Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İmtihan ve edebe riayet
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="uður1" data-source="post: 270419" data-attributes="member: 1016557"><p> <table style='width: 100%'><tr><td><p style="text-align: center"><p style="text-align: center"><strong><span style="color: white">Hayzlının seferi olması</span></strong><br /> </p> </p> </td></tr><tr><td></td></tr><tr><td> <br /> <strong><span style="color: maroon">Sual:</span></strong><span style="color: maroon"> Yanında kocası veya mahremi bulunmayan hayzlı kadın, sefere çıksa, sonra henüz seferdeyken hayzı bitse, seferi olduğu için namazlarını kısaltabilir mi?</span><br /> <strong><span style="color: black">CEVAP</span></strong><br /> <span style="color: black">Böyle bir kadının seferiliği geçersizdir. Temizlendikten sonra, </span>seferi uzaklıktaki yere <span style="color: black">gitmeye karar verip yola çıkarsa</span><span style="color: blue">,</span><span style="color: black"> o zaman seferi olur. Fıkıh kitaplarında deniyor ki:</span><br /> <span style="color: black">Yanında kocası veya mahremi olmayan hayzlı kadın, uzun yola çıksa, seferi olamaz. Hayz bitince, bulunduğu yerden üç günlük yola giderse, ancak o zaman seferi olur. <strong>(S. Ebediyye)</strong></span><br /> <span style="color: black">Sefere çıkan hayzlı kadın, temizlenince, varmak istediği yere üç günden az bir mesafe kalmış olursa, bu kadın, sahih kavle göre namazlarını tamam kılar. <strong>(Halebi)</strong></span><br /> <strong><span style="color: black">Halebi</span></strong><span style="color: black"> kitabındaki bu ifadede de, seferdeki hayzlı kadının, gideceği yere üç günden az kalırsa seferilik hükmü geçerli olmuyor, namazlarını tam kılar deniyor.</span><br /> <span style="color: black">Hayzlı bir kadın, temizlenir de varacağı yere iki günlük mesafe kalırsa, sahih kavle göre, büluğa eren çocuk gibi namazlarını tamam kılar. <strong>(Dürr-ül muhtar)</strong></span><br /> <strong><span style="color: black">Dürr-ül muhtar</span></strong><span style="color: black"> kitabındaki bu ifadede de, seferdeki hayzlı kadın, gideceği yere üç günden az kalırsa seferi sayılmadığı için, namazlarını tam kılar deniyor. Seferde iken büluğa eren çocuk da, üç günlük yola gitmeden seferi olmaz deniyor.</span><br /> <br /> <strong><span style="color: maroon">Abdestin bozulması</span></strong><br /> <strong><span style="color: maroon">Sual:</span></strong><span style="color: maroon"> Avret yerine dokunmakla Şâfiî ile Mâlikî’de abdestin bozulması farklı mıdır?</span><br /> <strong><span style="color: black">CEVAP</span></strong><br /> <span style="color: black">Evet, farklıdır. Mâlikî'de sadece erkek, kendi ön avret yerine dokununca abdest bozulur, başkalarının avret yerine dokunsa bozulmaz. Şâfiî'de ise, kendinin, başkalarının, hattâ altını temizlediği erkek veya kız bebeğin ön veya arkasına dokunmakla abdest bozulur. Mâlikî'de bozmaz.</span><br /> <span style="color: black">Şâfiî'de parmak uçları ve aralarıyla dokunulsa abdest bozulmaz. Sadece çıplak olarak parmakların içiyle ve avuç içiyle dokunmak bozar.</span><br /> <span style="color: black">Mâlikî'de ise, avuç içi veya elin yan tarafları veya parmakların alt ve yan kısımları veya baş taraflarıyla ön avret yerine çıplak olarak dokunursa abdesti bozulur. <strong>(El-fıkhü alel mezahibil-erbea)</strong></span><br /> <br /> <strong><span style="color: maroon">Bayram günü </span></strong><br /> <strong><span style="color: maroon">Sual:</span></strong><span style="color: maroon"> Bu sene Kurban bayramı, takvimlerde yazılan gün müdür?</span><br /> <strong><span style="color: black">CEVAP</span></strong><br /> <span style="color: black">Evet, takvimlerde yazılan gündür, yani 6 Kasım Pazar günü Kurban bayramının birinci günüdür.</span><br /> <span style="color: black">Ama biz her sene olduğu gibi, kurbanları yine ikinci gün kesiyoruz.</span><br /> <br /> </td></tr></table><p></p><p></p><p style="text-align: left">Dervişlik</p><p> </p><p>Bu dervişlik yoluna,</p><p>Sıdk ile gelen gelsin!</p><p>Ne varsa Haktan başka,</p><p>Gönlünden silen gelsin!</p><p></p><p>Dervişlik ne biliniz!</p><p>Uçsuz bucaksız deniz,</p><p>Denizi isterseniz,</p><p>Yüzmeyi bilen gelsin!</p><p></p><p>Derviş dolu nur doğar,</p><p>Her an göklere ağar,</p><p>Dervişlik onu boğar,</p><p>Canına kıyan gelsin!</p><p></p><p>Olmaz Hakka uymadan,</p><p>Derviş anlar duymadan,</p><p>Dil dudak oynamadan,</p><p>Sözümü duyan gelsin!</p><p></p><p>Dervişin gözü açık,</p><p>Gece gündüz uyanık,</p><p>Sözüme Rabbim tanık,</p><p>Bakmadan gören gelsin!</p><p></p><p>Bu <strong>Eşrefoğlu Rumi</strong>,</p><p>Hoşlandı dervişliği,</p><p>Nefsindendir çektiği,</p><p>Nefsini boğan gelsin!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uður1, post: 270419, member: 1016557"] [TABLE] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][CENTER][CENTER][B][COLOR=white]Hayzlının seferi olması[/COLOR][/B][COLOR=white][/COLOR] [/CENTER][/CENTER][/TD] [/TR] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][/TD] [/TR] [TR] [TD="width: 100%, colspan: 6"][COLOR=maroon] [/COLOR] [B][COLOR=maroon]Sual:[/COLOR][/B][COLOR=maroon] Yanında kocası veya mahremi bulunmayan hayzlı kadın, sefere çıksa, sonra henüz seferdeyken hayzı bitse, seferi olduğu için namazlarını kısaltabilir mi?[/COLOR] [B][COLOR=black]CEVAP[/COLOR][/B] [COLOR=black]Böyle bir kadının seferiliği geçersizdir. Temizlendikten sonra, [/COLOR]seferi uzaklıktaki yere [COLOR=black]gitmeye karar verip yola çıkarsa[/COLOR][COLOR=blue],[/COLOR][COLOR=black] o zaman seferi olur. Fıkıh kitaplarında deniyor ki:[/COLOR] [COLOR=black]Yanında kocası veya mahremi olmayan hayzlı kadın, uzun yola çıksa, seferi olamaz. Hayz bitince, bulunduğu yerden üç günlük yola giderse, ancak o zaman seferi olur. [B](S. Ebediyye)[/B][/COLOR] [COLOR=black]Sefere çıkan hayzlı kadın, temizlenince, varmak istediği yere üç günden az bir mesafe kalmış olursa, bu kadın, sahih kavle göre namazlarını tamam kılar. [B](Halebi)[/B][/COLOR] [B][COLOR=black]Halebi[/COLOR][/B][COLOR=black] kitabındaki bu ifadede de, seferdeki hayzlı kadının, gideceği yere üç günden az kalırsa seferilik hükmü geçerli olmuyor, namazlarını tam kılar deniyor.[/COLOR] [COLOR=black]Hayzlı bir kadın, temizlenir de varacağı yere iki günlük mesafe kalırsa, sahih kavle göre, büluğa eren çocuk gibi namazlarını tamam kılar. [B](Dürr-ül muhtar)[/B][/COLOR] [B][COLOR=black]Dürr-ül muhtar[/COLOR][/B][COLOR=black] kitabındaki bu ifadede de, seferdeki hayzlı kadın, gideceği yere üç günden az kalırsa seferi sayılmadığı için, namazlarını tam kılar deniyor. Seferde iken büluğa eren çocuk da, üç günlük yola gitmeden seferi olmaz deniyor.[/COLOR] [COLOR=maroon] [/COLOR] [B][COLOR=maroon]Abdestin bozulması[/COLOR][/B] [B][COLOR=maroon]Sual:[/COLOR][/B][COLOR=maroon] Avret yerine dokunmakla Şâfiî ile Mâlikî’de abdestin bozulması farklı mıdır?[/COLOR] [B][COLOR=black]CEVAP[/COLOR][/B] [COLOR=black]Evet, farklıdır. Mâlikî'de sadece erkek, kendi ön avret yerine dokununca abdest bozulur, başkalarının avret yerine dokunsa bozulmaz. Şâfiî'de ise, kendinin, başkalarının, hattâ altını temizlediği erkek veya kız bebeğin ön veya arkasına dokunmakla abdest bozulur. Mâlikî'de bozmaz.[/COLOR] [COLOR=black]Şâfiî'de parmak uçları ve aralarıyla dokunulsa abdest bozulmaz. Sadece çıplak olarak parmakların içiyle ve avuç içiyle dokunmak bozar.[/COLOR] [COLOR=black]Mâlikî'de ise, avuç içi veya elin yan tarafları veya parmakların alt ve yan kısımları veya baş taraflarıyla ön avret yerine çıplak olarak dokunursa abdesti bozulur. [B](El-fıkhü alel mezahibil-erbea)[/B][/COLOR] [COLOR=maroon] [/COLOR] [B][COLOR=maroon]Bayram günü [/COLOR][/B] [B][COLOR=maroon]Sual:[/COLOR][/B][COLOR=maroon] Bu sene Kurban bayramı, takvimlerde yazılan gün müdür?[/COLOR] [B][COLOR=black]CEVAP[/COLOR][/B] [COLOR=black]Evet, takvimlerde yazılan gündür, yani 6 Kasım Pazar günü Kurban bayramının birinci günüdür.[/COLOR][COLOR=black][/COLOR] [COLOR=black]Ama biz her sene olduğu gibi, kurbanları yine ikinci gün kesiyoruz.[/COLOR] [COLOR=blue] [/COLOR] [/TD] [/TR] [/TABLE] [LEFT]Dervişlik[/LEFT] Bu dervişlik yoluna, Sıdk ile gelen gelsin! Ne varsa Haktan başka, Gönlünden silen gelsin! Dervişlik ne biliniz! Uçsuz bucaksız deniz, Denizi isterseniz, Yüzmeyi bilen gelsin! Derviş dolu nur doğar, Her an göklere ağar, Dervişlik onu boğar, Canına kıyan gelsin! Olmaz Hakka uymadan, Derviş anlar duymadan, Dil dudak oynamadan, Sözümü duyan gelsin! Dervişin gözü açık, Gece gündüz uyanık, Sözüme Rabbim tanık, Bakmadan gören gelsin! Bu [B]Eşrefoğlu Rumi[/B], Hoşlandı dervişliği, Nefsindendir çektiği, Nefsini boğan gelsin! [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
İslamiyet
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
İmtihan ve edebe riayet
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst