Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 42 - Ruhun Yaşayabilmesi İçin Üç Kuvvet
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Eddaî2" data-source="post: 408787" data-attributes="member: 1006563"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 56 - Ruhun Yaşayabilmesi İçin Üç Kuvvet</strong></p><p></p><p>[NOT]<span style="font-family: 'verdana'">Ve keza, kuvve-i akliyenin tefrit mertebesi gabâvettir ki, hiçbir şeyden haberi olmaz. İfrat mertebesi cerbezedir ki, hakkı bâtıl, bâtılı hak suretinde gösterecek kadar aldatıcı bir zekâya malik olur. Vasat mertebesi ise hikmettir ki, hakkı hak bilir, imtisal eder; bâtılı bâtıl bilir, içtinap eder.</span></p><p><span style="font-family: 'verdana'"></span>[/NOT]</p><p></p><p></p><p>Akıl melekemizin tefrit mertebesi gabâvet, yani ahmaklık, bönlük, tembellik, anlayışsızlık, aklın çalışmaması gibi hallerdir. Bu durumdaki bir insan, dünyaya gelişinin gayesinin ne olduğunu dert edinmez. </p><p></p><p>Kuvve-i aklın ifrat mertebesi ise cerbezedir. Bu mertebedeki insanda, zeka had safhada, ancak zekasını insanları aldatmak için kullanıyor. Bir nevi laf ebeliği, laf cambazlığı halleri. Hakkı batıl, batılı hak gibi gösterebilecek kadar, kurnazlık şeklinde tezahürleri var. Yalan dolanın en ilerlemiş şekli, aklın bu mertebesinde ortaya çıkıyor. Laf cambazlığıyla muhatabını alt etmek, haksız da olsa kendini haklı göstermek de yine aklın ifrat mertebesinin tezahürleri. </p><p></p><p>Kuvve-i aklın vasat mertebesi ise hikmettir. Hakkı hak bilerek ona uygun yaşamak ve batılı da batıl bilip ondan kaçınmak suretinde tezahür eder. </p><p></p><p>Bu kuvvelerin her biri insana, ruhunun huzur ve selameti için, emanet olarak verilmiş. Emanete hıyanetten yani bu hisleri ifrat ve tefrit mertebelerinde kullanmaktan, insanın eline ancak zarar geçecektir. Bu durumda insanın ruhen huzur içerisinde hayatını idame etmesi mümkün değildir, manen meyyit hükmündedir. </p><p></p><p>Ruhun selameti, bu kuvvelerin vasat mertebesindedir. Vasat mertebesinin kaynağı Kur'an-ı Kerimdir. Bu mertebedeki en güzel örneğimiz ise; başta Efendimiz aleyhissalatü vesselam olmak üzere tüm peygamberler (aleyhisselam) ve sonrasında sırasıyla Allah'a en yakın olan kişilerdir. </p><p></p><p>Allah cc. bu emanetleri en istikametli şekilde kullanmayı cümlemize nasib eylesin, amin.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eddaî2, post: 408787, member: 1006563"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 56 - Ruhun Yaşayabilmesi İçin Üç Kuvvet[/b] [NOT][FONT=verdana]Ve keza, kuvve-i akliyenin tefrit mertebesi gabâvettir ki, hiçbir şeyden haberi olmaz. İfrat mertebesi cerbezedir ki, hakkı bâtıl, bâtılı hak suretinde gösterecek kadar aldatıcı bir zekâya malik olur. Vasat mertebesi ise hikmettir ki, hakkı hak bilir, imtisal eder; bâtılı bâtıl bilir, içtinap eder. [/FONT][/NOT] Akıl melekemizin tefrit mertebesi gabâvet, yani ahmaklık, bönlük, tembellik, anlayışsızlık, aklın çalışmaması gibi hallerdir. Bu durumdaki bir insan, dünyaya gelişinin gayesinin ne olduğunu dert edinmez. Kuvve-i aklın ifrat mertebesi ise cerbezedir. Bu mertebedeki insanda, zeka had safhada, ancak zekasını insanları aldatmak için kullanıyor. Bir nevi laf ebeliği, laf cambazlığı halleri. Hakkı batıl, batılı hak gibi gösterebilecek kadar, kurnazlık şeklinde tezahürleri var. Yalan dolanın en ilerlemiş şekli, aklın bu mertebesinde ortaya çıkıyor. Laf cambazlığıyla muhatabını alt etmek, haksız da olsa kendini haklı göstermek de yine aklın ifrat mertebesinin tezahürleri. Kuvve-i aklın vasat mertebesi ise hikmettir. Hakkı hak bilerek ona uygun yaşamak ve batılı da batıl bilip ondan kaçınmak suretinde tezahür eder. Bu kuvvelerin her biri insana, ruhunun huzur ve selameti için, emanet olarak verilmiş. Emanete hıyanetten yani bu hisleri ifrat ve tefrit mertebelerinde kullanmaktan, insanın eline ancak zarar geçecektir. Bu durumda insanın ruhen huzur içerisinde hayatını idame etmesi mümkün değildir, manen meyyit hükmündedir. Ruhun selameti, bu kuvvelerin vasat mertebesindedir. Vasat mertebesinin kaynağı Kur'an-ı Kerimdir. Bu mertebedeki en güzel örneğimiz ise; başta Efendimiz aleyhissalatü vesselam olmak üzere tüm peygamberler (aleyhisselam) ve sonrasında sırasıyla Allah'a en yakın olan kişilerdir. Allah cc. bu emanetleri en istikametli şekilde kullanmayı cümlemize nasib eylesin, amin. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Risale Açıklamalı 42 - Ruhun Yaşayabilmesi İçin Üç Kuvvet
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst