Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 7 - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Eddaî2" data-source="post: 408311" data-attributes="member: 1006563"><p><strong>Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: red"><span style="color: black">3. Tevhid ve Celal sebeplerdeki tesiri nasıl reddediyor ? Örneklerle izah edebilir miyiz ?</span></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: red"><span style="color: black"></span></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: red"><span style="color: black"></span></span></strong></span><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: indigo">"tevhid ve celâl dahi şirketi reddeder, tesiri esbaba vermiyor."</span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: indigo"></span></strong></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><strong><span style="color: indigo"></span></strong><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Allah yarattığı herşeyde varlığına ve birliğine deliller göstermiş. Ki bu deliller sebepleri saltanatına ortak etmiyecek kadar barizdir. Sebepleri bir perdedir. Biraz dikkatlice bakıldığında o perdeleri aralayıp, perde arkasındaki asıl tesir sahibini görmek mümkündür. Görünen çirkinlikler veya ilk bakıldığında hikmeti kavranamayan meselelerde sebepleri vardır ki şikayetler Allahın izetine ve azametine olmasın. Fakat bu sebeplerin Allahın izzet ve azametine gelen şikayetlerine merci olması, Onun tevhid ve celaline de ortak olduklarını göstermez. O noktada tesrileri yoktur. Bunu anlayabilmek içinde eşyaya 2 şekilde bakılabilir. Birisi manai ismi diğeri ise manai harfi. Manai ismi eşyaya kendi namına veyahut sebepler namına ya da tesadüflere vererek bakmaktır. Manai harfi ise nimette nimetlendiriciyi, sanatta sanatkarı, güzelde sonsuz güzellik sahibini, ilimde sonsuz ilim sahibini görmektir. Manai harfi ile mevcudata bakıldığında Allahın vahidiyetini ve ehadiyetini görmemek mümkün değildir. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px">Misal bir masayı düşünelim. Masayı oluşturan malzemelerin kendi kendine, veya masaya ihtiyaç olması sebebiyle o malzemelerin şuurlu olarak bir araya geldiğini iddia edebilir miyiz ? Bir marangoz, ya da bir fabrika sahibi o işe el atmadığı müddetçe, hiç bir sebep o masanın vücuda gelmesini sağlıyamaz. Masayı ortaya koymak için birilerinin o işe el atması gerekir. Aynı şekilde kaianttaki bütün mevcudatta böyledir. Kendi kendine veya sebeplerin tesiriyle vücuda gelmiş değildir. Çünkü sebepler sonucu vücuda getirecek kudrette değildir. Yaz ayında kupkuru bir toprakta yetişen karpuzun içindeki su hangi sebeple izah edilebilir. Bir ağacın yemyeşil yapraklarının suyla, güneşle, havayla, toprakla nasıl bir ilgisi vardır ? İnekten çıkan tertemiz sütün otla nasıl bir ilişkisi vardır ? İncecik bir otun sert taşları ve kayaların delip onların üzerinde yeşermesi neyle ifade edilebilir ? Yine insanın bile dayanamadığı sıcaklarda yemyeşil yaprakların buna dayanıklılık göstermesinin sebebi nedir ? Gördüğümüz gibi sebeplerin sonuçla hiç bi şekilde ilişkisi yoktur. Biraz dikkatli bakmak kafidir anlamak için. </span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></span></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="color: black"><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="font-size: 10px"></span></span></span></span><span style="color: blue">"Cenâb-ı Hakkın mâsivâsına, yani kâinata mânâ-yı harfi ile ve Onun hesabına bakmak lâzımdır. Mânâ-yı ismi ile ve esbab hesabına bakmak hatâdır.</span></p><p><span style="color: blue"></span></p><p><span style="color: blue">Evet, herşeyin iki ciheti vardır. Bir ciheti Hakka bakar, diğer ciheti de halka bakar. Halka bakan cihet, Hakka bakan cihete tenteneli bir perde veya şeffaf bir cam parçası gibi, altında Hakka bakan cihet-i isnadı gösterecek bir perde gibi olmalıdır. Binaenaleyh, nimete bakıldığı zaman Mün’im, san’ata bakıldığı zaman Sâni, esbaba nazar edildiği vakit Müessir-i Hakikî zihne ve fikre gelmelidir." </span><strong>Mesnevi-i Nuriye</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eddaî2, post: 408311, member: 1006563"] [b]Cevap: Mesnevi-i Nuriye Dersleri 1 "Ey dairei esbabtan zuhur eden işleri...[/b] [FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=red][COLOR=black]3. Tevhid ve Celal sebeplerdeki tesiri nasıl reddediyor ? Örneklerle izah edebilir miyiz ?[/COLOR][/COLOR][/B][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=red][COLOR=black] [/COLOR][/COLOR][/B][/FONT][FONT=Comic Sans MS][B][COLOR=indigo]"tevhid ve celâl dahi şirketi reddeder, tesiri esbaba vermiyor." [/COLOR][/B][COLOR=black][FONT=Verdana][SIZE=2]Allah yarattığı herşeyde varlığına ve birliğine deliller göstermiş. Ki bu deliller sebepleri saltanatına ortak etmiyecek kadar barizdir. Sebepleri bir perdedir. Biraz dikkatlice bakıldığında o perdeleri aralayıp, perde arkasındaki asıl tesir sahibini görmek mümkündür. Görünen çirkinlikler veya ilk bakıldığında hikmeti kavranamayan meselelerde sebepleri vardır ki şikayetler Allahın izetine ve azametine olmasın. Fakat bu sebeplerin Allahın izzet ve azametine gelen şikayetlerine merci olması, Onun tevhid ve celaline de ortak olduklarını göstermez. O noktada tesrileri yoktur. Bunu anlayabilmek içinde eşyaya 2 şekilde bakılabilir. Birisi manai ismi diğeri ise manai harfi. Manai ismi eşyaya kendi namına veyahut sebepler namına ya da tesadüflere vererek bakmaktır. Manai harfi ise nimette nimetlendiriciyi, sanatta sanatkarı, güzelde sonsuz güzellik sahibini, ilimde sonsuz ilim sahibini görmektir. Manai harfi ile mevcudata bakıldığında Allahın vahidiyetini ve ehadiyetini görmemek mümkün değildir. Misal bir masayı düşünelim. Masayı oluşturan malzemelerin kendi kendine, veya masaya ihtiyaç olması sebebiyle o malzemelerin şuurlu olarak bir araya geldiğini iddia edebilir miyiz ? Bir marangoz, ya da bir fabrika sahibi o işe el atmadığı müddetçe, hiç bir sebep o masanın vücuda gelmesini sağlıyamaz. Masayı ortaya koymak için birilerinin o işe el atması gerekir. Aynı şekilde kaianttaki bütün mevcudatta böyledir. Kendi kendine veya sebeplerin tesiriyle vücuda gelmiş değildir. Çünkü sebepler sonucu vücuda getirecek kudrette değildir. Yaz ayında kupkuru bir toprakta yetişen karpuzun içindeki su hangi sebeple izah edilebilir. Bir ağacın yemyeşil yapraklarının suyla, güneşle, havayla, toprakla nasıl bir ilgisi vardır ? İnekten çıkan tertemiz sütün otla nasıl bir ilişkisi vardır ? İncecik bir otun sert taşları ve kayaların delip onların üzerinde yeşermesi neyle ifade edilebilir ? Yine insanın bile dayanamadığı sıcaklarda yemyeşil yaprakların buna dayanıklılık göstermesinin sebebi nedir ? Gördüğümüz gibi sebeplerin sonuçla hiç bi şekilde ilişkisi yoktur. Biraz dikkatli bakmak kafidir anlamak için. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/FONT][COLOR=blue]"Cenâb-ı Hakkın mâsivâsına, yani kâinata mânâ-yı harfi ile ve Onun hesabına bakmak lâzımdır. Mânâ-yı ismi ile ve esbab hesabına bakmak hatâdır. Evet, herşeyin iki ciheti vardır. Bir ciheti Hakka bakar, diğer ciheti de halka bakar. Halka bakan cihet, Hakka bakan cihete tenteneli bir perde veya şeffaf bir cam parçası gibi, altında Hakka bakan cihet-i isnadı gösterecek bir perde gibi olmalıdır. Binaenaleyh, nimete bakıldığı zaman Mün’im, san’ata bakıldığı zaman Sâni, esbaba nazar edildiği vakit Müessir-i Hakikî zihne ve fikre gelmelidir." [/COLOR][B]Mesnevi-i Nuriye[/B] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 7 - Sebepler İzzet ve Azamete Perdedir..
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst