Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Denis" data-source="post: 337206" data-attributes="member: 1022482"><p>55) I- Bazı müsrif ve mübezzir insanlar, iktisadcıları onunla ittiham ederler.</p><p></p><p>II- Ehl-i israf ve tebzirin zahirî merdane keyfiyetlerinin içyüzüdür. </p><p>III- Sefillik ve bahillik ve tamahkârlık ve hırsın bir halitasıdır.</p><p></p><p>Yukarıda tarifleri yapılan ahlâkî kavram nedir?</p><p></p><p>A) Civanmerdlik</p><p>B) Tekebbür</p><p>C) Haris</p><p>D) Tezellül</p><p>E) Hısset</p><p></p><p>56) Ubudiyet, emr-i İlâhîye ve rıza-yı İlâhîye bakar. Ubudiyetin dâîsi emr-i İlahî ve neticesi rıza-yı Hak’tır. Semeratı ve fevaidi, uhreviyedir. Fakat ille-i gaiye olmamak, hem kasden istenilmemek şartıyla, dünyaya ait faideler ve kendi kendine terettüb eden ve istenilmeyerek verilen semereler, ubudiyete münafî olmaz. Belki zaîfler için müşevvik ve müreccih hükmüne geçerler. Eğer o dünyaya ait faideler ve menfaatler; o ubudiyete, o virde veya o zikre illet veya illetin bir cüz’ü olsa; o ubudiyeti kısmen ibtal eder. Belki o hasiyetli virdi akîm bırakır, netice vermez.</p><p></p><p>Paragrafta aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı yoktur? </p><p></p><p>A) Dünyada her yapılan duâya cevap verilir mi?</p><p>B) Allah’a kulluk etmenin sebebi ve sonucu nedir?</p><p>C) Dünyevî isteklerde bulunmak duânın ruhuna zarar verir mi?</p><p>D) Faziletli virdlerden fayda görememenin sebepleri nelerdir?</p><p>E) Teşvik olması için duâ ve ibadetlerin dünyevî faydalarından bahsetmek doğru mudur?</p><p></p><p>57) Senin mahiyetine öyle manevî cihazat ve lâtifeler vermiş ki; bazıları dünyayı yutsa tok olmaz. Bazıları bir zerreyi kendinde yerleştiremiyor. Baş, bir batman taşı kaldırdığı halde; göz, bir saçı kaldıramadığı gibi; o lâtife, bir saç kadar bir sıkleti, yani gaflet ve dalâletten gelen küçük bir halete dayanamıyor. Hatta bazen söner ve ölür. Madem öyledir; hazer et, dikkatle bas, batmaktan kork.</p><p></p><p> (1) Bir lokma, (2) bir kelime, (3) bir dane, (4) bir lem’a, bir işarette, (5) bir öpmekte batma! Dünyayı yutan büyük letaiflerini onda batırma. Çünkü çok küçük şeyler var, çok büyükleri bir cihette yutar. Nasıl küçük bir cam parçasında; gök, yıldızlarıyla beraber içine girip gark oluyor. Hardal gibi küçük kuvve-i hâfızanda, senin sahife-i a’malin ekseri ve sahaif-i ömrün ağlebi içine girdiği gibi; çok cüz’î küçük şeyler var, öyle büyük eşyayı bir cihette yutar, istiab eder.</p><p></p><p>Paragrafta numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? </p><p></p><p>A) 1.’ye misal: Haram bir lokma</p><p>B) 2.’ye misal: Küfrü işmam eden bir kelime</p><p>C) 3.’ye misal: Zakkum meyveleri veren bir istidad çekirdeği</p><p>D) 4.’ye misal: Güneş ışığıyla gözkamaştıran bir reşha</p><p>E) 5.’ye misal: İlâhî sevgiden koparan mecazi sevgiler</p><p></p><p>58) Aşağıdakilerin hangisinde, ihlâsı kazandıran “dokuz emir”in açıklamasıyla ayraç içinde verilen düstur birbiriyle uyuşmamaktadır?</p><p></p><p>A) Kendi mesleğinin muhabbetiyle hareket etmek. Başka mesleklerin adaveti ve başkalarının tenkisi, onun fikrine ve ilmine müdahale etmesin; onlarla meşgul olmasın. [Müsbet hareket düsturu]</p><p></p><p>B) Ve haklı her meslek sahibinin, başkasının mesleğine ilişmemek cihetinde hakkı ise: “Mesleğim haktır yahud daha güzeldir” diyebilir. Yoksa başkasının mesleğinin haksızlığını veya çirkinliğini îma eden, “Hak yalnız benim mesleğimdir” veyahut “Güzel benim meşrebimdir” dememek… [İstiğna düsturu]</p><p></p><p>C) Belki daire-i İslâmiyet içinde hangi meşrebde olursa olsun, medar-ı muhabbet ve uhuvvet ve ittifak olacak çok rabıta-i vahdet bulunduğunu düşünmek… [İttifak düsturu]</p><p></p><p>D) Ve ehl-i hakla ittifak, tevfik-i İlâhînin bir sebebi ve diyanetteki izzetin bir medarı olduğunu düşünmek… [İzzet düsturu]</p><p></p><p>E) Hem ehl-i dalâlet ve haksızlık -tesanüd sebebiyle- cemaat suretindeki kuvvetli bir şahs-ı manevînin dehasıyla hücumu zamanında; o şahs-ı manevîye karşı, en kuvvetli ferdî olan mukavemetin mağlub düştüğünü anlayıp ehl-i hak tarafındaki ittifak ile bir şahs-ı manevî çıkarıp o müdhiş şahs-ı manevî-i dalâlete karşı, hakkaniyeti muhafaza ettirmek… [Tesanüd düsturu]</p><p></p><p></p><p>59) Hakikî, samimî bir ittifakta herbir ferd, sair kardeşlerin gözüyle de bakabilir ve kulaklarıyla da işitebilir. Güya on hakikî müttehid adamın her biri yirmi gözle bakıyor, on akılla düşünüyor, yirmi kulakla işitiyor, yirmi elle çalışıyor bir tarzda manevî kıymeti ve kuvvetleri vardır.</p><p></p><p>Hakikî ittihadı gerçekleştirmek için aşağıdaki ihlâs düsturlarından hangisinin sözü dinlenilmelidir?</p><p></p><p>A) Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı</p><p>B) Kardeşlerinizi tenkid etmemek ve onların üstünde faziletfüruşluk nev’inden gıbta damarını tahrik etmemek</p><p>C) Bütün kuvvetinizi ihlâsta ve hakta bilmelisiniz.</p><p>D) Kardeşlerinizin meziyetlerini şahıslarınızda ve faziletlerini kendinizde tasavvur edip, onların şerefleriyle şâkirane iftihar etmek</p><p>E) Ölümünü düşünüp, dünyanın fâni olduğunu mülâhaza edip, nefsin desiselerinden kurtulmak</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Denis, post: 337206, member: 1022482"] 55) I- Bazı müsrif ve mübezzir insanlar, iktisadcıları onunla ittiham ederler. II- Ehl-i israf ve tebzirin zahirî merdane keyfiyetlerinin içyüzüdür. III- Sefillik ve bahillik ve tamahkârlık ve hırsın bir halitasıdır. Yukarıda tarifleri yapılan ahlâkî kavram nedir? A) Civanmerdlik B) Tekebbür C) Haris D) Tezellül E) Hısset 56) Ubudiyet, emr-i İlâhîye ve rıza-yı İlâhîye bakar. Ubudiyetin dâîsi emr-i İlahî ve neticesi rıza-yı Hak’tır. Semeratı ve fevaidi, uhreviyedir. Fakat ille-i gaiye olmamak, hem kasden istenilmemek şartıyla, dünyaya ait faideler ve kendi kendine terettüb eden ve istenilmeyerek verilen semereler, ubudiyete münafî olmaz. Belki zaîfler için müşevvik ve müreccih hükmüne geçerler. Eğer o dünyaya ait faideler ve menfaatler; o ubudiyete, o virde veya o zikre illet veya illetin bir cüz’ü olsa; o ubudiyeti kısmen ibtal eder. Belki o hasiyetli virdi akîm bırakır, netice vermez. Paragrafta aşağıdaki sorulardan hangisinin cevabı yoktur? A) Dünyada her yapılan duâya cevap verilir mi? B) Allah’a kulluk etmenin sebebi ve sonucu nedir? C) Dünyevî isteklerde bulunmak duânın ruhuna zarar verir mi? D) Faziletli virdlerden fayda görememenin sebepleri nelerdir? E) Teşvik olması için duâ ve ibadetlerin dünyevî faydalarından bahsetmek doğru mudur? 57) Senin mahiyetine öyle manevî cihazat ve lâtifeler vermiş ki; bazıları dünyayı yutsa tok olmaz. Bazıları bir zerreyi kendinde yerleştiremiyor. Baş, bir batman taşı kaldırdığı halde; göz, bir saçı kaldıramadığı gibi; o lâtife, bir saç kadar bir sıkleti, yani gaflet ve dalâletten gelen küçük bir halete dayanamıyor. Hatta bazen söner ve ölür. Madem öyledir; hazer et, dikkatle bas, batmaktan kork. (1) Bir lokma, (2) bir kelime, (3) bir dane, (4) bir lem’a, bir işarette, (5) bir öpmekte batma! Dünyayı yutan büyük letaiflerini onda batırma. Çünkü çok küçük şeyler var, çok büyükleri bir cihette yutar. Nasıl küçük bir cam parçasında; gök, yıldızlarıyla beraber içine girip gark oluyor. Hardal gibi küçük kuvve-i hâfızanda, senin sahife-i a’malin ekseri ve sahaif-i ömrün ağlebi içine girdiği gibi; çok cüz’î küçük şeyler var, öyle büyük eşyayı bir cihette yutar, istiab eder. Paragrafta numaralanmış cümlelerle ilgili olarak aşağıda verilenlerden hangisi yanlıştır? A) 1.’ye misal: Haram bir lokma B) 2.’ye misal: Küfrü işmam eden bir kelime C) 3.’ye misal: Zakkum meyveleri veren bir istidad çekirdeği D) 4.’ye misal: Güneş ışığıyla gözkamaştıran bir reşha E) 5.’ye misal: İlâhî sevgiden koparan mecazi sevgiler 58) Aşağıdakilerin hangisinde, ihlâsı kazandıran “dokuz emir”in açıklamasıyla ayraç içinde verilen düstur birbiriyle uyuşmamaktadır? A) Kendi mesleğinin muhabbetiyle hareket etmek. Başka mesleklerin adaveti ve başkalarının tenkisi, onun fikrine ve ilmine müdahale etmesin; onlarla meşgul olmasın. [Müsbet hareket düsturu] B) Ve haklı her meslek sahibinin, başkasının mesleğine ilişmemek cihetinde hakkı ise: “Mesleğim haktır yahud daha güzeldir” diyebilir. Yoksa başkasının mesleğinin haksızlığını veya çirkinliğini îma eden, “Hak yalnız benim mesleğimdir” veyahut “Güzel benim meşrebimdir” dememek… [İstiğna düsturu] C) Belki daire-i İslâmiyet içinde hangi meşrebde olursa olsun, medar-ı muhabbet ve uhuvvet ve ittifak olacak çok rabıta-i vahdet bulunduğunu düşünmek… [İttifak düsturu] D) Ve ehl-i hakla ittifak, tevfik-i İlâhînin bir sebebi ve diyanetteki izzetin bir medarı olduğunu düşünmek… [İzzet düsturu] E) Hem ehl-i dalâlet ve haksızlık -tesanüd sebebiyle- cemaat suretindeki kuvvetli bir şahs-ı manevînin dehasıyla hücumu zamanında; o şahs-ı manevîye karşı, en kuvvetli ferdî olan mukavemetin mağlub düştüğünü anlayıp ehl-i hak tarafındaki ittifak ile bir şahs-ı manevî çıkarıp o müdhiş şahs-ı manevî-i dalâlete karşı, hakkaniyeti muhafaza ettirmek… [Tesanüd düsturu] 59) Hakikî, samimî bir ittifakta herbir ferd, sair kardeşlerin gözüyle de bakabilir ve kulaklarıyla da işitebilir. Güya on hakikî müttehid adamın her biri yirmi gözle bakıyor, on akılla düşünüyor, yirmi kulakla işitiyor, yirmi elle çalışıyor bir tarzda manevî kıymeti ve kuvvetleri vardır. Hakikî ittihadı gerçekleştirmek için aşağıdaki ihlâs düsturlarından hangisinin sözü dinlenilmelidir? A) Amelinizde rıza-yı İlâhî olmalı B) Kardeşlerinizi tenkid etmemek ve onların üstünde faziletfüruşluk nev’inden gıbta damarını tahrik etmemek C) Bütün kuvvetinizi ihlâsta ve hakta bilmelisiniz. D) Kardeşlerinizin meziyetlerini şahıslarınızda ve faziletlerini kendinizde tasavvur edip, onların şerefleriyle şâkirane iftihar etmek E) Ölümünü düşünüp, dünyanın fâni olduğunu mülâhaza edip, nefsin desiselerinden kurtulmak [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst