Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 6. Ders - İnsan Tevhid Anlayışı İle Kainatın En Mükemmel Mahluku Olur..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 388017" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: 6. Ders: İnsan Tevhid Anlayışı İle Kainatın En Mükemmel Mahluku Olur..</strong></p><p></p><p>[NOT]<strong>ÜÇÜNCÜ MEYVE</strong></p><p></p><p>Zîşuura ve bilhassa insana bakar, Evet, sırr-ı vahdetle insan, bütün mahlûkat içinde büyük bir kemâl sahibi ve kâinatın en kıymettar meyvesi ve mahlûkatın en nazenini ve en mükemmeli ve zîhayatın en bahtiyarı ve en mes’udu ve Hâlik ı Âlemin muhatabı ve dostu olabilir. Hattâ bütün kemâlât-ı insaniye ve beşerin bütün ulvî maksatları tevhidle bağlıdır ve sırr-ı vahdetle vücut bulur.[/NOT]</p><p></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Cenab-ı Hak cc. insanı, ahsen-i takvim üzere yaratmış. Tevhide bağlı kaldığında, iman üzere yaşadığında, </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">ahsen-i takvim sırrını üzerinde taşıyor, seciyeleri en mükemmel şekilde inkişaf ediyor. Bütün kemalata </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">mazhar olabilecek bir suret alıyor. İnsanlar<span style="font-size: 10px"> içinde,</span> kemalat bakımından en zirvede olan Peygamber Efendimiz </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">aleyhissalatü vesselam ve diğer peygamberlerle (aleyhimüsselam) birlikte ashab-ı kiram (r.a.), evliya ve </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">asfiyalar (k.s.) bu hakikati en bariz gösteren delillerdir. Yani insan imanı nisbetinde insani seciyeleri taşır, </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">insan olur. Aksi takdirde cesedi itibariyle insan görünse de, fiileri, hi<span style="font-size: 10px">s</span> ve hevesleri<span style="font-size: 10px"> ve hayattan aldığı lezzet </span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"></span>itibariyle hayvandan daha aşağı bir varlık olur. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">İnsan tevhid inancı ile kainatın en kıymetli meyvesi olur. Öyle ki, kıymetinin neticesi, cemalullah ile </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">şereflenmeye vesiledir. Tevhid inancı olmazsa, esfel-i safiline düşer. Hem dünyada, hem de ahirette sefil ve </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">maskara olur. <span style="font-size: 10px">Allah katında <span style="font-size: 10px">h</span></span>içbir kıymeti de yoktur.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">İnsan tevhid inancıyla dünyanın en bahtiyarı olabilir. Zira "Onu tanıyan ve itaat eden, zindanda dahi </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">olsa bahtiyardır. Onu unutan, saraylarda da olsa zindandadır, bedbahttır." <strong>On Birinci Şua</strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong></strong></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Onu tanıyan, Ona iman ile intisab eden, başına gelen herşeyin Ondan geldiğini bilir, <span style="font-size: 10px">başına gelen şeyde </span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Rabbinin</span>muhakkak bir hikmet gözettiğini <span style="font-size: 10px">tefekkür ederek<span style="font-size: 10px">, </span></span>şekva etmez, musibetten dahi sürur duyar. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Çok sıkılsa duaya sarılır, dua vesilesiyle yine huzur bulur. Ondan gaflet eden, dünyaya hakim olsa yine doymaz, </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">sonsuz arzularını teskin edemez, huzuru bulamaz. Sahi<span style="font-size: 10px">p olduğu şeylerinbirgün kendisini terkedeceği </span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">düşüncesi dahi onu hu<span style="font-size: 10px">zursuz etmeye yeter. Gerçek saadetten mahrum kalır. </span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"> İnsan tevhid inancı ile Allaha muhatap olabilir. Rabbisine iltica eder, secdeyle Ona yakınlaşır. Lisanından başka, </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">kalbinden geçen arzularını dahi işiten Rabbine muhatap olur. Elinin yetişmediği her türlü ihtiyacını,<span style="font-size: 10px"> Ondan dilenir, </span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">Ondan ister.</span> <span style="font-size: 10px">Dua <span style="font-size: 10px">ve niyaz ile, ibadetlerle Rabbiyle irtibat kurar, <span style="font-size: 10px">Onun kudretine sığınır<span style="font-size: 10px">. </span></span></span></span>Tevhid inancı olmayan </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">insan ise, kendisine menfaatli olan herşeye bir nevi rububiyet vermeye mecbur kalır. Ve dilendiklerinin çoğunu da </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">elde edemez. <span style="font-size: 10px">E</span>lde ettiğine de kıymetinden çok fazla fiyat verir. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">İnsan tevhid inancı ile maddi manevi terakkiyata mazhar olabilir. Rabbiyle irtibatı nisbetinde, insanlığın ihtiyacı </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">olan maddi ve manevi terakkilerde muvaffak olabilir. Bu hakikati tarih tam ispat etmiştir<span style="font-size: 10px">, ortadadır. </span>Tevhidd<span style="font-size: 10px">en </span></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><span style="font-size: 10px">kopan insanlı<span style="font-size: 10px">ğın</span> i<span style="font-size: 10px">se</span></span>, insanlığa layık güzellikleri eksik kalır. Maddeten terakki de bulsa, manen sükut eder. </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 388017, member: 27"] [b]Cevap: 6. Ders: İnsan Tevhid Anlayışı İle Kainatın En Mükemmel Mahluku Olur..[/b] [NOT][B]ÜÇÜNCÜ MEYVE[/B] Zîşuura ve bilhassa insana bakar, Evet, sırr-ı vahdetle insan, bütün mahlûkat içinde büyük bir kemâl sahibi ve kâinatın en kıymettar meyvesi ve mahlûkatın en nazenini ve en mükemmeli ve zîhayatın en bahtiyarı ve en mes’udu ve Hâlik ı Âlemin muhatabı ve dostu olabilir. Hattâ bütün kemâlât-ı insaniye ve beşerin bütün ulvî maksatları tevhidle bağlıdır ve sırr-ı vahdetle vücut bulur.[/NOT] [SIZE=2][FONT=verdana]Cenab-ı Hak cc. insanı, ahsen-i takvim üzere yaratmış. Tevhide bağlı kaldığında, iman üzere yaşadığında, ahsen-i takvim sırrını üzerinde taşıyor, seciyeleri en mükemmel şekilde inkişaf ediyor. Bütün kemalata mazhar olabilecek bir suret alıyor. İnsanlar[SIZE=2] içinde,[/SIZE] kemalat bakımından en zirvede olan Peygamber Efendimiz aleyhissalatü vesselam ve diğer peygamberlerle (aleyhimüsselam) birlikte ashab-ı kiram (r.a.), evliya ve asfiyalar (k.s.) bu hakikati en bariz gösteren delillerdir. Yani insan imanı nisbetinde insani seciyeleri taşır, insan olur. Aksi takdirde cesedi itibariyle insan görünse de, fiileri, hi[SIZE=2]s[/SIZE] ve hevesleri[SIZE=2] ve hayattan aldığı lezzet [/SIZE]itibariyle hayvandan daha aşağı bir varlık olur. İnsan tevhid inancı ile kainatın en kıymetli meyvesi olur. Öyle ki, kıymetinin neticesi, cemalullah ile şereflenmeye vesiledir. Tevhid inancı olmazsa, esfel-i safiline düşer. Hem dünyada, hem de ahirette sefil ve maskara olur. [SIZE=2]Allah katında [SIZE=2]h[/SIZE][/SIZE]içbir kıymeti de yoktur. İnsan tevhid inancıyla dünyanın en bahtiyarı olabilir. Zira "Onu tanıyan ve itaat eden, zindanda dahi olsa bahtiyardır. Onu unutan, saraylarda da olsa zindandadır, bedbahttır." [B]On Birinci Şua [/B] Onu tanıyan, Ona iman ile intisab eden, başına gelen herşeyin Ondan geldiğini bilir, [SIZE=2]başına gelen şeyde Rabbinin[/SIZE]muhakkak bir hikmet gözettiğini [SIZE=2]tefekkür ederek[SIZE=2], [/SIZE][/SIZE]şekva etmez, musibetten dahi sürur duyar. Çok sıkılsa duaya sarılır, dua vesilesiyle yine huzur bulur. Ondan gaflet eden, dünyaya hakim olsa yine doymaz, sonsuz arzularını teskin edemez, huzuru bulamaz. Sahi[SIZE=2]p olduğu şeylerinbirgün kendisini terkedeceği düşüncesi dahi onu hu[SIZE=2]zursuz etmeye yeter. Gerçek saadetten mahrum kalır. [/SIZE][/SIZE] İnsan tevhid inancı ile Allaha muhatap olabilir. Rabbisine iltica eder, secdeyle Ona yakınlaşır. Lisanından başka, kalbinden geçen arzularını dahi işiten Rabbine muhatap olur. Elinin yetişmediği her türlü ihtiyacını,[SIZE=2] Ondan dilenir, Ondan ister.[/SIZE] [SIZE=2]Dua [SIZE=2]ve niyaz ile, ibadetlerle Rabbiyle irtibat kurar, [SIZE=2]Onun kudretine sığınır[SIZE=2]. [/SIZE][/SIZE][/SIZE][/SIZE]Tevhid inancı olmayan insan ise, kendisine menfaatli olan herşeye bir nevi rububiyet vermeye mecbur kalır. Ve dilendiklerinin çoğunu da elde edemez. [SIZE=2]E[/SIZE]lde ettiğine de kıymetinden çok fazla fiyat verir. İnsan tevhid inancı ile maddi manevi terakkiyata mazhar olabilir. Rabbiyle irtibatı nisbetinde, insanlığın ihtiyacı olan maddi ve manevi terakkilerde muvaffak olabilir. Bu hakikati tarih tam ispat etmiştir[SIZE=2], ortadadır. [/SIZE]Tevhidd[SIZE=2]en kopan insanlı[SIZE=2]ğın[/SIZE] i[SIZE=2]se[/SIZE][/SIZE], insanlığa layık güzellikleri eksik kalır. Maddeten terakki de bulsa, manen sükut eder. [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Şualar
Şualar 6. Ders - İnsan Tevhid Anlayışı İle Kainatın En Mükemmel Mahluku Olur..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst