Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Bediüzzaman'dan Nasihatler
nur mesleğinde ihlas sadakat tesanüd
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="N&amp;#304;SANUR" data-source="post: 240053" data-attributes="member: 1011595"><p><span style="font-size: 12px">Âhirzamanın son müceddidi olan Bediüzzaman Hazretleri, ihlâs, sadâkat ve tesânüd sıfatlarına çok önem vermiştir. Sâdık talebeleri için “Ne kadar az da olsalar, mânen bir ordu kadar kuvvetli ve kıymetli sayılırlar” demiştir.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px"><strong>İhlâs</strong>; yapılan ibâdetlerin yalnız Allah emrettiği için yapılması ve neticesinde de Allah’ın rızâsından başka bir maksat ve gaye gözetilmemesidir. Tam ihlâs ise, maddî ve mânevî, dünyevî ve uhrevî hiçbir maksat gözetmeden sırf Allah rızâsı için amel yapmaktır. Başta enbiyalar ve asfiyalar, evliyalar ve sâir büyük zatlar bu mânâya uygun hizmet etmişlerdir. Bediüzzaman Hazretleri de onlar içinde en mümtaz şahsiyetlerden biridir.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">İbâdetin rûhu niyettir. O rûhun rûhu da ihlâstır. Dünyevî faydalar, ancak tercih ve teşvik edici bir unsur olarak görülmelidir. Bu mânâyı Bediüzzaman “Medâr-ı necat ve halâs yalnız ihlâstır” diye özetler. Molla Hamid Ağabey bir görüşmesinde Üstada sorar: “İhlâs Risâlesi evrad değil, ezkâr değil. Niçin başına ‘En az on beş günde bir okunmalıdır’ diye yazmışsın?” Üstad cevaben “Kardaşım! Eğer elinizden geliyorsa haftada bir okuyun” der. <strong>Tahiri Mutlu</strong> Ağabey de “İhlâsı kazanmak belki kolaydır. Fakat, son nefese kadar muhafaza etmek zordur” demiştir.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Bediüzzaman, ihlâsı kazanmak için dört düstur beyan eder: 1- Amelinizde rızâ-yı İlâhî olmalı. 2- Bu hizmet-i Kur’âniyede bulunan kardeşlerinizi tenkit etmemek ve onların üzerinde faziletfüruşluk nev'înden gıpta damarını tahrik etmemektir. 3- Bütün kuvvetinizi ihlâsta ve hakta bilmelisiniz. 4- Kardeşlerinizin meziyetlerini şahıslarınızda ve faziletlerini kendinizde tasavvur edip, onların şerefleriyle şâkirâne iftihar etmektir. Bu düsturların açıklamalarını yapan Üstad, ihlâsı muhafaza etmek için ölümü hatırdan çıkarmamayı ve her an huzur-u İlâhide bulunduğumuzun şuûruyla başkalarının teveccüh ve iltifatını aramayarak riyadan kurtulacağımızı beyan eder. Riyakârlığın sebeplerinden birisinin maddî menfaat, diğerinin şöhretperestlik hastalığı olduğunu ifâde eden Bediüzzaman, desinler için ibâdet, hizmet ve cihad yapılamayacağını söyler.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Nur Mesleğinde sadâkat vasfı çok önemlidir. Merhum <strong>Zübeyr</strong> Ağabey “Sadâkat kelimesinin lügat karşılığı çok kısadır. O ancak yaşanmakla anlaşılır” demiştir. Mi'rac Gecesinin sabahında bu olayı Kureyş reislerine haber veren Hazret-i Peygamber’i (asm) hepsi yalanladılar. Hazret-i Ebûbekir’e söyledikleri zaman “Bunu o mu söylüyor? Eğer o söylüyorsa doğrudur. Vallahi o bana bundan daha garip şeyler söylüyor da ben yine tasdik ediyorum” diyerek, tereddütsüz tasdik etmiş ve Sıddık ünvanını almıştır. Yine, Zübeyir Ağabeyin “Ehl-i imanın imtihanı bir, bizimki ikidir. Üstadın mesleğine sadâkat da diğer imtihanımızdır. Meslekten ayrılmak, meslekî dalâlettir” demesi ilginçtir. “Yol iki görünüyor. Cadde-i kübrâ-yı Kur’ân’iye olan şu mesleğimizden şimdi ayrılanlar, bize düşman olan dinsizlik kuvvetine bilmeyerek yardım etmek ihtimali var” diyen Üstad bu hakikati teyid ediyor. <strong>Bayram Yüksel</strong> ve diğer ağabeylere mesleğinden ayrılmamak için Kur’ân’a el bastırarak yemin ettiren Üstad “Eğer, Şeyh <strong>Abdülkadir Geylâni</strong> gelse ve dese ‘Ya Said! Mesleğinden şu kadar tâviz ver, milyonlarca talebelerin olacak ve bu sıkıntıları çekmeyeceksin.’ O mübârek üstadımın elini öpeceğim, fakat mesleğimden zerre kadar tâviz vermeyeceğim” dermiş.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Tesânüd; birlik, beraberlik ve dayanışma anlamındadır. Cenâb-ı Hak, Enfal Sûresi 46. âyette meâlen “İhtilâfa düşmeyin. Sonra cesaretiniz kırılır ve kuvvetiniz de elden gider” ferman etmekle mü’minleri birliğe dâvet etmektedir. Bunun ehemmiyetini nazara veren Bediüzzaman “Bizim ihlâstan sonra en büyük kuvvetimiz tesânüddür. Tesânüd bozulsa cemaatın tadı kaçar. Hayat, vahdet ve ittihadın neticesidir. İmtizaçkârâne ittihad gittiği vakit, mânevî hayat ta gider” demektedir. En büyük kuvvetimizden biri olan tesânüdü bilerek veya bilmeyerek bozanlar, ağır bir vebâl altında kalmaktadırlar. Niyetin ne olduğu değil, netice önemlidir. İtaat ve istirahat yerine, ihtilâf ve zararı netice veren fikir ve fiiller bozgunculuktur. “Hiçbir müfsit, ben müfsidim demez. Daima sûret-i haktan görünür. Evet, kimse demez ‘Ayranım ekşidir.’ Siz mihenge vurmadan almayınız” îkazları dikkate alınmalıdır. Böyle bozguncuları tövbekâr etmenin yolu da, herkesin kendi hizmetine ve cemaat fertlerine sahip çıkması ve hizmetin etrafında halka tutmasıdır</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="NİSANUR, post: 240053, member: 1011595"] [SIZE=3]Âhirzamanın son müceddidi olan Bediüzzaman Hazretleri, ihlâs, sadâkat ve tesânüd sıfatlarına çok önem vermiştir. Sâdık talebeleri için “Ne kadar az da olsalar, mânen bir ordu kadar kuvvetli ve kıymetli sayılırlar” demiştir. [B]İhlâs[/B]; yapılan ibâdetlerin yalnız Allah emrettiği için yapılması ve neticesinde de Allah’ın rızâsından başka bir maksat ve gaye gözetilmemesidir. Tam ihlâs ise, maddî ve mânevî, dünyevî ve uhrevî hiçbir maksat gözetmeden sırf Allah rızâsı için amel yapmaktır. Başta enbiyalar ve asfiyalar, evliyalar ve sâir büyük zatlar bu mânâya uygun hizmet etmişlerdir. Bediüzzaman Hazretleri de onlar içinde en mümtaz şahsiyetlerden biridir. İbâdetin rûhu niyettir. O rûhun rûhu da ihlâstır. Dünyevî faydalar, ancak tercih ve teşvik edici bir unsur olarak görülmelidir. Bu mânâyı Bediüzzaman “Medâr-ı necat ve halâs yalnız ihlâstır” diye özetler. Molla Hamid Ağabey bir görüşmesinde Üstada sorar: “İhlâs Risâlesi evrad değil, ezkâr değil. Niçin başına ‘En az on beş günde bir okunmalıdır’ diye yazmışsın?” Üstad cevaben “Kardaşım! Eğer elinizden geliyorsa haftada bir okuyun” der. [B]Tahiri Mutlu[/B] Ağabey de “İhlâsı kazanmak belki kolaydır. Fakat, son nefese kadar muhafaza etmek zordur” demiştir. Bediüzzaman, ihlâsı kazanmak için dört düstur beyan eder: 1- Amelinizde rızâ-yı İlâhî olmalı. 2- Bu hizmet-i Kur’âniyede bulunan kardeşlerinizi tenkit etmemek ve onların üzerinde faziletfüruşluk nev'înden gıpta damarını tahrik etmemektir. 3- Bütün kuvvetinizi ihlâsta ve hakta bilmelisiniz. 4- Kardeşlerinizin meziyetlerini şahıslarınızda ve faziletlerini kendinizde tasavvur edip, onların şerefleriyle şâkirâne iftihar etmektir. Bu düsturların açıklamalarını yapan Üstad, ihlâsı muhafaza etmek için ölümü hatırdan çıkarmamayı ve her an huzur-u İlâhide bulunduğumuzun şuûruyla başkalarının teveccüh ve iltifatını aramayarak riyadan kurtulacağımızı beyan eder. Riyakârlığın sebeplerinden birisinin maddî menfaat, diğerinin şöhretperestlik hastalığı olduğunu ifâde eden Bediüzzaman, desinler için ibâdet, hizmet ve cihad yapılamayacağını söyler. Nur Mesleğinde sadâkat vasfı çok önemlidir. Merhum [B]Zübeyr[/B] Ağabey “Sadâkat kelimesinin lügat karşılığı çok kısadır. O ancak yaşanmakla anlaşılır” demiştir. Mi'rac Gecesinin sabahında bu olayı Kureyş reislerine haber veren Hazret-i Peygamber’i (asm) hepsi yalanladılar. Hazret-i Ebûbekir’e söyledikleri zaman “Bunu o mu söylüyor? Eğer o söylüyorsa doğrudur. Vallahi o bana bundan daha garip şeyler söylüyor da ben yine tasdik ediyorum” diyerek, tereddütsüz tasdik etmiş ve Sıddık ünvanını almıştır. Yine, Zübeyir Ağabeyin “Ehl-i imanın imtihanı bir, bizimki ikidir. Üstadın mesleğine sadâkat da diğer imtihanımızdır. Meslekten ayrılmak, meslekî dalâlettir” demesi ilginçtir. “Yol iki görünüyor. Cadde-i kübrâ-yı Kur’ân’iye olan şu mesleğimizden şimdi ayrılanlar, bize düşman olan dinsizlik kuvvetine bilmeyerek yardım etmek ihtimali var” diyen Üstad bu hakikati teyid ediyor. [B]Bayram Yüksel[/B] ve diğer ağabeylere mesleğinden ayrılmamak için Kur’ân’a el bastırarak yemin ettiren Üstad “Eğer, Şeyh [B]Abdülkadir Geylâni[/B] gelse ve dese ‘Ya Said! Mesleğinden şu kadar tâviz ver, milyonlarca talebelerin olacak ve bu sıkıntıları çekmeyeceksin.’ O mübârek üstadımın elini öpeceğim, fakat mesleğimden zerre kadar tâviz vermeyeceğim” dermiş. Tesânüd; birlik, beraberlik ve dayanışma anlamındadır. Cenâb-ı Hak, Enfal Sûresi 46. âyette meâlen “İhtilâfa düşmeyin. Sonra cesaretiniz kırılır ve kuvvetiniz de elden gider” ferman etmekle mü’minleri birliğe dâvet etmektedir. Bunun ehemmiyetini nazara veren Bediüzzaman “Bizim ihlâstan sonra en büyük kuvvetimiz tesânüddür. Tesânüd bozulsa cemaatın tadı kaçar. Hayat, vahdet ve ittihadın neticesidir. İmtizaçkârâne ittihad gittiği vakit, mânevî hayat ta gider” demektedir. En büyük kuvvetimizden biri olan tesânüdü bilerek veya bilmeyerek bozanlar, ağır bir vebâl altında kalmaktadırlar. Niyetin ne olduğu değil, netice önemlidir. İtaat ve istirahat yerine, ihtilâf ve zararı netice veren fikir ve fiiller bozgunculuktur. “Hiçbir müfsit, ben müfsidim demez. Daima sûret-i haktan görünür. Evet, kimse demez ‘Ayranım ekşidir.’ Siz mihenge vurmadan almayınız” îkazları dikkate alınmalıdır. Böyle bozguncuları tövbekâr etmenin yolu da, herkesin kendi hizmetine ve cemaat fertlerine sahip çıkması ve hizmetin etrafında halka tutmasıdır[/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Bediüzzaman Said Nursi ve Risale-i Nur Cemaati
Bediüzzaman Said Nursi
Bediüzzaman'dan Nasihatler
nur mesleğinde ihlas sadakat tesanüd
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst