur. Hasenat da, ya kalb ile olur veya kalıb ve beden ile olur veyahut mal ile olur. A'mal-i kalbînin şemsi, imandır. A'mal-i bedeniyenin fihristesi, namazdır. A'mal-i maliyenin kutbu, zekattır. [/FONT] [FONT=arial][B]S-[/B] [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]hal iktizasına göre îcaz ise de, aynı manayı ifade eden [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍَﻟْﻤُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]kelimesine nazaran itnabdır (uzundur). Evet [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍﻝ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]harfi [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]ile; [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﻣُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ[/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial] kelimesi [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]fiiliyle tebdil edilmiştir. Bu itnabın îcaza tercih sebebi nedir? [/FONT] [B][FONT=arial]C- [/FONT][/B][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺍَﻟَّﺬِﻳﻦَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]esma-i mübhemeden olduğundan, onu tayin ve temyiz eden yalnız sılasıdır. Demek bütün kıymet, sılasına aittir. Başka sıfatlarında hiç kıymet yoktur. Bu ise, burada sılası olan imana büyük bir azamet vermekle insanları iman etmeye teşvik eder. Amma [/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﻣُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]kelimesine bedel, fiil sîgasıyla[/FONT][/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﻳُﺆْﻣِﻨُﻮﻥَ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]nin tercihi; iman fiilini hayal nazarına gösterip keyfiyetin tasvir edilmesine, dâhilî ve haricî delillerin tecellisiyle imanın istimrar ve devam ile teceddüd etmesine işarettir. Evet delailin zuhuru nisbetinde iman ziyadeleşir, teceddüd eder. [/FONT] [/I][COLOR=#a52a2a][SIZE=5][FONT=arial]ﺑِﺎﻟْﻐَﻴْﺐِ [/FONT][/SIZE][/COLOR][I][FONT=arial]Yani, nifaksız ihlas-ı kalb ile iman ediyorlar. Veya iman edilen şeyler gayb olmakla beraber iman ediyorlar. Veyahut gaibe veya âlem-i gayba iman ediyorlar. [/FONT] [FONT=arial]İman, Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm'ın tebliğ ettiği zaruriyat-ı diniyeyi tafsilen ve zaruriyatın gayrisini icmalen tasdik etmekten hasıl olan bir nurdur.[/FONT][/I][/COLOR][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
İşaratü'l İcâz
Işarat-ül İ'caz
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst