Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 413646" data-attributes="member: 27"><p>[NOT]<span style="font-family: 'verdana'">Hem de hakikî olan akliyatları ile mevhum ve mümevveh olan şu hikmet arasında bir müşabehet ve muvafakat tevehhüm eylediklerinden, şu mutabakat ve müşabeheti kitap ve sünnetin mânâlarına tefsir ve maksatlarına beyan zannedip hükmeylediler.</span>[/NOT]</p><p></p><p>Hem de felsefenin bazı teorilerini ayet ve hadislere uygun olmasından dolayı, ayet veya hadis sanki sırf o teoriden bahsediyorumuş gibi anlam verildi. Halbuki felsefenin terorileri uygun dahi gelse ayet ve hadisin manası, sırf o mana ile sınırlandırılamaz. Çünkü teori bir şekilde çürütülebilir. Teorinin çürütülmesi ile ayetin ya da hadisin hükmü değişmez. Felsefenin ayetlere ve hadislere mutabık teroileri izah niteliğinde kullanılabilse de kesin manası budur demek doğru düşmez. Mesela Kur'an-ı Kerim de Zariyat 47. ayette semanın genişletildiğinden bahsediliyor. Bu ayet bugün bing-bang diye bildiğimiz teoriye uygun düşebilir. Ancak olaki bing-bang teorisi çürütüldü, ayet yanlış söylemiş denilmez. Yani felsefe şaşırır, ayet şaşırmaz. Bu da ayetleri uygunluk olsa dahi felsefenin teroileriyle sınırlamamak gerektiğini gösterir. Allah bir ayetle çok manaları murad etmiş olabilir..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 413646, member: 27"] [NOT][FONT=verdana]Hem de hakikî olan akliyatları ile mevhum ve mümevveh olan şu hikmet arasında bir müşabehet ve muvafakat tevehhüm eylediklerinden, şu mutabakat ve müşabeheti kitap ve sünnetin mânâlarına tefsir ve maksatlarına beyan zannedip hükmeylediler.[/FONT][/NOT] Hem de felsefenin bazı teorilerini ayet ve hadislere uygun olmasından dolayı, ayet veya hadis sanki sırf o teoriden bahsediyorumuş gibi anlam verildi. Halbuki felsefenin terorileri uygun dahi gelse ayet ve hadisin manası, sırf o mana ile sınırlandırılamaz. Çünkü teori bir şekilde çürütülebilir. Teorinin çürütülmesi ile ayetin ya da hadisin hükmü değişmez. Felsefenin ayetlere ve hadislere mutabık teroileri izah niteliğinde kullanılabilse de kesin manası budur demek doğru düşmez. Mesela Kur'an-ı Kerim de Zariyat 47. ayette semanın genişletildiğinden bahsediliyor. Bu ayet bugün bing-bang diye bildiğimiz teoriye uygun düşebilir. Ancak olaki bing-bang teorisi çürütüldü, ayet yanlış söylemiş denilmez. Yani felsefe şaşırır, ayet şaşırmaz. Bu da ayetleri uygunluk olsa dahi felsefenin teroileriyle sınırlamamak gerektiğini gösterir. Allah bir ayetle çok manaları murad etmiş olabilir.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 7. Ders - İsrailiyatın, Din Süsüyle İslama Karışması
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst