Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Risale-i Nurların Hizmet Düsturları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Hudabin" data-source="post: 25873" data-attributes="member: 504"><p>Umûr-u diniye ve uhreviyede rekabet, gıpta, haset ve <span style="color: #0000ff"><u><strong>kıskan</strong></u></span>çlık olmamalı. <strong>Ve hakikat nokta-i nazarında olamaz.</strong> Çünkü <span style="color: #0000ff"><u><strong>kıskan</strong></u></span>çlık ve hasedin sebebi:<strong> Birtek şeye çok eller uzanmasından ve birtek makama çok gözler dikilmesinden</strong> ve birtek ekmeği çok mideler istemesinden, müzâhame münakaşa, müsabaka sebebiyle gıptaya, sonra <span style="color: #0000ff"><u><strong>kıskan</strong></u></span>çlığa düşerler. Dünyada bir şey-i vâhide çoklar talip olduğundan ve dünya dar ve muvakkat olması sebebiyle insanın hadsiz arzularını tatmin edemediği için, rekabete düşüyorlar. Fakat, âhirette tek bir adama beş yüz sene <strong><span style="font-family: 'Arial'"><span style="color: #f00000">Haşiye</span></span></strong> mesafelik bir cennet ihsan edilmesi ve yetmiş bin kasır ve huriler verilmesi ve ehl-i Cennetten herkes kendi hissesinden kemâl-i rızâ ile memnun olması işaretiyle gösteriliyor ki, <strong>âhirette medar-ı rekabet bir şey yoktur ve rekabet de olamaz. Öyleyse, âhirete ait olan a'mâl-i salihada dahi rekabet olamaz</strong>; <span style="color: #0000ff"><u><strong>kıskan</strong></u></span>çlık yeri değildir. <span style="color: #0000ff"><u>Kıskan</u></span>çlık eden ya riyâkârdır; a'mâl-i saliha suretiyle dünyevî neticeleri arıyor. Veyahut sadık cahildir ki, a'mâl-i saliha nereye baktığını bilmiyor ve a'mâl-i salihanın ruhu, esası, ihlâs olduğunu derk etmiyor. Rekabet suretiyle evliyaullaha karşı bir nevi adâvet taşımakla, vüs'at-i rahmet-i İlâhiyeyi itham ediyor.</p><p> </p><p> </p><p><span style="color: #b90000"><strong>Bu hakikati teyid eden bir vakıa: </strong></span></p><p>Eski arkadaşlarımızdan bir adamın, bir adama karşı adâveti vardı.<strong> O adamın yanında senâkârâne onun düşmanı amel-i salihle, hattâ velâyetle tavsif edildi. O adam kıskanmadı, sıkılmadı</strong>. Sonra birisi dedi: </p><p>"Senin o düşmanın cesurdur, kuvvetlidir." </p><p>Baktık ki, o adamda şiddetli bir kıskançlık ve bir rekabet damarı uyandı. Ona dedik: </p><p>"Velâyet ve salâhat hadsiz bir hayat-ı ebediyenin pırlantası gibi bir kuvvet ve bir yüksekliktir. Sen buna bu cihette kıskanmadın. Dünyevî kuvvet öküzde ve cesaret canavarda dahi bulunmakla beraber, velâyet ve salâhate nispeten, bir âdi cam parçasının elmasa nispeti gibidir.</p><p>"O adam dedi ki:"</p><p>Bir noktaya, bir makama ikimiz bu dünyada gözümüzü dikmişiz.<strong> Oraya çıkmak için basamaklarımız da kuvvet ve cesaret gibi şeylerdir. Onun için kıskandım. Âhiret makamâtı hadsizdir. O, burada benim düşmanım iken, orada benim samimî ve sevgili kardeşim olabilir." </strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Hudabin, post: 25873, member: 504"] Umûr-u diniye ve uhreviyede rekabet, gıpta, haset ve [COLOR=#0000ff][U][B]kıskan[/B][/U][/COLOR]çlık olmamalı. [B]Ve hakikat nokta-i nazarında olamaz.[/B] Çünkü [COLOR=#0000ff][U][B]kıskan[/B][/U][/COLOR]çlık ve hasedin sebebi:[B] Birtek şeye çok eller uzanmasından ve birtek makama çok gözler dikilmesinden[/B] ve birtek ekmeği çok mideler istemesinden, müzâhame münakaşa, müsabaka sebebiyle gıptaya, sonra [COLOR=#0000ff][U][B]kıskan[/B][/U][/COLOR]çlığa düşerler. Dünyada bir şey-i vâhide çoklar talip olduğundan ve dünya dar ve muvakkat olması sebebiyle insanın hadsiz arzularını tatmin edemediği için, rekabete düşüyorlar. Fakat, âhirette tek bir adama beş yüz sene [B][FONT=Arial][COLOR=#f00000]Haşiye[/COLOR][/FONT][/B] mesafelik bir cennet ihsan edilmesi ve yetmiş bin kasır ve huriler verilmesi ve ehl-i Cennetten herkes kendi hissesinden kemâl-i rızâ ile memnun olması işaretiyle gösteriliyor ki, [B]âhirette medar-ı rekabet bir şey yoktur ve rekabet de olamaz. Öyleyse, âhirete ait olan a'mâl-i salihada dahi rekabet olamaz[/B]; [COLOR=#0000ff][U][B]kıskan[/B][/U][/COLOR]çlık yeri değildir. [COLOR=#0000ff][U]Kıskan[/U][/COLOR]çlık eden ya riyâkârdır; a'mâl-i saliha suretiyle dünyevî neticeleri arıyor. Veyahut sadık cahildir ki, a'mâl-i saliha nereye baktığını bilmiyor ve a'mâl-i salihanın ruhu, esası, ihlâs olduğunu derk etmiyor. Rekabet suretiyle evliyaullaha karşı bir nevi adâvet taşımakla, vüs'at-i rahmet-i İlâhiyeyi itham ediyor. [COLOR=#b90000][B]Bu hakikati teyid eden bir vakıa: [/B][/COLOR] Eski arkadaşlarımızdan bir adamın, bir adama karşı adâveti vardı.[B] O adamın yanında senâkârâne onun düşmanı amel-i salihle, hattâ velâyetle tavsif edildi. O adam kıskanmadı, sıkılmadı[/B]. Sonra birisi dedi: "Senin o düşmanın cesurdur, kuvvetlidir." Baktık ki, o adamda şiddetli bir kıskançlık ve bir rekabet damarı uyandı. Ona dedik: "Velâyet ve salâhat hadsiz bir hayat-ı ebediyenin pırlantası gibi bir kuvvet ve bir yüksekliktir. Sen buna bu cihette kıskanmadın. Dünyevî kuvvet öküzde ve cesaret canavarda dahi bulunmakla beraber, velâyet ve salâhate nispeten, bir âdi cam parçasının elmasa nispeti gibidir. "O adam dedi ki:" Bir noktaya, bir makama ikimiz bu dünyada gözümüzü dikmişiz.[B] Oraya çıkmak için basamaklarımız da kuvvet ve cesaret gibi şeylerdir. Onun için kıskandım. Âhiret makamâtı hadsizdir. O, burada benim düşmanım iken, orada benim samimî ve sevgili kardeşim olabilir." [/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Risale-i Nurların Hizmet Düsturları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst