Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 68: Kastamonu Lahikası 64.sayfadan başlayan mektup
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 456363" data-attributes="member: 1024011"><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Bismihi Sübhanehu</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Aziz kardeşlerim!</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Âhirzamana işaret eden hadîsin âhirinde</span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">"Meselen kelimeten tayyibeten keşeceratin tayyibe"âyetine dair iki dakika içinde ve hadîsin işaretini tashih ânında âni olarak mücmelen hatıra gelen işaret-i gaybiyenin gayet acelelik ile tevafuk-u cifrîsinde, zararsız bir küçük sehiv vuku' bulmuş idi. O vakitten beri daha ona dikkat etmemiştim. Bu defa, cidden ve hakikaten Mübarekler Heyeti'nin cem' ve te'lif ettikleri Lahika Risalesi'nin o ayete dair fıkranın kitabetinde bir kasdî sehiv gördüm. O ihtardarane kasdî sehiv, benim kusurkârane sehvimi bildirdi. O çok müdakkik ve çok mübarekler heyetine beni çok minnetdar ve mesrur eyledi. Şöyle ki; "Kelimeten tayyibeten" makamı, bin iki (1002) diye sehven yazılmıştı "Ta" sayılmamış; doğrusu, bin onbirdir (1011). Risalet-ün Nur'un makamına onüç farkla tevafuk etmekle beraber, izafeden tavsife geçse "Risalet-ün Nuriyye;" olur. Bir "Ye" ve "He ilave olur ve şedde gider bir "Nun" noksan olur. Fakat "tayyibeten" deki tenvin, bir derece vakfolduğundan sayılmazsa, tam tamına bir tek farkla; medde sayılmazsa, farksız olarak tevafuk eder. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Hem mana cihetiyle iki ayet, iki cereyana işaretleri ve münasebetleri ve tetabukları çok kuvvetli bulunduğundan; nâkıs bir tevafuk ve zaif bir emare dahi kâfidir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Hem böyle makamlarda, böyle büyük yekûnlerde bu gibi küçük farklar zarar vermez. Ben tahmin ederim bu sehiv, beşinci âyetin işaretindeki sehiv gibi ehemmiyetli bir kısım işarat-ı gaybiyenin anahtarı olacak; ve bu muazzam ayet, otüzüçüncü ayet olmasına bir işaret idi. İnşaallah, istikbalde bir kardeşimiz o hazineyi açacak. </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 456363, member: 1024011"] [SIZE=4][FONT=Palatino Linotype]Bismihi Sübhanehu Aziz kardeşlerim! Âhirzamana işaret eden hadîsin âhirinde "Meselen kelimeten tayyibeten keşeceratin tayyibe"âyetine dair iki dakika içinde ve hadîsin işaretini tashih ânında âni olarak mücmelen hatıra gelen işaret-i gaybiyenin gayet acelelik ile tevafuk-u cifrîsinde, zararsız bir küçük sehiv vuku' bulmuş idi. O vakitten beri daha ona dikkat etmemiştim. Bu defa, cidden ve hakikaten Mübarekler Heyeti'nin cem' ve te'lif ettikleri Lahika Risalesi'nin o ayete dair fıkranın kitabetinde bir kasdî sehiv gördüm. O ihtardarane kasdî sehiv, benim kusurkârane sehvimi bildirdi. O çok müdakkik ve çok mübarekler heyetine beni çok minnetdar ve mesrur eyledi. Şöyle ki; "Kelimeten tayyibeten" makamı, bin iki (1002) diye sehven yazılmıştı "Ta" sayılmamış; doğrusu, bin onbirdir (1011). Risalet-ün Nur'un makamına onüç farkla tevafuk etmekle beraber, izafeden tavsife geçse "Risalet-ün Nuriyye;" olur. Bir "Ye" ve "He ilave olur ve şedde gider bir "Nun" noksan olur. Fakat "tayyibeten" deki tenvin, bir derece vakfolduğundan sayılmazsa, tam tamına bir tek farkla; medde sayılmazsa, farksız olarak tevafuk eder. Hem mana cihetiyle iki ayet, iki cereyana işaretleri ve münasebetleri ve tetabukları çok kuvvetli bulunduğundan; nâkıs bir tevafuk ve zaif bir emare dahi kâfidir. Hem böyle makamlarda, böyle büyük yekûnlerde bu gibi küçük farklar zarar vermez. Ben tahmin ederim bu sehiv, beşinci âyetin işaretindeki sehiv gibi ehemmiyetli bir kısım işarat-ı gaybiyenin anahtarı olacak; ve bu muazzam ayet, otüzüçüncü ayet olmasına bir işaret idi. İnşaallah, istikbalde bir kardeşimiz o hazineyi açacak. [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 68: Kastamonu Lahikası 64.sayfadan başlayan mektup
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst