Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risale-i Nurda Bulunan Bazı Hatalar ve Yanlış Anlaşılan Bazı Konular
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 398423" data-attributes="member: 27"><p>Kardeş siz aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz. Mesela ilham mevzusunda bi izah yapmama rağmen vahiyle iltibas ediyorsunuz. Ne demek Peygambere s.a.v. gelmeyen vahiy Bediüzzamana mı r.a. ilham edildi ? Birincisi, ikisi bir değildir, ikincisi vahiy ve hadisler ve din tarih boyunca İslam Alimleri tarafından yorumlanmış ve tefsir edilmiştir. Dolayısıyla buna ilham demekte nasıl bir sakınca vardır ? Yani mesela ben islamı çok güzel anlatan bir şiir yazdım, sonra dedim ki "bu bana Allahın bir lütfudur, bana o ilham etti.." Yani sahiplenmiyorum, enaniyet yapmıyorum, "Allah cc. ilham etti" diyorum. Bunu demekle, Peygamber efendimiz aleyhissalatü vesselama gelmeyen vahiy bana ilham mı olmuş olur ? Bu nasıl yorum ? Hangi akaid kitabında vahiyle ilham bu şekilde karıştırılıyor söyler misiniz ? O halde bütün alimlerin eserlerini yok mu saymalıyız ya da bir alim bi eser yazdığında bu benim eserim, ilham milham değil, kendi ilmimle yazdım diye enaniyet mi yapmalı ? </p><p></p><p>Aklın ifratı diye birşey Risale-i Nurda var. Üstad da ehli sünnet alimlerden biridir. Aklın ifratı cerbeze, tefriti saflık, bönlük, vasatı da aklı rızai ilahi yolunda kullanmaktır. Herşeyin ifratı, tefriti ve vasatı vardır. İslam vasat olanını tavsiye eder. </p><p></p><p>Üstad hazretlerinin yaşadığı hayatı okuyanlar çok iyi biliyorlar. Cehennem ve cennet hakkındaki sözü amelle ilgili bir söz değil. Yani hep birlikte cehenneme gidelim orası daha güzel, ya da ben cehennem için çalışıyorum gibi bir söz değil. Bu sözüyle hayatını, ikisini bir düşündüğünüzde sözün ne maksatla söylendiğini kavrayabilirsiniz. Sözde mevzu olan milletin imanının selametidir. Bu milletin imansız gitmesinden duyduğu endişeyi dile getirmiş. Cehenneme olan arzusundan değil, milletine olan şefkatinden sadır olmuş bir sözdür. Sözün mesuliyeti kendisine aittir. Ve o sözün içinde cehennem için çalışmaya, en ufak bir ima dahi yoktur. Avamdan biri dahi okusa ne demek istendiğini anlar. </p><p></p><p>Bunlar gibi eskiden beri Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a yönelik itiraz ve ifrat derecede iddialar öne sürülmüş. Bunlara yönelik cevaplara <a href="http://www.sorularlarisale.com/kategori/66558/bediuzzaman_said_nursiye_yonelik_itirazlar_ve_cevaplar.html" target="_blank">Sorularla Risale | Bediüzzaman Said Nursi'ye Yönelik İtirazlar ve Cevaplar</a></p><p><a href="http://www.sorularlarisale.com/kategori/343/risale-i_nur_kulliyatina_yonelik_itirazlar_ve_cevaplar.html" target="_blank">Sorularla Risale | Risale-i Nur Külliyatı'na Yönelik İtirazlar ve Cevaplar</a></p><p>ve <a href="http://www.risaleforum.net/bediuzzaman-said-nursi-ve-risale-i-nur-cemaati-253/bediuzzaman-said-nursi-267/risale-i-nura-ve-bediuzzamana-gelen-itirazlar-429/" target="_blank">Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar</a> bu adreslerden bakabilirsiniz. </p><p></p><p>Bir de şu geleneksel, nurcular Risale-i Nurdan başka eser okumaz, -hatta Kur'an dahi okumazlar diyenler de var- gibi yaklaşımlarınızdan vazgeçin. Hiçte gerçekçi değil. Şahit olduğunuz birkaç numuneyi bütün cemaate şamil kılamazsınız. Hakka girmiş olursunuz. Hangi yol olursa olsun, ister tasavvuf ister cemaat mutlaka içinde hoşa gitmeyen tavırları sergileyen kişiler bulunabilir. Bu bütün o yoldakileri bağlamaz. Ki sadece Risale-i Nur okumaktan kasıt, imani mevzular için yeterliliğindendir. O konuda başka eserlere müracaata gerek bırakmayacak kadar yeterlidir. Bu Kur'an okumayın, cevşen okumayın, siyer okumayın, hadis okumayın, tarih okumayın demek değildir. Tersine Risale-i Nurlardan istifade ile iman-ı billah, Resülullaha a.s.m., kitaplara ve meleklere v.s. iman mevzularında tatmin olan bir kişi, elbette o mevzular hakkındaki malumatı da elde etme gayretini gösterecektir. Peygamber efendimizin aleyhissalatü vesselamın hak ve hakikat olduğunu bilip, sünnetinin güzelliğinin farkına varıp, onun hayatından gafil olmak, hadislerinden hiçbirşey bilmemek, akıl işi midir ? Allah'ı bilip Kur'anını okumamak, marziyatı nedir anlamamak akıl işi midir ? İmani mevzular konusunda kaynağımız, Risale-i Nur'dur. Diğer eserlerden de elbette istifade edilebilir ve ediliyor da. Risale-i Nur'un hizmetinde bulunmakla okunan kitaplar meselesini karıştırmayın.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 398423, member: 27"] Kardeş siz aynı şeyleri tekrar ediyorsunuz. Mesela ilham mevzusunda bi izah yapmama rağmen vahiyle iltibas ediyorsunuz. Ne demek Peygambere s.a.v. gelmeyen vahiy Bediüzzamana mı r.a. ilham edildi ? Birincisi, ikisi bir değildir, ikincisi vahiy ve hadisler ve din tarih boyunca İslam Alimleri tarafından yorumlanmış ve tefsir edilmiştir. Dolayısıyla buna ilham demekte nasıl bir sakınca vardır ? Yani mesela ben islamı çok güzel anlatan bir şiir yazdım, sonra dedim ki "bu bana Allahın bir lütfudur, bana o ilham etti.." Yani sahiplenmiyorum, enaniyet yapmıyorum, "Allah cc. ilham etti" diyorum. Bunu demekle, Peygamber efendimiz aleyhissalatü vesselama gelmeyen vahiy bana ilham mı olmuş olur ? Bu nasıl yorum ? Hangi akaid kitabında vahiyle ilham bu şekilde karıştırılıyor söyler misiniz ? O halde bütün alimlerin eserlerini yok mu saymalıyız ya da bir alim bi eser yazdığında bu benim eserim, ilham milham değil, kendi ilmimle yazdım diye enaniyet mi yapmalı ? Aklın ifratı diye birşey Risale-i Nurda var. Üstad da ehli sünnet alimlerden biridir. Aklın ifratı cerbeze, tefriti saflık, bönlük, vasatı da aklı rızai ilahi yolunda kullanmaktır. Herşeyin ifratı, tefriti ve vasatı vardır. İslam vasat olanını tavsiye eder. Üstad hazretlerinin yaşadığı hayatı okuyanlar çok iyi biliyorlar. Cehennem ve cennet hakkındaki sözü amelle ilgili bir söz değil. Yani hep birlikte cehenneme gidelim orası daha güzel, ya da ben cehennem için çalışıyorum gibi bir söz değil. Bu sözüyle hayatını, ikisini bir düşündüğünüzde sözün ne maksatla söylendiğini kavrayabilirsiniz. Sözde mevzu olan milletin imanının selametidir. Bu milletin imansız gitmesinden duyduğu endişeyi dile getirmiş. Cehenneme olan arzusundan değil, milletine olan şefkatinden sadır olmuş bir sözdür. Sözün mesuliyeti kendisine aittir. Ve o sözün içinde cehennem için çalışmaya, en ufak bir ima dahi yoktur. Avamdan biri dahi okusa ne demek istendiğini anlar. Bunlar gibi eskiden beri Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a yönelik itiraz ve ifrat derecede iddialar öne sürülmüş. Bunlara yönelik cevaplara [url=http://www.sorularlarisale.com/kategori/66558/bediuzzaman_said_nursiye_yonelik_itirazlar_ve_cevaplar.html]Sorularla Risale | Bediüzzaman Said Nursi'ye Yönelik İtirazlar ve Cevaplar[/url] [url=http://www.sorularlarisale.com/kategori/343/risale-i_nur_kulliyatina_yonelik_itirazlar_ve_cevaplar.html]Sorularla Risale | Risale-i Nur Külliyatı'na Yönelik İtirazlar ve Cevaplar[/url] ve [url=http://www.risaleforum.net/bediuzzaman-said-nursi-ve-risale-i-nur-cemaati-253/bediuzzaman-said-nursi-267/risale-i-nura-ve-bediuzzamana-gelen-itirazlar-429/]Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar[/url] bu adreslerden bakabilirsiniz. Bir de şu geleneksel, nurcular Risale-i Nurdan başka eser okumaz, -hatta Kur'an dahi okumazlar diyenler de var- gibi yaklaşımlarınızdan vazgeçin. Hiçte gerçekçi değil. Şahit olduğunuz birkaç numuneyi bütün cemaate şamil kılamazsınız. Hakka girmiş olursunuz. Hangi yol olursa olsun, ister tasavvuf ister cemaat mutlaka içinde hoşa gitmeyen tavırları sergileyen kişiler bulunabilir. Bu bütün o yoldakileri bağlamaz. Ki sadece Risale-i Nur okumaktan kasıt, imani mevzular için yeterliliğindendir. O konuda başka eserlere müracaata gerek bırakmayacak kadar yeterlidir. Bu Kur'an okumayın, cevşen okumayın, siyer okumayın, hadis okumayın, tarih okumayın demek değildir. Tersine Risale-i Nurlardan istifade ile iman-ı billah, Resülullaha a.s.m., kitaplara ve meleklere v.s. iman mevzularında tatmin olan bir kişi, elbette o mevzular hakkındaki malumatı da elde etme gayretini gösterecektir. Peygamber efendimizin aleyhissalatü vesselamın hak ve hakikat olduğunu bilip, sünnetinin güzelliğinin farkına varıp, onun hayatından gafil olmak, hadislerinden hiçbirşey bilmemek, akıl işi midir ? Allah'ı bilip Kur'anını okumamak, marziyatı nedir anlamamak akıl işi midir ? İmani mevzular konusunda kaynağımız, Risale-i Nur'dur. Diğer eserlerden de elbette istifade edilebilir ve ediliyor da. Risale-i Nur'un hizmetinde bulunmakla okunan kitaplar meselesini karıştırmayın. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Risale-i Nur'a ve Bediüzzaman'a Gelen İtirazlar
Risale-i Nurda Bulunan Bazı Hatalar ve Yanlış Anlaşılan Bazı Konular
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst