Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Denis" data-source="post: 337202" data-attributes="member: 1022482"><p>40) Aşağıdaki seçeneklerden hangisi “beka” hakikatine dair doğru bir ifade değildir?</p><p></p><p>A) İnsan beka düşüncesi olmasa da muhabbet edebilir.</p><p>B) Lezzetli bütün yiyecekler, midenin geçici beka duâsının kabul edilmesidir.</p><p>C) İnsanın fıtratında bekaya karşı gayet şedid bir aşk var.</p><p>D) Bütün firaklardan gelen feryadlar, aşk-ı bekadan gelen ağlamaların tercümanlarıdır. </p><p>E) Bâki’nin âyineleri Bâki’nin rengini, hükmünü alır ve bir nevi bekaya mazhar olur.</p><p></p><p>41) Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm, hilkaten en mutedil bir vaziyette ve en mükemmel bir surette halk edildiğinden, harekât ve sekenatı, itidal ve istikamet üzerine gitmiştir. Siyer-i Seniyyesi, kat’î bir surette gösterir ki: Her hareketinde istikamet ve itidal üzere gitmiş, ifrat ve tefritten içtinab etmiştir.</p><p></p><p>Aşağıdakilerden hangisi Resul-i Ekrem’in (a.s.m.) istikametine dair bir ahlâkî güzelliktir?</p><p></p><p>A) Şecaat</p><p>B) Humud</p><p>C) Fücur</p><p>D) Tehevvür</p><p>E) Cerbeze</p><p></p><p>42) “Yedi semavat” mana-yı küllîsinde yedi tabaka-i beşeriye, muhtelif yedi kat manayı fehmetmişler.</p><p></p><p>Aşağıdakilerden hangisi yedi manadan biri değildir?</p><p></p><p>A) Hava-yı nesimînin tabakatı</p><p>B) Seb’a-i seyyare</p><p>C) Cennetin yedi tabakası</p><p>D) Yedi manzumat-ı şümusiye</p><p>E) Küremize benzer zevil-hayatın makarrı olmuş semavî yedi küre-i âheri</p><p></p><p>43) İşte bu sırr-ı dakik içindir ki, enbiyalar çok defa ehl-i dalâlete karşı mağlûb oluyor. Ve gayet za’f u aczde olan dalâlet ehli, manen gayet kuvvetli olan ehl-i hakka muvakkaten galib oluyorlar ve mukavemet ediyorlar. </p><p></p><p>Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, bu ince sırrın sebeplerinden biri değildir? </p><p></p><p>A) Adem ve terkin çok kolay olması ve hareket istememesi</p><p>B) Nefs-i emmarenin firavunluğunu ve serbestliğini kırmanın imkânsızlığı</p><p>C) Tahribin kolaylığı ve tahrib için az bir hareketin yeterli olması</p><p>D) Küçük bir güçle çok kişiye zarar verilebilmesi ve onların korkutulabilmesi</p><p>E) Anlık zevklere düşkün nefsanî duyguların akıl ve kalbe baskın gelmesi</p><p></p><p>44) Ehl-i dalâletin şerrinden kâinatın kızdıklarını ve anasır-ı külliyenin hiddet ettiklerini ve umum mevcudatın galeyana geldiklerini, Kur’ân-ı Hakîm mu’cizane ifade ediyor. </p><p></p><p>Paragrafta ifade edilen manaya göre, aşağıdaki hangi külli unsur ile hiddetlendiği dalâlet ehlinin eşleştirmesi doğrudur?</p><p></p><p>A) Kavm-i Firavun [hava]</p><p>B) Kavm-ı Nuh [toprak]</p><p>C) Kavm-i Semud [su]</p><p>D) Kavm-i Âd [hava]</p><p>E) Karun [ateş]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Denis, post: 337202, member: 1022482"] 40) Aşağıdaki seçeneklerden hangisi “beka” hakikatine dair doğru bir ifade değildir? A) İnsan beka düşüncesi olmasa da muhabbet edebilir. B) Lezzetli bütün yiyecekler, midenin geçici beka duâsının kabul edilmesidir. C) İnsanın fıtratında bekaya karşı gayet şedid bir aşk var. D) Bütün firaklardan gelen feryadlar, aşk-ı bekadan gelen ağlamaların tercümanlarıdır. E) Bâki’nin âyineleri Bâki’nin rengini, hükmünü alır ve bir nevi bekaya mazhar olur. 41) Resul-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm, hilkaten en mutedil bir vaziyette ve en mükemmel bir surette halk edildiğinden, harekât ve sekenatı, itidal ve istikamet üzerine gitmiştir. Siyer-i Seniyyesi, kat’î bir surette gösterir ki: Her hareketinde istikamet ve itidal üzere gitmiş, ifrat ve tefritten içtinab etmiştir. Aşağıdakilerden hangisi Resul-i Ekrem’in (a.s.m.) istikametine dair bir ahlâkî güzelliktir? A) Şecaat B) Humud C) Fücur D) Tehevvür E) Cerbeze 42) “Yedi semavat” mana-yı küllîsinde yedi tabaka-i beşeriye, muhtelif yedi kat manayı fehmetmişler. Aşağıdakilerden hangisi yedi manadan biri değildir? A) Hava-yı nesimînin tabakatı B) Seb’a-i seyyare C) Cennetin yedi tabakası D) Yedi manzumat-ı şümusiye E) Küremize benzer zevil-hayatın makarrı olmuş semavî yedi küre-i âheri 43) İşte bu sırr-ı dakik içindir ki, enbiyalar çok defa ehl-i dalâlete karşı mağlûb oluyor. Ve gayet za’f u aczde olan dalâlet ehli, manen gayet kuvvetli olan ehl-i hakka muvakkaten galib oluyorlar ve mukavemet ediyorlar. Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, bu ince sırrın sebeplerinden biri değildir? A) Adem ve terkin çok kolay olması ve hareket istememesi B) Nefs-i emmarenin firavunluğunu ve serbestliğini kırmanın imkânsızlığı C) Tahribin kolaylığı ve tahrib için az bir hareketin yeterli olması D) Küçük bir güçle çok kişiye zarar verilebilmesi ve onların korkutulabilmesi E) Anlık zevklere düşkün nefsanî duyguların akıl ve kalbe baskın gelmesi 44) Ehl-i dalâletin şerrinden kâinatın kızdıklarını ve anasır-ı külliyenin hiddet ettiklerini ve umum mevcudatın galeyana geldiklerini, Kur’ân-ı Hakîm mu’cizane ifade ediyor. Paragrafta ifade edilen manaya göre, aşağıdaki hangi külli unsur ile hiddetlendiği dalâlet ehlinin eşleştirmesi doğrudur? A) Kavm-i Firavun [hava] B) Kavm-ı Nuh [toprak] C) Kavm-i Semud [su] D) Kavm-i Âd [hava] E) Karun [ateş] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst