Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 23 : Dördüncü Lem'a (Üçüncü Bölüm)
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 404733" data-attributes="member: 1006387"><p><span style="color: #ff0000"><strong>Soru 1:</strong></span> Peygamber Efendimiz a.s.v ın Ehli Beytinin sevilmesini istemesi akrabalık cihetinden midir? Bu sevgiyi nasıl düşünmeliyiz?</p><p></p><p>Resulu zişan a.s.v. efendimiz eğer ehli beytinin sevilmesini akrabalık cihetinden isteseydi Akrabalarını ehli beyt olarak sınırlandırmaz geniş olarak bütün akrabaları olarak ele alınmasını isterdi. </p><p></p><p>Birinci ayeti kerimede bu mesele : “Allah katında en şerefliniz, en ziyade takvâ sahibi olanınızdır.” Hucurat Sûresi, 49:13. bu ayeti kerime ile daha net anlaşılmaktadır. </p><p></p><p>Ustad Bediüzzaman r.a. Peygamber Efendimiz s.a.v. in akrabalık ciheti ile bir fayda istemediğini Ehlibeytinin Allaha Yakın olduklarından takvalarından dolayı sevilmesini istemesinin bir peygamberlik vazifesi olduğunu göstermektedir.</p><p></p><p><span style="color: #ff0000"><strong>Soru 2:</strong></span> Gayb-âşinâ nazarı ile görmek nasıl olmaktadır?</p><p></p><p>[BILGI]Şu kâinatın sahib ve mutasarrıfı elbette bilerek yapıyor ve hikmetle tasarruf ediyor ve her tarafı görerek tedvir ediyor ve her şey'i bilerek, görerek terbiye ediyor ve herşeyde görünen hikmetleri, gayeleri, faideleri irade ederek tedvir ediyor. Madem yapan bilir; elbette bilen konuşur. Madem konuşacak, elbette zîşuur ve zîfikir ve konuşmasını bilenlerle konuşacak. Madem zîfikirle konuşacak, elbette zîşuurun içinde en cem'iyetli ve şuuru küllî olan insan nev'i ile konuşacaktır. Madem insan nev'i ile konuşacak, elbette insanlar içinde kabil-i hitab ve mükemmel insan olanlarla konuşacak. Madem en mükemmel ve istidadı en yüksek ve ahlâkı ulvî ve nev'-i beşere mukteda olacak olanlarla konuşacaktır; elbette dost ve düşmanın ittifakıyla, en yüksek istidadda ve en âlî ahlâkta ve nev'-i beşerin humsu ona iktida etmiş ve nısf-ı Arz onun hükm-ü manevîsi altına girmiş ve istikbal onun getirdiği nurun ziyasıyla bin üçyüz sene ışıklanmış ve beşerin nuranî kısmı ve ehl-i imanı, mütemadiyen günde beş defa onunla tecdid-i biat edip, ona dua-yı rahmet ve saadet edip, ona medh ve muhabbet etmiş olan Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm ile konuşacak ve konuşmuş ve Resul yapacak ve yapmış ve sair nev'-i beşere rehber yapacak ve yapmıştır.</p><p>Mektubat ( 89 - 90 )[/BILGI]</p><p></p><p>Demek ki Allahu Teala; Habibi zişanı a.s.v.'a ehlibeytinin islamiyetteki mukeddaratını bildirmiş ve bu bildirmeye ise gayb-aşina nazarı ile görmek olmaktadır.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 404733, member: 1006387"] [COLOR=#ff0000][B]Soru 1:[/B][/COLOR] Peygamber Efendimiz a.s.v ın Ehli Beytinin sevilmesini istemesi akrabalık cihetinden midir? Bu sevgiyi nasıl düşünmeliyiz? Resulu zişan a.s.v. efendimiz eğer ehli beytinin sevilmesini akrabalık cihetinden isteseydi Akrabalarını ehli beyt olarak sınırlandırmaz geniş olarak bütün akrabaları olarak ele alınmasını isterdi. Birinci ayeti kerimede bu mesele : “Allah katında en şerefliniz, en ziyade takvâ sahibi olanınızdır.” Hucurat Sûresi, 49:13. bu ayeti kerime ile daha net anlaşılmaktadır. Ustad Bediüzzaman r.a. Peygamber Efendimiz s.a.v. in akrabalık ciheti ile bir fayda istemediğini Ehlibeytinin Allaha Yakın olduklarından takvalarından dolayı sevilmesini istemesinin bir peygamberlik vazifesi olduğunu göstermektedir. [COLOR=#ff0000][B]Soru 2:[/B][/COLOR] Gayb-âşinâ nazarı ile görmek nasıl olmaktadır? [BILGI]Şu kâinatın sahib ve mutasarrıfı elbette bilerek yapıyor ve hikmetle tasarruf ediyor ve her tarafı görerek tedvir ediyor ve her şey'i bilerek, görerek terbiye ediyor ve herşeyde görünen hikmetleri, gayeleri, faideleri irade ederek tedvir ediyor. Madem yapan bilir; elbette bilen konuşur. Madem konuşacak, elbette zîşuur ve zîfikir ve konuşmasını bilenlerle konuşacak. Madem zîfikirle konuşacak, elbette zîşuurun içinde en cem'iyetli ve şuuru küllî olan insan nev'i ile konuşacaktır. Madem insan nev'i ile konuşacak, elbette insanlar içinde kabil-i hitab ve mükemmel insan olanlarla konuşacak. Madem en mükemmel ve istidadı en yüksek ve ahlâkı ulvî ve nev'-i beşere mukteda olacak olanlarla konuşacaktır; elbette dost ve düşmanın ittifakıyla, en yüksek istidadda ve en âlî ahlâkta ve nev'-i beşerin humsu ona iktida etmiş ve nısf-ı Arz onun hükm-ü manevîsi altına girmiş ve istikbal onun getirdiği nurun ziyasıyla bin üçyüz sene ışıklanmış ve beşerin nuranî kısmı ve ehl-i imanı, mütemadiyen günde beş defa onunla tecdid-i biat edip, ona dua-yı rahmet ve saadet edip, ona medh ve muhabbet etmiş olan Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm ile konuşacak ve konuşmuş ve Resul yapacak ve yapmış ve sair nev'-i beşere rehber yapacak ve yapmıştır. Mektubat ( 89 - 90 )[/BILGI] Demek ki Allahu Teala; Habibi zişanı a.s.v.'a ehlibeytinin islamiyetteki mukeddaratını bildirmiş ve bu bildirmeye ise gayb-aşina nazarı ile görmek olmaktadır. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Soru Cevap
Risale-i Nur Soru Cevap 23 : Dördüncü Lem'a (Üçüncü Bölüm)
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst