Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Denis" data-source="post: 337198" data-attributes="member: 1022482"><p>20) Gayet muntazam bir sergi ve çok intizamlı bir pazar ve malları çok san’atlı bir dükkândır.</p><p>Küre-i arza hangi fen nazarıyla bakılırsa bir “sergi”, bir “pazar” ve bir “dükkân” olarak görülür?</p><p></p><p>A) Fenn-i iaşe</p><p>B) Fenn-i ticaret</p><p>C) Fenn-i tıp</p><p>D) Fenn-i rızık</p><p>E) Fenn-i makine</p><p></p><p>21) Bu kâinatın Sâni’-i Kadîr ve Hakîm’inin mülkünde iştirak yeri yoktur. Çünkü her şeyde nihayet derecede intizam bulunduğundan, şirki kabul edemez. Çünkü müteaddid eller bir işe karışırsa, o iş karışır. Bir memlekette iki padişah, bir şehirde iki vali, bir köyde iki müdür bulunsa; o memleket, o şehir, o köyün her işinde bir karışıklık başlayacağı gibi en edna bir vazifedar adam, o vazifesine başkasının müdahalesini kabul etmemesi gösteriyor ki…</p><p></p><p>Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, paragrafta anlatılan hakikati tamamlayan cümlelerden biri değildir?</p><p></p><p>A) İntizam vahdeti, hâkimiyet infiradı iktiza eder.</p><p>B) Hâkimiyetin bir muvakkat gölgesi, muavenete muhtaç ve âciz insanlarda bile müdahaleyi reddeder.</p><p>C) Tevhid-i imanî, elbette tevhid-i kulûbü ister. Ve vahdet-i itikad dahi, vahdet-i içtimaiyeyi iktiza eder.</p><p>D) Eğer zerre kadar müdahale olsaydı, intizam bozulacaktı.</p><p>E) Derece-i rububiyette hakikî bir hâkimiyet-i mutlaka, bir Kadîr-i Mutlak’ta bütün şiddetiyle müdahaleyi reddetmek gerektir.</p><p></p><p>22) Kayyum ismini İsm-i Azam kabul eden büyük zat aşağıdakilerden hangisidir?</p><p></p><p>A) İmam-ı Azam </p><p>B) İmam-ı Şafii</p><p>C) İmam-ı Rabbani</p><p>D) İmam-ı Malik</p><p>E) İmam-ı Ahmet İbn-i Hanbel</p><p></p><p>23) Tabiatın aşağıdaki tariflerinden hangisi yanlıştır?</p><p></p><p>A) Sanat-ı İlâhidir, sani olamaz.</p><p>B) Bir kitab-ı Rabbaniyedir, kâtip olamaz.</p><p>C) Bir şeriat-ı fıtriyedir, Şari olamaz.</p><p>D) Bir kabildir, münfail olur. Fail olamaz.</p><p>E) Bir masdardır, mistar olamaz.</p><p></p><p>24) Sâni’-i Zülcelal’in gayet lâtif, nazenin, muti’, müsahhar bir sahife-i icraatı ve emirlerinin bir vasıta-i nakliyatı ve zaîf bir perde-i tasarrufatı ve lâtif bir midad (mürekkeb)-ı kitabeti ve en nazenin bir hulle-i icadatı ve bir maye-i masnuatı ve bir mezraa-i hububatı…</p><p>Paragrafta tarifi yapılan şey aşağıdakilerden hangisidir?</p><p></p><p>A) Levh-i Mahv, İspat</p><p>B) Küre-i arz</p><p>C) Tabiat</p><p>D) Esir</p><p>E) Zaman</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Denis, post: 337198, member: 1022482"] 20) Gayet muntazam bir sergi ve çok intizamlı bir pazar ve malları çok san’atlı bir dükkândır. Küre-i arza hangi fen nazarıyla bakılırsa bir “sergi”, bir “pazar” ve bir “dükkân” olarak görülür? A) Fenn-i iaşe B) Fenn-i ticaret C) Fenn-i tıp D) Fenn-i rızık E) Fenn-i makine 21) Bu kâinatın Sâni’-i Kadîr ve Hakîm’inin mülkünde iştirak yeri yoktur. Çünkü her şeyde nihayet derecede intizam bulunduğundan, şirki kabul edemez. Çünkü müteaddid eller bir işe karışırsa, o iş karışır. Bir memlekette iki padişah, bir şehirde iki vali, bir köyde iki müdür bulunsa; o memleket, o şehir, o köyün her işinde bir karışıklık başlayacağı gibi en edna bir vazifedar adam, o vazifesine başkasının müdahalesini kabul etmemesi gösteriyor ki… Aşağıdaki seçeneklerden hangisi, paragrafta anlatılan hakikati tamamlayan cümlelerden biri değildir? A) İntizam vahdeti, hâkimiyet infiradı iktiza eder. B) Hâkimiyetin bir muvakkat gölgesi, muavenete muhtaç ve âciz insanlarda bile müdahaleyi reddeder. C) Tevhid-i imanî, elbette tevhid-i kulûbü ister. Ve vahdet-i itikad dahi, vahdet-i içtimaiyeyi iktiza eder. D) Eğer zerre kadar müdahale olsaydı, intizam bozulacaktı. E) Derece-i rububiyette hakikî bir hâkimiyet-i mutlaka, bir Kadîr-i Mutlak’ta bütün şiddetiyle müdahaleyi reddetmek gerektir. 22) Kayyum ismini İsm-i Azam kabul eden büyük zat aşağıdakilerden hangisidir? A) İmam-ı Azam B) İmam-ı Şafii C) İmam-ı Rabbani D) İmam-ı Malik E) İmam-ı Ahmet İbn-i Hanbel 23) Tabiatın aşağıdaki tariflerinden hangisi yanlıştır? A) Sanat-ı İlâhidir, sani olamaz. B) Bir kitab-ı Rabbaniyedir, kâtip olamaz. C) Bir şeriat-ı fıtriyedir, Şari olamaz. D) Bir kabildir, münfail olur. Fail olamaz. E) Bir masdardır, mistar olamaz. 24) Sâni’-i Zülcelal’in gayet lâtif, nazenin, muti’, müsahhar bir sahife-i icraatı ve emirlerinin bir vasıta-i nakliyatı ve zaîf bir perde-i tasarrufatı ve lâtif bir midad (mürekkeb)-ı kitabeti ve en nazenin bir hulle-i icadatı ve bir maye-i masnuatı ve bir mezraa-i hububatı… Paragrafta tarifi yapılan şey aşağıdakilerden hangisidir? A) Levh-i Mahv, İspat B) Küre-i arz C) Tabiat D) Esir E) Zaman [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Mizah ve Eğlence
Serbest Kürsü
Risâle-i nur gençlik şöleni 2012 bilgi yarışması lem’alar final soruları
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst