Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Tefeül...
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="uður1" data-source="post: 267725" data-attributes="member: 1016557"><p><span style="color: red">Milli Görüş-Nur geleneğinin kabaca farkı şu...</span></p><p> 20 Ekim 2011 / 22:17</p><p> Köşe yazarları arasında başlayan "Nurcu-İslamcı" tartışmasına Mustafa Akyol'dan yeni yorum geldi</p><p> </p><p> <span style="color: #00f"><u><strong>Risale Haber - Haber Merkezi</strong></u></span></p><p> Bir süredir köşe yazarları arasında başlayan "Nurcu-İslamcı" tartışmasına Mustafa Akyol'dan yeni yorum geldi. Star'daki yazısında Yeni Şafak yazarları Hayrettin karaman ve Yasin Aktay'ın değerlendirmelerine yer veren Akyol, “İslamcılık” kavramından farklı şeyler anlaşıldığına dikkat çekti.</p><p> Kendisinin bu kavramı “İslam devleti kurma gayreti ve ideolojisi" olarak ifade ettiğini açıklayan Akyol, "Yok eğer, 'içinde yaşadığımız dünyaya İslam referanslı mesajlar verme ve çareler sunma'yı kast ediyorsanız, buna elbette hiçbir itirazım olamaz. Aksine, bunun nasıl yapılması gerektiğini tartışıyorum. 20. yüzyılda bu soruya verilen cevapların kabaca 'siyasal İslam' (yahut İslamcılık) ve 'kültürel İslam' diye ikiye ayrıldığı ise, bana ait bir tez değil, Nilüfer Göle gibi bu konuya emek vermiş sosyologlarca yapılmış bir tespit. Birinci modelde 'devleti kontrol etme ve toplumu devlet eliyle İslamileştirme' fikri var. İkinci modelde ise toplumu sivil yollarla irşad etme, bireylerin iman ve ahlakını güçlendirme hedefi. (Milli Görüş ile Nur geleneği arasındaki fark da kabaca buna oturuyor.)" dedi.</p><p> Müslümanların belirli “asgari müşterekler” üzerinde uzlaşı sağlayabileceklerini vurgulayan Akyol, aynı sistemin seküler veya gayrımüslim vatandaşları da kapsaması için “asgari müşterek”in genişletilmesi gerektiğini belirterek "Bu da 'demokratik devlet' demektir" şeklinde yazdı.</p><p> Akyol, yazısında Bediüzzaman'ın uyarısını da aktardı: "Demokratik devletin tek alternatifi de otoriter devlettir. Adına 'İslamî' demekle, ancak İslam’ı otoriter göstermiş, Bediüzzaman’ın yüz yıl önceki isabetli uyarısıyla, 'şeriatı istibdada müsait zannetme' hatasına düşmüş oluruz."</p><p> <a href="http://www.risalehaber.com/author_article_detail.php?id=11611" target="_blank"><span style="color: #f00"><strong>Mustafa Akyol'un "İslamcılık ve sistemcilik" başlıklı yazısının tamamını okumak için TIKLAYINIZ</strong></span></a></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uður1, post: 267725, member: 1016557"] [COLOR=red]Milli Görüş-Nur geleneğinin kabaca farkı şu...[/COLOR] 20 Ekim 2011 / 22:17 Köşe yazarları arasında başlayan "Nurcu-İslamcı" tartışmasına Mustafa Akyol'dan yeni yorum geldi [COLOR=#00f][U][B]Risale Haber - Haber Merkezi[/B][/U][/COLOR] Bir süredir köşe yazarları arasında başlayan "Nurcu-İslamcı" tartışmasına Mustafa Akyol'dan yeni yorum geldi. Star'daki yazısında Yeni Şafak yazarları Hayrettin karaman ve Yasin Aktay'ın değerlendirmelerine yer veren Akyol, “İslamcılık” kavramından farklı şeyler anlaşıldığına dikkat çekti. Kendisinin bu kavramı “İslam devleti kurma gayreti ve ideolojisi" olarak ifade ettiğini açıklayan Akyol, "Yok eğer, 'içinde yaşadığımız dünyaya İslam referanslı mesajlar verme ve çareler sunma'yı kast ediyorsanız, buna elbette hiçbir itirazım olamaz. Aksine, bunun nasıl yapılması gerektiğini tartışıyorum. 20. yüzyılda bu soruya verilen cevapların kabaca 'siyasal İslam' (yahut İslamcılık) ve 'kültürel İslam' diye ikiye ayrıldığı ise, bana ait bir tez değil, Nilüfer Göle gibi bu konuya emek vermiş sosyologlarca yapılmış bir tespit. Birinci modelde 'devleti kontrol etme ve toplumu devlet eliyle İslamileştirme' fikri var. İkinci modelde ise toplumu sivil yollarla irşad etme, bireylerin iman ve ahlakını güçlendirme hedefi. (Milli Görüş ile Nur geleneği arasındaki fark da kabaca buna oturuyor.)" dedi. Müslümanların belirli “asgari müşterekler” üzerinde uzlaşı sağlayabileceklerini vurgulayan Akyol, aynı sistemin seküler veya gayrımüslim vatandaşları da kapsaması için “asgari müşterek”in genişletilmesi gerektiğini belirterek "Bu da 'demokratik devlet' demektir" şeklinde yazdı. Akyol, yazısında Bediüzzaman'ın uyarısını da aktardı: "Demokratik devletin tek alternatifi de otoriter devlettir. Adına 'İslamî' demekle, ancak İslam’ı otoriter göstermiş, Bediüzzaman’ın yüz yıl önceki isabetli uyarısıyla, 'şeriatı istibdada müsait zannetme' hatasına düşmüş oluruz." [URL="http://www.risalehaber.com/author_article_detail.php?id=11611"][COLOR=#f00][B]Mustafa Akyol'un "İslamcılık ve sistemcilik" başlıklı yazısının tamamını okumak için TIKLAYINIZ[/B][/COLOR][/URL] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Tefeül...
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst