Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Sorularla Bediüzzaman
Üstad'ın hediye almamasının hikmeti nedir
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="topraktoprak" data-source="post: 196333" data-attributes="member: 11795"><p><strong>Bediüzzamanın hediye almamasının hikmeti nedir</strong></p><p></p><p><strong><em><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #2f4f4f">Üstad'ın hediye almamasının hikmeti nedir, hediyeleşmek sünnet değil midir?</span></span></span></em></strong></p><p> </p><p><strong><em><span style="color: #2f4f4f"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 15px">Bazı genel kaideler, bazı özel durumlar ve özel şahıslar için sınırlandırılabilir; buna tefsir ilminde tahsis ve takyit denir. </span></span></span></em></strong></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Mesela evlenmek insanlık için genel bir kaide ve genel bir sünnettir. Ama bazı özel şahıslar için bu kaide tersinedir, hatta mahzurludur. Mesela bu hadis buna işaret eder:</span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Deylemî’den (R.A.) mervi bir hadis şöyledir: ... Yani: “Allah bir kulunu severse o kulu, Zât-ı Uluhiyetine (dinine) hizmet için seçer, (dünyevî iştihalardan) imsak ettirir. O kulu, kadın ve evlad ile meşgul ettirmez.” Bu durum, bilhassa hicretin 200. senesinden sonra içindir. Çünkü “200 senesinden sonra en hayırlınız, zevce ve veledi olmamakla yükü hafif olanınızdır.”(1) </span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Yukarıya aldığımız bu hadis, genel olan evlenme kaidesini bazı şahıslarda takyit ve tahsis etmiş oluyor, ama bazı özel şahıslar ve özel durumlar içindir. </span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Bu manadan hareketle, hediyeleşmek genel ve güzel bir kaide, güzel bir sünnettir. Ama bu zamanın şartları ve bu dönem insanları, maddi noktadan hediyenin güzel ve faydalı yönünü tam idrak ve ihsas ettiremeyip, hatta rüşvet konumuna düşürdükleri için hediye adı altında günahları rahatla işleyip, herkesi de öyle tasavvur eder bir vaziyete gelmiştir. </span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Bu sebeple sadece ilmin izzetini korumak için hediyeyi reddeden Üstad Hazretleri değil, resmi makamları işgal eden memurların da hediye almaları caiz değildir. Bu toplum ve bu şartlar bu hediye sünnetinin genelliğini bazı hallerde ve bazı şahılar için kayıtlamıştır. </span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">Bu sebeple Üstad Hazretlerin bir çok gerekçe ve şartlardan dolayı hediyeyi kabul etmemesi sünnete aykırı bir durum teşkil etmez, tam aksine hediyenin kıymet ve mahiyetini korumuş olur, bize de örnek teşkil eder.</span></span></span></strong></em></p><p> </p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">(1) bk. Levamiü'l-Ukul Şerhi, c.1, s.173</span></span></span></strong></em></p><p><em><strong><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: #2f4f4f">sorularla risale</span></span></span></strong></em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="topraktoprak, post: 196333, member: 11795"] [b]Bediüzzamanın hediye almamasının hikmeti nedir[/b] [B][I][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4][COLOR=#2f4f4f]Üstad'ın hediye almamasının hikmeti nedir, hediyeleşmek sünnet değil midir?[/COLOR][/SIZE][/FONT][/I][/B] [B][I][COLOR=#2f4f4f][FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Bazı genel kaideler, bazı özel durumlar ve özel şahıslar için sınırlandırılabilir; buna tefsir ilminde tahsis ve takyit denir. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/I][/B] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Mesela evlenmek insanlık için genel bir kaide ve genel bir sünnettir. Ama bazı özel şahıslar için bu kaide tersinedir, hatta mahzurludur. Mesela bu hadis buna işaret eder:[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Deylemî’den (R.A.) mervi bir hadis şöyledir: ... Yani: “Allah bir kulunu severse o kulu, Zât-ı Uluhiyetine (dinine) hizmet için seçer, (dünyevî iştihalardan) imsak ettirir. O kulu, kadın ve evlad ile meşgul ettirmez.” Bu durum, bilhassa hicretin 200. senesinden sonra içindir. Çünkü “200 senesinden sonra en hayırlınız, zevce ve veledi olmamakla yükü hafif olanınızdır.”(1) [/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Yukarıya aldığımız bu hadis, genel olan evlenme kaidesini bazı şahıslarda takyit ve tahsis etmiş oluyor, ama bazı özel şahıslar ve özel durumlar içindir. [/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Bu manadan hareketle, hediyeleşmek genel ve güzel bir kaide, güzel bir sünnettir. Ama bu zamanın şartları ve bu dönem insanları, maddi noktadan hediyenin güzel ve faydalı yönünü tam idrak ve ihsas ettiremeyip, hatta rüşvet konumuna düşürdükleri için hediye adı altında günahları rahatla işleyip, herkesi de öyle tasavvur eder bir vaziyete gelmiştir. [/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Bu sebeple sadece ilmin izzetini korumak için hediyeyi reddeden Üstad Hazretleri değil, resmi makamları işgal eden memurların da hediye almaları caiz değildir. Bu toplum ve bu şartlar bu hediye sünnetinin genelliğini bazı hallerde ve bazı şahılar için kayıtlamıştır. [/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]Bu sebeple Üstad Hazretlerin bir çok gerekçe ve şartlardan dolayı hediyeyi kabul etmemesi sünnete aykırı bir durum teşkil etmez, tam aksine hediyenin kıymet ve mahiyetini korumuş olur, bize de örnek teşkil eder.[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f](1) bk. Levamiü'l-Ukul Şerhi, c.1, s.173[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [I][B][SIZE=4][FONT=Comic Sans MS][COLOR=#2f4f4f]sorularla risale[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/I] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Sorularla Bediüzzaman
Üstad'ın hediye almamasının hikmeti nedir
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst