Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 68 - Âhireti Allah'tan Soruyoruz.
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 420330" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Asa-yı Musa 8. Ders - Âhireti Allah'tan Soruyoruz.</strong></p><p></p><p>[NOT]Hem madem <strong>bütün zîhayat mahlûkların,</strong> elleri yetişmediği ve iktidarları dairesinde olmayan bütün hâcâtlarını, bütün fıtrî matlaplarını bir nevi dua bulunan istidad-ı fıtrî ve ihtiyac-ı zarurî dilleriyle istedikleri vakitte, gayet rahîm ve işitici ve şefkatli bir dest-i gaybî tarafından verildiğinden <strong>ve ihtiyarî olan daavât-ı insaniyenin,</strong> <strong>hususan havasların ve nebîlerin dualarının</strong> on adetten altı yedisi hilâf ı âdet makbul olmasından kat’î anlaşılıyor ki, her dertlinin âhını, her muhtacın duasını işiten ve dinleyen bir Semî’ ve Mücîb perde arkasında var, bakar ki, en küçük bir zîhayatın en küçük bir ihtiyacını görür ve en gizli bir âhını işitir, şefkat eder, <strong>fiilen cevap verir, memnun eder. </strong>Elbette ve herhalde hiçbir şüphe ihtimali kalmaz ki, mahlûkların en ehemmiyetlisi olan <strong>nev-i insanın en ehemmiyetli ve umumî ve umum kâinatı ve umum esmâ ve sıfât-ı İlâhiyeyi alâkadar eden bekà-i uhreviyeye ait dualarını</strong> içine alan ve <strong>nev-i insanın güneşleri ve yıldızları ve kumandanları olan bütün peygamberleri arkasına alıp</strong> onlara duasına âmin, âmin dedirten ve ümmetinden hergün her ferd-i mütedeyyin, hiç olmazsa kaç defa ona salâvat getirmekle onun duasına âmin, âmin diyen ve belki bütün mahlûkat o duasına iştirak ederek <strong>“Evet ya Rabbenâ! İstediğini ver; biz de onun istediğini istiyoruz” </strong>diyorlar. <strong>Bütün bu reddedilmez şerait altında bekà-i uhrevî ve saadet-i ebediye için Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmın, haşrin hadsiz esbâb-ı mûcibesinden yalnız tek duası,</strong> Cennetin vücuduna ve baharın icadı kadar kudretine kolay olan âhiretin icadına kâfi bir sebeptir diye, Mücîb ve Semî’ ve Rahîm isimleri bizim sualimize cevap veriyorlar.[/NOT]</p><p></p><p>Rabbimizin Mücîb ve Semî’ ve Rahîm isimleri de ahiretin varlığını iktiza ediyor. </p><p></p><p><strong>Mücîb:</strong> İcabet eden. Cevap veren. Sebeb kabul eden. İstenileni kabul eden, duâya cevap veren (Allah C.C.)</p><p></p><p><strong>Semî’</strong>: İnsanlar gibi zamana, âlete muhtaç olmayarak her şeyi işiten ve duyan Allah (C.C.)</p><p></p><p><strong>Rahîm: </strong>Rahmet edici, merhamet eyleyen. Rahmet ve merhamet sahibi, şefkat eden, gufran sahibi.</p><p></p><p>Bu isimlerin kısa manalarına baktıktan sonra yeryüzündeki bazı tecellilerine bakalım. </p><p></p><p>Yeryüzündeki bütün canlılar rızka muhtaç yaratılmış, görüyoruz. Bu canlılar bütün her yeri istila etmiş. Şarktan garba, şimalden cenuba kadar her yer zihayat mahluklarla dolu. Yerin altı, üstü, gökler vs..Ve yine görüyoruz ki insan haricindeki bu canlıların insan gibi "ver Allahım" diyen dilleri yok. Onlar lisan-ı halleriyle ihtiyaçlarını arzediyorlar. Ve ihtiyaçları tam o anda ummadıkları yerden onlara veriliyor. Demek bir karıncanın da, pirenin de, devekuşunun da, filin de midesindeki ihtiyaçlar biliniyor ve onlara gönderiliyor. Bu da Rabbimizin bütün lisan-ı halle ve kalle yapılan fiili ve kavli duaları işittiği onlara icabet ettiğini gösteriyor. Ve bu rızıklandırma faaliyeti Rabbimizin şefkatini dahi gösteriyor. Sadece ihtiyacı bilse ve işitse ve fakat Rahmeti olmasa, yeryüzünde tek bir canlı yaşamazdı. </p><p></p><p>İradesi olmayan, aklı olmayan zihayatlarda bile bu İsimler bu şekilde tecelli ederken, onlara şefkat gösterilirken, dualarına icabet edilirken, insan gibi iradesi olan ve kainat onun için yaratılan bir hayat sahibinin duası elbette o canlılardan daha ehemmiyetlidir. </p><p></p><p>Burada Peygamberimizin (a.s.m.) duasıyla bu isimler arasındaki irtibat nazara veriliyor. Zira Onun duası Allah'ın bütün esma ve sıfatlarını içine alıyor. Ve Onun duası bütün nebilerin (a.s.) de dualarını içine alıyor. Ve Onun duası insanların en meşhurları olan başta sahabeler (r.a.ecmain) ve kutuplar (r.a.) alimler, evliyalar, şühedaların da dualarını içine alıyor. Ve bugün Efendimiz aleyhissalatü vesselamın dualarına, getirdikleri salavatlarla günde en az 5 defa, yüzmilyonlarca dil ile amin, amin diyorlar. Elbette bu kadar kabul şartlarının bir arada olduğu dua kabul edilecektir. Sadece bir karıncanın tek dille yaptığı duayı işiten, ona şefkat eden ve duasına icabet eden Allah'ın c.c; böyle milyarlarca makbul insanların duasını içine alan bir duayı işitmemesi, o duayı edene ve ona amin diyenlere şefkat etmemesi ve o duaya icabet etmemesi mümkün müdür ? Başla hiçbir sebeb dahi olmasa kainat, hürmetine yaratılan Efendimiz aleyhissalatü vesselamın tek duası ahiretin yaratılması için kafi bir sebebtir. Çünkü o beka istiyor. Ve ahrieti getirmek Allah için ahireti getirmekte zorluk yoktur. Zira her yılda haşir ve neşrin en az bri misalinin gözlere gösteriyor. Bütün zamanları düşündüğümüzde sayısız haşir ve neşirleri yapmış Allah cc. için, bir defaya mahsuz bunu yapamaz denir mi ?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 420330, member: 27"] [b]Cevap: Asa-yı Musa 8. Ders - Âhireti Allah'tan Soruyoruz.[/b] [NOT]Hem madem [B]bütün zîhayat mahlûkların,[/B] elleri yetişmediği ve iktidarları dairesinde olmayan bütün hâcâtlarını, bütün fıtrî matlaplarını bir nevi dua bulunan istidad-ı fıtrî ve ihtiyac-ı zarurî dilleriyle istedikleri vakitte, gayet rahîm ve işitici ve şefkatli bir dest-i gaybî tarafından verildiğinden [B]ve ihtiyarî olan daavât-ı insaniyenin,[/B] [B]hususan havasların ve nebîlerin dualarının[/B] on adetten altı yedisi hilâf ı âdet makbul olmasından kat’î anlaşılıyor ki, her dertlinin âhını, her muhtacın duasını işiten ve dinleyen bir Semî’ ve Mücîb perde arkasında var, bakar ki, en küçük bir zîhayatın en küçük bir ihtiyacını görür ve en gizli bir âhını işitir, şefkat eder, [B]fiilen cevap verir, memnun eder. [/B]Elbette ve herhalde hiçbir şüphe ihtimali kalmaz ki, mahlûkların en ehemmiyetlisi olan [B]nev-i insanın en ehemmiyetli ve umumî ve umum kâinatı ve umum esmâ ve sıfât-ı İlâhiyeyi alâkadar eden bekà-i uhreviyeye ait dualarını[/B] içine alan ve [B]nev-i insanın güneşleri ve yıldızları ve kumandanları olan bütün peygamberleri arkasına alıp[/B] onlara duasına âmin, âmin dedirten ve ümmetinden hergün her ferd-i mütedeyyin, hiç olmazsa kaç defa ona salâvat getirmekle onun duasına âmin, âmin diyen ve belki bütün mahlûkat o duasına iştirak ederek [B]“Evet ya Rabbenâ! İstediğini ver; biz de onun istediğini istiyoruz” [/B]diyorlar. [B]Bütün bu reddedilmez şerait altında bekà-i uhrevî ve saadet-i ebediye için Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâmın, haşrin hadsiz esbâb-ı mûcibesinden yalnız tek duası,[/B] Cennetin vücuduna ve baharın icadı kadar kudretine kolay olan âhiretin icadına kâfi bir sebeptir diye, Mücîb ve Semî’ ve Rahîm isimleri bizim sualimize cevap veriyorlar.[/NOT] Rabbimizin Mücîb ve Semî’ ve Rahîm isimleri de ahiretin varlığını iktiza ediyor. [B]Mücîb:[/B] İcabet eden. Cevap veren. Sebeb kabul eden. İstenileni kabul eden, duâya cevap veren (Allah C.C.) [B]Semî’[/B]: İnsanlar gibi zamana, âlete muhtaç olmayarak her şeyi işiten ve duyan Allah (C.C.) [B]Rahîm: [/B]Rahmet edici, merhamet eyleyen. Rahmet ve merhamet sahibi, şefkat eden, gufran sahibi. Bu isimlerin kısa manalarına baktıktan sonra yeryüzündeki bazı tecellilerine bakalım. Yeryüzündeki bütün canlılar rızka muhtaç yaratılmış, görüyoruz. Bu canlılar bütün her yeri istila etmiş. Şarktan garba, şimalden cenuba kadar her yer zihayat mahluklarla dolu. Yerin altı, üstü, gökler vs..Ve yine görüyoruz ki insan haricindeki bu canlıların insan gibi "ver Allahım" diyen dilleri yok. Onlar lisan-ı halleriyle ihtiyaçlarını arzediyorlar. Ve ihtiyaçları tam o anda ummadıkları yerden onlara veriliyor. Demek bir karıncanın da, pirenin de, devekuşunun da, filin de midesindeki ihtiyaçlar biliniyor ve onlara gönderiliyor. Bu da Rabbimizin bütün lisan-ı halle ve kalle yapılan fiili ve kavli duaları işittiği onlara icabet ettiğini gösteriyor. Ve bu rızıklandırma faaliyeti Rabbimizin şefkatini dahi gösteriyor. Sadece ihtiyacı bilse ve işitse ve fakat Rahmeti olmasa, yeryüzünde tek bir canlı yaşamazdı. İradesi olmayan, aklı olmayan zihayatlarda bile bu İsimler bu şekilde tecelli ederken, onlara şefkat gösterilirken, dualarına icabet edilirken, insan gibi iradesi olan ve kainat onun için yaratılan bir hayat sahibinin duası elbette o canlılardan daha ehemmiyetlidir. Burada Peygamberimizin (a.s.m.) duasıyla bu isimler arasındaki irtibat nazara veriliyor. Zira Onun duası Allah'ın bütün esma ve sıfatlarını içine alıyor. Ve Onun duası bütün nebilerin (a.s.) de dualarını içine alıyor. Ve Onun duası insanların en meşhurları olan başta sahabeler (r.a.ecmain) ve kutuplar (r.a.) alimler, evliyalar, şühedaların da dualarını içine alıyor. Ve bugün Efendimiz aleyhissalatü vesselamın dualarına, getirdikleri salavatlarla günde en az 5 defa, yüzmilyonlarca dil ile amin, amin diyorlar. Elbette bu kadar kabul şartlarının bir arada olduğu dua kabul edilecektir. Sadece bir karıncanın tek dille yaptığı duayı işiten, ona şefkat eden ve duasına icabet eden Allah'ın c.c; böyle milyarlarca makbul insanların duasını içine alan bir duayı işitmemesi, o duayı edene ve ona amin diyenlere şefkat etmemesi ve o duaya icabet etmemesi mümkün müdür ? Başla hiçbir sebeb dahi olmasa kainat, hürmetine yaratılan Efendimiz aleyhissalatü vesselamın tek duası ahiretin yaratılması için kafi bir sebebtir. Çünkü o beka istiyor. Ve ahrieti getirmek Allah için ahireti getirmekte zorluk yoktur. Zira her yılda haşir ve neşrin en az bri misalinin gözlere gösteriyor. Bütün zamanları düşündüğümüzde sayısız haşir ve neşirleri yapmış Allah cc. için, bir defaya mahsuz bunu yapamaz denir mi ? [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 68 - Âhireti Allah'tan Soruyoruz.
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst