Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Lem'alar
Yirmiüçüncü Lema-Tabiat Risalesi.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ademyakup" data-source="post: 237275" data-attributes="member: 1009927"><p><strong>"Belki, birbirinin içine girip muntazam bir vaziyetle senin cesedin gibi bir şekil alıyorsa, o vakit herbir dairede, herbir cüz için, o mürekkebat adedince kalıplar lâzım geliyor." cümlesini açıklar mısınız?</strong></p><p></p><p>Yazar: <a href="http://www.sorularlarisaleinur.com/index.php?s=author_detailes&id=9" target="_blank">Sorularla Risale</a>, 25-11-2009</p><p></p><p>Sanatlı ve mükemmel bir kitabın yazılmasında iki seçenek var. Birisi; matbaa ile yazılması, diğeri ise mükemmel bir katibin kalemi ile yazılması.</p><p></p><p>Bir kitabın matbaa tarafından yazılmasında, kitabın her bir harfini basacak demir harflerin olması gerekiyor. Şayet bu kitap içinde bir de güzel hat sanatı ile Yasin Harfi içine ince ve latif harfler ile <strong>Yasin Suresi</strong> yazılmak istenirse, bunu basacak matbaaya böyle kabiliyetli ve mükemmel hazırlanmış ince ve latif demir harflerin bulunması gerekiyor. Yani kitabı matbaanın yazabilmesi için, matbaanın da kitap gibi mükemmel ve sanatlı olması iktiza ediyor. Ayrıca kitabı yazacak matbaayı da basacak aynı kıymette başka bir matbaanın olması ve onu basacak diğer bir matbaanın olması şeklinde uzayıp gider ki bu imkansızdır. Kitabın yazılmasındaki bu seçenek imkansız bir seçenektir.</p><p></p><p>Temsildeki kitap; şu kainat ve içindeki sanatları temsil ediyor. Matbaa ise; tabiatı temsil ediyor. Nasıl temsilde matbaanın bir kitabı kendi başına basması ve yazması imkansız ise, kainat içinde bulunan bir sanatı tabiatın icat edip yaratması imkansız bir şeydir. </p><p></p><p>Mesela; bir karınca üstündeki sanat öyle bir sanattır ki, tabiatın bu sanatı basıp yaratabilmesi için, bütün kainatı eleyip süzmesi iktiza eder, zira karıncadaki hayatın oluşması ve devam etmesi, bütün kainatın çarklarının işlemesi ile hasıl oluyor. Öyle ise karıncanın icadı için bütün kainatın avuç içinde olması gerekir. Yasin harfinde Yasin Suresi'nin ince harflerle yazılması misüllü, kainatın kalın ve azametli sanatları karınca içinde ince ve nurani bir şekilde yazılmıştır. Kör, şuursuz ve sağır tabiatın böyle mükemmel sanatları icat etmesi imkansızdır.</p><p></p><p>İkinci seçenek ise; bir tek Allah’ın her şeyi sonsuz ilim, irade ve kudreti sıfatları ile icat etmesi ki; en makul ve kabul edilebilir fikir budur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ademyakup, post: 237275, member: 1009927"] [B]"Belki, birbirinin içine girip muntazam bir vaziyetle senin cesedin gibi bir şekil alıyorsa, o vakit herbir dairede, herbir cüz için, o mürekkebat adedince kalıplar lâzım geliyor." cümlesini açıklar mısınız?[/B] Yazar: [URL="http://www.sorularlarisaleinur.com/index.php?s=author_detailes&id=9"]Sorularla Risale[/URL], 25-11-2009 Sanatlı ve mükemmel bir kitabın yazılmasında iki seçenek var. Birisi; matbaa ile yazılması, diğeri ise mükemmel bir katibin kalemi ile yazılması. Bir kitabın matbaa tarafından yazılmasında, kitabın her bir harfini basacak demir harflerin olması gerekiyor. Şayet bu kitap içinde bir de güzel hat sanatı ile Yasin Harfi içine ince ve latif harfler ile [B]Yasin Suresi[/B] yazılmak istenirse, bunu basacak matbaaya böyle kabiliyetli ve mükemmel hazırlanmış ince ve latif demir harflerin bulunması gerekiyor. Yani kitabı matbaanın yazabilmesi için, matbaanın da kitap gibi mükemmel ve sanatlı olması iktiza ediyor. Ayrıca kitabı yazacak matbaayı da basacak aynı kıymette başka bir matbaanın olması ve onu basacak diğer bir matbaanın olması şeklinde uzayıp gider ki bu imkansızdır. Kitabın yazılmasındaki bu seçenek imkansız bir seçenektir. Temsildeki kitap; şu kainat ve içindeki sanatları temsil ediyor. Matbaa ise; tabiatı temsil ediyor. Nasıl temsilde matbaanın bir kitabı kendi başına basması ve yazması imkansız ise, kainat içinde bulunan bir sanatı tabiatın icat edip yaratması imkansız bir şeydir. Mesela; bir karınca üstündeki sanat öyle bir sanattır ki, tabiatın bu sanatı basıp yaratabilmesi için, bütün kainatı eleyip süzmesi iktiza eder, zira karıncadaki hayatın oluşması ve devam etmesi, bütün kainatın çarklarının işlemesi ile hasıl oluyor. Öyle ise karıncanın icadı için bütün kainatın avuç içinde olması gerekir. Yasin harfinde Yasin Suresi'nin ince harflerle yazılması misüllü, kainatın kalın ve azametli sanatları karınca içinde ince ve nurani bir şekilde yazılmıştır. Kör, şuursuz ve sağır tabiatın böyle mükemmel sanatları icat etmesi imkansızdır. İkinci seçenek ise; bir tek Allah’ın her şeyi sonsuz ilim, irade ve kudreti sıfatları ile icat etmesi ki; en makul ve kabul edilebilir fikir budur. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Lem'alar
Yirmiüçüncü Lema-Tabiat Risalesi.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst