Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 24 : Dördüncü Lem'a (Dördüncü Bölüm)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 438203" data-attributes="member: 1006387"><p><strong><span style="color: #ff0000">Soru 11:</span></strong><span style="color: #151515"> Şia-i Velayet neden Ehli Sünnet ve Cemaati tenkid edemez?</span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515">Ustad Bediüzzaman meselenin evveliyatında şiileri ikiye ayırmış hilafetin hakkı hz. Ali r.a.'ın diyen şiiler ve Hz. Ali r.a.'ın şahsı kemalatı ve manevi kemalatı ile alakadar olan şii velayet olarak. Şii hilafete ise siyaset ve garaz girdiğinden zati haksız olduklarını ifade etmekle beraber şii velayetin dahi bir kısmının şii hilafetin görüşlerini benimsediğini söylemekte.</span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515">Bu meselede ise şii velayetin ehli sünnet vel cemaati tenkid etmeye hakkı olamayacağını ifade ederken siyaset ve garazdan uzak olan Hz. Ali r.a.'ın şahsı ve manevi kemalatını benimseyen ve muhabbetlerinde ifrad edenler dahi ehli sünnet vel cemaati tenkid edemez. </span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515">Çünkü bir meselede bir cemaati tenkid ve tahkir edebilmek için o cemaatin O mübarek zata muhalefet etmeleri onu eleştirmeleri gerekir. Ama ehli sünnet vel cemaat Hz. Ali r.a.'a ne muhalefet etmiş ne eleştirmişlerdir, hatta çok ciddi sevmek ve muhabbet ile beraber diğer halifelere nazaran Hz. Ali r.a. hakkında çok rivayetlerle beraber onu taklid etmişler ve sahabe-i kiram içinde ve hatta evliyalar içinde şah benimsemişler. Böyle bir cemaat elbette tenkid edilemez belki ona mukabil bir muhabbet ile teşekkür edilebilinir. Ancak bunca kemalatı olduğu halde hiçbir mümin muhabbetinde ifrat edemeyeceğini hadisi şerifde kesin olduğu için ehli sünnet vel cemaat muhabbetini kayıd altına almıştır.</span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515"><strong><span style="color: #ff0000">Soru 12:</span></strong> “Hazret-i Ali’nin (r.a.) kemâlât-ı fevkalâdesi kabul olunduktan sonra Hazret-i Sıddık’ı (r.a.) ona tercih etmek kabil olmuyor.” iddiası doğrumudur?</span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515">Ustad Bediüzzaman r.a. burada çok ince bir tesbit ile evveliyata değil hali hazır zamanlarındaki icraatlarını mukayese ile ehli sünnet vel cemaatin Hz. Ebu Bekir r.a.'ın ilk halife olarak kabul etmesindeki isabeti böylelikle izah etmiş oluyor. Şöyle ki:</span></p><p><span style="color: #151515"></span></p><p><span style="color: #151515">Hz. Ebu Bekir r.a.'ın halife olduğu dönemindeki icraatlar ile Hz. Ali r.a. dönemindeki icraatlar tartılsa Hz. Ebu Bekir r.a. dönemindeki icraatların daha ağır geleceği kesin ve hiç şüphe yoktur. Şimdi hal böyle iken Hz. Ali r.a. ilk halife olsaydı islam devleti bu kadar inkişaf ederek İslamiyet bu kadar yayılır mıydı. İcraatlar ortada yer değiştirmiş olsaydı Hz. Ebu Bekir r.a. dördüncü halife olsaydı bu kadar karışık ve dağılmış ve taraf tutmuş Müslümanlar içinde birlik ve beraberlik sağlamakla uğraşmaktan o icraatları dahi yapamayacağı başka bir kesinliktir..</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 438203, member: 1006387"] [B][COLOR=#ff0000]Soru 11:[/COLOR][/B][COLOR=#151515] Şia-i Velayet neden Ehli Sünnet ve Cemaati tenkid edemez? Ustad Bediüzzaman meselenin evveliyatında şiileri ikiye ayırmış hilafetin hakkı hz. Ali r.a.'ın diyen şiiler ve Hz. Ali r.a.'ın şahsı kemalatı ve manevi kemalatı ile alakadar olan şii velayet olarak. Şii hilafete ise siyaset ve garaz girdiğinden zati haksız olduklarını ifade etmekle beraber şii velayetin dahi bir kısmının şii hilafetin görüşlerini benimsediğini söylemekte. Bu meselede ise şii velayetin ehli sünnet vel cemaati tenkid etmeye hakkı olamayacağını ifade ederken siyaset ve garazdan uzak olan Hz. Ali r.a.'ın şahsı ve manevi kemalatını benimseyen ve muhabbetlerinde ifrad edenler dahi ehli sünnet vel cemaati tenkid edemez. Çünkü bir meselede bir cemaati tenkid ve tahkir edebilmek için o cemaatin O mübarek zata muhalefet etmeleri onu eleştirmeleri gerekir. Ama ehli sünnet vel cemaat Hz. Ali r.a.'a ne muhalefet etmiş ne eleştirmişlerdir, hatta çok ciddi sevmek ve muhabbet ile beraber diğer halifelere nazaran Hz. Ali r.a. hakkında çok rivayetlerle beraber onu taklid etmişler ve sahabe-i kiram içinde ve hatta evliyalar içinde şah benimsemişler. Böyle bir cemaat elbette tenkid edilemez belki ona mukabil bir muhabbet ile teşekkür edilebilinir. Ancak bunca kemalatı olduğu halde hiçbir mümin muhabbetinde ifrat edemeyeceğini hadisi şerifde kesin olduğu için ehli sünnet vel cemaat muhabbetini kayıd altına almıştır. [B][COLOR=#ff0000]Soru 12:[/COLOR][/B] “Hazret-i Ali’nin (r.a.) kemâlât-ı fevkalâdesi kabul olunduktan sonra Hazret-i Sıddık’ı (r.a.) ona tercih etmek kabil olmuyor.” iddiası doğrumudur? Ustad Bediüzzaman r.a. burada çok ince bir tesbit ile evveliyata değil hali hazır zamanlarındaki icraatlarını mukayese ile ehli sünnet vel cemaatin Hz. Ebu Bekir r.a.'ın ilk halife olarak kabul etmesindeki isabeti böylelikle izah etmiş oluyor. Şöyle ki: Hz. Ebu Bekir r.a.'ın halife olduğu dönemindeki icraatlar ile Hz. Ali r.a. dönemindeki icraatlar tartılsa Hz. Ebu Bekir r.a. dönemindeki icraatların daha ağır geleceği kesin ve hiç şüphe yoktur. Şimdi hal böyle iken Hz. Ali r.a. ilk halife olsaydı islam devleti bu kadar inkişaf ederek İslamiyet bu kadar yayılır mıydı. İcraatlar ortada yer değiştirmiş olsaydı Hz. Ebu Bekir r.a. dördüncü halife olsaydı bu kadar karışık ve dağılmış ve taraf tutmuş Müslümanlar içinde birlik ve beraberlik sağlamakla uğraşmaktan o icraatları dahi yapamayacağı başka bir kesinliktir..[/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 24 : Dördüncü Lem'a (Dördüncü Bölüm)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst