Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 25 : Yedinci Lema - Fetih Süresi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 466332" data-attributes="member: 1006387"><p>[BILGI]Evet, İncil’de, âhirzamanda gelecek Peygamberin (a.s.m.) vasfında [SUB]<strong>21</strong>[/SUB] <span style="font-size: 22px">مَعَهُ قَضِيبٌ مِنْ حَدِيدٍ وَ اُمَّتُهُ كَذَلِكَ </span> gibi âyetler var. Yani, Hazret-i İsâ (a.s.) gibi kılıçsız değil, belki sahibüsseyf bir Peygamber gelecek, cihada memur olacak ve onun Sahabeleri dahi kılıçlı ve cihada memur olacaklardır. O kadîb-i hadid sahibi, Reis-i Âlem olacak. Çünkü, İncil’in bir yerinde der: “Ben gidiyorum, tâ Âlemin Reisi (a.s.m.) gelsin.â€[SUB]<strong>22</strong>[/SUB] Yani, Âlemin Reisi geliyor.</p><p></p><p>Dipnot-21 “Onun demirden bir asâsı, yani kılıcı olacak ve onunla savaşacak. Ümmeti de onun gibi olacak.†Nebhânî, Hüccetullah ale’l-Âlemîn: 99:114.</p><p> Dipnot-22 Kitâb-ı Mukaddes (Türkçe tercüme), Yeni Ahid, Yuhanna, Bab: 16 Âyet: 7; el-Halebî, es-Sîretü’l-Halebiyye: 1:214.</p><p>[/BILGI]</p><p></p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">Soru 12:</span></strong> Hz. İsa a.s.'ın kılıçsız olması Hz. Muhammed s.a.v. efendimizin kılıçlı olması hususunu açıklar mısınız?</p><p></p><p>Öncelikle burada iki hususun altını çizmemiz gerekecek. Birincisi Kılıç, ikincisi cihad. Kılıçtan maksadın siyasi ve askeri gücün olması cihaddan maksad ise dahilde manevi hariçte ise maddi ve manevi mücadele olarak anlamalıyız. </p><p></p><p>Ustad Bediüzzaman Cihad Meselesini şu şekilde ifade etmektedir:</p><p></p><p>[BILGI]</p><p>Birbiri içinde mütedâhil daireler gibi, her insanın kalb ve mide dairesinden ve cesed ve hane dairesinden, mahalle ve şehir dairesinden ve vatan ve memleket dairesinden ve Küre-i Arz ve nev'-i beşer dairesinden tut.. tâ zîhayat ve dünya dairesine kadar, birbiri içinde daireler var. Herbir dairede herbir insanın bir nevi vazifesi bulunabilir. Fakat en küçük dairede, en büyük ve ehemmiyetli ve daimî vazife var. Ve en büyük dairede en küçük ve muvakkat, arasıra vazife bulunabilir. Bu kıyas ile -küçüklük ve büyüklük makûsen mütenasib- vazifeler bulunabilir.</p><p></p><p>Asa-yı Musa ( 20 )</p><p></p><p> </p><p>İttihadın hedefi ve maksadı i'lâ-yı Kelimetullah ve mesleği de kendi nefsiyle cihad-ı ekber ve başkalarını irşaddır.</p><p> </p><p>Hutbe-i Şamiye ( 95 )</p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"> </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"> </span></span></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"><span style="font-size: 15px"><span style="color: #00008b"></span></span></span></span>Herkes kendi âleminde bir kumandan olduğundan, âlem-i asgarında cihad-ı ekber ile mükelleftir. </p><p> </p><p>Divan-ı Harb-i Örfi ( 55 )</p><p>[/BILGI]</p><p></p><p></p><p>İşte bu sebeble Cihadı sadece düşmanla muharebe etmek seviyesine indirgemek çok büyük hata olacaktır. En küçük daireden en büyük daireye kadar çeşitli cihadlar bulunmaktadır.</p><p></p><p>Harb olarak anlaşılan cihadı ise islam alimleri küçük cihad olarak ele alarak bunun ise ancak devlet ve ordu eliyle olabileceğini ifade etmektedirler. Şayet devlet ve ordu islam adına değilse bunada cihad denilmez.</p><p></p><p></p><p>Nitekim Hz. İsa a.s. ile Asr-ı Saadet dönemine baktığımızda Hz. İsa a.s.'ın ne siyasi nede askeri bir güce kavuştuğunu göremediğimiz gibi bir ordu ve devlette kuramamıştır. Dolayısıyla İncildeki o ayetlerin haber verdiği peygamber ve sahabesi ancak Resulu Zişan a.s.v. ve Ashab-ı Kiramdan başkası olamayacağı ortadadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 466332, member: 1006387"] [BILGI]Evet, İncil’de, âhirzamanda gelecek Peygamberin (a.s.m.) vasfında [SUB][B]21[/B][/SUB] [SIZE=6]مَعَهُ قَضِيبٌ مِنْ حَدِيدٍ وَ اُمَّتُهُ كَذَلِكَ [/SIZE][SIZE=6] [/SIZE]gibi âyetler var. Yani, Hazret-i İsâ (a.s.) gibi kılıçsız değil, belki sahibüsseyf bir Peygamber gelecek, cihada memur olacak ve onun Sahabeleri dahi kılıçlı ve cihada memur olacaklardır. O kadîb-i hadid sahibi, Reis-i Âlem olacak. Çünkü, İncil’in bir yerinde der: “Ben gidiyorum, tâ Âlemin Reisi (a.s.m.) gelsin.â€[SUB][B]22[/B][/SUB] Yani, Âlemin Reisi geliyor. Dipnot-21 “Onun demirden bir asâsı, yani kılıcı olacak ve onunla savaşacak. Ümmeti de onun gibi olacak.†Nebhânî, Hüccetullah ale’l-Âlemîn: 99:114. Dipnot-22 Kitâb-ı Mukaddes (Türkçe tercüme), Yeni Ahid, Yuhanna, Bab: 16 Âyet: 7; el-Halebî, es-Sîretü’l-Halebiyye: 1:214. [/BILGI] [B][COLOR=#ff0000]Soru 12:[/COLOR][/B] Hz. İsa a.s.'ın kılıçsız olması Hz. Muhammed s.a.v. efendimizin kılıçlı olması hususunu açıklar mısınız? Öncelikle burada iki hususun altını çizmemiz gerekecek. Birincisi Kılıç, ikincisi cihad. Kılıçtan maksadın siyasi ve askeri gücün olması cihaddan maksad ise dahilde manevi hariçte ise maddi ve manevi mücadele olarak anlamalıyız. Ustad Bediüzzaman Cihad Meselesini şu şekilde ifade etmektedir: [BILGI] Birbiri içinde mütedâhil daireler gibi, her insanın kalb ve mide dairesinden ve cesed ve hane dairesinden, mahalle ve şehir dairesinden ve vatan ve memleket dairesinden ve Küre-i Arz ve nev'-i beşer dairesinden tut.. tâ zîhayat ve dünya dairesine kadar, birbiri içinde daireler var. Herbir dairede herbir insanın bir nevi vazifesi bulunabilir. Fakat en küçük dairede, en büyük ve ehemmiyetli ve daimî vazife var. Ve en büyük dairede en küçük ve muvakkat, arasıra vazife bulunabilir. Bu kıyas ile -küçüklük ve büyüklük makûsen mütenasib- vazifeler bulunabilir. Asa-yı Musa ( 20 ) İttihadın hedefi ve maksadı i'lâ-yı Kelimetullah ve mesleği de kendi nefsiyle cihad-ı ekber ve başkalarını irşaddır. Hutbe-i Şamiye ( 95 ) [SIZE=4][COLOR=#00008b] [SIZE=4][COLOR=#00008b] [/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE]Herkes kendi âleminde bir kumandan olduğundan, âlem-i asgarında cihad-ı ekber ile mükelleftir. Divan-ı Harb-i Örfi ( 55 ) [/BILGI] İşte bu sebeble Cihadı sadece düşmanla muharebe etmek seviyesine indirgemek çok büyük hata olacaktır. En küçük daireden en büyük daireye kadar çeşitli cihadlar bulunmaktadır. Harb olarak anlaşılan cihadı ise islam alimleri küçük cihad olarak ele alarak bunun ise ancak devlet ve ordu eliyle olabileceğini ifade etmektedirler. Şayet devlet ve ordu islam adına değilse bunada cihad denilmez. Nitekim Hz. İsa a.s. ile Asr-ı Saadet dönemine baktığımızda Hz. İsa a.s.'ın ne siyasi nede askeri bir güce kavuştuğunu göremediğimiz gibi bir ordu ve devlette kuramamıştır. Dolayısıyla İncildeki o ayetlerin haber verdiği peygamber ve sahabesi ancak Resulu Zişan a.s.v. ve Ashab-ı Kiramdan başkası olamayacağı ortadadır. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 25 : Yedinci Lema - Fetih Süresi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst