Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Lem'alar
Yirmiüçüncü Lema-Tabiat Risalesi.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ademyakup" data-source="post: 224377" data-attributes="member: 1009927"><p>ÜÇÜNCÜ MUHAL;;;;;... El vahidu layesduru illa anil vahid kaide-i mukarreresiyle(KESİNLİK KAZANMIŞ KAİDESİYLE), "Bir mevcudun(VARLIĞIN) vahdeti(BİRLİĞİ) varsa, elbette bir vâhidden(TEKDEN), bir elden sudur edebilir(MEYDANA GELİR)(YANİ MESELA;BİR ORDUDA BİRLİK VARSA,BU ORDU TEK BİR KOMUTANDAN DOLAYIDIR,BİRLİK OLUŞTURMUŞ.YOKSA İKİ KOMUTAN OLSAYDI DAĞINIK OLURDU,BİRLİK OLUŞMAZDI.)." Hususan(ÖZELLİKLE) o mevcut(VARLIK), gayet mükemmel bir intizam (DÜZEN) ve hassas bir mizan(ÖLÇÜ) içinde ve câmi(ÇOK ÖZELLİKLERİ İÇİNDE BARINDIRAN) bir hayata mazhar(SAHİP) ise, bilbedâhe(AÇIKÇA), sebeb-i ihtilâf ve keşmekeş (KARIŞIKLIĞA VE İHTİLAFA SEBEB) olan müteaddit(BİRDEN FAZLA) ellerden çıkmadığını, belki gayet kadîr(KUDRETLİ), hakîm(HİKMETLİ İŞ YAPAN) olan birtek elden çıktığını gösterdiği halde; hadsiz ve câmid(CANSIZ) ve cahil, mütecaviz(HADDİNİ AŞAN), şuursuz(AKILSIZ), karmakarışıklık içinde, kör, sağır esbab-ı tabiiyenin karmakarışık ellerine-hadsiz imkânat (İMKANSIZ) yolları içinde ve içtima(TOPLANMA) ve ihtilâtla(KARIŞIKLIKLA) o esbabın(SEBEBLERİN) körlüğü, sağırlığı ziyadeleştiği halde-o muntazam (DÜZENLİ) ve mevzun(ÖLÇÜLÜ) ve vâhid(TEK ELDEN ÇIKMIŞ) bir mevcudu(VARLIĞI) onlara isnad etmek(YAPMIŞ DEMEK), yüz muhali(İMKANSIZI) birden kabul etmek gibi akıldan uzaktır. Haydi, bu muhalden(İMKANSIZDAN) kat-ı nazar(ALAKAMIZI KESELİM), esbab-ı maddiyenin(MADDİ SEBEBLERİN) elbette tesirleri, mübaşeretle ve temasla olur. Halbuki, o esbab-ı tabiiyenin temasları, zîhayat mevcutların(CANLILARIN) zâhirleriyledir(GÖRÜNEN KISIMLARINA ANCAK TEMAS EDEBİLİR.MESELA GÜNEŞ SEBEB,SADECE CANLILARIN BEDENLERİNE TEMAS EDEBİLİR.AMA İÇ KISMINA EDEMEZ.DİĞER MADDİ SEBEBLERİDE BÖYLE DÜŞÜNELİM.O HALDE SEBEBLER CANLILARIN İÇ KISMINA TEMAS EDEMİYOR.). Halbuki görüyoruz ki, o esbab-ı maddiyenin elleri yetişmediği ve temas edemedikleri o zîhayatın (CANLININ) bâtını(İÇİ), on defa zâhirinden(DIŞINDAN) daha muntazam(DÜZENLİ), daha lâtif, san'atça daha mükemmeldir. Esbab-ı maddiyenin elleri ve âletleriyle hiçbir cihetle yerleşemedikleri, belki tam zâhirine de temas edemedikleri küçücük zîhayat, küçücük hayvancıklar, en büyük mahlûklardan daha ziyade san'atça acip, hilkatçe bedî(EŞSİZ) bir surette oldukları halde, o câmid(CANSIZ), cahil, kaba, uzak, büyük ve birbirine zıt olan sağır, kör esbaba isnad etmek, yüz derece kör, bin derece sağır olmakla olur.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ademyakup, post: 224377, member: 1009927"] ÜÇÜNCÜ MUHAL;;;;;... El vahidu layesduru illa anil vahid kaide-i mukarreresiyle(KESİNLİK KAZANMIŞ KAİDESİYLE), "Bir mevcudun(VARLIĞIN) vahdeti(BİRLİĞİ) varsa, elbette bir vâhidden(TEKDEN), bir elden sudur edebilir(MEYDANA GELİR)(YANİ MESELA;BİR ORDUDA BİRLİK VARSA,BU ORDU TEK BİR KOMUTANDAN DOLAYIDIR,BİRLİK OLUŞTURMUŞ.YOKSA İKİ KOMUTAN OLSAYDI DAĞINIK OLURDU,BİRLİK OLUŞMAZDI.)." Hususan(ÖZELLİKLE) o mevcut(VARLIK), gayet mükemmel bir intizam (DÜZEN) ve hassas bir mizan(ÖLÇÜ) içinde ve câmi(ÇOK ÖZELLİKLERİ İÇİNDE BARINDIRAN) bir hayata mazhar(SAHİP) ise, bilbedâhe(AÇIKÇA), sebeb-i ihtilâf ve keşmekeş (KARIŞIKLIĞA VE İHTİLAFA SEBEB) olan müteaddit(BİRDEN FAZLA) ellerden çıkmadığını, belki gayet kadîr(KUDRETLİ), hakîm(HİKMETLİ İŞ YAPAN) olan birtek elden çıktığını gösterdiği halde; hadsiz ve câmid(CANSIZ) ve cahil, mütecaviz(HADDİNİ AŞAN), şuursuz(AKILSIZ), karmakarışıklık içinde, kör, sağır esbab-ı tabiiyenin karmakarışık ellerine-hadsiz imkânat (İMKANSIZ) yolları içinde ve içtima(TOPLANMA) ve ihtilâtla(KARIŞIKLIKLA) o esbabın(SEBEBLERİN) körlüğü, sağırlığı ziyadeleştiği halde-o muntazam (DÜZENLİ) ve mevzun(ÖLÇÜLÜ) ve vâhid(TEK ELDEN ÇIKMIŞ) bir mevcudu(VARLIĞI) onlara isnad etmek(YAPMIŞ DEMEK), yüz muhali(İMKANSIZI) birden kabul etmek gibi akıldan uzaktır. Haydi, bu muhalden(İMKANSIZDAN) kat-ı nazar(ALAKAMIZI KESELİM), esbab-ı maddiyenin(MADDİ SEBEBLERİN) elbette tesirleri, mübaşeretle ve temasla olur. Halbuki, o esbab-ı tabiiyenin temasları, zîhayat mevcutların(CANLILARIN) zâhirleriyledir(GÖRÜNEN KISIMLARINA ANCAK TEMAS EDEBİLİR.MESELA GÜNEŞ SEBEB,SADECE CANLILARIN BEDENLERİNE TEMAS EDEBİLİR.AMA İÇ KISMINA EDEMEZ.DİĞER MADDİ SEBEBLERİDE BÖYLE DÜŞÜNELİM.O HALDE SEBEBLER CANLILARIN İÇ KISMINA TEMAS EDEMİYOR.). Halbuki görüyoruz ki, o esbab-ı maddiyenin elleri yetişmediği ve temas edemedikleri o zîhayatın (CANLININ) bâtını(İÇİ), on defa zâhirinden(DIŞINDAN) daha muntazam(DÜZENLİ), daha lâtif, san'atça daha mükemmeldir. Esbab-ı maddiyenin elleri ve âletleriyle hiçbir cihetle yerleşemedikleri, belki tam zâhirine de temas edemedikleri küçücük zîhayat, küçücük hayvancıklar, en büyük mahlûklardan daha ziyade san'atça acip, hilkatçe bedî(EŞSİZ) bir surette oldukları halde, o câmid(CANSIZ), cahil, kaba, uzak, büyük ve birbirine zıt olan sağır, kör esbaba isnad etmek, yüz derece kör, bin derece sağır olmakla olur. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Lem'alar
Yirmiüçüncü Lema-Tabiat Risalesi.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst