Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Verimli çalışma yöntemleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Elif_Gibi" data-source="post: 195574" data-attributes="member: 6253"><p><span style="color: #ff0000"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">EBRU KODAK-REHBERLİK UZMAN</span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Neyi, nasıl öğreneceğimizi, hangi metodu kullanırsak daha verimli olacağımızı çoğunlukla bilemeyiz. Halbuki uygulayacağımız minik taktikler, bizim öğrenmemizi kolaylaştıracaktır. </span></span></p><p> </p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">ÖSS’ye hazırlanan adayların birçoğu çalıştıkları halde verim alamadıklarından şikâyet ederler. Üniversite sınavına girmiş ve başarılı olmuş öğrencilerin en belirgin özelliği, bilinçli çalışmalarıdır. Eğitim psikologlarının verimli çalışma teknikleri konusunda tespit ettikleri kriterleri, beş başlık altında toplayabiliriz. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>1) ARALIKLI YA DA TOPLU ÖĞRENME</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Bir konunun bir günde öğrenilmesi yerine parçalara bölerek öğrenilmesi, hatırlamayı artıracaktır. Çünkü son güne bırakılmış öğrenmelerde, adayın kaygı seviyesi yüksektir. Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Daha önceden hiç çalışılmamış konuların son güne bırakılmasının yanı sıra, tekrara ihtiyaç olan konuların da son günlere bırakılması yanlıştır. Başarılı olmuş adayların ortak yanı, günlük tekrara önem vermeleridir. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>2) BÜTÜN YA DA PARÇALARA BÖLEREK ÖĞRENME</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Kısa ve anlam bütünlüğü olan konular; bütün olarak, uzun ve belli başlıklarla sistemleştirilmiş konular ise, parçalara bölerek öğrenilmelidir. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>3) TEKRARA YER VERME</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Tekrar, bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılmasını sağladığından faydalıdır. Konuların hafızaya yerleşene kadar düzenli tekrara ihtiyacı vardır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>4) ELDE EDİLEN SONUCUN BİLİNMESİ</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Aday; çalıştığı konuyla ilgili test çözdükten sonra yanıtlarını kontrol ederse, eksik konularını tespit edeceğinden çalışmalarını bilinçli bir şekilde yönlendirebilir. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>5) OKUMA YA DA ANLATMA</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Özellikle sözel dersler çalışılırken sesli bir şekilde anlatılması, öğrenmeyi artırır. Birey, konuyu okurken pasiftir. Ancak anlatma sırasında, aktif hale gelir. Anlattığı konuyu aynı zamanda dinleyeceği için, iki kere okumuş gibi olur. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Zor konuların okunduktan sonra özet çıkartılması ve bu şekilde çalışılması faydalıdır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Sayısal dersler, okuma ya da anlatma yöntemiyle çalışılamaz. Bu nedenle sayısal derslerde konuların pekişmesi için önce örnek sorular ve çözümleri incelenmeli, daha sonra konuyla ilgili farklı sorular çözülmelidir. Öğrencilerin bu konuda yaptıkları en büyük hata, sorular üzerinde yeterince kalem oynatmamalarıdır. Öğrenciler, anlamadıkları konularda bir öğretmenden ya da arkadaşlarından yardım almanın gerekli olduğuna inanırlar. Yardım almak gereklidir; ancak konuların pekiştirilmesi için yeterli değildir. Bunun için öğrenciler, sorular üzerinde kalem oynatmalıdır. </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Verimli çalışma konusunda vurgulamamız gereken bir başka önemli nokta, öncelikli olarak dersin aktif bir şekilde dinlenilmesidir. Yukarıda sıralanan yöntemleri kullanan bir aday, istikrarlı bir çalışma göstereceği için düzenli bir yaşam sürer. Gece geç saatlere kadar çalışmak yerine, aralıklı çalışmayı tercih eder. Böylece derste anlatılanları dikkatli bir şekilde dinleyecek fizyolojik yapıya sahip olur. On yedinci yüzyıl felsefesine damgasını vurmuş olan düşünür Descartes, verimli çalışmanın dört temel prensibi olduğunu vurgular: </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>1) </strong>Önyargısız olmak </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>2) </strong>Bütünü parçalarına ayırmak </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>3)</strong> En kolay olandan başlamak </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>4) </strong>Tekrar yapmak </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">Ron Fry’ın sözü bu konuda söylenmiş en güzel sözlerden biridir: </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px">‘Nasıl çalışmak gerektiğini bilmek, öğrenmeyi öğrenmektir. Bence bu, bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.’ </span></span></p><p> </p><p> </p><p> </p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>SOKRATES’E GÖRE AKTİF ÖĞRENİMİN YOLLARI</strong> </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>1) </strong>Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek (not alma, özet çıkarma, vb.) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>2)</strong> Örneklendirmek </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>3)</strong> Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek (çalışılan konunun önemli yanlarını tespit etmek) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>4)</strong> Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak (konuyu bütünlük içerisinde öğrenerek, diğer konularla bağlantı kurarak belleğe kaydetmek) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>5)</strong> Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak (soru çözmek, tekrar etmek) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>6)</strong> Bazı sonuçlarını önceden görmek (teorik olarak zihne yerleştirilen konunun pratik olarak da uygulanır hale gelmesi) </span></span></p><p><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"><span style="font-size: 12px"><strong>7) </strong>Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek (çalışılan konuyu şifrelemek) </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Elif_Gibi, post: 195574, member: 6253"] [COLOR=#ff0000][FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]EBRU KODAK-REHBERLİK UZMAN[/SIZE][/FONT][/COLOR] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Neyi, nasıl öğreneceğimizi, hangi metodu kullanırsak daha verimli olacağımızı çoğunlukla bilemeyiz. Halbuki uygulayacağımız minik taktikler, bizim öğrenmemizi kolaylaştıracaktır. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]ÖSS’ye hazırlanan adayların birçoğu çalıştıkları halde verim alamadıklarından şikâyet ederler. Üniversite sınavına girmiş ve başarılı olmuş öğrencilerin en belirgin özelliği, bilinçli çalışmalarıdır. Eğitim psikologlarının verimli çalışma teknikleri konusunda tespit ettikleri kriterleri, beş başlık altında toplayabiliriz. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]1) ARALIKLI YA DA TOPLU ÖĞRENME[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Bir konunun bir günde öğrenilmesi yerine parçalara bölerek öğrenilmesi, hatırlamayı artıracaktır. Çünkü son güne bırakılmış öğrenmelerde, adayın kaygı seviyesi yüksektir. Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Daha önceden hiç çalışılmamış konuların son güne bırakılmasının yanı sıra, tekrara ihtiyaç olan konuların da son günlere bırakılması yanlıştır. Başarılı olmuş adayların ortak yanı, günlük tekrara önem vermeleridir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]2) BÜTÜN YA DA PARÇALARA BÖLEREK ÖĞRENME[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Kısa ve anlam bütünlüğü olan konular; bütün olarak, uzun ve belli başlıklarla sistemleştirilmiş konular ise, parçalara bölerek öğrenilmelidir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]3) TEKRARA YER VERME[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Tekrar, bilgilerin uzun süreli belleğe aktarılmasını sağladığından faydalıdır. Konuların hafızaya yerleşene kadar düzenli tekrara ihtiyacı vardır. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]4) ELDE EDİLEN SONUCUN BİLİNMESİ[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Aday; çalıştığı konuyla ilgili test çözdükten sonra yanıtlarını kontrol ederse, eksik konularını tespit edeceğinden çalışmalarını bilinçli bir şekilde yönlendirebilir. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]5) OKUMA YA DA ANLATMA[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Özellikle sözel dersler çalışılırken sesli bir şekilde anlatılması, öğrenmeyi artırır. Birey, konuyu okurken pasiftir. Ancak anlatma sırasında, aktif hale gelir. Anlattığı konuyu aynı zamanda dinleyeceği için, iki kere okumuş gibi olur. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Zor konuların okunduktan sonra özet çıkartılması ve bu şekilde çalışılması faydalıdır. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Sayısal dersler, okuma ya da anlatma yöntemiyle çalışılamaz. Bu nedenle sayısal derslerde konuların pekişmesi için önce örnek sorular ve çözümleri incelenmeli, daha sonra konuyla ilgili farklı sorular çözülmelidir. Öğrencilerin bu konuda yaptıkları en büyük hata, sorular üzerinde yeterince kalem oynatmamalarıdır. Öğrenciler, anlamadıkları konularda bir öğretmenden ya da arkadaşlarından yardım almanın gerekli olduğuna inanırlar. Yardım almak gereklidir; ancak konuların pekiştirilmesi için yeterli değildir. Bunun için öğrenciler, sorular üzerinde kalem oynatmalıdır. [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Verimli çalışma konusunda vurgulamamız gereken bir başka önemli nokta, öncelikli olarak dersin aktif bir şekilde dinlenilmesidir. Yukarıda sıralanan yöntemleri kullanan bir aday, istikrarlı bir çalışma göstereceği için düzenli bir yaşam sürer. Gece geç saatlere kadar çalışmak yerine, aralıklı çalışmayı tercih eder. Böylece derste anlatılanları dikkatli bir şekilde dinleyecek fizyolojik yapıya sahip olur. On yedinci yüzyıl felsefesine damgasını vurmuş olan düşünür Descartes, verimli çalışmanın dört temel prensibi olduğunu vurgular: [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]1) [/B]Önyargısız olmak [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]2) [/B]Bütünü parçalarına ayırmak [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]3)[/B] En kolay olandan başlamak [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]4) [/B]Tekrar yapmak [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]Ron Fry’ın sözü bu konuda söylenmiş en güzel sözlerden biridir: [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3]‘Nasıl çalışmak gerektiğini bilmek, öğrenmeyi öğrenmektir. Bence bu, bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.’ [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]SOKRATES’E GÖRE AKTİF ÖĞRENİMİN YOLLARI[/B] [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]1) [/B]Bilgiyi kendi kelimeleriyle yeniden ifadelendirmek (not alma, özet çıkarma, vb.) [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]2)[/B] Örneklendirmek [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]3)[/B] Çeşitli biçimlerinin ve durumlarının neler olduğunu ayırt etmek (çalışılan konunun önemli yanlarını tespit etmek) [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]4)[/B] Bilgi ile diğer faktörler ve fikirler arasında bağlantı kurmak (konuyu bütünlük içerisinde öğrenerek, diğer konularla bağlantı kurarak belleğe kaydetmek) [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]5)[/B] Bilgiyi çeşitli biçimlerde kullanmak (soru çözmek, tekrar etmek) [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]6)[/B] Bazı sonuçlarını önceden görmek (teorik olarak zihne yerleştirilen konunun pratik olarak da uygulanır hale gelmesi) [/SIZE][/FONT] [FONT=Palatino Linotype][SIZE=3][B]7) [/B]Bilginin karşıtını veya tersini ifadelendirmek (çalışılan konuyu şifrelemek) [/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Eğitim Öğretim ve Sınavlar
Verimli çalışma yöntemleri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst