Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Sözler
Ondokuzuncu Söz - Nübüvvet-i Ahmediye
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="guftepira" data-source="post: 107244" data-attributes="member: 9856"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - Ondokuzuncu Söz - Nübüvvet-i Ahmediye</strong></p><p></p><p>yazınızdan hasıl olan fehmimizi doğrulatmak maksatlı yazıyorum. başka bir niyetim yoktur efendim.</p><p></p><p>şimdi, bize allahı tanıttıracak ve hakiki manada onu bildirecek üç adet sanatı-ı ilahi mevcutdur. ve bunlar içerisinde belki bize en yakın bir tarzda hitabda bulunacak olan ise peygamberimizdir diyorsunuz. bu veciz ifadenizden sonra,</p><p></p><p>karaelmas kardeşimizin son yazısındaki parçalarıda bu şekilde değerledirir isek;</p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen"><em>"Sırr-ı hilkat-i âlem olan muammâ-i acîbânesini hall ve şerh edip ve sırr-ı kâinat olan tılsım-ı muğlâkını feth ve keşfederek, bütün mevcudâttan sorulan, bütün ukûlü hayret içinde meşgul eden üç müşkül ve müthiş suâl-i azîm olan "Necisin? Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun?" suâllerine muknî, makbul cevap verir. </em></span></span></span>"</p><p></p><p>bu paragrafıda bu çerçevede düşünürsek. aslında bizim bu mühim sullere bu üç eserde cevap bulmamız mümkündür? </p><p></p><p>demekki insanlığın ism-i azamı hükmünde olan peygamber efendimiz, kainatın fihristesi hükmünde olan kuran-ı kerim vede mevcudat bir nur ile birbirlerine bağlanmıştır ve dahi birbirlerinin aynıdır denilebilirmi?</p><p></p><p>birbirlerini iktiza edenler birbirleri ile ifade olunmaları gerektiğinden biz bu üçünü bir kabul edebilirmiyiz?</p><p></p><p>yine son yazılan parçada geçmekte olan;</p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen"><em>"Bak, öyle bir ziyâ-i hakikat neşreder ki, eğer onun o nurânî daire-i hakikat-i irşâdından hariç bir sûrette kâinata baksan, ...."</em></span></span></span></p><p></p><p>evvel risalelerde verilen örnek gibi elektrik düğmesinin kapatılıp bir anda karanlığa çevrilen odanın hali gibi o muhammedi (as) nur ile kainat aydınlatılmaz ise bunun sonuçlarının tüm mevcudatı öldürmek olduğunu ifade etmesi misillü;</p><p></p><p>acaba kuranıda allah kelamı olarak işitmemek vede bilmemek neticesi bu pencerede değerlendirilebir mi?</p><p></p><p><span style="font-family: 'Comic Sans MS'"><span style="font-size: 12px"><span style="color: DarkGreen"><em>"Şimdi bak, onun neşrettiği nur ile, mâtemhâne-i umumi, şevk u cezbe içinde bir zikirhâneye inkılâb etti. O ecnebî, düşman mevcudât, birer dost ve kardeş şekline girdi. O câmidât-ı meyyite-i sâmite, birer mûnis memur, birer musahhar hizmetkâr vaziyetini aldı. Ve o ağlayıcı ve şekvâ edici, kimsesiz yetimler, birer tesbih içinde zâkir veya vazife paydosundan şâkir sûretine girdi." </em></span></span></span> </p><p></p><p>bu son paragrafda da bize rabbimizi tanıtan bu üç sanatın bir araya gelmesi ile ancak ve ancak hakikatin nihayet kemale ulaşabileceği anlatılmakta mıdır, yoksa sizlerin fark ettiği başka remizli bir ifade mevcutmudur? keza diğer iktibas buyurduğumuz paragraf içinde aynı sualimiz geçerlidir, bir fikriniz var ise vede bizimle paylaşırsanız memnun olacağız.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="guftepira, post: 107244, member: 9856"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale-i Nur Dersleri - Ondokuzuncu Söz - Nübüvvet-i Ahmediye[/b] yazınızdan hasıl olan fehmimizi doğrulatmak maksatlı yazıyorum. başka bir niyetim yoktur efendim. şimdi, bize allahı tanıttıracak ve hakiki manada onu bildirecek üç adet sanatı-ı ilahi mevcutdur. ve bunlar içerisinde belki bize en yakın bir tarzda hitabda bulunacak olan ise peygamberimizdir diyorsunuz. bu veciz ifadenizden sonra, karaelmas kardeşimizin son yazısındaki parçalarıda bu şekilde değerledirir isek; [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkGreen][I]"Sırr-ı hilkat-i âlem olan muammâ-i acîbânesini hall ve şerh edip ve sırr-ı kâinat olan tılsım-ı muğlâkını feth ve keşfederek, bütün mevcudâttan sorulan, bütün ukûlü hayret içinde meşgul eden üç müşkül ve müthiş suâl-i azîm olan "Necisin? Nereden geliyorsun? Nereye gidiyorsun?" suâllerine muknî, makbul cevap verir. [/I][/COLOR][/SIZE][/FONT]" bu paragrafıda bu çerçevede düşünürsek. aslında bizim bu mühim sullere bu üç eserde cevap bulmamız mümkündür? demekki insanlığın ism-i azamı hükmünde olan peygamber efendimiz, kainatın fihristesi hükmünde olan kuran-ı kerim vede mevcudat bir nur ile birbirlerine bağlanmıştır ve dahi birbirlerinin aynıdır denilebilirmi? birbirlerini iktiza edenler birbirleri ile ifade olunmaları gerektiğinden biz bu üçünü bir kabul edebilirmiyiz? yine son yazılan parçada geçmekte olan; [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkGreen][I]"Bak, öyle bir ziyâ-i hakikat neşreder ki, eğer onun o nurânî daire-i hakikat-i irşâdından hariç bir sûrette kâinata baksan, ...."[/I][/COLOR][/SIZE][/FONT] evvel risalelerde verilen örnek gibi elektrik düğmesinin kapatılıp bir anda karanlığa çevrilen odanın hali gibi o muhammedi (as) nur ile kainat aydınlatılmaz ise bunun sonuçlarının tüm mevcudatı öldürmek olduğunu ifade etmesi misillü; acaba kuranıda allah kelamı olarak işitmemek vede bilmemek neticesi bu pencerede değerlendirilebir mi? [FONT=Comic Sans MS][SIZE=3][COLOR=DarkGreen][I]"Şimdi bak, onun neşrettiği nur ile, mâtemhâne-i umumi, şevk u cezbe içinde bir zikirhâneye inkılâb etti. O ecnebî, düşman mevcudât, birer dost ve kardeş şekline girdi. O câmidât-ı meyyite-i sâmite, birer mûnis memur, birer musahhar hizmetkâr vaziyetini aldı. Ve o ağlayıcı ve şekvâ edici, kimsesiz yetimler, birer tesbih içinde zâkir veya vazife paydosundan şâkir sûretine girdi." [/I][/COLOR][/SIZE][/FONT] bu son paragrafda da bize rabbimizi tanıtan bu üç sanatın bir araya gelmesi ile ancak ve ancak hakikatin nihayet kemale ulaşabileceği anlatılmakta mıdır, yoksa sizlerin fark ettiği başka remizli bir ifade mevcutmudur? keza diğer iktibas buyurduğumuz paragraf içinde aynı sualimiz geçerlidir, bir fikriniz var ise vede bizimle paylaşırsanız memnun olacağız. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Sözler
Ondokuzuncu Söz - Nübüvvet-i Ahmediye
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst