Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 51:Asâ-yı Mûsâ’-Üçüncü Mes'ele
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="ABDULLAH4" data-source="post: 373787" data-attributes="member: 1004566"><p><strong><span style="color: #800000"><span style="font-size: 15px">"Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez." ifadesinin dayanağı nedir? </span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #800000"><span style="font-size: 15px"></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #800000"><span style="font-size: 15px"></span></span></strong></p><p><strong><span style="color: #800000"><span style="font-size: 15px"></span></span><span style="color: #FFFFFF"><span style="font-size: 15px">.</span></span></strong></p><p></p><p> </p><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>"Hayvan gibi olamazsın. Çünkü, hayvanın mazi ve müstakbeli yok. Ne geçmişten elemler ve teessüfler alır ve ne de gelecekten endişeler ve korkular gelir. Lezzetini tam alır. Rahatla yaşar, yatar, Hâlıkına şükreder. Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez. Yalnız bıçak kestiği vakit hissetmek ister; fakat, o his dahi gider, o elemden de kurtulur. Demek en büyük bir rahmet, bir şefkat-i İlâhiye, gaybı bildirmemektedir ve başa gelen şeyleri setretmektedir. Hususan mâsum hayvanlar hakkında daha mükemmeldir."</strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong></strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong></strong></span></p> <p style="margin-left: 20px"></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>"Fakat, ey insan, senin mazi ve müstakbelin akıl cihetiyle bir derece gaybîlikten çıkmasıyla, setr-i gaybdan hayvana gelen istirahatten tamamen mahrumsun. Geçmişten çıkan teessüfler, elîm firaklar ve gelecekten gelen korkular ve endişeler, senin cüz'î lezzetini hiçe indirir. Lezzet cihetinde yüz derece hayvandan aşağı düşürür."</strong>(1)</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">.</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p><p><span style="font-size: 12px"> Hayvanlarda akıl ve şuur olmadığından lezzet ve elemin mazi ve istikbal cephesi yoktur. Bütün sermayesi bulunduğu andır. İnsanda akıl ve şuur gibi araçlardan dolayı bu az anı şimdiki zaman mefhumu bir parça genişliyor ve mazi ve istikbal cephelerine yayılıyor. Halbuki hayvanlarda bu yayılma ve genişleme yoktur. Bu yüzden hayvanın lezzeti de acısı da çok ani ve defi oluyor. Üstat bu manayı; <em><strong>“Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez. Yalnız bıçak kestiği vakit hissetmek ister; fakat, o his dahi gider, o elemden de kurtulur.” </strong></em>şeklinde ifade ediyor.</span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p><span style="font-size: 12px"></span><p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"><strong>."İKİNCİ ASIL: Mesâil-i İslâmiyenin tabakatı vardır. Biri burhan-ı kat'î istese, diğeri bir zann-ı galibî ile iktifa eder, başkası yalnız bir kabul-u teslimi ve reddetmemek ister. Öyleyse, esâsât-ı imaniyeden olmayan mesâil-i fer'iye veya vukuat-ı zamaniyenin herbirinde bir iz'ân-ı yakîn ile bir burhan-ı kat'î istenilmez. Belki yalnız reddetmemek ve teslimiyetle ilişmemektir."</strong>(2)</span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px"></span></p> <p style="margin-left: 20px"><span style="font-size: 12px">.</span></p> <p style="margin-left: 20px"></p><p><span style="font-size: 12px"> Diğer bir husus, her meselede ayet ve hadisten zahir bir delil istenilmez. Zira çok meseleler vardır ki ayet ve hadisin belagat kıvrımları içinde ince ve nurani olarak matvi (dürülü) bulunur. Kalın ve kaba nazarlar bu ince manalara nüfuz edemeyeceği için, kaziye-i makbul nevinden itiraz etmemek lazımdır. Yani mutemet alim ve evliyaların keşfiyatlarına itimat ile kabul etmek gerekir. Her mana için zahir bir ayet ve hadis istemek doğru olmaz. </span></p><p><span style="font-size: 12px"></span></p><p></p><p> (1) bk. Şualar, On Birinci Şua (Meyve Risalesi), Üçüncü Mesele. </p><p> (2) bk. Sözler, Yirmi Dördüncü Söz, Üçüncü Dal, İkinci Asıl.</p><p></p><p></p><p>Sorularla Risale</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABDULLAH4, post: 373787, member: 1004566"] [B][COLOR=#800000][SIZE=4]"Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez." ifadesinin dayanağı nedir? [/SIZE][/COLOR][COLOR=#FFFFFF][SIZE=4].[/SIZE][/COLOR][COLOR=#800000][SIZE=4][/SIZE][/COLOR][/B] [INDENT][SIZE=3][B]"Hayvan gibi olamazsın. Çünkü, hayvanın mazi ve müstakbeli yok. Ne geçmişten elemler ve teessüfler alır ve ne de gelecekten endişeler ve korkular gelir. Lezzetini tam alır. Rahatla yaşar, yatar, Hâlıkına şükreder. Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez. Yalnız bıçak kestiği vakit hissetmek ister; fakat, o his dahi gider, o elemden de kurtulur. Demek en büyük bir rahmet, bir şefkat-i İlâhiye, gaybı bildirmemektedir ve başa gelen şeyleri setretmektedir. Hususan mâsum hayvanlar hakkında daha mükemmeldir." [/B][/SIZE] [/INDENT] [INDENT][SIZE=3][B]"Fakat, ey insan, senin mazi ve müstakbelin akıl cihetiyle bir derece gaybîlikten çıkmasıyla, setr-i gaybdan hayvana gelen istirahatten tamamen mahrumsun. Geçmişten çıkan teessüfler, elîm firaklar ve gelecekten gelen korkular ve endişeler, senin cüz'î lezzetini hiçe indirir. Lezzet cihetinde yüz derece hayvandan aşağı düşürür."[/B](1) .[/SIZE] [/INDENT] [SIZE=3] Hayvanlarda akıl ve şuur olmadığından lezzet ve elemin mazi ve istikbal cephesi yoktur. Bütün sermayesi bulunduğu andır. İnsanda akıl ve şuur gibi araçlardan dolayı bu az anı şimdiki zaman mefhumu bir parça genişliyor ve mazi ve istikbal cephelerine yayılıyor. Halbuki hayvanlarda bu yayılma ve genişleme yoktur. Bu yüzden hayvanın lezzeti de acısı da çok ani ve defi oluyor. Üstat bu manayı; [I][B]“Hattâ kesilmek için yatırılan bir hayvan, birşey hissetmez. Yalnız bıçak kestiği vakit hissetmek ister; fakat, o his dahi gider, o elemden de kurtulur.” [/B][/I]şeklinde ifade ediyor. [/SIZE][INDENT][SIZE=3][B]."İKİNCİ ASIL: Mesâil-i İslâmiyenin tabakatı vardır. Biri burhan-ı kat'î istese, diğeri bir zann-ı galibî ile iktifa eder, başkası yalnız bir kabul-u teslimi ve reddetmemek ister. Öyleyse, esâsât-ı imaniyeden olmayan mesâil-i fer'iye veya vukuat-ı zamaniyenin herbirinde bir iz'ân-ı yakîn ile bir burhan-ı kat'î istenilmez. Belki yalnız reddetmemek ve teslimiyetle ilişmemektir."[/B](2) .[/SIZE] [/INDENT] [SIZE=3] Diğer bir husus, her meselede ayet ve hadisten zahir bir delil istenilmez. Zira çok meseleler vardır ki ayet ve hadisin belagat kıvrımları içinde ince ve nurani olarak matvi (dürülü) bulunur. Kalın ve kaba nazarlar bu ince manalara nüfuz edemeyeceği için, kaziye-i makbul nevinden itiraz etmemek lazımdır. Yani mutemet alim ve evliyaların keşfiyatlarına itimat ile kabul etmek gerekir. Her mana için zahir bir ayet ve hadis istemek doğru olmaz. [/SIZE] (1) bk. Şualar, On Birinci Şua (Meyve Risalesi), Üçüncü Mesele. (2) bk. Sözler, Yirmi Dördüncü Söz, Üçüncü Dal, İkinci Asıl. Sorularla Risale [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 51:Asâ-yı Mûsâ’-Üçüncü Mes'ele
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst