Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Marifetullah ve Muhabbetullah
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="topraktoprak" data-source="post: 275612" data-attributes="member: 11795"><p><strong>Cevap: Risale Açıklamalı 10 : Marifetullah ve Muhabbetullah</strong></p><p></p><p><span style="font-size: 12px">Risale-i nur sebebi hilkat-i âlemi şu şekilde formüle etmiştir: cemal ve kemal sahibi bir zat kendi cemal ve kemalini görmek ve göstermek ister. Allahü teala da kendi cemal ve kemalini, isim ve sıfatlarını görmek ve göstermek için bu kainatı yaratmıştır. Yaratmış olduğu kullarının kendini tanımasını, iman ve ibadet etmesini, onun had ve hesaba gelmez nimetlerinin karşılığında şükretmelerini, cemal ve kemaline karşı muhabbet etmelerini ister.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Şu dünya yolculuğunda yürümemiz gereken yolu ve bu yolda yürümenin usulünü bize ders veren Kur'ân-ı Hakîm'in, insanın yaratılış sırrını ve hikmetini açıklayan binlerce âyetinden biri, Zâriyat sûresinin 56. âyetidir. Meallerde genellikle <span style="color: blue"><strong>"Ben insanları ve cinleri ancak Bana ibadet etsinler diye yarattım"</strong></span> şeklinde açıklanan bu âyet, Risale-i Nur'un en dikkat çekici bahislerinden biri olan Âyetü'l-Kübra'nın da esası hükmündedir. "Kâinattan Hâlikını soran bir seyyah"ın müşahedeleri, söz konusu eserin mukaddimesinde, bu âyetle başlar. Devamında, âyetin kısa bir açıklaması hükmünde, şu sözlere yer verilir: </span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: red"><strong>"Bu âyet-i uzmânın sırrıyla, insanın bu dünyaya gönderilmesinin hikmeti ve gayesi: Hâlik-ı kâinatı tanımak ve Ona iman edip ibadet etmektir ve o insanın vazife-i fıtratı ve fariza-i zimmeti marifetullah ve iman-ı billah'dır ve iz'an ve yakîn ile vücudunu ve vahdetini tasdik etmektir." </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Bu kısa açıklamada, meallerde yer almayan bazı hususlar bulunur. Meselâ, âyette geçen ve meallerin "ibadet etsinler" diye zikrettiği , "Hâlık-ı kâinatı tanımak ve Ona iman edip ibadet etmek" diye açıklanır. Ardındaki cümlede, aynı husus "marifetullah," "iz'an ve yakîn ile vücudunu ve vahdetini tasdik etmek" ifadeleriyle bir kez daha vurgulanır. </span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">Âyetü'l-Kübra'nın daha en başında yapılan bu vurgu, esasen, Risale-i Nur'un genelinde mevcut olan bir ana fikrin yansımasıdır. Bahsi geçen âyetin ve daha birçok âyetin ders verdiği ubudiyet görevi, Risale-i Nur'a göre, ancak Allah'ı tanıyıp sevmekle gerçekleşir. İnsan, ihsan edene perestiş eder bir fıtratta yaratılmıştır; ve ancak ona sayısız nimetlerle ihsanda bulunanın yalnız ve ancak Âlemlerin Rabbi olduğunu anlaması ölçüsünde kendini ubudiyetle Ona sevdirmeye çalışacaktır. Kısacası, ubudiyetin esası ve anahtarı, marifetullahtır. </span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px">İşte bu yüzden, Risale-i Nur, baştan sona, "Allah'ı tanımak" diye de ifade edilen "marifetullah" üzerinde durmakta; bizi marifetullaha götüren yolları göstermektedir. </span></p><p><span style="font-size: 12px">İnsanın ancak marifetullah ile birlikte lâyıkınca gerçekleşen ubudiyet görevini yerine getirebilmesi için ona rehberlik edecek çok "muarrif"ler vardır.</span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: red">İnsana Rabbini tanıtan bu muarriflerin, Risale-i Nur'da şu dört ana başlıkta toplandığı görülmektedir:</span> </span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: green"><strong>(1)</strong></span> Bütün peygamberlerin "marifet"ini şahsında toplayan Hz. Muhammed (a.s.m.)</span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: green">(2) </span>bütün semavî kitapların ders verdiği hakikatın en azamî ifadesi olan Kur'ân;</span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: green"><strong>(3)</strong></span> bütün mahlukatı içeren kâinat; ve </span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: green"><strong>(4) </strong></span>insanın Allah'ı tanıma istidadı taşıyan tüm duygularının merkezi hükmündeki "fıtrat-ı zîşuur" olarak vicdan. Şu dünya yolculuğunun asıl amacı olan ubudiyet ekseninde insana Rabbini tanıtan "muarrif"ler çok olmakla birlikte, zikrettiğimiz bu dört muarrif, "küllî muarrif" hükmündedirler. </span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px"><span style="color: blue"><strong>Elhasıl insanın nefsine uyarak günahlara gitmesinin, kendini günahlardan kurtaramamasının, ibadet etmeyişinin veya ibadet etse de ibadetlerine riya, ucub gibi hislerin karışmasının hepsinin temelinde iman zafiyeti vardır. </strong></span></span></p><p><span style="font-size: 12px">Nefsani arzulardan kurtularak, ibadetlerde ihlasa ermek imanın kuvvetlenmesiyle olur. </span></p><p><span style="font-size: 12px">Risale-i Nur da insanların imanını kuvvetlendirerek onların nefsani arzulardan kurtulmalarına ve ihlaslı amel işlemelerine vesile olmaktadır.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="topraktoprak, post: 275612, member: 11795"] [b]Cevap: Risale Açıklamalı 10 : Marifetullah ve Muhabbetullah[/b] [SIZE=3]Risale-i nur sebebi hilkat-i âlemi şu şekilde formüle etmiştir: cemal ve kemal sahibi bir zat kendi cemal ve kemalini görmek ve göstermek ister. Allahü teala da kendi cemal ve kemalini, isim ve sıfatlarını görmek ve göstermek için bu kainatı yaratmıştır. Yaratmış olduğu kullarının kendini tanımasını, iman ve ibadet etmesini, onun had ve hesaba gelmez nimetlerinin karşılığında şükretmelerini, cemal ve kemaline karşı muhabbet etmelerini ister. Şu dünya yolculuğunda yürümemiz gereken yolu ve bu yolda yürümenin usulünü bize ders veren Kur'ân-ı Hakîm'in, insanın yaratılış sırrını ve hikmetini açıklayan binlerce âyetinden biri, Zâriyat sûresinin 56. âyetidir. Meallerde genellikle [COLOR=blue][B]"Ben insanları ve cinleri ancak Bana ibadet etsinler diye yarattım"[/B][/COLOR] şeklinde açıklanan bu âyet, Risale-i Nur'un en dikkat çekici bahislerinden biri olan Âyetü'l-Kübra'nın da esası hükmündedir. "Kâinattan Hâlikını soran bir seyyah"ın müşahedeleri, söz konusu eserin mukaddimesinde, bu âyetle başlar. Devamında, âyetin kısa bir açıklaması hükmünde, şu sözlere yer verilir: [COLOR=red][B]"Bu âyet-i uzmânın sırrıyla, insanın bu dünyaya gönderilmesinin hikmeti ve gayesi: Hâlik-ı kâinatı tanımak ve Ona iman edip ibadet etmektir ve o insanın vazife-i fıtratı ve fariza-i zimmeti marifetullah ve iman-ı billah'dır ve iz'an ve yakîn ile vücudunu ve vahdetini tasdik etmektir." [/B][/COLOR] Bu kısa açıklamada, meallerde yer almayan bazı hususlar bulunur. Meselâ, âyette geçen ve meallerin "ibadet etsinler" diye zikrettiği , "Hâlık-ı kâinatı tanımak ve Ona iman edip ibadet etmek" diye açıklanır. Ardındaki cümlede, aynı husus "marifetullah," "iz'an ve yakîn ile vücudunu ve vahdetini tasdik etmek" ifadeleriyle bir kez daha vurgulanır. Âyetü'l-Kübra'nın daha en başında yapılan bu vurgu, esasen, Risale-i Nur'un genelinde mevcut olan bir ana fikrin yansımasıdır. Bahsi geçen âyetin ve daha birçok âyetin ders verdiği ubudiyet görevi, Risale-i Nur'a göre, ancak Allah'ı tanıyıp sevmekle gerçekleşir. İnsan, ihsan edene perestiş eder bir fıtratta yaratılmıştır; ve ancak ona sayısız nimetlerle ihsanda bulunanın yalnız ve ancak Âlemlerin Rabbi olduğunu anlaması ölçüsünde kendini ubudiyetle Ona sevdirmeye çalışacaktır. Kısacası, ubudiyetin esası ve anahtarı, marifetullahtır. İşte bu yüzden, Risale-i Nur, baştan sona, "Allah'ı tanımak" diye de ifade edilen "marifetullah" üzerinde durmakta; bizi marifetullaha götüren yolları göstermektedir. İnsanın ancak marifetullah ile birlikte lâyıkınca gerçekleşen ubudiyet görevini yerine getirebilmesi için ona rehberlik edecek çok "muarrif"ler vardır. [COLOR=red]İnsana Rabbini tanıtan bu muarriflerin, Risale-i Nur'da şu dört ana başlıkta toplandığı görülmektedir:[/COLOR] [COLOR=green][B](1)[/B][/COLOR] Bütün peygamberlerin "marifet"ini şahsında toplayan Hz. Muhammed (a.s.m.) [COLOR=green](2) [/COLOR]bütün semavî kitapların ders verdiği hakikatın en azamî ifadesi olan Kur'ân; [COLOR=green][B](3)[/B][/COLOR] bütün mahlukatı içeren kâinat; ve [COLOR=green][B](4) [/B][/COLOR]insanın Allah'ı tanıma istidadı taşıyan tüm duygularının merkezi hükmündeki "fıtrat-ı zîşuur" olarak vicdan. Şu dünya yolculuğunun asıl amacı olan ubudiyet ekseninde insana Rabbini tanıtan "muarrif"ler çok olmakla birlikte, zikrettiğimiz bu dört muarrif, "küllî muarrif" hükmündedirler. [COLOR=blue][B]Elhasıl insanın nefsine uyarak günahlara gitmesinin, kendini günahlardan kurtaramamasının, ibadet etmeyişinin veya ibadet etse de ibadetlerine riya, ucub gibi hislerin karışmasının hepsinin temelinde iman zafiyeti vardır. [/B][/COLOR] Nefsani arzulardan kurtularak, ibadetlerde ihlasa ermek imanın kuvvetlenmesiyle olur. Risale-i Nur da insanların imanını kuvvetlendirerek onların nefsani arzulardan kurtulmalarına ve ihlaslı amel işlemelerine vesile olmaktadır.[/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Marifetullah ve Muhabbetullah
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst