Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Neden Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum?
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="yozgati" data-source="post: 458169" data-attributes="member: 1026551"><p><span style="font-size: 22px"><strong>Neden Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum?</strong></span></p><p></p><p>Evet, bütün hakikî saadet ve hâlis sürur ve şirin nimet ve sâfi lezzet elbette mârifetullah ve muhabbetullahtadır. Onlar, onsuz olamaz.</p><p></p><p>Cenab-ı Hakk'ı tanıyan ve seven;</p><p></p><p>· nihayetsiz saadete,</p><p></p><p>· nimete,</p><p></p><p>· envâra,</p><p></p><p>· esrara;</p><p></p><p>ya bilkuvve veya bilfiil mazhardır.</p><p></p><p>Onu hakikî tanımayan, sevmeyen;</p><p></p><p>· nihayetsiz şekavete,</p><p></p><p>· âlâma</p><p></p><p>· ve evhama</p><p></p><p>· manen ve maddeten mübtela olur.</p><p></p><p> Evet, şu perişan dünyada, âvâre nev'-i beşer içinde, semeresiz bir hayatta; sahibsiz, hâmîsiz bir surette; âciz, miskin bir insan, bütün dünyanın sultanı da olsa kaç para eder.</p><p></p><p>İşte bu âvâre nev'-i beşer içinde, bu perişan fâni dünyada; insan, sahibini tanımazsa, mâlikini bulmazsa, ne kadar bîçare sergerdan olduğunu herkes anlar.</p><p></p><p>Eğer sâhibini bulsa, mâlikini tanısa, o vakit rahmetine ilticâ eder, kudretine istinâd eder. O vahşetgâh dünyâ, bir tenezzühgâha döner ve bir ticâretgâh olur. Asa-yı Musa ( 226 )</p><p></p><p>· İnsan, saray gibi bir binadır; temelleri, erkân-ı imaniyedir.</p><p></p><p>· İnsan, bir şeceredir; kökü esasat-ı imaniyedir.</p><p></p><p>· İmanın rükünlerinden en mühimmi, İman-ı Billah'tır; Allah'a imandır.</p><p></p><p>· Sonra Nübüvvet ve Haşir'dir.</p><p></p><p>Bunun için, bir insanın en başta elde etmeye çalıştığı ilim; iman ilmidir.</p><p></p><p>İlimlerinesası, ilimlerinşahıve padişahı; iman ilmidir.</p><p></p><p>· İman, yalnız icmalî bir tasdikten ibaret değildir.</p><p></p><p>· İmanın çok mertebeleri vardır.</p><p></p><p>· Taklidî bir iman, hususan bu zamandaki dalalet, sapkınlık fırtınaları karşısında çabuk söner. Tahkikî iman ise; sarsılmaz, sönmez bir kuvvettir.</p><p></p><p>· Tahkikî imanı elde edenbir kimsenin, iman ve İslâmiyeti dehşetli dinsizlik kasırgalarına da maruz kalsa, o kasırgalar bu imân kuvveti karşısında tesirsiz kalmaya mahkûmdur.</p><p></p><p>· Tahkikî imanı kazananbir kimseyi, en dinsiz feylesoflar dahi, bir vesvese veya şübheye düşürtemez. Sözler ( 749 )</p><p></p><p>· Herkes kendi kendine bir derece istifade eder; fakat herkes her mes'elesini tam anlamaz.</p><p></p><p>Hem iman hakikatlarının izahı olduğu için;</p><p></p><p>· hemilim,</p><p></p><p>· hem marifetullah,</p><p></p><p>· hem ibadettir. Tarihçe-i Hayat ( 517 )</p><p></p><p>Ehl-i velayetin amel ve ibâdet ve sülûk ve riyazetle gördüğü hakikatlar ve perdeler arkasında müşahede ettikleri hakaik-i imaniye, aynen onlar gibi Risale-i Nur ibadet yerinde, ilim içinde hakikata bir yol açmış; sülûk ve evrad yerinde, mantıkî bürhanlarla ilmî hüccetler içinde hakikât-ül hakâika yol açmış.</p><p></p><p>Ve ilm-i tasavvuf ve tarîkat yerinde, doğrudan doğruya İlm-i Kelâm içinde ve İlm-i Akide ve Usûl-üd Din içinde bir velâyet-i kübrâ yolunu açmış ki; bu asrın hakikat ve tarîkat cereyanlarına galebe çalan felsefî dalaletlere galebe ediyor, meydandadır. Emirdağ Lahikası-1 ( 91 )</p><p></p><p>Risale-i Nur'ungıda ve taam hükmündeki hakikatlarından:</p><p></p><p>· hem akıl,</p><p></p><p>· hem kalb,</p><p></p><p>· hem ruh,</p><p></p><p>· hem nefis,</p><p></p><p>· hem his,</p><p></p><p>hisselerini alabilir.</p><p></p><p>Yoksa yalnız akıl cüz'î bir hisse alır, ötekiler gıdasız kalabilirler.</p><p></p><p>Risale-İ Nur, Sair İlimler Ve Kitablar Gibi Okunmamalı.Çünki ondaki iman-ı tahkikî ilimleri, başka ilimlere ve maariflere benzemez. Akıldan başka çok letaif-i insaniyenin kut ve nurlarıdır. Emirdağ Lahikası-1 ( 65 )</p><p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">Kardeşiniz</p> <p style="text-align: right"></p> <p style="text-align: right">Said Nursî</p><p><strong></strong></p><p><strong>Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum?</strong></p><p><strong></strong></p><p><strong>Sualime Üstadımın verdiği hakikatı yazdım.</strong></p><p></p><p style="text-align: center"><strong>Bu hakikatların hakikatına vuslat temennisiyle</strong></p> <p style="text-align: center"><strong></strong></p> <p style="text-align: center"><strong>Muhammed Numan ÖZEL</strong></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="yozgati, post: 458169, member: 1026551"] [SIZE=6][B]Neden Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum?[/B][/SIZE] Evet, bütün hakikî saadet ve hâlis sürur ve şirin nimet ve sâfi lezzet elbette mârifetullah ve muhabbetullahtadır. Onlar, onsuz olamaz. Cenab-ı Hakk'ı tanıyan ve seven; · nihayetsiz saadete, · nimete, · envâra, · esrara; ya bilkuvve veya bilfiil mazhardır. Onu hakikî tanımayan, sevmeyen; · nihayetsiz şekavete, · âlâma · ve evhama · manen ve maddeten mübtela olur. Evet, şu perişan dünyada, âvâre nev'-i beşer içinde, semeresiz bir hayatta; sahibsiz, hâmîsiz bir surette; âciz, miskin bir insan, bütün dünyanın sultanı da olsa kaç para eder. İşte bu âvâre nev'-i beşer içinde, bu perişan fâni dünyada; insan, sahibini tanımazsa, mâlikini bulmazsa, ne kadar bîçare sergerdan olduğunu herkes anlar. Eğer sâhibini bulsa, mâlikini tanısa, o vakit rahmetine ilticâ eder, kudretine istinâd eder. O vahşetgâh dünyâ, bir tenezzühgâha döner ve bir ticâretgâh olur. Asa-yı Musa ( 226 ) · İnsan, saray gibi bir binadır; temelleri, erkân-ı imaniyedir. · İnsan, bir şeceredir; kökü esasat-ı imaniyedir. · İmanın rükünlerinden en mühimmi, İman-ı Billah'tır; Allah'a imandır. · Sonra Nübüvvet ve Haşir'dir. Bunun için, bir insanın en başta elde etmeye çalıştığı ilim; iman ilmidir. İlimlerinesası, ilimlerinşahıve padişahı; iman ilmidir. · İman, yalnız icmalî bir tasdikten ibaret değildir. · İmanın çok mertebeleri vardır. · Taklidî bir iman, hususan bu zamandaki dalalet, sapkınlık fırtınaları karşısında çabuk söner. Tahkikî iman ise; sarsılmaz, sönmez bir kuvvettir. · Tahkikî imanı elde edenbir kimsenin, iman ve İslâmiyeti dehşetli dinsizlik kasırgalarına da maruz kalsa, o kasırgalar bu imân kuvveti karşısında tesirsiz kalmaya mahkûmdur. · Tahkikî imanı kazananbir kimseyi, en dinsiz feylesoflar dahi, bir vesvese veya şübheye düşürtemez. Sözler ( 749 ) · Herkes kendi kendine bir derece istifade eder; fakat herkes her mes'elesini tam anlamaz. Hem iman hakikatlarının izahı olduğu için; · hemilim, · hem marifetullah, · hem ibadettir. Tarihçe-i Hayat ( 517 ) Ehl-i velayetin amel ve ibâdet ve sülûk ve riyazetle gördüğü hakikatlar ve perdeler arkasında müşahede ettikleri hakaik-i imaniye, aynen onlar gibi Risale-i Nur ibadet yerinde, ilim içinde hakikata bir yol açmış; sülûk ve evrad yerinde, mantıkî bürhanlarla ilmî hüccetler içinde hakikât-ül hakâika yol açmış. Ve ilm-i tasavvuf ve tarîkat yerinde, doğrudan doğruya İlm-i Kelâm içinde ve İlm-i Akide ve Usûl-üd Din içinde bir velâyet-i kübrâ yolunu açmış ki; bu asrın hakikat ve tarîkat cereyanlarına galebe çalan felsefî dalaletlere galebe ediyor, meydandadır. Emirdağ Lahikası-1 ( 91 ) Risale-i Nur'ungıda ve taam hükmündeki hakikatlarından: · hem akıl, · hem kalb, · hem ruh, · hem nefis, · hem his, hisselerini alabilir. Yoksa yalnız akıl cüz'î bir hisse alır, ötekiler gıdasız kalabilirler. Risale-İ Nur, Sair İlimler Ve Kitablar Gibi Okunmamalı.Çünki ondaki iman-ı tahkikî ilimleri, başka ilimlere ve maariflere benzemez. Akıldan başka çok letaif-i insaniyenin kut ve nurlarıdır. Emirdağ Lahikası-1 ( 65 ) [RIGHT] اَلْبَاقِى هُوَ الْبَاقِى Kardeşiniz Said Nursî[/RIGHT] [B] Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum? Sualime Üstadımın verdiği hakikatı yazdım.[/B] [CENTER][B]Bu hakikatların hakikatına vuslat temennisiyle Muhammed Numan ÖZEL[/B][/CENTER] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale-i Nur Okuma ve Anlama
Risale-i Nur Okuyoruz
Neden Risâle-i Nûr’u Dikkât ve Tefekkürle Okuyorum?
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst