Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 25 : Yedinci Lema - Fetih Süresi
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 465700" data-attributes="member: 1006387"><p>[BILGI]</p><p></p><p><strong>BEŞİNCİSİ</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong></p><p><strong></strong><span style="font-size: 22px">مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ اَشِدَّاۤءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاۤءُ بَيْنَهُمْ تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا</span> <strong>[SUB]10 [/SUB]</strong>ilâ âhir. Şu âyetin başı, Sahabelerin enbiyadan sonra nev-i beşer içinde en mümtaz olduklarına sebep olan secâyâ-yı âliye ve mezâyâ-yı galiyeyi haber vermekle, mânâ-yı sarihiyle, tabakat-ı Sahabenin istikbalde muttasıf oldukları ayrı ayrı mümtaz has sıfatlarını ifade etmekle beraber, mânâ-yı işarîsiyle, ehl-i tahkikçe vefat-ı Nebevîden sonra makamına geçecek Hulefâ-i Râşidîne hilâfet tertibiyle işaret edip, herbirisinin en meşhur medar-ı imtiyazları olan sıfât-ı hassayı dahi haber veriyor.<strong>[SUB]11[/SUB]</strong> Şöyle ki:</p><p></p><p></p><p>[SUB]<strong>12</strong>[/SUB] <span style="font-size: 22px">وَالَّذِينَ مَعَهُ </span>maiyet-i mahsusa ve sohbet-i hassa ile ve en evvel vefat ederek yine maiyetine girmekle meşhur ve mümtaz olan Hazret-i Sıddık’ı gösterdiği gibi, <strong>[SUB]13[/SUB]</strong><span style="font-size: 22px">اَشِدَّاۤءُ عَلَى الْكُفَّارِ </span>ile, istikbalde küre-i arzın devletlerini fütuhâtıyla titretecek ve adaletiyle zalimlere sâika gibi şiddet gösterecek olan Hazret-i Ömer’i gösterir. Ve [SUB]<strong>14</strong>[/SUB]<span style="font-size: 22px"> رُحَمَاۤءُ بَيْنَهُمْ</span> ile, istikbalde en mühim bir fitnenin vukuu hazırlanırken, kemâl-i merhamet ve şefkatinden, İslâmlar içinde kan dökülmemek için ruhunu feda edip teslim-i nefis ederek Kur’ân okurken mazlumen şehid olmasını tercih eden Hazret-i Osman’ı da haber verdiği gibi;</p><p></p><p></p><p>[SUB]15[/SUB]<span style="font-size: 22px"> تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللهِ وَرِضْوَانًا</span></p><p></p><p></p><p>saltanat ve hilâfete kemâl-i liyakat ve kahramanlıkla girdiği halde ve kemâl-i zühd ve ibadet ve fakr ve iktisadı ihtiyar eden ve rükû ve sücudda devamı ve kesreti herkesçe musaddak olan Hazret-i Ali’nin (r.a.) istikbaldeki vaziyetini ve o fitneler içindeki harpleriyle mes’ul olmadığını ve niyeti ve matlubu fazl-ı İlâhî olduğunu haber veriyor.</p><p></p><p>[/BILGI]</p><p></p><p><strong><span style="color: #ff0000">Soru 9:</span></strong> Beşincisi diye açıklanan ayeti kerimenin tefsirinde dört büyük halifenin mana-yı işarisiyle ifade edilmiş. Acaba sahabe-i kiram bu hususa dikkat edememişlermi ki halifelerin seçiminde anlaşmazlıklar ve savaşlar olmuştur?</p><p></p><p></p><p>Bu hususta izah edilmesi gereken bir kaç mesele vardır:</p><p></p><p>Öncelikle şu hususu çok iyi ayırt etmeliyiz dört büyük halife arasında bir çekişme ve ihtilaf olmamış meşru bir şekilde seçilmelerinden sonra diğer sahabe efendilerimizde gönül rızasıyla kabul etmişlerdir. Sonrasında vuku bulan hadiseler nifak ve içtihad farklılıklarından ortaya çıkmıştır. Mesela Hz. Ali r.a. döneminde cemel ve sıffin gibi vakıalar içtihad farklılıklarından ortaya çıkmıştır. Ve buna benzer diğer meseleler nifak ile vukuu bulmuştur. </p><p></p><p>Sahabe-i Kiram efendilerimizin ise ayet-i kerimelerin içindeki gizli meseleleri göremediğine dair bir delil bulunmamakla beraber, böyle sırları keşfetmemeleri onların makamların ve faziletlerini eksiltmeyecektir. Burada akla acaba bu alimler, sahabeden daha mı üstün meselesi gelebilir. Bunu Ustad Bediüzzaman Yirmiyedinci Sözün Zeylinde çok net izah etmekte kısaca: </p><p></p><p>[NOT]Elcevab: Enbiyadan sonra nev'-i beşerin en efdali sahabe olduğu, Ehl-i Sünnet ve Cemaatın icmaı bir hüccet-i katıadır ki; o rivayetlerin sahih kısmı, fazilet-i cüz'iye hakkındadır. Çünki cüz'î fazilette ve hususî bir kemalde, mercuh racihe tereccuh edebilir. Sözler ( 489 )</p><p>[/NOT]</p><p></p><p>Yani genel veya bazı kaidelerde alimler sahabelerden sadece o noktalarda daha üstün olabilirler. Mesela Abdulkadiri Geylani gibi mübareklerin yüzbinlere ulaşan talebeleri olmuşken, sahabe efendilerimizin bir çoğunun bir kaç talebesi olmuştur. Bunun gibi hususi noktalarda üstün olmak genel olarak üstünlük sağlamaz. </p><p></p><p>Bir diğer husus ise dört büyük halifenin sırası sadece ayet-i kerimede değil hadis-i şeriflerde de çok açık olarak ifade edilmiştir. Mesela Ustad Bediüzzamandan önce bazı alimler bu konuyla alakalı eserler telif etmiştir. Ustad Bediüzzaman da bu keşfi ayet-i kerime ile ifade etmektedir..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 465700, member: 1006387"] [BILGI] [B]BEŞİNCİSİ [/B][SIZE=6]مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ اَشِدَّاۤءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاۤءُ بَيْنَهُمْ تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا[/SIZE] [B][SUB]10 [/SUB][/B]ilâ âhir. Şu âyetin başı, Sahabelerin enbiyadan sonra nev-i beşer içinde en mümtaz olduklarına sebep olan secâyâ-yı âliye ve mezâyâ-yı galiyeyi haber vermekle, mânâ-yı sarihiyle, tabakat-ı Sahabenin istikbalde muttasıf oldukları ayrı ayrı mümtaz has sıfatlarını ifade etmekle beraber, mânâ-yı işarîsiyle, ehl-i tahkikçe vefat-ı Nebevîden sonra makamına geçecek Hulefâ-i Râşidîne hilâfet tertibiyle işaret edip, herbirisinin en meşhur medar-ı imtiyazları olan sıfât-ı hassayı dahi haber veriyor.[B][SUB]11[/SUB][/B] Şöyle ki: [SUB][B]12[/B][/SUB] [SIZE=6]وَالَّذِينَ مَعَهُ [/SIZE]maiyet-i mahsusa ve sohbet-i hassa ile ve en evvel vefat ederek yine maiyetine girmekle meşhur ve mümtaz olan Hazret-i Sıddık’ı gösterdiği gibi, [B][SUB]13[/SUB][/B][SIZE=6]اَشِدَّاۤءُ عَلَى الْكُفَّارِ [/SIZE]ile, istikbalde küre-i arzın devletlerini fütuhâtıyla titretecek ve adaletiyle zalimlere sâika gibi şiddet gösterecek olan Hazret-i Ömer’i gösterir. Ve [SUB][B]14[/B][/SUB][SIZE=6] رُحَمَاۤءُ بَيْنَهُمْ[/SIZE] ile, istikbalde en mühim bir fitnenin vukuu hazırlanırken, kemâl-i merhamet ve şefkatinden, İslâmlar içinde kan dökülmemek için ruhunu feda edip teslim-i nefis ederek Kur’ân okurken mazlumen şehid olmasını tercih eden Hazret-i Osman’ı da haber verdiği gibi; [SUB]15[/SUB][SIZE=6] تَرٰيهُمْ رُكَّعًا سُجَّدًا يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللهِ وَرِضْوَانًا[/SIZE] saltanat ve hilâfete kemâl-i liyakat ve kahramanlıkla girdiği halde ve kemâl-i zühd ve ibadet ve fakr ve iktisadı ihtiyar eden ve rükû ve sücudda devamı ve kesreti herkesçe musaddak olan Hazret-i Ali’nin (r.a.) istikbaldeki vaziyetini ve o fitneler içindeki harpleriyle mes’ul olmadığını ve niyeti ve matlubu fazl-ı İlâhî olduğunu haber veriyor. [/BILGI] [B][COLOR=#ff0000]Soru 9:[/COLOR][/B] Beşincisi diye açıklanan ayeti kerimenin tefsirinde dört büyük halifenin mana-yı işarisiyle ifade edilmiş. Acaba sahabe-i kiram bu hususa dikkat edememişlermi ki halifelerin seçiminde anlaşmazlıklar ve savaşlar olmuştur? Bu hususta izah edilmesi gereken bir kaç mesele vardır: Öncelikle şu hususu çok iyi ayırt etmeliyiz dört büyük halife arasında bir çekişme ve ihtilaf olmamış meşru bir şekilde seçilmelerinden sonra diğer sahabe efendilerimizde gönül rızasıyla kabul etmişlerdir. Sonrasında vuku bulan hadiseler nifak ve içtihad farklılıklarından ortaya çıkmıştır. Mesela Hz. Ali r.a. döneminde cemel ve sıffin gibi vakıalar içtihad farklılıklarından ortaya çıkmıştır. Ve buna benzer diğer meseleler nifak ile vukuu bulmuştur. Sahabe-i Kiram efendilerimizin ise ayet-i kerimelerin içindeki gizli meseleleri göremediğine dair bir delil bulunmamakla beraber, böyle sırları keşfetmemeleri onların makamların ve faziletlerini eksiltmeyecektir. Burada akla acaba bu alimler, sahabeden daha mı üstün meselesi gelebilir. Bunu Ustad Bediüzzaman Yirmiyedinci Sözün Zeylinde çok net izah etmekte kısaca: [NOT]Elcevab: Enbiyadan sonra nev'-i beşerin en efdali sahabe olduğu, Ehl-i Sünnet ve Cemaatın icmaı bir hüccet-i katıadır ki; o rivayetlerin sahih kısmı, fazilet-i cüz'iye hakkındadır. Çünki cüz'î fazilette ve hususî bir kemalde, mercuh racihe tereccuh edebilir. Sözler ( 489 ) [/NOT] Yani genel veya bazı kaidelerde alimler sahabelerden sadece o noktalarda daha üstün olabilirler. Mesela Abdulkadiri Geylani gibi mübareklerin yüzbinlere ulaşan talebeleri olmuşken, sahabe efendilerimizin bir çoğunun bir kaç talebesi olmuştur. Bunun gibi hususi noktalarda üstün olmak genel olarak üstünlük sağlamaz. Bir diğer husus ise dört büyük halifenin sırası sadece ayet-i kerimede değil hadis-i şeriflerde de çok açık olarak ifade edilmiştir. Mesela Ustad Bediüzzamandan önce bazı alimler bu konuyla alakalı eserler telif etmiştir. Ustad Bediüzzaman da bu keşfi ayet-i kerime ile ifade etmektedir.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 25 : Yedinci Lema - Fetih Süresi
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst