Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 411169" data-attributes="member: 27"><p>Kelime oyunlarıyla hak değişmez kırımlı. Süleyman Ateşe, benim yazıyı okuyup okumadığıma, verilen yazılardaki işaret olabiliyorlara takılıp kalmışsınız.</p><p></p><p>Verdiğim alıntıda "işaret olabilir" denen kısımlara değil, içindeki mantıklı izahatlara bakın. "İşaret olabilir" deyince diğer söylediklerinin hiç bir hakikatı yok manasına gelmiyor. Mesela Üstad Hazretleri de bir çok ayet ve hadisin yorumunu yaptıktan sonra "Allahu alem" diyor. Bu "dediği şey kesin yanlıştır" "bak kendi bile emin değil" diye geçiştirilecek bir şey değildir. "Allahu alem" demek, "işaret olabilir" demek ayetlerdeki kesin manayı ve gaybı kesin bilenin Allah cc. olduğunu tasdik etmektir. </p><p></p><p>Sizin de bir ayeti kafanıza göre yorumlayıp "bunun kesin manası budur" demenizle "evet kırımlı kesin böyle dediği için buna inanmak zorundayız" şeklinde bir inanç şekli yoktur. Kur'an kıyısından köşesinden kırpılarak yorumlanacak bir kitap değildir. Ona bütün olarak bakmak gerekir. Bir ayetteki manayı başka bir ayet izah ediyor olabilir. Sizin verdiğiniz iki ayette "Hazret-i İsa aleyhisselam gelmeyecek" demiyor. Yeniden tarife lüzum yok.</p><p></p><p>Hem bir şeyin varlığı sabit olduktan sonra, "yok" diyenin önce var olanı yok etmesi, sonrada olmadığını ispatlamak için, bütün var olma ihtimallerini tek tek yok etmesi gerekir. Yani sizin yaptığınız Hazret-i Peygamber aleyhissalatü vesselam en başta olmak üzere "gelecek" dedikten sonra, bununla beraber ittifak eden alimlerin de görüşlerini hiçe sayarak "ben görmüyorum" demekle gözünü kapamaktır. Görmemek basiretinizin yetersizliğindendir. "Gelmeyecek" demekle bu hakikat değişecek değildir. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Yazdıklarımı süzgeçten geçirip işinize gelenlere cevap veriyorsunuz. Ben Kur'anı kabiliyeti nisbetinde herkesin anlayabileceğini ifade etmiştim. Ancak herkesin derin manalarına vakıf olamayacağını da beyan etmiştim. Bu yüzden de en başta Efendimiz aleyhissalatü vesselam la birlikte müfessirlerin yorumuna da ihtiyaç vardır. Zaten sizin bu sözünü kendinizle çelişiyor. Ayette açıkça "gelmeyecek" demediği halde ayeti yorumlamaya kalkıyorsunuz. Madem açıklanmaya ihtiyacı yok, o halde neden izaha gerek duyuyorsunuz ? Kendi anlayışınıza göre bu bir hatadır. </p><p></p><p>Sizin Kur'an ı anlamak için başka hiçbir kaynağa, kişiye gerek yok görüşünüzü Vehhabiler de iddia ediyor. Hem şu ayetlere bir bakın ne diyor ? Süleyman Ateş meselesine çok takıldığınız için özellikle onun meallerinden seçtim. Bunlar da alıntı deyip işin içinden sıyrılmayın. </p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p></p><p>Bunlar da ayet. Şimdi inşaallah bunları da tek tek yalanlamaya kalkmazsınız. Kuranın Kurandan başka müfessire ihtiyacı yok dedikten sonra bu ayetleri nasıl izah ediceksiniz ? Ki yukarıda namaz dan bahsettim. Kur'an namaz kılın diyor peki namazda hangi sureler okunur, adabı erkanı nedir, nasıl kılınır, hangi vakit kaç rekattir bunları yazıyor mu ? Siz bu anlayışınıza göre, namaz kılmayı Kur'andan nasıl öğrendiniz izah eder misiniz ? Peygamberimizin aleyhissalatü vesselamın kıldığı gibi kılıyorsanız zaten kendinizle çelişitiğiniz sabittir. Eğer öyle değilse, gerçekten merak ediyorum nazıl bir namaz kıldığınızı, bizimle de paylaşın mümkünse..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 411169, member: 27"] Kelime oyunlarıyla hak değişmez kırımlı. Süleyman Ateşe, benim yazıyı okuyup okumadığıma, verilen yazılardaki işaret olabiliyorlara takılıp kalmışsınız. Verdiğim alıntıda "işaret olabilir" denen kısımlara değil, içindeki mantıklı izahatlara bakın. "İşaret olabilir" deyince diğer söylediklerinin hiç bir hakikatı yok manasına gelmiyor. Mesela Üstad Hazretleri de bir çok ayet ve hadisin yorumunu yaptıktan sonra "Allahu alem" diyor. Bu "dediği şey kesin yanlıştır" "bak kendi bile emin değil" diye geçiştirilecek bir şey değildir. "Allahu alem" demek, "işaret olabilir" demek ayetlerdeki kesin manayı ve gaybı kesin bilenin Allah cc. olduğunu tasdik etmektir. Sizin de bir ayeti kafanıza göre yorumlayıp "bunun kesin manası budur" demenizle "evet kırımlı kesin böyle dediği için buna inanmak zorundayız" şeklinde bir inanç şekli yoktur. Kur'an kıyısından köşesinden kırpılarak yorumlanacak bir kitap değildir. Ona bütün olarak bakmak gerekir. Bir ayetteki manayı başka bir ayet izah ediyor olabilir. Sizin verdiğiniz iki ayette "Hazret-i İsa aleyhisselam gelmeyecek" demiyor. Yeniden tarife lüzum yok. Hem bir şeyin varlığı sabit olduktan sonra, "yok" diyenin önce var olanı yok etmesi, sonrada olmadığını ispatlamak için, bütün var olma ihtimallerini tek tek yok etmesi gerekir. Yani sizin yaptığınız Hazret-i Peygamber aleyhissalatü vesselam en başta olmak üzere "gelecek" dedikten sonra, bununla beraber ittifak eden alimlerin de görüşlerini hiçe sayarak "ben görmüyorum" demekle gözünü kapamaktır. Görmemek basiretinizin yetersizliğindendir. "Gelmeyecek" demekle bu hakikat değişecek değildir. Yazdıklarımı süzgeçten geçirip işinize gelenlere cevap veriyorsunuz. Ben Kur'anı kabiliyeti nisbetinde herkesin anlayabileceğini ifade etmiştim. Ancak herkesin derin manalarına vakıf olamayacağını da beyan etmiştim. Bu yüzden de en başta Efendimiz aleyhissalatü vesselam la birlikte müfessirlerin yorumuna da ihtiyaç vardır. Zaten sizin bu sözünü kendinizle çelişiyor. Ayette açıkça "gelmeyecek" demediği halde ayeti yorumlamaya kalkıyorsunuz. Madem açıklanmaya ihtiyacı yok, o halde neden izaha gerek duyuyorsunuz ? Kendi anlayışınıza göre bu bir hatadır. Sizin Kur'an ı anlamak için başka hiçbir kaynağa, kişiye gerek yok görüşünüzü Vehhabiler de iddia ediyor. Hem şu ayetlere bir bakın ne diyor ? Süleyman Ateş meselesine çok takıldığınız için özellikle onun meallerinden seçtim. Bunlar da alıntı deyip işin içinden sıyrılmayın. Bunlar da ayet. Şimdi inşaallah bunları da tek tek yalanlamaya kalkmazsınız. Kuranın Kurandan başka müfessire ihtiyacı yok dedikten sonra bu ayetleri nasıl izah ediceksiniz ? Ki yukarıda namaz dan bahsettim. Kur'an namaz kılın diyor peki namazda hangi sureler okunur, adabı erkanı nedir, nasıl kılınır, hangi vakit kaç rekattir bunları yazıyor mu ? Siz bu anlayışınıza göre, namaz kılmayı Kur'andan nasıl öğrendiniz izah eder misiniz ? Peygamberimizin aleyhissalatü vesselamın kıldığı gibi kılıyorsanız zaten kendinizle çelişitiğiniz sabittir. Eğer öyle değilse, gerçekten merak ediyorum nazıl bir namaz kıldığınızı, bizimle de paylaşın mümkünse.. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Risale Açıklamalı
Mektubat
Mektubat 2. Ders - Hazreti İsâ Aleyhisselâm Gelecek !
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst