Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 8. Ders - Cenâb-ı Hakkın Vahdet ve Bekasının Delilleri
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Eddaî2" data-source="post: 375604" data-attributes="member: 1006563"><p><strong>Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 55 - Cenâb- Hakkın Vahdet ve Bekasının Delilleri</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">[NOT]<strong>ON İKİNCİ LEM’A:</strong> Arkadaş! Hayat, Hâlıkın ehadiyetine burhan olduğu gibi, mevt de devam ve bekasına bir delildir.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Evet, nasıl akan nehirlerin, dalgalanan denizlerin kabarcıkları ve yeryüzünde bulunan sair şeffaflar, şemsin ziyâ ve timsallerini göstermekle şemsin vücuduna şehadet ettikleri gibi, o kabarcık gibi şeffaflar ölüp söndükten sonra yerlerine müteselsilen gelip geçen emsalleri, yine şemsin ziyâ ve timsallerini gösterdiklerinden, şemsin devam ve bekasına ve bütün o şuâat, celevat ve timsallerin bir şems-i vâhidin eseri olduklarına şehadet ediyorlar. İşte o şeffaflar, vücutlarıyla şemsin vücuduna ve ademleri ve ölümleriyle de şemsin devam ve bekasına delâlet ediyorlar. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Kezalik, mevcudat, vücuduyla Vâcibü’l-Vücudun vücub-u vücuduna ve ölüm ve zevaliyle, teceddüdî bir teselsülle yerlerine gelen emsali, Sâniin ezelî ve ebedî vâhidiyetine şehadet ediyorlar.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Evet, leyl ve neharın ihtilâfı, fusul-i erbaanın tahavvülü ve unsurların tebeddülü hengâmlarında meydana çıkan şu güzel mevcudat ve bu lâtif masnuatta devam ile cereyan eden mübadele ve devr ü teslim muamelesi kat’î bir şehadetle, sermedî, âlî, dâimüttecellî bir Sahib-i Cemâlin vücuduna ve bekasına ve vahdetine şehadet eden kat’î bir burhandır.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Ve keza, senevî inkılâplarda, müsebbebatla esbabın birlikte ölüm ve zevali ve sonradan ikisinin yine birlikte iâdeleri, esbabın da müsebbebat gibi âciz masnu ve mahlûklardan olduğuna delâlet ettiği gibi, bu masnuat ve mevcudatın, bir Zât-ı Vâhidin müteceddid bir san’atı olduğuna da şehadet eder.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"><strong><span style="color: #006400">Mesnevi-i Nuriye</span></strong>[/NOT]</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Hayat Allah'ın cc. varlığının ve birliğinin apaçık delillerindendir. O'ndan başka hayat verecek yoktur. Bu<span style="font-size: 10px"> Lem'a dan önceki onbir</span> Lem'a hayatın Allah'ın vahdetine delil olması ile ilgili derslerdir. Hayat gibi ölüm de Cenab-ı Hakkın devam ve bekasına delildir. "Nasıl ki hayatın dünyaya gelmesi bir halk ve takdirledir. Öyle de, dünyadan gitmesi de bir halk ve takdirle, bir hikmet ve tedbirledir." İkinci Mektup</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Bir fabrika düşünelim. Bir taraftan hammadde gelip, tezgahlarda işlenirken, diğer taraftan da fabrikadan çıkışı yapılıyor. Bundan anlarız ki, fabrika ve içindeki tezgahların bir sürekliliği var ki, gelen hammadde, belli birtakım işlemlere tabi tutulup sonra çıkışı yapılıyor. Fabrikanın ve tezgahların olmayışı, fabrikada olup biten süreçlerin tamamınında olmaması anlamına gelir. Teşbihte hata olmasın, hayat ve ölümü de bunun gibi düşünebiliriz. Gözümüz önünde cereyan eden sürekli geliş-gidişler var. Bir taraftan haddi sınırı olmayan mevcudat hayat sahibi olurken, diğer taraftan bir o kadarı da ölümü tadıp gidiyor. Bir anlamda yeni gelenlere yer açıyor. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Bir harf varsa, onu yazan bir de kalem olmalıdır. Bir fiil varsa, elbette bir failden südur eder. Hayat ve ölüm gibi sürekli olan bir faaliyetin, failsiz olduğuna ihtimal verecek bir akıl yoktur. Bu faaliyetler bir Fail-i Muhtarın varlığını kesin olarak ispat ettiği gibi, O Failin devam ve bekasına da delildir aynı zamanda. Bir saraya girip çıkan misafirler varsa, sarayın devamlılığına delildir. Hayat ve ölüm de dünyada sürekli görünen iki gerçektir. Ve her gelip giden, o faaliyeti sürekli olarak gerçekleştiren bir Zattan haber veriyor. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Üstad Hazretlerinin yukarıda verdiği misale göre; Nehirde parlayan her kabarcık, çok geçmeden yerini başka bir kabarcığa bırakıyor. Kısa bir süre parıldayıp sonra kayboluyor. Sonra yerine bir başkası geçiyor ve o da çok durmadan bir yenisine bırakıyor yerini. Katreler sürekli gidip geliyor, ancak sabit bir noktada, her bir katre, bir an da olsa, güneşin ziyasına mazhar oluyor. Bundan anlaşılır ki, geçici olan su katreleridir ve sabit olan, kalıcı olan, onları o ziyaya mazhar eden şemstir yani güneştir. Hayat ve ölüm de bunun gibidir. Zihayatlar da, tıpkı nehirde bir an güneşin ziyasına mazhar olup, sonra yerini diğerlerine bırakan su katreleri gibidir. Gitmeleri kendilerinin fani olduğunu gösterdiği gibi, yerine yeni gelenlerin de hayata mazhar olması ve sonra onun da ölmesi, daimi bir Hayat sahibinin varlığından haber veriyor. </span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'">Bir yandan ter ü taze gelip diğer yandan kaybolan her güzellik, daimi bir Cemîl den haber veriyor. Binlerce tür hayat sahibinin, sonbahar ve kış mevsiminde sebepleriyle birlikte ortadan kaybolmaları ve ardından gelen baharla yeniden aynı şekilde iadeleri, yeniden yaratılmaları, bir Kadîm-î Bakî'den haber veriyor. Daha bunlar gibi misallerini sürekli gördüğümüz sayısız mükemmelliklerin, sayısız güzelliklerin, sayısız esbab ve müsebbebatının yani sebebin ve ondan ortaya çıkan neticenin, sayısız sanatların, haddi sınırı olmayan nimetlerin, hayatların vs. ölüp, yerlerine aynı şekilde benzerlerinin gelmesi; bu faaliyetleri sürekli gerçekleştiren, daimi olan Cenab-ı Haktan haber veriyor.</span></span></p><p><span style="font-size: 10px"><span style="font-family: 'verdana'"></span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eddaî2, post: 375604, member: 1006563"] [b]Cevap: Açıklamalı Risale Dersleri 55 - Cenâb- Hakkın Vahdet ve Bekasının Delilleri[/b] [SIZE=2][FONT=verdana][NOT][B]ON İKİNCİ LEM’A:[/B] Arkadaş! Hayat, Hâlıkın ehadiyetine burhan olduğu gibi, mevt de devam ve bekasına bir delildir. Evet, nasıl akan nehirlerin, dalgalanan denizlerin kabarcıkları ve yeryüzünde bulunan sair şeffaflar, şemsin ziyâ ve timsallerini göstermekle şemsin vücuduna şehadet ettikleri gibi, o kabarcık gibi şeffaflar ölüp söndükten sonra yerlerine müteselsilen gelip geçen emsalleri, yine şemsin ziyâ ve timsallerini gösterdiklerinden, şemsin devam ve bekasına ve bütün o şuâat, celevat ve timsallerin bir şems-i vâhidin eseri olduklarına şehadet ediyorlar. İşte o şeffaflar, vücutlarıyla şemsin vücuduna ve ademleri ve ölümleriyle de şemsin devam ve bekasına delâlet ediyorlar. Kezalik, mevcudat, vücuduyla Vâcibü’l-Vücudun vücub-u vücuduna ve ölüm ve zevaliyle, teceddüdî bir teselsülle yerlerine gelen emsali, Sâniin ezelî ve ebedî vâhidiyetine şehadet ediyorlar. Evet, leyl ve neharın ihtilâfı, fusul-i erbaanın tahavvülü ve unsurların tebeddülü hengâmlarında meydana çıkan şu güzel mevcudat ve bu lâtif masnuatta devam ile cereyan eden mübadele ve devr ü teslim muamelesi kat’î bir şehadetle, sermedî, âlî, dâimüttecellî bir Sahib-i Cemâlin vücuduna ve bekasına ve vahdetine şehadet eden kat’î bir burhandır. Ve keza, senevî inkılâplarda, müsebbebatla esbabın birlikte ölüm ve zevali ve sonradan ikisinin yine birlikte iâdeleri, esbabın da müsebbebat gibi âciz masnu ve mahlûklardan olduğuna delâlet ettiği gibi, bu masnuat ve mevcudatın, bir Zât-ı Vâhidin müteceddid bir san’atı olduğuna da şehadet eder. [B][COLOR=#006400]Mesnevi-i Nuriye[/COLOR][/B][/NOT] Hayat Allah'ın cc. varlığının ve birliğinin apaçık delillerindendir. O'ndan başka hayat verecek yoktur. Bu[SIZE=2] Lem'a dan önceki onbir[/SIZE] Lem'a hayatın Allah'ın vahdetine delil olması ile ilgili derslerdir. Hayat gibi ölüm de Cenab-ı Hakkın devam ve bekasına delildir. "Nasıl ki hayatın dünyaya gelmesi bir halk ve takdirledir. Öyle de, dünyadan gitmesi de bir halk ve takdirle, bir hikmet ve tedbirledir." İkinci Mektup Bir fabrika düşünelim. Bir taraftan hammadde gelip, tezgahlarda işlenirken, diğer taraftan da fabrikadan çıkışı yapılıyor. Bundan anlarız ki, fabrika ve içindeki tezgahların bir sürekliliği var ki, gelen hammadde, belli birtakım işlemlere tabi tutulup sonra çıkışı yapılıyor. Fabrikanın ve tezgahların olmayışı, fabrikada olup biten süreçlerin tamamınında olmaması anlamına gelir. Teşbihte hata olmasın, hayat ve ölümü de bunun gibi düşünebiliriz. Gözümüz önünde cereyan eden sürekli geliş-gidişler var. Bir taraftan haddi sınırı olmayan mevcudat hayat sahibi olurken, diğer taraftan bir o kadarı da ölümü tadıp gidiyor. Bir anlamda yeni gelenlere yer açıyor. Bir harf varsa, onu yazan bir de kalem olmalıdır. Bir fiil varsa, elbette bir failden südur eder. Hayat ve ölüm gibi sürekli olan bir faaliyetin, failsiz olduğuna ihtimal verecek bir akıl yoktur. Bu faaliyetler bir Fail-i Muhtarın varlığını kesin olarak ispat ettiği gibi, O Failin devam ve bekasına da delildir aynı zamanda. Bir saraya girip çıkan misafirler varsa, sarayın devamlılığına delildir. Hayat ve ölüm de dünyada sürekli görünen iki gerçektir. Ve her gelip giden, o faaliyeti sürekli olarak gerçekleştiren bir Zattan haber veriyor. Üstad Hazretlerinin yukarıda verdiği misale göre; Nehirde parlayan her kabarcık, çok geçmeden yerini başka bir kabarcığa bırakıyor. Kısa bir süre parıldayıp sonra kayboluyor. Sonra yerine bir başkası geçiyor ve o da çok durmadan bir yenisine bırakıyor yerini. Katreler sürekli gidip geliyor, ancak sabit bir noktada, her bir katre, bir an da olsa, güneşin ziyasına mazhar oluyor. Bundan anlaşılır ki, geçici olan su katreleridir ve sabit olan, kalıcı olan, onları o ziyaya mazhar eden şemstir yani güneştir. Hayat ve ölüm de bunun gibidir. Zihayatlar da, tıpkı nehirde bir an güneşin ziyasına mazhar olup, sonra yerini diğerlerine bırakan su katreleri gibidir. Gitmeleri kendilerinin fani olduğunu gösterdiği gibi, yerine yeni gelenlerin de hayata mazhar olması ve sonra onun da ölmesi, daimi bir Hayat sahibinin varlığından haber veriyor. Bir yandan ter ü taze gelip diğer yandan kaybolan her güzellik, daimi bir Cemîl den haber veriyor. Binlerce tür hayat sahibinin, sonbahar ve kış mevsiminde sebepleriyle birlikte ortadan kaybolmaları ve ardından gelen baharla yeniden aynı şekilde iadeleri, yeniden yaratılmaları, bir Kadîm-î Bakî'den haber veriyor. Daha bunlar gibi misallerini sürekli gördüğümüz sayısız mükemmelliklerin, sayısız güzelliklerin, sayısız esbab ve müsebbebatının yani sebebin ve ondan ortaya çıkan neticenin, sayısız sanatların, haddi sınırı olmayan nimetlerin, hayatların vs. ölüp, yerlerine aynı şekilde benzerlerinin gelmesi; bu faaliyetleri sürekli gerçekleştiren, daimi olan Cenab-ı Haktan haber veriyor. [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mesnevi-i Nuriye
Mesnevi-i Nuriye 8. Ders - Cenâb-ı Hakkın Vahdet ve Bekasının Delilleri
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst