Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 64: Kastamonu Lahikası 38. Mektubun Başı
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 412153" data-attributes="member: 1024011"><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Eserin müellifi Bediüzzaman Said Nursi "...bundan sonra Risale-i Nur'un tekmil ve izahı ve haşiyelerle beyanı ve isbatı size tevdi' edilmiş tahmin ediyorum" demiştir. Risale-i Nur'un izahı ve haşiyelerle beyanı ve mektubun devamında denilen yaklaşık 10 maddelik hususiyeti has talebeleri için söylemiştir. Yani önüne gelen kişiler bu işi yapmaya ehil değillerdir. Bu mektuptaki yeri geldiğinde analizimizde bu hususa değinilecektir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Risalelerin "izah ve haşiye ve şerhinin" nasıl olacağı bu mektupta açıkça beyan edilmiştir. Maktubtaki ifade aynen böyle:"Evet, Risale-i Nur size mükemmel bir me'haz olabilir. Ve ondan erkan-ı imaniyenin her birisine, mesela: Kur'an Kelâmullah olduğuna ve i'cazî nüktelerine dair müteferrik Risalelerdeki parçalar toplansa ve Haşre dair ayrı ayrı bürhanlar cem'edilse ve hakezâ... mükemmel bir izah ve bir haşiye ve bir şerh olabilir." denilerek sadakat dairesindeki izah ve şerh ve haşiyenin aslında risalelerdeki müteferrik bahislerin bir araya getirilmesi olduğu anlaşılmaktadır. Nurun sadık talebeleri de zaten böyle anlamışlar ki bu yazılan hususun haricinde bir eser yazmamıştır. Fihrist risalesinin 2. Bölümünü yazan talebelerinden hiç birisi Risaleleri şerh ve izah ve tahşiye namına herhangi bir eser neşretmemiştir. Acaba onlar mı yanlış anlıyorlar yoksa bizin karihamız mı dar? Elbette onların anladığı hususiyet doğrudur. Risalelere kalem karıştırmak diye bir vazife tevdi' edilmemiş olduğuna bu gün hayatta olan talebeleri şahit olduğu gibi bu uğurda hırz-ı can ile hizmet eden sadık talebeleri de şahittir. Sadakat dairesindeki şerh ve izah ve tahşiyeye misal olarak "Tılsımlar Mecmuası, İman ve Küfür Muvazeneleri Hidayet ve Dalalet Mukayeseleri" misal verilebilir. İşte şerh ve izah ve tahşiye sadakat dairesinde bunlardan ibarettir. Fakat bu hususiyeti su-i istimal edip kendi heveslerine göre anlayanlar ise onlar zaten sadakat dairesinden ayrılmışlardır. Onun için Zübeyr Gündüzalp, Risalelerin asliyetini ve aidiyetini kim olursa olsun bozarsa sadakatsizlik etmiş ve su-i niyet sahibi kişiler olduğunu beyan etmiştir. </span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'"></span></span></p><p><span style="font-size: 15px"><span style="font-family: 'Palatino Linotype'">Bu mektuba dikkat buyuralım. Fihrist Risalesi'ndeki kısımları yazan sadık talebeleri niçin hiç birisi risaleleri izah ve şerh eden eserler yazmamıştır. Halbuki vazifeyi müellif onlara tevdi' etmiştir. Demek ki bu zatların anladığı bir hakikat var. Bu hakikatin cevabı ise yine bu mektubun içinde saklı. </span></span></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 412153, member: 1024011"] [SIZE=4][FONT=Palatino Linotype]Eserin müellifi Bediüzzaman Said Nursi "...bundan sonra Risale-i Nur'un tekmil ve izahı ve haşiyelerle beyanı ve isbatı size tevdi' edilmiş tahmin ediyorum" demiştir. Risale-i Nur'un izahı ve haşiyelerle beyanı ve mektubun devamında denilen yaklaşık 10 maddelik hususiyeti has talebeleri için söylemiştir. Yani önüne gelen kişiler bu işi yapmaya ehil değillerdir. Bu mektuptaki yeri geldiğinde analizimizde bu hususa değinilecektir. Risalelerin "izah ve haşiye ve şerhinin" nasıl olacağı bu mektupta açıkça beyan edilmiştir. Maktubtaki ifade aynen böyle:"Evet, Risale-i Nur size mükemmel bir me'haz olabilir. Ve ondan erkan-ı imaniyenin her birisine, mesela: Kur'an Kelâmullah olduğuna ve i'cazî nüktelerine dair müteferrik Risalelerdeki parçalar toplansa ve Haşre dair ayrı ayrı bürhanlar cem'edilse ve hakezâ... mükemmel bir izah ve bir haşiye ve bir şerh olabilir." denilerek sadakat dairesindeki izah ve şerh ve haşiyenin aslında risalelerdeki müteferrik bahislerin bir araya getirilmesi olduğu anlaşılmaktadır. Nurun sadık talebeleri de zaten böyle anlamışlar ki bu yazılan hususun haricinde bir eser yazmamıştır. Fihrist risalesinin 2. Bölümünü yazan talebelerinden hiç birisi Risaleleri şerh ve izah ve tahşiye namına herhangi bir eser neşretmemiştir. Acaba onlar mı yanlış anlıyorlar yoksa bizin karihamız mı dar? Elbette onların anladığı hususiyet doğrudur. Risalelere kalem karıştırmak diye bir vazife tevdi' edilmemiş olduğuna bu gün hayatta olan talebeleri şahit olduğu gibi bu uğurda hırz-ı can ile hizmet eden sadık talebeleri de şahittir. Sadakat dairesindeki şerh ve izah ve tahşiyeye misal olarak "Tılsımlar Mecmuası, İman ve Küfür Muvazeneleri Hidayet ve Dalalet Mukayeseleri" misal verilebilir. İşte şerh ve izah ve tahşiye sadakat dairesinde bunlardan ibarettir. Fakat bu hususiyeti su-i istimal edip kendi heveslerine göre anlayanlar ise onlar zaten sadakat dairesinden ayrılmışlardır. Onun için Zübeyr Gündüzalp, Risalelerin asliyetini ve aidiyetini kim olursa olsun bozarsa sadakatsizlik etmiş ve su-i niyet sahibi kişiler olduğunu beyan etmiştir. Bu mektuba dikkat buyuralım. Fihrist Risalesi'ndeki kısımları yazan sadık talebeleri niçin hiç birisi risaleleri izah ve şerh eden eserler yazmamıştır. Halbuki vazifeyi müellif onlara tevdi' etmiştir. Demek ki bu zatların anladığı bir hakikat var. Bu hakikatin cevabı ise yine bu mektubun içinde saklı. [/FONT][/SIZE] [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 64: Kastamonu Lahikası 38. Mektubun Başı
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst