Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Risale Akademi, Münazarat ile çözüm aradı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="uður1" data-source="post: 269815" data-attributes="member: 1016557"><p>Her olay ya bizzat ya neticesi ile güzeldir</p><p> 26 Ekim 2011 / 00:01</p><p> Günlük Risale-i Nur dersi</p><p> </p><p> <em>Bismillahirrahmanirrahim</em></p><p> اَحْسَنَ كُلَّ شَىْءٍ خَلَقَهُ (1 âyetinin bir sırrını izah eder. Şöyle ki:</p><p> Herşeyde, <span style="color: #f00"><strong>hattâ en çirkin görünen şeylerde, hakikî bir hüsün ciheti vardır.</strong></span><span style="color: #00f"><strong> Evet, kâinattaki herşey, her hadise, ya bizzat güzeldir, ona hüsn-ü bizzat denilir; veya neticeleri cihetiyle güzeldir ki, ona hüsn-ü bilgayr denilir. Bir kısım hadiseler var ki, zahiri çirkin, müşevveştir. Fakat o zahirî perde altında gayet parlak güzellikler ve intizamlar var.</strong></span> Ezcümle:</p><p> Bahar mevsiminde fırtınalı yağmur, çamurlu toprak perdesi altında, nihayetsiz güzel çiçek ve muntazam nebâtâtın tebessümleri saklanmış.</p><p> Ve güz mevsiminin haşin tahribatı, hazin firak perdeleri arkasında, tecelliyât-ı celâliye-i Sübhâniyenin mazharı olan kış hadiselerinin tazyikinden ve tâzibinden muhafaza etmek için, nazdar çiçeklerin dostları olan nazenin hayvancıkları vazife-i hayattan terhis etmekle beraber, o kış perdesi altında nazenin, taze, güzel bir bahara yer ihzar etmektir. Fırtına, zelzele, veba gibi hadiselerin perdeleri altında gizlenen pek çok mânevî çiçeklerin inkişafı vardır. <span style="color: #f00"><strong>Tohumlar gibi neşvünemasız kalan birçok istidat çekirdekleri, zahiri çirkin görünen hadiseler yüzünden sünbüllenip güzelleşir. Güya umum inkılâplar ve küllî tahavvüller birer mânevî yağmurdur.</strong></span></p><p> <span style="color: #00f"><strong>Fakat insan, hem zahirperest, hem hodgâm olduğundan, zahire bakıp çirkinlikle hükmeder.</strong></span> Hodgâmlık cihetiyle, yalnız kendine bakan netice ile muhakeme ederek şer olduğuna hükmeder. Halbuki, eşyanın insana ait gayesi bir ise, Sâniinin esmâsına ait binlerdir. Meselâ, kudret-i fâtıranın büyük mu’cizelerinden olan dikenli otları ve ağaçları muzır, mânâsız telâkki eder. Halbuki onlar, otların ve ağaçların mücehhez kahramanlarıdırlar. Meselâ, atmaca kuşu serçelere tasliti, zahiren rahmete uygun gelmez. Halbuki, serçe kuşunun istidadı, o taslitle inkişaf eder. Meselâ, “kar“ı pek bâridâne ve tatsız telâkki ederler. Halbuki, o bârid, tatsız perdesi altında o kadar hararetli gayeler ve öyle şeker gibi tatlı neticeler vardır ki, tarif edilmez.</p><p> <span style="color: #f00"><strong>Hem insan, hodgâmlık ve zahirperestliğiyle beraber, herşeyi kendine bakan yüzüyle muhakeme ettiğinden, pek çok mahz-ı edebî olan şeyleri hilâf-ı edep zanneder. </strong></span>Meselâ, alet-i tenasül-ü insan, insan nazarında bahsi hacâlet-âverdir. Fakat şu perde-i hacâlet, insana bakan yüzdedir. <span style="color: #00f"><strong>Yoksa, hilkate, san’ata ve gayât-ı fıtrata bakan yüzler öyle perdelerdir ki, hikmet nazarıyla bakılsa ayn-ı edeptir, hacâlet ona hiç temas etmez.</strong></span></p><p> İşte, menba-ı edep olan Kur’ân-ı Hakîmin bazı tâbirâtı bu yüzler ve perdelere göredir. <span style="color: #f00"><strong>Nasıl ki, bize görünen çirkin mahlûkların ve hadiselerin zahirî yüzleri altında gayet güzel ve hikmetli san’at ve hilkatine bakan güzel yüzler var ki, Sâniine bakar;</strong></span> <span style="color: #008000"><strong>ve çok güzel perdeler var ki, hikmetleri saklar; ve pek çok zahirî intizamsızlıklar ve karışıklıklar var ki, pek muntazam bir kitabet-i kudsiyedir. </strong></span>(Sözler, On Sekizinci Söz)</p><p> (1) “O [Allah] herşeyi en güzel şekilde yarattı.” Secde Sûresi, 32:7.</p><p> <em>Bediüzzaman Said Nursi</em></p><p> <u><strong>SÖZLÜK:</strong></u></p><p><u><strong> </strong></u>alet-i tenasül-ü insan : insanın üreme organı</p><p> ayn-ı edep : edebin tâ kendisi</p><p> bârid : soğuk</p><p> bâridâne : soğukça</p><p> esmâ : isimler</p><p> eşya : şeyler, varlıklar</p><p> gayât-ı fıtrat : yaratılış gayeleri</p><p> hacâlet : utanç</p><p> hacâlet-âver : utanç verici</p><p> hararetli : sıcak</p><p> hikmet : herşeyin belirli gayelere yönelik olarak, mânâlı, faydalı ve tam yerli yerinde olması</p><p> hilâf-ı edep : edebe aykırı</p><p> hilkat : yaratılış</p><p> hodgâm : kendi keyfini düşünen, bencil</p><p> ihzar : hazırlama</p><p> inkılâp : değişim, dönüşüm</p><p> inkişaf : açılma, gelişme</p><p> intizamsızlık : düzensizlik</p><p> istidat : kabiliyet, yetenek</p><p> kitabet-i kudsiye : kutsal yazılımlar, yazılar</p><p> kudret-i fâtıra : yaratıcı kudret</p><p> Kur’ân-ı Hakîm : her âyet ve sûresinde sayısız hikmet ve faydalar bulunan Kur’ân</p><p> küllî : büyük, genel</p><p> mahlûk : yaratık</p><p> mahz-ı edebî : edebin tâ kendisi</p><p> mânâsız : anlamsız</p><p> mazhar : görünme yeri</p><p> menba-ı edep : edep kaynağı</p><p> muhakeme : değerlendirme</p><p> muntazam : düzenli</p><p> muzır : zararlı</p><p> mücehhez : cihazlanmış, donanmış</p><p> nazar : bakış, düşünce</p><p> nazdar : nazlı, cilveli</p><p> nazenin : ince, nazik, nazlı</p><p> neşvünema : büyüyüp gelişme</p><p> perde-i hacâlet : utanç perdesi</p><p> rahmet : şefkat, merhamet</p><p> Sâni : herşeyi san’atlı bir şekilde yaratan Allah</p><p> şer : kötü</p><p> tâbirât : tabirler, ifadeler</p><p> tahavvül : değişim, başkalaşma</p><p> taslit : musallat olma, sataşma</p><p> tâzib : azap, eziyet</p><p> tazyik : baskı</p><p> telâkki etmek : kabul etmek</p><p> terhis : vazifeye son verme</p><p> vazife-i hayat : hayat vazifesi</p><p> zahir : dış görünüş</p><p> zahiren : görünüş itibariyle</p><p> zahiri : görünürde</p><p> zahirperest : dış görünüşe önem veren</p><p> zahirperestlik : dış görünüşe önem verme</p><p> zelzele : deprem, sarsıntı</p><p></p><p><span style="color: green">Rabbimiz bize katından rahmet bahşet</span></p><p></p><p> 26 Ekim 2011 / 05:01</p><p> Günün Ayet-i Kerime meali...</p><p> </p><p> <em>Bismillahirrahmanirrahim</em></p><p> <em>Cenab-ı Hak (c.c), Âl-i İmran Sûresi 8. ayetinde mealen şöyle buyuruyor:</em></p><p> <span style="color: #008000"><strong>"Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize katından bir rahmet bahşet. Şüphesiz sen çok bahşedensin."</strong></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="uður1, post: 269815, member: 1016557"] Her olay ya bizzat ya neticesi ile güzeldir 26 Ekim 2011 / 00:01 Günlük Risale-i Nur dersi [I]Bismillahirrahmanirrahim[/I] اَحْسَنَ كُلَّ شَىْءٍ خَلَقَهُ (1 âyetinin bir sırrını izah eder. Şöyle ki: Herşeyde, [COLOR=#f00][B]hattâ en çirkin görünen şeylerde, hakikî bir hüsün ciheti vardır.[/B][/COLOR][COLOR=#00f][B] Evet, kâinattaki herşey, her hadise, ya bizzat güzeldir, ona hüsn-ü bizzat denilir; veya neticeleri cihetiyle güzeldir ki, ona hüsn-ü bilgayr denilir. Bir kısım hadiseler var ki, zahiri çirkin, müşevveştir. Fakat o zahirî perde altında gayet parlak güzellikler ve intizamlar var.[/B][/COLOR] Ezcümle: Bahar mevsiminde fırtınalı yağmur, çamurlu toprak perdesi altında, nihayetsiz güzel çiçek ve muntazam nebâtâtın tebessümleri saklanmış. Ve güz mevsiminin haşin tahribatı, hazin firak perdeleri arkasında, tecelliyât-ı celâliye-i Sübhâniyenin mazharı olan kış hadiselerinin tazyikinden ve tâzibinden muhafaza etmek için, nazdar çiçeklerin dostları olan nazenin hayvancıkları vazife-i hayattan terhis etmekle beraber, o kış perdesi altında nazenin, taze, güzel bir bahara yer ihzar etmektir. Fırtına, zelzele, veba gibi hadiselerin perdeleri altında gizlenen pek çok mânevî çiçeklerin inkişafı vardır. [COLOR=#f00][B]Tohumlar gibi neşvünemasız kalan birçok istidat çekirdekleri, zahiri çirkin görünen hadiseler yüzünden sünbüllenip güzelleşir. Güya umum inkılâplar ve küllî tahavvüller birer mânevî yağmurdur.[/B][/COLOR] [COLOR=#00f][B]Fakat insan, hem zahirperest, hem hodgâm olduğundan, zahire bakıp çirkinlikle hükmeder.[/B][/COLOR] Hodgâmlık cihetiyle, yalnız kendine bakan netice ile muhakeme ederek şer olduğuna hükmeder. Halbuki, eşyanın insana ait gayesi bir ise, Sâniinin esmâsına ait binlerdir. Meselâ, kudret-i fâtıranın büyük mu’cizelerinden olan dikenli otları ve ağaçları muzır, mânâsız telâkki eder. Halbuki onlar, otların ve ağaçların mücehhez kahramanlarıdırlar. Meselâ, atmaca kuşu serçelere tasliti, zahiren rahmete uygun gelmez. Halbuki, serçe kuşunun istidadı, o taslitle inkişaf eder. Meselâ, “kar“ı pek bâridâne ve tatsız telâkki ederler. Halbuki, o bârid, tatsız perdesi altında o kadar hararetli gayeler ve öyle şeker gibi tatlı neticeler vardır ki, tarif edilmez. [COLOR=#f00][B]Hem insan, hodgâmlık ve zahirperestliğiyle beraber, herşeyi kendine bakan yüzüyle muhakeme ettiğinden, pek çok mahz-ı edebî olan şeyleri hilâf-ı edep zanneder. [/B][/COLOR]Meselâ, alet-i tenasül-ü insan, insan nazarında bahsi hacâlet-âverdir. Fakat şu perde-i hacâlet, insana bakan yüzdedir. [COLOR=#00f][B]Yoksa, hilkate, san’ata ve gayât-ı fıtrata bakan yüzler öyle perdelerdir ki, hikmet nazarıyla bakılsa ayn-ı edeptir, hacâlet ona hiç temas etmez.[/B][/COLOR] İşte, menba-ı edep olan Kur’ân-ı Hakîmin bazı tâbirâtı bu yüzler ve perdelere göredir. [COLOR=#f00][B]Nasıl ki, bize görünen çirkin mahlûkların ve hadiselerin zahirî yüzleri altında gayet güzel ve hikmetli san’at ve hilkatine bakan güzel yüzler var ki, Sâniine bakar;[/B][/COLOR] [COLOR=#008000][B]ve çok güzel perdeler var ki, hikmetleri saklar; ve pek çok zahirî intizamsızlıklar ve karışıklıklar var ki, pek muntazam bir kitabet-i kudsiyedir. [/B][/COLOR](Sözler, On Sekizinci Söz) (1) “O [Allah] herşeyi en güzel şekilde yarattı.” Secde Sûresi, 32:7. [I]Bediüzzaman Said Nursi[/I] [U][B]SÖZLÜK: [/B][/U]alet-i tenasül-ü insan : insanın üreme organı ayn-ı edep : edebin tâ kendisi bârid : soğuk bâridâne : soğukça esmâ : isimler eşya : şeyler, varlıklar gayât-ı fıtrat : yaratılış gayeleri hacâlet : utanç hacâlet-âver : utanç verici hararetli : sıcak hikmet : herşeyin belirli gayelere yönelik olarak, mânâlı, faydalı ve tam yerli yerinde olması hilâf-ı edep : edebe aykırı hilkat : yaratılış hodgâm : kendi keyfini düşünen, bencil ihzar : hazırlama inkılâp : değişim, dönüşüm inkişaf : açılma, gelişme intizamsızlık : düzensizlik istidat : kabiliyet, yetenek kitabet-i kudsiye : kutsal yazılımlar, yazılar kudret-i fâtıra : yaratıcı kudret Kur’ân-ı Hakîm : her âyet ve sûresinde sayısız hikmet ve faydalar bulunan Kur’ân küllî : büyük, genel mahlûk : yaratık mahz-ı edebî : edebin tâ kendisi mânâsız : anlamsız mazhar : görünme yeri menba-ı edep : edep kaynağı muhakeme : değerlendirme muntazam : düzenli muzır : zararlı mücehhez : cihazlanmış, donanmış nazar : bakış, düşünce nazdar : nazlı, cilveli nazenin : ince, nazik, nazlı neşvünema : büyüyüp gelişme perde-i hacâlet : utanç perdesi rahmet : şefkat, merhamet Sâni : herşeyi san’atlı bir şekilde yaratan Allah şer : kötü tâbirât : tabirler, ifadeler tahavvül : değişim, başkalaşma taslit : musallat olma, sataşma tâzib : azap, eziyet tazyik : baskı telâkki etmek : kabul etmek terhis : vazifeye son verme vazife-i hayat : hayat vazifesi zahir : dış görünüş zahiren : görünüş itibariyle zahiri : görünürde zahirperest : dış görünüşe önem veren zahirperestlik : dış görünüşe önem verme zelzele : deprem, sarsıntı [COLOR=green]Rabbimiz bize katından rahmet bahşet[/COLOR] 26 Ekim 2011 / 05:01 Günün Ayet-i Kerime meali... [I]Bismillahirrahmanirrahim[/I] [I]Cenab-ı Hak (c.c), Âl-i İmran Sûresi 8. ayetinde mealen şöyle buyuruyor:[/I] [COLOR=#008000][B]"Rabbimiz! Bizi hidayete erdirdikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize katından bir rahmet bahşet. Şüphesiz sen çok bahşedensin."[/B][/COLOR] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Eğitim ve Kültür
Kütüphane
Makale - Menkıbe ve Denemeler
Risale Akademi, Münazarat ile çözüm aradı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst