Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
İkinci Mektub
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="bizar" data-source="post: 192339" data-attributes="member: 12884"><p><em><span style="font-size: 12px">İkinci Mektub</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px">بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ وَاِنْ مِنْ شَيْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ </span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px">(O mezkûr ve malûm talebesinin hediyesine karşı cevabdan bir parçadır.)</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red">Sâlisen:</span> Bana bir hediye gönderdin. Gayet ehemmiyetli bir <span style="color: red">kaidemi</span> bozmak istersin. Ben demiyorum ki “Kardeşim ve biraderzadem olan Abdülmecid ve Abdurrahman’dan kabul etmediğim gibi senden de kabul etmem.” Çünki sen onlardan daha ileri ve ruhuma daha yakın olduğundan, herkesin hediyesi reddedilse, seninki bir defaya mahsus olmak üzere reddedilmez. Fakat bu münasebetle o kaidemin sırrını söyleyeceğim.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p> <em><span style="font-size: 12px">Şöyle ki:</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> Eski Said <span style="color: red">minnet almazdı. Minnetin altına girmektense, ölümü tercih ederdi</span>. Çok zahmet ve meşakkat çektiği halde, kaidesini bozmadı. Eski Said’in senin bu bîçare kardeşine irsiyet kalan şu hasleti ise, <strong><strong><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red">tezehhüd ve sun’î bir istiğna değil</span></span></strong></strong></strong>, belki dört-beş ciddî esbaba istinad eder.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"> Birincisi:</span> Ehl-i dalalet, ehl-i ilmi; ilmi vasıta-i cerr etmekle ittiham ediyorlar. <strong><strong><strong><strong><strong><strong><strong><strong><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: green">“İlmi ve dini kendilerine medar-ı maişet yapıyorlar” </span></span></strong></strong></strong></strong></strong></strong></strong></strong></strong>deyip insafsızcasına onlara hücum ediyorlar. </span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px">Bunları<strong><strong><strong><strong><span style="color: red"> fiilen tekzib </span></strong></strong></strong></strong>lâzımdır.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"> İkincisi</span>:<strong><strong><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: green"> Neşr-i hak için Enbiyaya ittiba’ etmekle mükellefiz</span></span></strong></strong></strong>.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p> <em><span style="font-size: 12px">Kur’an-ı Hakîm’de, hakkı neşredenler: اِنْ اَجْرِىَ اِلاَّ عَلَى اللّهِ ❊ اِنْ اَجْرِىَ اِلاَّ عَلَى اللّهِ diyerek, insanlardan istiğna göstermişler. Sure-i Yâsin’de اِتَّبِعُوا مَنْ لاَ يَسْئَلُكُمْ اَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ cümlesi, mes’elemiz hakkında çok <span style="color: red">manidar</span>dır.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> </span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"> Üçüncüsü</span>: Birinci Söz’de beyan edildiği gibi: Allah namına vermek, Allah namına almak lâzımdır. Halbuki ekseriya ya veren gafildir; kendi namına verir, zımnî bir minnet eder. Ya alan gafildir; Mün’im-i Hakikî’ye ait şükrü, senayı, zahirî esbaba verir, hata eder.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red">Dördüncüsü</span>: Tevekkül, kanaat ve iktisad öyle bir hazine ve bir servettir ki, hiçbir şey ile değişilmez. İnsanlardan ahz-ı mal edip o tükenmez hazine ve defineleri kapatmak istemem. Rezzak-ı Zülcelal’e yüzbinler şükrediyorum ki, küçüklüğümden beri beni minnet ve zillet altına girmeye mecbur etmemiş. Onun keremine istinaden, bakiyye-i ömrümü de o kaide ile geçirmesini rahmetinden niyaz ediyorum.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"> Beşincisi</span>: Bir-iki senedir çok emareler ve tecrübelerle kat’î kanaatım oldu ki; halkların malını, hususan zenginlerin ve memurların hediyelerini almağa me’zun değilim. Bazıları bana dokunuyor.. belki dokunduruluyor, yedirilmiyor. Bazan bana zararlı bir surete çevriliyor.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p> <em><span style="font-size: 12px">Demek gayrın malını almamağa manen bir emirdir ve <span style="color: red">almaktan bir nehiydir</span>. Hem bende bir tevahhuş var; herkesi, her vakit kabul edemiyorum. Halkın hediyesini kabul etmek, onların hatırını sayıp istemediğim vakitte onları kabul etmek lâzım geliyor.. o da hoşuma gitmiyor. Hem tasannu’ ve temelluktan beni kurtaran bir parça kuru ekmek yemek ve yüz yamalı bir libas giymek, bana daha hoş geliyor.</span></em></p><p> <em><span style="font-size: 12px">Gayrın en a’lâ baklavasını yemek, en murassa’ libasını giymek ve onların hatırını saymağa mecbur olmak, bana nâhoş geliyor.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> <span style="color: red"> Altıncısı ve istiğna sebebinin en mühimmi:</span> Mezhebimizce en mu’teber olan İbn-i Hacer diyor ki: “<strong><strong><strong><strong><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: green">Salahat niyetiyle sana verilen bir şeyi, sâlih olmazsan kabul etmek haramdır</span></span></strong></strong></strong></strong></strong>.”</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"> İşte şu zamanın insanları <span style="color: red">hırs ve tama’ </span>yüzünden küçük bir hediyesini pek pahalı satıyorlar. Benim gibi günahkâr bir bîçareyi, sâlih veya veli tasavvur ederek, sonra bir ekmek veriyorlar. Eğer hâşâ <span style="color: green">ben kendimi sâlih bilsem; o alâmet-i gururdur, salahatin ademine delildir</span>.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p> <em><span style="font-size: 12px">Eğer<span style="color: red"> kendimi sâlih bilmezsem, o malı kabul etmek caiz değildir</span>.</span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"></span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px"><strong><strong><strong><strong><strong><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: blue">Hem âhirete müteveccih a’male mukabil sadaka ve hediyeyi almak, âhiretin bâki meyvelerini dünyada fâni bir surette yemek demektir.</span></span></strong></strong></strong></strong></strong>اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى </span></em></p><p><em><span style="font-size: 12px">Said Nursî</span></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bizar, post: 192339, member: 12884"] [I][SIZE=3]İkinci Mektub بِاسْمِهِ سُبْحَانَهُ وَاِنْ مِنْ شَيْءٍ اِلاَّ يُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ (O mezkûr ve malûm talebesinin hediyesine karşı cevabdan bir parçadır.) [COLOR=red]Sâlisen:[/COLOR] Bana bir hediye gönderdin. Gayet ehemmiyetli bir [COLOR=red]kaidemi[/COLOR] bozmak istersin. Ben demiyorum ki “Kardeşim ve biraderzadem olan Abdülmecid ve Abdurrahman’dan kabul etmediğim gibi senden de kabul etmem.” Çünki sen onlardan daha ileri ve ruhuma daha yakın olduğundan, herkesin hediyesi reddedilse, seninki bir defaya mahsus olmak üzere reddedilmez. Fakat bu münasebetle o kaidemin sırrını söyleyeceğim. Şöyle ki: Eski Said [COLOR=red]minnet almazdı. Minnetin altına girmektense, ölümü tercih ederdi[/COLOR]. Çok zahmet ve meşakkat çektiği halde, kaidesini bozmadı. Eski Said’in senin bu bîçare kardeşine irsiyet kalan şu hasleti ise, [B][B][B][FONT=Verdana][COLOR=red]tezehhüd ve sun’î bir istiğna değil[/COLOR][/FONT][/B][/B][/B], belki dört-beş ciddî esbaba istinad eder. [COLOR=red] Birincisi:[/COLOR] Ehl-i dalalet, ehl-i ilmi; ilmi vasıta-i cerr etmekle ittiham ediyorlar. [B][B][B][B][B][B][B][B][B][FONT=Verdana][COLOR=green]“İlmi ve dini kendilerine medar-ı maişet yapıyorlar” [/COLOR][/FONT][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B][/B]deyip insafsızcasına onlara hücum ediyorlar. Bunları[B][B][B][B][COLOR=red] fiilen tekzib [/COLOR][/B][/B][/B][/B]lâzımdır. [COLOR=red] İkincisi[/COLOR]:[B][B][B][FONT=Verdana][COLOR=green] Neşr-i hak için Enbiyaya ittiba’ etmekle mükellefiz[/COLOR][/FONT][/B][/B][/B]. Kur’an-ı Hakîm’de, hakkı neşredenler: اِنْ اَجْرِىَ اِلاَّ عَلَى اللّهِ ❊ اِنْ اَجْرِىَ اِلاَّ عَلَى اللّهِ diyerek, insanlardan istiğna göstermişler. Sure-i Yâsin’de اِتَّبِعُوا مَنْ لاَ يَسْئَلُكُمْ اَجْرًا وَهُمْ مُهْتَدُونَ cümlesi, mes’elemiz hakkında çok [COLOR=red]manidar[/COLOR]dır. [COLOR=red] Üçüncüsü[/COLOR]: Birinci Söz’de beyan edildiği gibi: Allah namına vermek, Allah namına almak lâzımdır. Halbuki ekseriya ya veren gafildir; kendi namına verir, zımnî bir minnet eder. Ya alan gafildir; Mün’im-i Hakikî’ye ait şükrü, senayı, zahirî esbaba verir, hata eder. [COLOR=red]Dördüncüsü[/COLOR]: Tevekkül, kanaat ve iktisad öyle bir hazine ve bir servettir ki, hiçbir şey ile değişilmez. İnsanlardan ahz-ı mal edip o tükenmez hazine ve defineleri kapatmak istemem. Rezzak-ı Zülcelal’e yüzbinler şükrediyorum ki, küçüklüğümden beri beni minnet ve zillet altına girmeye mecbur etmemiş. Onun keremine istinaden, bakiyye-i ömrümü de o kaide ile geçirmesini rahmetinden niyaz ediyorum. [COLOR=red] Beşincisi[/COLOR]: Bir-iki senedir çok emareler ve tecrübelerle kat’î kanaatım oldu ki; halkların malını, hususan zenginlerin ve memurların hediyelerini almağa me’zun değilim. Bazıları bana dokunuyor.. belki dokunduruluyor, yedirilmiyor. Bazan bana zararlı bir surete çevriliyor. Demek gayrın malını almamağa manen bir emirdir ve [COLOR=red]almaktan bir nehiydir[/COLOR]. Hem bende bir tevahhuş var; herkesi, her vakit kabul edemiyorum. Halkın hediyesini kabul etmek, onların hatırını sayıp istemediğim vakitte onları kabul etmek lâzım geliyor.. o da hoşuma gitmiyor. Hem tasannu’ ve temelluktan beni kurtaran bir parça kuru ekmek yemek ve yüz yamalı bir libas giymek, bana daha hoş geliyor. Gayrın en a’lâ baklavasını yemek, en murassa’ libasını giymek ve onların hatırını saymağa mecbur olmak, bana nâhoş geliyor. [COLOR=red] Altıncısı ve istiğna sebebinin en mühimmi:[/COLOR] Mezhebimizce en mu’teber olan İbn-i Hacer diyor ki: “[B][B][B][B][B][FONT=Verdana][COLOR=green]Salahat niyetiyle sana verilen bir şeyi, sâlih olmazsan kabul etmek haramdır[/COLOR][/FONT][/B][/B][/B][/B][/B].” İşte şu zamanın insanları [COLOR=red]hırs ve tama’ [/COLOR]yüzünden küçük bir hediyesini pek pahalı satıyorlar. Benim gibi günahkâr bir bîçareyi, sâlih veya veli tasavvur ederek, sonra bir ekmek veriyorlar. Eğer hâşâ [COLOR=green]ben kendimi sâlih bilsem; o alâmet-i gururdur, salahatin ademine delildir[/COLOR]. Eğer[COLOR=red] kendimi sâlih bilmezsem, o malı kabul etmek caiz değildir[/COLOR]. [B][B][B][B][B][FONT=Verdana][COLOR=blue]Hem âhirete müteveccih a’male mukabil sadaka ve hediyeyi almak, âhiretin bâki meyvelerini dünyada fâni bir surette yemek demektir.[/COLOR][/FONT][/B][/B][/B][/B][/B]اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى Said Nursî[/SIZE][/I] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Külliyatı
Mektûbat
İkinci Mektub
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst