Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Sadeleştirme Analizi
Risale-i Nur'u Sadeleştirmemek İçin Çok Sebep Var..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 334100" data-attributes="member: 27"><p><span style="color: #ff0000"></span></p><p><span style="color: #ff0000"><span style="font-family: 'verdana'">VE “SADELEŞTİRME” VÂHİM HATASI…</span></span><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Ve bu vartalı vetirede, başka vâhim hatanın yapılmış. Bediüzzaman’ın, Hz Ali’nin Celcelûteye Kasidesi, Mevlânâ’nın Mesnevî-i Şerîf’i ve Abdülkadir-i Geylânî’nin Fütûh’ül Gaybı eserleri gibi, <strong>“doğrudan doğruya menbâ-ı vahy (vahyin kaynağı) olan Zât-ı Pâk-ı Risâletin mânevî ilham ve telkinatı”</strong> <strong>ve Kur’ân hakikatlerini kuvvetli hüccetlerle beyân ve ispat ve izâh eden, Kur’ân’ın kuvvetli bir tefsiri Risâle-i Nur Külliyatı”,</strong> (Tarihçe-i Hayat, 522, 59; Şuâlar, 590) sanki “anlaşılmıyormuş” gibi sözde “anlaşılır kılma” gerekçesiyle “sadeleştirme”ye yeltenilmiş.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Bediüzzaman’ın Risâleler için açıkça dile getirdiği, <strong>“büyük zekâlardan mürekkeb bir ehl-i tedkikin sa’y (çalışma) ve gayretiyle yapılmayan bir tarzda te’lifleri, doğrudan doğruya bir eser-i inâyet olduklarını gösteriyor. Çünkü bütün bu risâlelerde, bütün derin hakaik, temsilât vasıtasıyla, en âmi ve ümmî olanlara kadar ders veriliyor”</strong> gerçeğine karşı, “sadeleştirme” perdesinde asliyetinden koparılması teşebbüsüne cür’et edilmiş.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Halbuki Bediüzzaman’ın,<strong> “Kur’ân’ın emsâlsiz bir tefsîri”</strong> olan Risâle-i Nur’u sadeleştirmeye asla râzı olmamasının çok hikmetleri var. (Konferans, 56) Risâle-i Nur’un sadeleştirilemeyeceği, sebep ve hikmetleriyle bizzat Bediüzzaman çeşitli eserlerinde yazmış ve yakın talebelerine ifâde etmiş.</span></p><p> <span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><strong>“Risâle-i Nur eczaları, bütün mühim hakaik-ı îmaniyye ve Kur’âniyyeyi hatta en muannide karşı dahi parlak bir sûrette isbatı, çok kuvvetli bir işâret-i gaybiyye ve bir inâyet-i İlâhiyyedir. Çünkü hakaik-i îmaniyye ve Kur’âniyye içinde öyleleri var ki; en büyük bir dahî telâkki edilen İbn-i Sina, fehminde (anlamakta) aczini itiraf etmiş, ‘Akıl buna yol bulamaz’ demiş. Onuncu Söz Risâlesi, o zâtın dehasıyla yetişemediği hakaiki; avamlara da, çocuklara da bildiriyor.” </strong>(Mektûbat, 372)</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p> <span style="font-family: 'verdana'"><strong>“İşte (…) bu hârika teshilât (kolaylık) ve suhulet-i beyân (ifâdedeki ve açıklamadaki kolaylık) elbette bilâşüphe bir eser-i inâyettir ve onun hüneri olamaz ve Kur’ân-ı Kerîm’in i’caz-ı manevîsinin bir cilvesidir ve temsilât-ı Kur’âniyyenin bir temessülüdür ve in’ikâsıdır (yansımadısır.)” </strong>(Mektûbât, 373)</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><strong>“Kur’ân’ın bir nevi tefsiri olan Sözler’deki (Risâlelerdeki) hüner ve zarâfet ve meziyet kimsenin değil; belki muntazam, güzel hakaik-ı Kur’âniyenin mübârek kametlerine yakışacak mevzun, muntazam üslûb libasları, kimsenin ihtiyar ve şuuruyla biçilmez ve kesilmez. Belki onların vücududur ki, öyle ister; ve bir dest-i gaybîdir ki (gaybî eldir ki), o kamete göre keser, biçer, giydirir. Biz ise, içinde bir tercüman, bir hizmetkârız.”</strong> (Mektûbat, 383)</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'">Neticede bunca açık ve kat’î hakikate karşı, “sadeleştirme” perdesinde<strong> “Kur’ân’ın parlak bir tefsiri”</strong> Risâle-i Nur’u tağyire teşebbüs, hangi saikle olursa olsun, fevkalâde vâhim bir hata olduğu ortaya çıkıyor. </span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><strong><span style="color: #800080">Cevher İLHAN</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"><strong><span style="color: #800080"><a href="http://www.yeniasya.com.tr/yazi_detay2.asp?id=5535" target="_blank">Musîbetlerin mânevî mâverası ve</a></span></strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 334100, member: 27"] [COLOR=#ff0000] [FONT=verdana]VE “SADELEŞTİRME” VÂHİM HATASI…[/FONT][/COLOR][FONT=verdana] Ve bu vartalı vetirede, başka vâhim hatanın yapılmış. Bediüzzaman’ın, Hz Ali’nin Celcelûteye Kasidesi, Mevlânâ’nın Mesnevî-i Şerîf’i ve Abdülkadir-i Geylânî’nin Fütûh’ül Gaybı eserleri gibi, [B]“doğrudan doğruya menbâ-ı vahy (vahyin kaynağı) olan Zât-ı Pâk-ı Risâletin mânevî ilham ve telkinatı”[/B] [B]ve Kur’ân hakikatlerini kuvvetli hüccetlerle beyân ve ispat ve izâh eden, Kur’ân’ın kuvvetli bir tefsiri Risâle-i Nur Külliyatı”,[/B] (Tarihçe-i Hayat, 522, 59; Şuâlar, 590) sanki “anlaşılmıyormuş” gibi sözde “anlaşılır kılma” gerekçesiyle “sadeleştirme”ye yeltenilmiş. Bediüzzaman’ın Risâleler için açıkça dile getirdiği, [B]“büyük zekâlardan mürekkeb bir ehl-i tedkikin sa’y (çalışma) ve gayretiyle yapılmayan bir tarzda te’lifleri, doğrudan doğruya bir eser-i inâyet olduklarını gösteriyor. Çünkü bütün bu risâlelerde, bütün derin hakaik, temsilât vasıtasıyla, en âmi ve ümmî olanlara kadar ders veriliyor”[/B] gerçeğine karşı, “sadeleştirme” perdesinde asliyetinden koparılması teşebbüsüne cür’et edilmiş. Halbuki Bediüzzaman’ın,[B] “Kur’ân’ın emsâlsiz bir tefsîri”[/B] olan Risâle-i Nur’u sadeleştirmeye asla râzı olmamasının çok hikmetleri var. (Konferans, 56) Risâle-i Nur’un sadeleştirilemeyeceği, sebep ve hikmetleriyle bizzat Bediüzzaman çeşitli eserlerinde yazmış ve yakın talebelerine ifâde etmiş. [B]“Risâle-i Nur eczaları, bütün mühim hakaik-ı îmaniyye ve Kur’âniyyeyi hatta en muannide karşı dahi parlak bir sûrette isbatı, çok kuvvetli bir işâret-i gaybiyye ve bir inâyet-i İlâhiyyedir. Çünkü hakaik-i îmaniyye ve Kur’âniyye içinde öyleleri var ki; en büyük bir dahî telâkki edilen İbn-i Sina, fehminde (anlamakta) aczini itiraf etmiş, ‘Akıl buna yol bulamaz’ demiş. Onuncu Söz Risâlesi, o zâtın dehasıyla yetişemediği hakaiki; avamlara da, çocuklara da bildiriyor.” [/B](Mektûbat, 372) [B]“İşte (…) bu hârika teshilât (kolaylık) ve suhulet-i beyân (ifâdedeki ve açıklamadaki kolaylık) elbette bilâşüphe bir eser-i inâyettir ve onun hüneri olamaz ve Kur’ân-ı Kerîm’in i’caz-ı manevîsinin bir cilvesidir ve temsilât-ı Kur’âniyyenin bir temessülüdür ve in’ikâsıdır (yansımadısır.)” [/B](Mektûbât, 373) [B]“Kur’ân’ın bir nevi tefsiri olan Sözler’deki (Risâlelerdeki) hüner ve zarâfet ve meziyet kimsenin değil; belki muntazam, güzel hakaik-ı Kur’âniyenin mübârek kametlerine yakışacak mevzun, muntazam üslûb libasları, kimsenin ihtiyar ve şuuruyla biçilmez ve kesilmez. Belki onların vücududur ki, öyle ister; ve bir dest-i gaybîdir ki (gaybî eldir ki), o kamete göre keser, biçer, giydirir. Biz ise, içinde bir tercüman, bir hizmetkârız.”[/B] (Mektûbat, 383) Neticede bunca açık ve kat’î hakikate karşı, “sadeleştirme” perdesinde[B] “Kur’ân’ın parlak bir tefsiri”[/B] Risâle-i Nur’u tağyire teşebbüs, hangi saikle olursa olsun, fevkalâde vâhim bir hata olduğu ortaya çıkıyor. [/FONT] [FONT=verdana] [B][COLOR=#800080]Cevher İLHAN [URL="http://www.yeniasya.com.tr/yazi_detay2.asp?id=5535"]Musîbetlerin mânevî mâverası ve[/URL][/COLOR][/B][/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Sadeleştirme Analizi
Risale-i Nur'u Sadeleştirmemek İçin Çok Sebep Var..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst