Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Lemeât Mülahazaları - 3 "Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder."
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="Huseyni" data-source="post: 239684" data-attributes="member: 27"><p><strong>Cevap: Güncel Risale Dersimiz: "Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder."</strong></p><p></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"><strong>Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder</strong></span></span><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red">Eser-i itkan-ı san’at, fıtratın her köşesinde bilbedâhe reddeder esbabının icadını.</span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red"></span></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"><span style="color: red">Nakş-ı kilkî, ayn-ı kudret; hilkatin her noktasında bizzarure reddeder vesaitin vücudunu.</span></span><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Kainatın her köşesine serpilmiş pürüzsüz ve hatasız sanat eserleri sebepleri nasıl reddeder ? </span></strong></li> </ul><p><span style="font-family: 'Verdana'">Eşya kendine bir delil ise saniine binler cihetle delildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bir eser kendini sadece ismiyle tanıtır ve kendine delil olur. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">O eserdeki kusursuz tasarım, mükemmel nakışlar, süslemeler, güzelliklerin hepsi </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">onu yapanın ilmine, sanatına, kudretine, görmesine, güzelliğine, şekil vericiliğine vs delildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bir şeyde güzellik varsa elbette o bir güzelden südur eder. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bazen çirkinliklerde vardır ki bunlar da güzelliklerin derecesinin ortaya çıkması içindir. Bu konu bahsimizden hariçtir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Yine birşeyde birçok fayda varsa onu yaratanın o faydaları biliyor olduğuna delildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Şekil bakımından en uygun ölçülerde bir sanat eseri ise yine onu vücuda getirenin ilminin bir delilidir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Sadece yeşil bir ota dahi bakıcak olsak </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">o otun insanlar ve hayvanlar tarafından yeniyor veya ilaç olarak kullanılıyor </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">veya o toprak üzerinde birçok vazifesinin gerçekleşiyor olması ihatalı bir ilme, hikmete delildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Zahirde o otun vücuda gelmesine sebep olan ne toprak, ne hava, ne su, ne ışık hiçbirisi; </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">ne insanı, ne hayvanı ve ne de o otun faidelerini biliyor değildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Farzı muhal olarak bu unsurların şuurlu olduklarını varsaysak dahi </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">hepsinin bir ot için bir araya gelmesi, ittifak etmesi ve bunu sadece bir ot için değil de </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">tüm mevcudatta yapması muhal içinde muhaldir ve düşünülemez. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Öyle ise bu unsurların herbirini idare eden, irade eden, terbiye eden, </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">evirip çeviren ve emirlerine boyun eğdiren bir zat kabul edilmeli ki O da Allahtır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bir emriyle güneşi, havayı, rüzgarı, suyu, toprağı o küçücük ota hizmetkar yapabilir, emrine itaat ettirebilir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'"></span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Üzümün sebebi gerisindeki çubuğudur zahirde. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Çubuk kuru, üzüm ise içi tatlı şerbet ile dolu. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Demek ki o çubuk o üzümün hakikatte sebebi değildir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">O üzümün vücuda gelemsinde rol alan belki milyonlarca sebepten biridir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bir sütün geldiği yer kan ile fışkı arasıdır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Sütü oluşturan gerçek sebep olsaydı kan ile fışkı bilim dediğimiz şey elbette onu da tesbit ederdi. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bebeğin vücuda gelmesinde sebep anne babadır görünüşte. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Aynı anne babalar neden çocuğumuz olmuyor diye yıllarını buna çare aramakla geçirir ki o zaman ? </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bilim hiç bir sebep bulamıyor çocuğun olmaması için ama çocukta olmuyor. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Demek zahirde görünen sebeplere emrini geçiren başka bir sebep var. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">ASIL SEBEP, sebeplerin kaynağı, Müsebbibül Esbab olan var. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">OLMAYACAK dediği zaman bütün sebepleri bir araya kendi elinizle getirseniz yinede olmuyor. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">O kadar çok örnek vardır ki bu konuda biraz incelemek, tefekkür etmek kafidir. </span></p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Birşeyin hatasız ve kusursuz olması sebeplerin reddini gerektirir mi ? </span></strong></li> </ul><p><span style="font-family: 'Verdana'">Gerektirir, çünkü birşey hatasız ve kususrsuz ise onu yapanda elbette kusursuz olacaktır. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Mükemmel tasarlanmış ve mükemmel dizayn edilmiş bir ferrariyi hiç mühendislik okumayan, </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">bilmeyen, bir oto tamircisinden beklemek ne kadar doğru olur ? </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Ya da çok ilmi konular içeren bir kitabı hiç kitap okumamış, </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">ilmi bir ortama girmemiş bir şahıstan beklemek doğru olur mu ? </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Madem kusursuzluk kusursuzun bir alametidir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">O zaman vücuda gelmesine zahirdeki sebeplerin hakiki bir tesiri yoktur.</span></p><p></p><p></p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Kudret eserleri, sanat eserleri bunlar nelerdir ? </span></strong></li> </ul><p><span style="font-family: 'Verdana'">Her sanat eseri bir kudret eseridir aynı zamanda. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Her kudret eseride bir sanat eseridir diyebiliriz. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bazı varlıklarda ise kudret daha çok öne çıkar,</span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">bazılarında ise sanat daha ön planda görünür. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Bunların sebebi de Celali ve Cemali isimlerin tecelliyatından olsa gerektir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Mesela güneşe ve güneşlere baktığımızda </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Allahın Kudret sıfatı daha çok aklımızı meşgul eder ve haliylede Celali isimleri aklımıza gelir. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Yine bir çiçeğe baktığımızda onda kudretten ziyade bir sanat göze çarpar. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Cemali isimleri akla getirir. </span></p><p></p><p> </p><ul> <li data-xf-list-type="ul"><strong><span style="font-family: 'Verdana'">Birinci satırla ikinci satırda aynı şeyden mi bahsediyor yoksa ikisi satır da birbirinin farklı bir şekilde dizilmiş hali mi ? </span></strong></li> </ul><p><span style="font-family: 'Verdana'">Gördüğüm fark ilk satır sanat eserlerine, </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">ikinci satırda kudret eserlerine dikkati çekiyor </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">ve Allahın Celali ve Cemali isimlerini iki satırda tefekküre vesile oluyor. </span></p><p><span style="font-family: 'Verdana'">Allahu alem.</span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Huseyni, post: 239684, member: 27"] [b]Cevap: Güncel Risale Dersimiz: "Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder."[/b] [FONT=Verdana][COLOR=red][B]Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder[/B][/COLOR][/FONT][FONT=Verdana][COLOR=red] Eser-i itkan-ı san’at, fıtratın her köşesinde bilbedâhe reddeder esbabının icadını. Nakş-ı kilkî, ayn-ı kudret; hilkatin her noktasında bizzarure reddeder vesaitin vücudunu.[/COLOR][/FONT][FONT=Verdana] [/FONT] [LIST] [*][B][FONT=Verdana]Kainatın her köşesine serpilmiş pürüzsüz ve hatasız sanat eserleri sebepleri nasıl reddeder ? [/FONT][/B] [/LIST] [FONT=Verdana]Eşya kendine bir delil ise saniine binler cihetle delildir. Bir eser kendini sadece ismiyle tanıtır ve kendine delil olur. O eserdeki kusursuz tasarım, mükemmel nakışlar, süslemeler, güzelliklerin hepsi onu yapanın ilmine, sanatına, kudretine, görmesine, güzelliğine, şekil vericiliğine vs delildir. Bir şeyde güzellik varsa elbette o bir güzelden südur eder. Bazen çirkinliklerde vardır ki bunlar da güzelliklerin derecesinin ortaya çıkması içindir. Bu konu bahsimizden hariçtir. Yine birşeyde birçok fayda varsa onu yaratanın o faydaları biliyor olduğuna delildir. Şekil bakımından en uygun ölçülerde bir sanat eseri ise yine onu vücuda getirenin ilminin bir delilidir. Sadece yeşil bir ota dahi bakıcak olsak o otun insanlar ve hayvanlar tarafından yeniyor veya ilaç olarak kullanılıyor veya o toprak üzerinde birçok vazifesinin gerçekleşiyor olması ihatalı bir ilme, hikmete delildir. Zahirde o otun vücuda gelmesine sebep olan ne toprak, ne hava, ne su, ne ışık hiçbirisi; ne insanı, ne hayvanı ve ne de o otun faidelerini biliyor değildir. Farzı muhal olarak bu unsurların şuurlu olduklarını varsaysak dahi hepsinin bir ot için bir araya gelmesi, ittifak etmesi ve bunu sadece bir ot için değil de tüm mevcudatta yapması muhal içinde muhaldir ve düşünülemez. Öyle ise bu unsurların herbirini idare eden, irade eden, terbiye eden, evirip çeviren ve emirlerine boyun eğdiren bir zat kabul edilmeli ki O da Allahtır. Bir emriyle güneşi, havayı, rüzgarı, suyu, toprağı o küçücük ota hizmetkar yapabilir, emrine itaat ettirebilir. Üzümün sebebi gerisindeki çubuğudur zahirde. Çubuk kuru, üzüm ise içi tatlı şerbet ile dolu. Demek ki o çubuk o üzümün hakikatte sebebi değildir. O üzümün vücuda gelemsinde rol alan belki milyonlarca sebepten biridir. Bir sütün geldiği yer kan ile fışkı arasıdır. Sütü oluşturan gerçek sebep olsaydı kan ile fışkı bilim dediğimiz şey elbette onu da tesbit ederdi. Bebeğin vücuda gelmesinde sebep anne babadır görünüşte. Aynı anne babalar neden çocuğumuz olmuyor diye yıllarını buna çare aramakla geçirir ki o zaman ? Bilim hiç bir sebep bulamıyor çocuğun olmaması için ama çocukta olmuyor. Demek zahirde görünen sebeplere emrini geçiren başka bir sebep var. ASIL SEBEP, sebeplerin kaynağı, Müsebbibül Esbab olan var. OLMAYACAK dediği zaman bütün sebepleri bir araya kendi elinizle getirseniz yinede olmuyor. O kadar çok örnek vardır ki bu konuda biraz incelemek, tefekkür etmek kafidir. [/FONT] [LIST] [*][B][FONT=Verdana]Birşeyin hatasız ve kusursuz olması sebeplerin reddini gerektirir mi ? [/FONT][/B] [/LIST] [FONT=Verdana]Gerektirir, çünkü birşey hatasız ve kususrsuz ise onu yapanda elbette kusursuz olacaktır. Mükemmel tasarlanmış ve mükemmel dizayn edilmiş bir ferrariyi hiç mühendislik okumayan, bilmeyen, bir oto tamircisinden beklemek ne kadar doğru olur ? Ya da çok ilmi konular içeren bir kitabı hiç kitap okumamış, ilmi bir ortama girmemiş bir şahıstan beklemek doğru olur mu ? Madem kusursuzluk kusursuzun bir alametidir. O zaman vücuda gelmesine zahirdeki sebeplerin hakiki bir tesiri yoktur.[/FONT] [LIST] [*][B][FONT=Verdana]Kudret eserleri, sanat eserleri bunlar nelerdir ? [/FONT][/B] [/LIST] [FONT=Verdana]Her sanat eseri bir kudret eseridir aynı zamanda. Her kudret eseride bir sanat eseridir diyebiliriz. Bazı varlıklarda ise kudret daha çok öne çıkar, bazılarında ise sanat daha ön planda görünür. Bunların sebebi de Celali ve Cemali isimlerin tecelliyatından olsa gerektir. Mesela güneşe ve güneşlere baktığımızda Allahın Kudret sıfatı daha çok aklımızı meşgul eder ve haliylede Celali isimleri aklımıza gelir. Yine bir çiçeğe baktığımızda onda kudretten ziyade bir sanat göze çarpar. Cemali isimleri akla getirir. [/FONT] [LIST] [*][B][FONT=Verdana]Birinci satırla ikinci satırda aynı şeyden mi bahsediyor yoksa ikisi satır da birbirinin farklı bir şekilde dizilmiş hali mi ? [/FONT][/B] [/LIST] [FONT=Verdana]Gördüğüm fark ilk satır sanat eserlerine, ikinci satırda kudret eserlerine dikkati çekiyor ve Allahın Celali ve Cemali isimlerini iki satırda tefekküre vesile oluyor. Allahu alem.[/FONT] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Vecize Analizi
Lemeât Mülahazaları - 3 "Kalem-i kudrette ittihad, tevhidi îlân eder."
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst