Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 39: Kastamonu Lahikasi 21.Mektup
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 349864" data-attributes="member: 1024011"><p>Kıyametin imalar ile bir nevi kanaat, bir galip ihtimal gelebilmesine delil nedir, açıklar mısınız?</p><p></p><p>Burada üstadın kullandığı ifadelere baktığımızda mesele kendiliğinden izah ediliyor. Biraz açalım inşaallah... </p><p>Üstad diyor: "bu imalar gerçi yalnız bir tevafuk olduğundan delil olmaz" ifadesiyle kıyamet vaktinden haber veren hadis-i şerifin gaybi ihbarı ve ayetin cifri hesabının tevafuku delil değil sadece tevafukun kuvvetli bir alamet-i makbuliyesi olmasıdır. Devamında "kuvvetli değil, fakat birden ihtar edilmesi bana kanaat verdi" demek suretiyle eşrat-ı saatin bilinememesine dair olan Lokman Suresi'ndeki ayete muhalefet etmemiştir. </p><p></p><p>Galip bir ihtimal gelmesinin sebebini üstad devamında izah ediyor. hadis-i şerif ve Fatiha Suresi'ndeki ayetin cifir hesapları birbirine mutabık ve muvafık olması bu "ima"yı teyid edip remz derecesine çıkarıyor. </p><p></p><p>Ayrıca "sıratun müstakîm" ayet-i celilesi üstadın 1.Şua'da izah ettiği gibi Risale-i Nur'a hem mana hem de cifir ile işaret etmesi ile nur talebelerinin yukarıda zikredilen hadiste bahsedilen o "taife" olacakları kaviyyen me'muldür.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 349864, member: 1024011"] Kıyametin imalar ile bir nevi kanaat, bir galip ihtimal gelebilmesine delil nedir, açıklar mısınız? Burada üstadın kullandığı ifadelere baktığımızda mesele kendiliğinden izah ediliyor. Biraz açalım inşaallah... Üstad diyor: "bu imalar gerçi yalnız bir tevafuk olduğundan delil olmaz" ifadesiyle kıyamet vaktinden haber veren hadis-i şerifin gaybi ihbarı ve ayetin cifri hesabının tevafuku delil değil sadece tevafukun kuvvetli bir alamet-i makbuliyesi olmasıdır. Devamında "kuvvetli değil, fakat birden ihtar edilmesi bana kanaat verdi" demek suretiyle eşrat-ı saatin bilinememesine dair olan Lokman Suresi'ndeki ayete muhalefet etmemiştir. Galip bir ihtimal gelmesinin sebebini üstad devamında izah ediyor. hadis-i şerif ve Fatiha Suresi'ndeki ayetin cifir hesapları birbirine mutabık ve muvafık olması bu "ima"yı teyid edip remz derecesine çıkarıyor. Ayrıca "sıratun müstakîm" ayet-i celilesi üstadın 1.Şua'da izah ettiği gibi Risale-i Nur'a hem mana hem de cifir ile işaret etmesi ile nur talebelerinin yukarıda zikredilen hadiste bahsedilen o "taife" olacakları kaviyyen me'muldür. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 39: Kastamonu Lahikasi 21.Mektup
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst