hüve nüktesi kalemi kader lütfen bakarmısınız

Bezminur

Well-known member
Hüve nüktesinde kalemi kaderi abi şöyle açıklıyor aynen yazıyorum


ALLAH kudretiyle bir ağaçtan yaprak yazıyor kudretiyle yazıyor,çiçek yazıyor,meyve yazıyor.Allah kudretiyle onu orda yazarken kader ilede o ağaçtan meydana gelecek şeyleri takdir etmiş yani şu ağaçtan şunlar şunlar çıkar diye takdir etmiş.ALLAH onda ne takdir etmişse kudrette o kadere göre ne yapıyor yazıyor neyi yazıyor yaprağı yazıyor çiçeği yazıyor meyveyi yazıyor.

Aynı şekilde Allah suyun yapacağı vazifeleri kaderle belirlemiş kudrette o vazifeleri ne yapıyor icra ediyor.ALLAH kaderle şu gözün yapacağı işleri yazmış kudrette o işi ona göre yapıyor kader mühendistir kudreti rabbani ustadır diyor üstadımız.Aynı şekilde hava atomlarına ALLAH hangi işleri yaptıracak kaderle takdir etmiş hava atomları şunları şunları yapar kudrette kaderle ona takdir edilmiş vazifeleri zamanı geldiği vakit icra eder usta gibi o işleri yapar


Benim anlamadığım nokta şurası yardımcı olursanız çok sevinirim epeydir hüve nüktesine çalışıyorum hüve nüktesine hayranım çok güzel bir ders Allah anlamayıda nasip eder inş.

Şimdi abi yukarda şöyle diyor Allah kudretiyle bir ağaçtan yaprak yazıyor çiçek yazıyor meyve yaızyor ALLAH kudretiyle onu yazarken kader ilede o ağaçtan gelecek şeyleri meydana getirmiş diyor

Suyun yapacağı vazifeleride kaderle belirlemiş kudrette o vazifeleri icra ediyor. Kaderle gözün yapacağı işleri işleri yazmış kudrette o işi ona göre yapıyor sonrada diyorki kader mühendistir kudreti rabbani ustadır.

Ağaç ve yaprak örneğinde şöyle demesi gerekmezmiydi yanılıyorsam düzeltin anlayamadığım için soruyorum ALLAH kaderle ağaçın yapacağı vazifeleri çiçeği yaprağı meyveyi yazıyor kudrette o vazifeleri icra ediyor. Ağaç örneğinde kudret yazıyor diyor kaderde takdir ediyor su göz ve hava örneğindede kader yapacağı şeyleri yazıyor kudrette yapıyor

su göz ve hava örneğini anladım ama ağaç örneğinde kafam karıştı.

Kader mühendisse kudreti rabbani usta ise kader yazıcak kudrette usta gibi yapması gerekmezmi?

şimdi evi mimar çiziyor usta yapıyor. doğalgaz döşemesini mühendisler çiziyor usta yapıyor.

Cvplarınızı bekliyorum inş.
 

HAYAL ET

Well-known member
"Her şeyin suret-i maddiyesinde kudret-i Rabbanî ustadır, kader mühendistir. Suret-i maneviyesinde ise, kader mistardır, yani, teşekkülâtın çizgilerini çizer, kudret masdardır, yani o çizgiler üstünde yapılan teşekkülât, kudretten sudûr eder."

[BILGI]Kainatta her şeyin iki yüzü vardır. Biri manevi sureti, diğeri ise maddi suretidir.

Manevi sureti, kaderde takdir edilmiş olan plan ve program yönüdür. Eşyanın bu yüzüne ve cephesine ne yazılmış ve ne takdir edilmiş ise, işler ona göre yaratılıyor. Bu yüzde, hükmeden, Allah’ın ilmi ezelisidir. İlim, mühendis gibi çizer, plan ve program yapar.

Eşyanın ikinci yüzü olan maddi sureti ise, kader ve ilimle çizilen plan ve programın, kudret sıfatı ile hayata ve harice tatbik edilişidir. Kudret, kaderde ne yazılmış ise ona göre işler, ona göre tatbik eder.

Kader, eşyanın mistarı, yani çizen ve planlayacısı; kudret ise mastarı, yani çizilen ve planlanan şeyleri uygulayanı ve eyleme geçirendir.

Kader, eşyanın manevi suretinde hakimdir; kudret ise, eşyanın maddi suretinde hakimdir. Kader, mühendis gibi eşyanın manevi suretinde plan ve proje yapar. Kudret ise, eşyanın maddi suretinde, usta gibi, projeyi ve planı hayata geçirir ve tatbik eder. Bir binanın mühendis tarafından çizilen projesi, kadere; projenin, bina olarak yapılması ise, kudretin yaratmasına misaldir.
[/BILGI]
 

Bezminur

Well-known member
yani binanın çizilmesi kadere maddi cihetiyle yapılmasıda kudrete yani ustaya bakıyor. değil mi? Peki yukarda abinin ağaç misaline ne diyeceksiniz biraz izah edebilirmisiniz?
 

Bezminur

Well-known member
[BILGI]Kainatta her şeyin iki yüzü vardır. Biri manevi sureti, diğeri ise maddi suretidir.

Manevi sureti, kaderde takdir edilmiş olan plan ve program yönüdür. Eşyanın bu yüzüne ve cephesine ne yazılmış ve ne takdir edilmiş ise, işler ona göre yaratılıyor. Bu yüzde, hükmeden, Allah’ın ilmi ezelisidir. İlim, mühendis gibi çizer, plan ve program yapar.

Eşyanın ikinci yüzü olan maddi sureti ise, kader ve ilimle çizilen plan ve programın, kudret sıfatı ile hayata ve harice tatbik edilişidir. Kudret, kaderde ne yazılmış ise ona göre işler, ona göre tatbik eder.

Kader, eşyanın mistarı, yani çizen ve planlayacısı; kudret ise mastarı, yani çizilen ve planlanan şeyleri uygulayanı ve eyleme geçirendir.

Kader, eşyanın manevi suretinde hakimdir; kudret ise, eşyanın maddi suretinde hakimdir. Kader, mühendis gibi eşyanın manevi suretinde plan ve proje yapar. Kudret ise, eşyanın maddi suretinde, usta gibi, projeyi ve planı hayata geçirir ve tatbik eder. Bir binanın mühendis tarafından çizilen projesi, kadere; projenin, bina olarak yapılması ise, kudretin yaratmasına misaldir.
[/BILGI]


Şimdi cihazatlarımız el ayak göz kulak burun bunların vazifeleri ne ise kader ile yazılmış takdir edilmiş kudrette usta gibi cihazatlarımızın vazifeleri her ne ile takdir edilmişse kudrette yapıyor öylemi?

ALLAHUEKBER bu ne güzel bir tespit bu örnekleri çoğaltabilirizde değilmi?
 

Bezminur

Well-known member
Paylaşmak isterim bizim alt komşunun pencerenin önünde kuş var ve kuşun orda yumurtaları var, yumurtalarının üzerinde oturuyor o kuşa hep bakıyorum ibretlik bugün bakarken şöyle tefekkür ettim doğru bir tespitmi acaba? Kuşun yumurtlaması yavrularının olması ve yumurtalarının üzerinde oturması kader ile takdir edilmiş öylemi? kuşundaa o yumurtalarının üzerinden kalkmaması ve onları gözetmesi RABBİM'in kudretinden mi? Kudrette usta gibi o kuşu yumurtalara musahharmı ettiriyor? Bunu tefekkür ederken çok duygulandım o kuşun yumurtalarının üzerinden hiç kalkmaması beni çok duygulandırıyor. RABBİM SEN NE BÜYÜKSÜN...
 

Kýrýk Testi

Well-known member
Ağaç ve yaprak örneğinde şöyle demesi gerekmezmiydi yanılıyorsam düzeltin anlayamadığım için soruyorum ALLAH kaderle ağaçın yapacağı vazifeleri çiçeği yaprağı meyveyi yazıyor kudrette o vazifeleri icra ediyor. Ağaç örneğinde kudret yazıyor diyor kaderde takdir ediyor su göz ve hava örneğindede kader yapacağı şeyleri yazıyor kudrette yapıyor

su göz ve hava örneğini anladım ama ağaç örneğinde kafam karıştı.

.

Evet haklısınız sanırım zira Üstad mesnevi nuriye'de şöyle diyor " Çekirdek ağaç olmazdan evvel, yumurta kuş olmazdan evvel, habbe başak vermezden evvel binlerce imkan ve ihtimaller içerisinde ve binlerce suret ve şekillere girmek kabiliyetinde iken, o eğri büğrü ihtimaller, yollar içinden çekilip doğru ve müstakim müntec bir şekle, bir vaziyete sevk edilmelerinden anlaşılır ki, o tohumlar, evvelce de Allamü'l-Guyübun terbiye, tedvir, tedbiri altında imişler
Sanki o tohumların herbirisi, kudret kitaplarından istinsah edilmiş küçük bir tezkeredir Yahut bir fihristedir, ilm-i ezeliden alınmıştır Yahut kader kitaplarından yazılmış bazı düsturlardır"

 
Son düzenleme:

Huseyni

Müdavim
Kaderle ilgili mevzulardan bir kısım ile anlamaya çalışalım.

“İmam-ı Mübîn”, ilim ve emr-i İlahînin bir nev’ine bir ünvandır ki; âlem-i şehadetten ziyade âlem-i gayba bakıyor. Yani zaman-ı hâlden ziyade, mazi ve müstakbele nazar eder."

“Kitab-ı Mübîn” ise, âlem-i gaybdan ziyade, âlem-i şehadete bakar. Yani, mazi ve müstakbelden ziyade, zaman-ı hazıra nazar eder ve ilim ve emirden ziyade, kudret ve irade-i İlâhîyenin bir ünvanı, bir defteri, bir kitabıdır. İmam-ı Mübîn, kader defteri ise; Kitab-ı Mübîn, kudret defteridir.”

Sözler

Buna göre kaderin defterlerinden biri olan İmam-ı Mübîn sizinde bahsini ettiğiniz kader defteridir. yani kaderin daha çok gayba bakan ilmi tarafıdır. Gelecek ve geçmiş zaman gibi.

Kitab-ı Mübîn ise gayptan ziyade şehadet alemine bakar. Yani şu an gözümüz önünde kudretle yapılan ne kadar faaliyet varsa, bu kaderin kudret defteri yani Kitab-ı Mübîn oluyor. Şu an aldığımız nefes gibi. Güneşin ve dünyanın şu an döndürülüyor olması gibi. Gördüğümüz bütün insanların hareketleri, dağların taşların yerinde durdurulması, kuşlar, böcekler ve gözümüzle görebildiğimiz ya da varlığı şu an için mevcut olan herşey kudret defteri ile oluyor.

Netice olarak; Allah cc. kaderin defteri olan İmam-ı Mübinde ilmi ile yazdıklarını, yine kaderin bir defteri olan Kitab-ı Mübinde kudreti ile şu an vücuda getiriyor. Yani kaderi beyaz bir sayfa gibi düşünürsek, beyaz sayfa gayb olduğu için İmam-ı Mübîn defteri; kalemin şu an yazdığı yerler ise Kitab-ı Mübîn, yani kudret defteri oluyor.

Hocanızın verdiği misallerde anladığım kadarıyla bir yanlışlık yok, olmuşta olabilir. Sohbetlerde insan olduğumuzdan ve kusurlarımız olabildiğinden yanlış yapmamız mümkündür. Bunun için şahıslara bağlı kalmayıp işi kaynağından araştırmak daha doğru netice verecektir.
 

Kýrýk Testi

Well-known member
o tohumlar, evvelce de Allamü'l-Guyübun terbiye, tedvir, tedbiri altında imişler
Sanki o tohumların herbirisi,
kudret kitaplarından istinsah edilmiş küçük bir tezkeredir Yahut bir fihristedir, ilm-i ezeliden alınmıştır. Yahut kader kitaplarından yazılmış bazı düsturlardır"

Benimde kafam karıştı aslında burda en evvel kudret kitaplarından sonra kader kitaplarından deniyor ?

Bu kısmı açıklarmısınız?



 

Huseyni

Müdavim
o tohumlar, evvelce de Allamü'l-Guyübun terbiye, tedvir, tedbiri altında imişler
Sanki o tohumların herbirisi,
kudret kitaplarından istinsah edilmiş küçük bir tezkeredir Yahut bir fihristedir, ilm-i ezeliden alınmıştır. Yahut kader kitaplarından yazılmış bazı düsturlardır"

Benimde kafam karıştı aslında burda en evvel kudret kitaplarından sonra kader kitaplarından deniyor ?

Bu kısmı açıklarmısınız?





Allah cc. incir ağacının, çekirdek, fidan, ağaç gibi halden hale değişirken ve ağacın bütün ömrü boyunca geçireceği hallerini, çekirdeğinin içinde yazmıştır. Çekirdek bir nevi programdır. Daha sonra bu çekirdek, kudret kalemiyle halden hale değişir. Çekirdeği bir fihriste yapmasında da elbet kudretinin bir faaliyeti var. Zira bir ağacı yapamayan, onun çekirdeğini de yapamaz. Çekirdekte kudret kaleminin işlemesi, imam-ı mübin dediğimiz yani bize göre gayb olan kaderin hükmünü değiştirmez. Bize göre o kısmı Allahın ilmindedir. Biz çekirdeği sadece görürüz ama onun tüm hayatında geçireceği halleri bilemeyiz. Bunun içinde bilemediğimiz kısmı yani Allahın ilmi dahilinde olan kısmı, kaderin İmam-ı Mübin defteridir. İncir çekirdeğinin çatlaması, filizlenmesi, fidan ve ağaç olması, meyve vermesi gibi, gözümüz önünde cereyan eden halleri ise bariz kudret eseridir.

Allah cc. tüm isimleriyle ve sıfatları ile kainatta faaliyetlerini gösteriyor. Ancak bazen kudret, bazen ilim, bazen de hikmet daha ön plana çıkıyor. Kader konusunda da böyle düşünebiliriz. Yani mevcudatın gözümüzün önünde olması her ne kadar kudreti ile direkt alakalı olsa da onun içinde ilimde var hikmette. Yani Kadir ismi de Alim ismi de, Hakim ismi de faaliyette.
 

Kýrýk Testi

Well-known member
Allah cc. incir ağacının, çekirdek, fidan, ağaç gibi halden hale değişirken ve ağacın bütün ömrü boyunca geçireceği hallerini, çekirdeğinin içinde yazmıştır. Çekirdek bir nevi programdır. Daha sonra bu çekirdek, kudret kalemiyle halden hale değişir. Çekirdeği bir fihriste yapmasında da elbet kudretinin bir faaliyeti var. Zira bir ağacı yapamayan, onun çekirdeğini de yapamaz. Çekirdekte kudret kaleminin işlemesi, imam-ı mübin dediğimiz yani bize göre gayb olan kaderin hükmünü değiştirmez. Bize göre o kısmı Allahın ilmindedir. Biz çekirdeği sadece görürüz ama onun tüm hayatında geçireceği halleri bilemeyiz. Bunun içinde bilemediğimiz kısmı yani Allahın ilmi dahilinde olan kısmı, kaderin İmam-ı Mübin defteridir. İncir çekirdeğinin çatlaması, filizlenmesi, fidan ve ağaç olması, meyve vermesi gibi, gözümüz önünde cereyan eden halleri ise bariz kudret eseridir.

Allah cc. tüm isimleriyle ve sıfatları ile kainatta faaliyetlerini gösteriyor. Ancak bazen kudret, bazen ilim, bazen de hikmet daha ön plana çıkıyor. Kader konusunda da böyle düşünebiliriz. Yani mevcudatın gözümüzün önünde olması her ne kadar kudreti ile direkt alakalı olsa da onun içinde ilimde var hikmette. Yani Kadir ismi de Alim ismi de, Hakim ismi de faaliyette.

Allah c.c razı olsun abim.
 

Bezminur

Well-known member
Allah cc. incir ağacının, çekirdek, fidan, ağaç gibi halden hale değişirken ve ağacın bütün ömrü boyunca geçireceği hallerini, çekirdeğinin içinde yazmıştır. Çekirdek bir nevi programdır. Daha sonra bu çekirdek, kudret kalemiyle halden hale değişir. Çekirdeği bir fihriste yapmasında da elbet kudretinin bir faaliyeti var. Zira bir ağacı yapamayan, onun çekirdeğini de yapamaz. Çekirdekte kudret kaleminin işlemesi, imam-ı mübin dediğimiz yani bize göre gayb olan kaderin hükmünü değiştirmez. Bize göre o kısmı Allahın ilmindedir. Biz çekirdeği sadece görürüz ama onun tüm hayatında geçireceği halleri bilemeyiz. Bunun içinde bilemediğimiz kısmı yani Allahın ilmi dahilinde olan kısmı, kaderin İmam-ı Mübin defteridir. İncir çekirdeğinin çatlaması, filizlenmesi, fidan ve ağaç olması, meyve vermesi gibi, gözümüz önünde cereyan eden halleri ise bariz kudret eseridir.

Allah cc. tüm isimleriyle ve sıfatları ile kainatta faaliyetlerini gösteriyor. Ancak bazen kudret, bazen ilim, bazen de hikmet daha ön plana çıkıyor. Kader konusunda da böyle düşünebiliriz. Yani mevcudatın gözümüzün önünde olması her ne kadar kudreti ile direkt alakalı olsa da onun içinde ilimde var hikmette. Yani Kadir ismi de Alim ismi de, Hakim ismi de faaliyette.


ALLAH CC.razı olsun Demek kudret icra gibi yerine getirince kadir ismi herşeye gücü yeten Alim herşeyi bilen Hakim bilgisi ve adaletiyle hükmeden isimleri tecelli ediyor Cenab-ı Hak'kı isimleriyle okumak çok güzel.
 

Bahtiyar

Active member
Bismihi Sübhanehü
[BILGI]Meselâ nasılki göze görülmeyen eczalı bir mürekkeple yazılan bir kitaba, o yazıyı göstermeye mahsus bir ecza sürülse; o koca kitab, birden herbir göze vücudunu gösterip kendini okutturur. Aynen öyle de; o Kadîr-i Ezelî'nin ilm-i muhitinde, herşeyin suret-i mahsusası bir mikdar-ı muayyen ile taayyün ediyor. O Kadîr-i Mutlak emr-i Kün Feyekûn ile, o hadsiz kudretiyle ve nafiz iradesiyle, o yazıya sürülen ecza gibi, gayet kolay ve sühuletle kudretin bir cilvesi olan kuvvetini o mahiyet-i ilmiyeye sürer, o şeye vücud-u haricî verir; göze gösterir, nukuş-u hikmetini okutturur.
(26. lema / 11. rica )
[/BILGI]
Demekki Allah'ın (c.c.) ilminde,herşeyin kendine has şekli,miktarı ... bellirlenmiş.bezminur kardeşimizin yazdığı gibi Esmalar tecelli etmeye başlıyor , (ALLAH CC.razı olsun Demek kudret icra gibi yerine getirince kadir ismi herşeye gücü yeten Alim herşeyi bilen Hakim bilgisi ve adaletiyle hükmeden isimleri tecelli ediyor Cenab-ı Hak'kı isimleriyle okumak çok güzel.)

bilgisayar programıyla bu hakikat'ı yakınlaştıralım , Allah celle celalühü kendini tanıtıyor bilgisayar' lada ona açılan pencereler var.
kudretkader.jpg
 
Üst