Ana sayfa
Forumlar
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Blog
Neler yeni
Yeni mesajlar
Son aktiviteler
Giriş yap
Kayıt ol
Neler yeni
Ara
Ara
Sadece başlıkları ara
Kullanıcı:
Yeni mesajlar
Forumlarda ara
Menü
Giriş yap
Kayıt ol
Install the app
Yükle
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 37: Kastamonu Lahikasi 19.Mektup
JavaScript devre dışı. Daha iyi bir deneyim için, önce lütfen tarayıcınızda JavaScript'i etkinleştirin.
Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz..
Tarayıcınızı güncellemeli veya
alternatif bir tarayıcı
kullanmalısınız.
Konuya cevap cer
Mesaj
<blockquote data-quote="kenz-i mahfi" data-source="post: 347037" data-attributes="member: 1024011"><p>Duaların kabul olmamasına sebep olarak gösterilen maddeler</p><p>1. Ehl-i İslamın fevkalade safderunluğu: "Safderun = Safi, temiz, kolay aldanabilen" manasındadır. Farsça olan bu kelime külliyatta 3 yerde geçmektedir. Müslüman temiz kalpli ve safi olduğu için karşısındakini de öyle telakki ederek kolay aldanabiliyor. Tabi ki bu avam tabakası için geçerlidir. İnsanların yüzde sekseni avam tabakasıdır. </p><p>2. Dehşetli cânileri de âlicenâbâne affetmesi: "âlicenâb = cömert, iyilik sahibi, yüksek ahlaklı" manasındadır. Bu nasıl bir fitne anlayabilmiş değiliz, herhalde olsa olsa bu asra mahsus bir fitne ve siyaset taraftarlığının bir neticesi olsa gerektir. Kastamonu Lahikası'nda bununla alakalı bir bölümde: "Lüzumsuz bir merakla mütedeyyin iken âmi bir adam, biri de ilme mensubiyeti varken, eskiden beri İslam düşmanı olan bir kâfirin mağlubiyetiyle ağlamak derecesinde bir mahzuniyet ve Âl-i Beytten seyyidler cemaatinin bir kâfire karşı mağlubiyetinden mesruriyetini gördüm. Böyle âmi bir adamın alâkasız, bir geniş daire-i siyaset hâtırı için böyle kâfir bir düşmanı, mücahit bir seyyide tercih etmek, acaba divaneliğin ve aklı dağıtmaklığın en acip bir misali değil midir?" ifadesiyle siyaset taraftarlığının ne kadar zararlı olduğunu bilhassa cahil avam tabakasında canileri dahi affetmek derecesinde taraftarlık hissi oyundarlığını beyan etmiştir. </p><p>3. "Bir tek haseneyi, binler seyyiatı işleyen ve binler mânevî ve maddî hukuk-u ibâdı mahveden adamdan görse, ona bir nevi taraftar çıkmasıdır." Bu ise kelimenin tam manasıyla bir zulümdür. En basitinden milyonlar insanın felaketine sebep olan, milyonlar müslümana dehşetli zulüm eden bir zalimin vefatından dolayı ağlayabilen safderun müslümanlar bulunabiliyor. Veya onun görünüşte yaptığı belki de yaptı zannedilen bir takım iyilikleriyle bütün günahlarını örterek onu metheden saf müslümanlar bulunabiliyor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kenz-i mahfi, post: 347037, member: 1024011"] Duaların kabul olmamasına sebep olarak gösterilen maddeler 1. Ehl-i İslamın fevkalade safderunluğu: "Safderun = Safi, temiz, kolay aldanabilen" manasındadır. Farsça olan bu kelime külliyatta 3 yerde geçmektedir. Müslüman temiz kalpli ve safi olduğu için karşısındakini de öyle telakki ederek kolay aldanabiliyor. Tabi ki bu avam tabakası için geçerlidir. İnsanların yüzde sekseni avam tabakasıdır. 2. Dehşetli cânileri de âlicenâbâne affetmesi: "âlicenâb = cömert, iyilik sahibi, yüksek ahlaklı" manasındadır. Bu nasıl bir fitne anlayabilmiş değiliz, herhalde olsa olsa bu asra mahsus bir fitne ve siyaset taraftarlığının bir neticesi olsa gerektir. Kastamonu Lahikası'nda bununla alakalı bir bölümde: "Lüzumsuz bir merakla mütedeyyin iken âmi bir adam, biri de ilme mensubiyeti varken, eskiden beri İslam düşmanı olan bir kâfirin mağlubiyetiyle ağlamak derecesinde bir mahzuniyet ve Âl-i Beytten seyyidler cemaatinin bir kâfire karşı mağlubiyetinden mesruriyetini gördüm. Böyle âmi bir adamın alâkasız, bir geniş daire-i siyaset hâtırı için böyle kâfir bir düşmanı, mücahit bir seyyide tercih etmek, acaba divaneliğin ve aklı dağıtmaklığın en acip bir misali değil midir?" ifadesiyle siyaset taraftarlığının ne kadar zararlı olduğunu bilhassa cahil avam tabakasında canileri dahi affetmek derecesinde taraftarlık hissi oyundarlığını beyan etmiştir. 3. "Bir tek haseneyi, binler seyyiatı işleyen ve binler mânevî ve maddî hukuk-u ibâdı mahveden adamdan görse, ona bir nevi taraftar çıkmasıdır." Bu ise kelimenin tam manasıyla bir zulümdür. En basitinden milyonlar insanın felaketine sebep olan, milyonlar müslümana dehşetli zulüm eden bir zalimin vefatından dolayı ağlayabilen safderun müslümanlar bulunabiliyor. Veya onun görünüşte yaptığı belki de yaptı zannedilen bir takım iyilikleriyle bütün günahlarını örterek onu metheden saf müslümanlar bulunabiliyor. [/QUOTE]
Adı
İnsan doğrulaması
Peygamber Efendimiz a.s.v.'ın kabri nerededir? (Sadece şehir adını küçük harfler ile giriniz)
Cevap yaz
Forumlar
Risale Analiz ve Çalışmalar
Lahika Analizi
Lahika Analizi 37: Kastamonu Lahikasi 19.Mektup
Bu site çerezler kullanır. Bu siteyi kullanmaya devam ederek çerez kullanımımızı kabul etmiş olursunuz.
Accept
Daha fazla bilgi edin.…
Üst