Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 5. Ders: Kur'an'ın Takip Ettiği Dört Maksad
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="faris" data-source="post: 391491" data-attributes="member: 1006387"><p>Burada hikmet bilim dalları olarak düşünebiliriz. Çünkü bilim her maddede bir maslahat aramakta. Oluşan bütün bilim dallarına baktığımızda hep bir sebeb aramakta. Yani bu madde varsa bir nedeni vardır demekte. İşte burada örnek olarak Kainat ele alınırken bütün mevcudat olarak düşünebiliriz ve bilim bu sordukları sorularının tam cevabını ancak Kur'andan alabilecektir. Çünkü eseri yaratan Halık onun fihristesi ve rehberi olarak Kur'anı göndermiştir. Elbette cevaplar orada olacaktır. </p><p></p><p>Burada sorular Kainata soruluyor ancak kainat mevcud olduğundan ona sorulara cevaplara Kuran cevap verecektir denilmekte. Kurandan bahsederken Kainattanda bahsetmekte ve eserden müessire, müessirden esere bir yol olduğunu göstermekte.</p><p></p><p><em>S: Ulvî ve süflî ecramın mahiyetleri, şekilleri, hareketleri hakkında fennin verdiği beyanat gibi beyan lâzım iken, mübhem bırakılmıştır?</em></p><p><em></em></p><p><em>C: Bu gibi mes'elelerde ibham daha mühimdir. Ve icmal daha cemil ve güzeldir. Çünki Kur'an, istitradî ve tebaî olarak Cenab-ı Hakk'ın zâtına, sıfâtına istidlal için kâinattan bahsediyor. İstidlalin birinci şartı, delilin neticeden daha zahir ve malûm olması lâzımdır. Eğer fencilerin iştihası gibi "Şemsin sükûnuna, arzın hareketine bakmakla Allah'ın azametini anlayınız." demiş olsaydı, delil müddeadan daha hafî olurdu. Ve insanların ekserisi, ekser zamanlarda fehmedemediklerinden inkâra zehab ederlerdi. Halbuki, irşad ve hidayet zamanlarında cumhurun derece-i fehimleri nazara alınarak ona göre söz söylemek îcabeder. Maahaza ekseriyete yapılan müraattan, ekalliyette kalanın mahrumiyeti neş'et etmez. Çünki onlar da istifade ediyorlar. Amma mes'ele makuse olursa, ekseriyet mahrum kalır, istifade edemez. Çünki fehimleri kasırdır.</em></p><p><em>Mesnevi-i Nuriye ( 232 )</em></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="faris, post: 391491, member: 1006387"] Burada hikmet bilim dalları olarak düşünebiliriz. Çünkü bilim her maddede bir maslahat aramakta. Oluşan bütün bilim dallarına baktığımızda hep bir sebeb aramakta. Yani bu madde varsa bir nedeni vardır demekte. İşte burada örnek olarak Kainat ele alınırken bütün mevcudat olarak düşünebiliriz ve bilim bu sordukları sorularının tam cevabını ancak Kur'andan alabilecektir. Çünkü eseri yaratan Halık onun fihristesi ve rehberi olarak Kur'anı göndermiştir. Elbette cevaplar orada olacaktır. Burada sorular Kainata soruluyor ancak kainat mevcud olduğundan ona sorulara cevaplara Kuran cevap verecektir denilmekte. Kurandan bahsederken Kainattanda bahsetmekte ve eserden müessire, müessirden esere bir yol olduğunu göstermekte. [I]S: Ulvî ve süflî ecramın mahiyetleri, şekilleri, hareketleri hakkında fennin verdiği beyanat gibi beyan lâzım iken, mübhem bırakılmıştır? C: Bu gibi mes'elelerde ibham daha mühimdir. Ve icmal daha cemil ve güzeldir. Çünki Kur'an, istitradî ve tebaî olarak Cenab-ı Hakk'ın zâtına, sıfâtına istidlal için kâinattan bahsediyor. İstidlalin birinci şartı, delilin neticeden daha zahir ve malûm olması lâzımdır. Eğer fencilerin iştihası gibi "Şemsin sükûnuna, arzın hareketine bakmakla Allah'ın azametini anlayınız." demiş olsaydı, delil müddeadan daha hafî olurdu. Ve insanların ekserisi, ekser zamanlarda fehmedemediklerinden inkâra zehab ederlerdi. Halbuki, irşad ve hidayet zamanlarında cumhurun derece-i fehimleri nazara alınarak ona göre söz söylemek îcabeder. Maahaza ekseriyete yapılan müraattan, ekalliyette kalanın mahrumiyeti neş'et etmez. Çünki onlar da istifade ediyorlar. Amma mes'ele makuse olursa, ekseriyet mahrum kalır, istifade edemez. Çünki fehimleri kasırdır. Mesnevi-i Nuriye ( 232 )[/I] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Muhakemat
Muhakemat 5. Ders: Kur'an'ın Takip Ettiği Dört Maksad
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst